И Ford Puma стана кросоувър

https://www.24chasa.bg/avto/article/7529228 И Ford Puma стана кросоувър И Ford Puma стана кросоувър www.24chasa.bg

Легендарният модел от близкото минало Ford Puma възкръсна в модерен кросоувър. Puma се присъединява към разширяващата се гама SUV автомобили и кросоувъри, вдъхновени от SUV автомобили, на Ford в Европа, включваща Fiesta Active, Focus Active, EcoSport, Kuga, Edge и изцяло новия Explorer Plug-In Hybrid. SUV моделите вече представляват над един на всеки пет продадени автомобила Ford в Европа, а продажбите са се увеличили с над 19% през 2018 г.

Puma ще бъде пусната в продажба в края на годината и ще се произвежда в завода на Ford в Крайова, Румъния, след инвестиция от почти 1,5 милиарда евро от 2008 г.

Puma предоставя обем на багажника от 456 литра. Функционалният багажник може удобно да побере кутия, дълга 112 см, широка 97 см и висока 43 см при сгънати седалки на втория ред.

Регулируемият под на багажника е със структура на пчелна пита, вдъхновена от хексагоналните клетки, използвани в конструкцията на високоякостните компоненти за реактивни самолети и суперавтомобили с цел издръжливост и здравина.

Товаренето на Puma е още по-лесно с първата в сегмента технология на Ford за хендсфри задна врата. Системата осигурява достъп до багажника, дори когато ръцете ви са заети с покупки, деца или спортна екипировка, с просто движение с крак под задната броня.

Задната врата на Puma съдържа и иновативно решение за интегрирана кора на багажника – разрешавайки предизвикателството какво да се прави с кората при товарене, разтоварване и пренасяне на обемисти предмети. Монтираната към задната врата кора на багажника се движи в унисон с нея и премахва необходимостта за странично придържане, осигурявайки безпрепятствен достъп до задната товарна зона. Гъвкавата кора на багажника лесно се намества около обемистите предмети.

Клиентите на новата Puma ще бъдат сред първите, които ще се възползват от усъвършенстваната мека хибридна архитектура на Ford - адаптирана, за да подобрява икономията на гориво, като същевременно допълва философията на Ford за "забавление при шофиране" с по-мощна и отзивчива динамика.

Технологията EcoBoost Hybrid подобрява 1,0-литровия EcoBoost бензинов двигател на Ford със задвижван с ремък, интегриран стартер/генератор (BISG) с мощност 11,5 квт. Замествайки стандартния алтернатор, BISG осигурява възстановяване и съхранение на енергията, която обикновено се губи при спиране и движение по инерция, за зареждане на 48-волтова литиево-йонна батерия с въздушно охлаждане.

BISG действа и като мотор, като плавно се интегрира с 3-цилиндровия двигател с намалено триене и използва съхранената енергия, за да осигурява допълнителен въртящ момент при нормално шофиране и ускорение, както и да управлява електрическите помощни системи на автомобила.

Предлагана във варианти 125 к.с. и 155 к.с., интелигентната, себерегулираща се мека хибридна система непрекъснато следи как се използва автомобилът, за да определи кога и колко интензивно да зарежда батерията с цел оптимална полза и кога да използва съхранения в батерията заряд, прилагайки една от двете стратегии:

Замяна на въртящия момент, която разгръща функционалността на електрическия мотор на BISG, за да осигури до 50 Нм въртящ момент - намалявайки количеството работа, изисквано от бензиновия двигател за подобрение на икономията на гориво до 9%, въз основа на анализа по WLTP. Замяната на въртящия момент допринася за CO2 емисии от 124 г/км и разход на гориво от 5,4 л/100 км за варианта със 125 к.с., и CO2 емисии от 127 г/км и разход на гориво от 5,46 л/100 км за варианта със 155 к.с.

Добавяне на въртящ момент, което разгръща функционалността на електрическия мотор на BISG, за да увеличи общия въртящ момент от силовия агрегат с до 20 Нм над нивото на бензиновия двигател, работещ самостоятелно при пълно натоварване – и да предостави до 50% повече въртящ момент при по-ниските обороти на двигателя – за оптимизирана динамика

Допълнителният електрически въртящ момент спомага за осигуряване на по-ефектна, по-отзивчива динамика, с до 50% повече въртящ момент, наличен при по-ниските обороти на двигателя, за по-гъвкаво и свързано усещане при шофиране. BISG позволява също на инженерите на Ford да намалят степента на компресия на 1,0-литровия EcoBoost двигател и да добавят по-голям турбокомпресор за повече мощност, като смекчават турбо закъснението, използвайки добавяне на въртящ момент, който също върти двигателя по-бързо, за да се поддържа усилващата реакция на турбокомпресора.

В състояние да рестартира двигателя за около 300 милисекунди – почти колкото мигване на окото – BISG позволява също на технологията Auto Start-Stop на EcoBoost Hybrid да работи в по-широк диапазон за още повече икономии на гориво, включително при спиране по инерция при скорости под 15 км/ч или дори когато автомобилът е на предавка с натиснат педал на съединителя.

Допълнително клиентите могат да избират от модерната гама Ford EcoBoost бензинови и Ford EcoBlue дизелови двигатели, поддържани от стандартна система Auto Start-Stop за още по-намалени разходи за поддръжка и плавно превключваща 6-степенна механична трансмисия.

1,0-литровият EcoBoost двигател със 125 к.с. на Puma допринася за CO2 емисии от 131 г/км и разход на гориво от 5,8 л/100 км. Опция за дизелов силов агрегат и 7-степенна автоматична трансмисия с двоен съединител ще се присъединят към гамата след лансирането.

1,0-литровите EcoBoost и EcoBoost с хибридно задвижване на Пума съдържат първата в бранша система на Ford за дезактивиране на един от цилиндрите на 3-цилиндровия двигател, която може автоматично да го спре, когато не е необходима пълна мощност, например при шофиране по инерция или при движение с постоянна скорост. Системата може автоматично да спре или включи един цилиндър за 14 милисекунди.

Puma използва 12 ултразвукови сензора, три радара и две камери, разположени по автомобила, за да предоставя набор от Ford Co-Pilot360 технологии, които подобряват защитата, шофирането и паркирането и са предназначени да направят шофирането по-комфортно, по-малко натоварващо и по-безопасно.

Функцията Stop & Go позволява на Адаптивния круиз контрол да спре автомобила напълно в натоварен трафик, като използва до 50% от цялата спирачна сила и автоматично да потегли, ако продължителността на спирането е по-малка от 3 секунди. При спиране за повече от 3 секунди, водачът може да натисне бутон на волана или леко да натисне педала на газта, за да потегли.

Новата функционалност Информация за локална опасност – благодарение на бордовия модем FordPass Connect – може да информира водача за опасна ситуация по пътя напред, дори ако инцидентът не е видим поради завой на пътя или други автомобили.

Абонамент за печатен или електронен "24 часа", както и за другите издания на Медийна група България.

Други от Авто

Автосалон София 2019: Дебют за марката Cupra

По-малко от месец остава до най-важното автомобилно събитие в България за 2019 г. - „Автомобилен салон София 2019”, който ще се проведе от 12 до 20 октомври в "Интер Експо Център". То ще бъде домакин на редица вълнуваща премиери, а посетителите ще видят и пипнат автомобили, показани за първи път пред публика буквално дни по-рано.

Спад в продажбите на нови коли в ЕС, у нас - обратното

С 3,2 процента са намелели продажбите на нови автомобили в ЕС до началото на септември, сравнено със същия перод през миналата година. това сочи статистиката на АСЕА (Европейската асоциация на автомобилните производители). В България е обратното. У нас е регистрирано повишение на регистрациите през първите 8 месеца с 2,9 процента.

Електрическият "голф" VW ID.3 минава 550 км

На салона във Франкфурт Volkswagen показа първия си масов електромобил, кръстен ID.3. Като габарити екологичният ID.3 е сравним с VW Golf, чието ново поколение ще бъде представено следващия месец. Дължината на екологичното возило е 4261 мм, широчината - 1809, а височината - 1552. Междуосието е 2765 мм, което е рекорд за този клас.

Оборудване на "Пътна полиция" за контрол на пътя на Автосалон София 2019

Искате ли да разберете как работи системата за контрол на скоростта и видеозаснемането на проверките на пътя? А как се правят дистанционно справки за контролните точки и електронните фишове или как се мери за наличие на алкохол и наркотични вещества? Елате и вижте на едно място оборудването и техническите средства,

Автосалон София 2019: Впечатляващи новости от Skoda, Toyota и Kia

Сегментът на масовите модели автомобили традиционно се радва на огромен интерес у нас. Несъмнено това внимание от страна на публиката ще бъде особено засилено по време на „Автомобилен салон София 2019”, който ще се проведе от 12 до 20 октомври в "Интер Експо Център". Нека разкрием отчасти какво ще покажат на изложението три от особено популярните

Автомонархът с $ 3,5 млрд. лични авоари

Бившият шеф на Vоlkswаgеn Фeрдинaнд Пих, който почина на 82 г., има 12 деца от 4 жени “Най-интересното в живота е процесът на постигане на целта. Веднага щом видя, че целта е постигната и всичко вече е коригирано, започвам да се отегчавам. Радостта и удовлетворението, че целта е постигната, не трае дълго.

Последно от лого

Новини

Последно от лого

Последно от

Последно от

Още от Авто

Bugatti за 8 млн. евро без данъците! (Видео)

Bugatti отново зарадва милионите си фенове и малцината си потенциални клиенти с поредната си суперкола. Лимитираният модел Centodieci, който бе показан на специално събитие на изложението за редки автомобили в Пебъл бийч, САЩ, ще бъде сглобен в тираж от 10 екземпляра, като производителите се похвалиха

Първият малък кросоувър кабриолет е на Volkswagen T-Roc!

В дните, когато автомобилният свят тръпне да види бъдещите нови изцяло електрически модели на Volkswagen, немският гигант изненада милионите си фенове, анонсирайки дебюта на салона във Франкфурт в началото на септември на първия в света кросоувър кабриолет от компактния клас - T-Roc. Volkswagen T-Roc Cabriolet ще донесе още повече разнообразие на

Тест на хибрида BMW330e: 252 коня = 2,5 л на сто бензин!

Преди няколко години не съм си и представял, че сядайки зад волана на поредното поколение на хитовата “трета” серия на BMW, освен от прочутата “радост от шофирането” на баварската марка ще се забавлявам като едно малко дете и с различните режими на работа на колата, както и свързаните с тях разходи на гориво

Електромобилите в Европа може да станат 4 милиона през 2025 година

В близко бъдеще ще расте броят на електрическите автомобили (EV) в Европа. Това е оповестено в изследване на Transport & Environment (T&E), водеща компания по проблемите на околната среда, цитирано от БНР. Според прогнозата през 2021 година на европейските пазари ще се предлагат 214 модела електромобили при около 60 за 2018

Японска компания представи летящ автомобил (Снимки, видео)

Японският производител на електроника НЕК (NEC) показа "летяща кола". Тя прилича на дрон машина с четири перки, която се задържа стабилна във въздуха около минута, предаде АП. Изпитателният полет на височина 3 м се проведе в огромна клетка като предпазна мярка. Подготовката, например многобройни проверки и предупрежденията към представителите на

Турция завършва прототипа на първата си летяща кола (Снимки)

Турция е почти завършила прототипа на първия летящ автомобил местно производство, който ще се нарича "Джезери", съобщи днес Селчук Байрактар, технически директор на компанията "Байкар", цитиран от "Дейли сабах". Байрактар сподели в туитър снимки на дизайна на прототипа, изготвян от дизайнерски екип на компанията в продължение на осем месеца

Последно от

Последно от

Най-важното

Избрано от Google

Следвайте във Viber