Тест на Volkswagen T-Roc: Повече от Golf

https://www.24chasa.bg/avto/article/7548021 Тест на Volkswagen T-Roc: Повече от Golf Тест на Volkswagen T-Roc: Повече от Golf www.24chasa.bg
СНИМКИ: ГЕОРГИ ЛУКАНОВ

Хилядите почитатели на Volkswagen Golf може и да ме освиркат, но твърдя, че кросоувър вариантът на един от най-популярните и продавани модели в света - T-Roc, може да даде повече от класическия вариант. Тук не говорим за пътно поведение при по-бързичко каране по изпъстрен със завои път, а за нормални условия на пътуване, с които се сблъскваме всекидневно.

Малката джипка на германската компания T-Roc предлага пълноценно задвижване на 4-те колела и наистина може да се използва и за офроуд,

и за движение извън

асфалта заради

по-големия

си клиренс

Освен това Volkswagen T-Roc изглежда далеч по-модерно и свежо от вече “позастарелия” Golf. Пътният просвет на кросоувъра е 18 см, а при вариантите с 4х4 задвижване (какъвто и тествах) задните гуми се задвижват от многодисковата муфа. По този начин получавате един приличен комфорт на пътуване както в града, така и извън него.

Също така Volkswagen T-Roc съчетава голяма широчина и сравнително малка височина. По този начин колата има и по-нисък център на тежестта спрямо други т. нар. SUV модели, което също допринася за по-динамично поведение на пътя.

Спортното окачване в T-Roc Sport Line предлага още по-добра управляемост при движение с по-висока скорост. Тя се отличава

с подчертано

стегната настройка

на амортисьорите, пружините и напречните стабилизатори.

Прогресивното управление в T-Roc Sport Line носи и повече комфорт във всекидневието при каране и в града. С негова помощ необходимата сила за въртене на волана при паркиране се намалява значително, като същевременно се постига по-директно поведение по участъци със завои.

При модификациите на T-Roc в комбинация със задвижване на 4-те колела 4MOTION шофьорът може да избира между различни режими на работа в зависимост от моментните условия - Snow, Offroad и Offroad Individual. Системата се управлява лесно с помощта на върящ и натискащ се регулатор, разположен до лоста за смяна на предавките. В допълнителния Onroad модул може да избирате между още режими, като например икономичния Eco или динамичния Sport.

Фирмената система 4MOTION Active Control работи във взаимодействие с асистентите за потегляне и спускане по наклон, с електронната стабилизираща програма и с електронния блокаж на диференциала. Чрез избрания профил се променят параметри като например дозирането на газта, алгоритъма на превключване на трансмисията, работата на моторната спирачка и системата за подпомагане потеглянето по наклон. По този начин човекът зад волана е спокоен в своите и способностите на автомобила в сняг или кал.

Тестовият автомобил бе снабден

с модерен двулитров

турбодизелов

двигател с мощност

150 конски сили,

4х4 и 7-степенна автоматична DSG трансмисия. Този вариант най-добре представя възможностите на кросоувъра. С него колата хем е мощна, а от друга страна и икономична (реален разход между 6,5 и 7,5 литра нафта на 100 км пробег), хем е проходима. Дизеловият агрегат работи забележително тихо и благодарение на солидния си въртящ момент (340 Нм) е много подходящ за динамично шофиране.

T-Roc може да бъде поръчан с новата генерация на Active Info Display (напълно дигитализирани контролни прибори). От най-ново поколение са и инфотейнмънт системите със сензорен екран с диагонал до 8 инча.

В кросоувъра водачът и спътниците му седят приятно високо. Отпред височината на седене спрямо пътната настилка възлиза на минимум 572 мм, а отзад - на 618 мм. При наличието на всички пет седящи места в автомобила товарният обем до ръба на задните седалки възлиза на 445 литра - едно от най-добрите постижения в сегмента. Задната седалка може да се сгъва при разделяне в съотношение 60/40 и при изпълнението на тази процедура

се постига товарен

обем 1290 литра

С T-Roc паркирането се превръща в детска игра чрез спирачната функция на асистента при паркиране. При шофиране на заден ход със скорост до 10 км/ч системата е в състояние автоматично да спре автомобила при наличие на опасност. С помощта на натискането на бутон може да активирате тази функция и когато карате напред. При наличие на препятствие пред автомобила системата отново може да спре автоматично в случай, че не реагирате своевременно на предупрежденията.

Колата разполага и с джаджата, която може да спаси човешки живот - Front Assist. Системата е с възможност за аварийно спиране в градски условия и функция за разпознаване на пешеходци. Front Assist отправя акустични и визуални предупреждения към водача и се подготвя за аварийно спиране. В случай че критичната ситуация продължи да се задълбочава, системата автоматично предизвиква спирачен импулс, който значително редуцира скоростта при евентуален инцидент.

Абонамент за печатен или електронен "24 часа", както и за другите издания на Медийна група България.

Други от Авто

Автосалон София 2019: Дебют за марката Cupra

По-малко от месец остава до най-важното автомобилно събитие в България за 2019 г. - „Автомобилен салон София 2019”, който ще се проведе от 12 до 20 октомври в "Интер Експо Център". То ще бъде домакин на редица вълнуваща премиери, а посетителите ще видят и пипнат автомобили, показани за първи път пред публика буквално дни по-рано.

Спад в продажбите на нови коли в ЕС, у нас - обратното

С 3,2 процента са намелели продажбите на нови автомобили в ЕС до началото на септември, сравнено със същия перод през миналата година. това сочи статистиката на АСЕА (Европейската асоциация на автомобилните производители). В България е обратното. У нас е регистрирано повишение на регистрациите през първите 8 месеца с 2,9 процента.

Електрическият "голф" VW ID.3 минава 550 км

На салона във Франкфурт Volkswagen показа първия си масов електромобил, кръстен ID.3. Като габарити екологичният ID.3 е сравним с VW Golf, чието ново поколение ще бъде представено следващия месец. Дължината на екологичното возило е 4261 мм, широчината - 1809, а височината - 1552. Междуосието е 2765 мм, което е рекорд за този клас.

Оборудване на "Пътна полиция" за контрол на пътя на Автосалон София 2019

Искате ли да разберете как работи системата за контрол на скоростта и видеозаснемането на проверките на пътя? А как се правят дистанционно справки за контролните точки и електронните фишове или как се мери за наличие на алкохол и наркотични вещества? Елате и вижте на едно място оборудването и техническите средства,

Автосалон София 2019: Впечатляващи новости от Skoda, Toyota и Kia

Сегментът на масовите модели автомобили традиционно се радва на огромен интерес у нас. Несъмнено това внимание от страна на публиката ще бъде особено засилено по време на „Автомобилен салон София 2019”, който ще се проведе от 12 до 20 октомври в "Интер Експо Център". Нека разкрием отчасти какво ще покажат на изложението три от особено популярните

Автомонархът с $ 3,5 млрд. лични авоари

Бившият шеф на Vоlkswаgеn Фeрдинaнд Пих, който почина на 82 г., има 12 деца от 4 жени “Най-интересното в живота е процесът на постигане на целта. Веднага щом видя, че целта е постигната и всичко вече е коригирано, започвам да се отегчавам. Радостта и удовлетворението, че целта е постигната, не трае дълго.

Последно от лого

Новини

Последно от лого

Последно от

Последно от

Още от Авто

Bugatti за 8 млн. евро без данъците! (Видео)

Bugatti отново зарадва милионите си фенове и малцината си потенциални клиенти с поредната си суперкола. Лимитираният модел Centodieci, който бе показан на специално събитие на изложението за редки автомобили в Пебъл бийч, САЩ, ще бъде сглобен в тираж от 10 екземпляра, като производителите се похвалиха

Първият малък кросоувър кабриолет е на Volkswagen T-Roc!

В дните, когато автомобилният свят тръпне да види бъдещите нови изцяло електрически модели на Volkswagen, немският гигант изненада милионите си фенове, анонсирайки дебюта на салона във Франкфурт в началото на септември на първия в света кросоувър кабриолет от компактния клас - T-Roc. Volkswagen T-Roc Cabriolet ще донесе още повече разнообразие на

Тест на хибрида BMW330e: 252 коня = 2,5 л на сто бензин!

Преди няколко години не съм си и представял, че сядайки зад волана на поредното поколение на хитовата “трета” серия на BMW, освен от прочутата “радост от шофирането” на баварската марка ще се забавлявам като едно малко дете и с различните режими на работа на колата, както и свързаните с тях разходи на гориво

Електромобилите в Европа може да станат 4 милиона през 2025 година

В близко бъдеще ще расте броят на електрическите автомобили (EV) в Европа. Това е оповестено в изследване на Transport & Environment (T&E), водеща компания по проблемите на околната среда, цитирано от БНР. Според прогнозата през 2021 година на европейските пазари ще се предлагат 214 модела електромобили при около 60 за 2018

Японска компания представи летящ автомобил (Снимки, видео)

Японският производител на електроника НЕК (NEC) показа "летяща кола". Тя прилича на дрон машина с четири перки, която се задържа стабилна във въздуха около минута, предаде АП. Изпитателният полет на височина 3 м се проведе в огромна клетка като предпазна мярка. Подготовката, например многобройни проверки и предупрежденията към представителите на

Турция завършва прототипа на първата си летяща кола (Снимки)

Турция е почти завършила прототипа на първия летящ автомобил местно производство, който ще се нарича "Джезери", съобщи днес Селчук Байрактар, технически директор на компанията "Байкар", цитиран от "Дейли сабах". Байрактар сподели в туитър снимки на дизайна на прототипа, изготвян от дизайнерски екип на компанията в продължение на осем месеца

Последно от

Последно от

Най-важното

Избрано от Google

Следвайте във Viber