Колата на папа Франциск се купува за 20 000 лева в София

https://www.24chasa.bg/avto/article/7449719 Колата на папа Франциск се купува за 20 000 лева в София Колата на папа Франциск се купува за 20 000 лева в София www.24chasa.bg
Папа Франциск дойде на жълтите павета в центъра на София с Kia Soul на 3-4 години. СНИМКА: РУМЯНА ТОНЕВА

лавата на Римокатолическата църква Франциск дойде на жълтите павета на площад “Батенберг” в София с Kia Soul на 3-4 години, която взависимост от състоянието, пробега и двигателя струва около 20 000 лева на пазара на втора ръка в България. На следващия ден в Раковски папата пък използва на срещата с поклонници специално преработен открит пикап Isuzu D-Maх.

“Народният папа” използва вече веднъж Kia Soul - при посещението си в Република Корея преди 5 години. Тогава Негово Светейшество се возеше на лилав автомобил Kia Soul, като моделът бе изцяло електрически.

Белият Soul, който вози Франциск у нас, е от предишното, второ поколение на модела. Миниванът се оборудва с 1,6- и двулитрови бензинови двигатели с мощност от 132 до 204 к.с., както и с 1,6-литров турбодизел със 136 коня. Електрическата версия със 110 к.с. е популярна у нас и в София вече има много таксита от тази марка с двигател само на ток.

Специалсти коментират, че папата е избрал именно Kia не само заради приемливите цени на моделите на корейската марка, но и заради удобствата и здравината, с които се славят колите, особено които са произведени през последните десетина години.

Номерата на двете папски коли на Kia в Корея и в България бяха еднакви - SCV 1. Съкращението означава Stato della Citta del Vaticano - град и държава Ватикана и поредният номер за регистрация на автомобила.

Папа Франциск е известен с непретенциозния си стил не само в общуването с хората, а и в автомобилните си предпочитания. Докато е кардинал в родната Аржентина,

той ползва градски

транспорт,

а след избирането му за глава на Римокатолическата църква използва Ford Focus или 20-годишен фиат, като така дава пример на последователите си да правят същото.

“Колата е нужна, за да се върши работа. Ако искате луксозен автомобил, само се замислете колко деца умират от глад по света”, казва папа Франциск. И за разлика от предшественика си папа Бенедикт XVI не иска колите му да имат бронирана каросерия или стъкла.

Автомобилните предпочитания на Франциск са в контраст с вкуса към лукса, който проявяват предшествениците му. Покойният Йоан Павел II и Бенедикт XVI се возеха на бронирани всъдеходи Mercedes.

Самият папамобил, т.е. колата за среща на папата с множеството в Раковски, също не бе скъп избор. Това бе силно модифициран бял пикап Isuzu D-Max, оборудван с папски престол и стоянки, на които охранителите стоят прави и готови да защитят с телата си главата на Римокатолическата църква.

Нормален чисто нов пикап D-Max се продава в България на цени от 47 000 лева без ДДС. 1,9-литровият 4-цилиндров турбодизелов двигател на японската машина е с мощност 164 коня под капака и с помощта на теглича без задъхване тегли до 3,5 тона прикачен товар.

През 2017 г. папа Франциск стана притежател на едно от най-модерните ламборгинита в света, след като компанията му дари тунингован Huracan. Колата бе изцяло поръчково изпълнение, боядисана в цветовете на Ватикана - бяло и жълто, а автографът на папата бе изобразен на капака. Под него се криеше V10 двигател с 573 коня и максимална скорост от 320 км/ч.

Папата обаче бързо

продава луксозното

возило и приходите

от него дарява

за подпомагане на връщането в Ирак на християнски бежанци, които бяха принудени да напуснат домовете си заради терористичната организация “Ислямска държава”.

За първи път понятието папамобил се появява преди 110 години. През 1909-а на папа Пий X е подарен от епископа на Ню Йорк първият автомобил - изключително луксозният за времето си Itala 20/30. Папата обаче не е ползвал колата. Църквата много предпазливо приема новия вид транспорт, нерядко наричайки колите дори дяволско изобретение. Освен това Пий X обичал да повтаря: Родил съм се беден, живял съм бедно и искам да умра като бедняк!

Освен това до 1929-а римският папа нямал право да напуска пределите на миниатюрната си държава. Това била причината и следващият папа Бенедикт XV също да игнорира автомобилите.

За сметка на това техният наследник Пий XI (1922-1939) е не само голям фен на колите, но е първият папа, който сам кара автомобилите си. В гаража на Ватикана по негово време вече имало 16 коли от различни италиански марки - Bianchi, Fiat, Isotta Fraschini.

Първата чужда марка, която е пробила сред италианските, е Citroen. От компанията връчили на Пий XI позлатен Citroen C6E Lictoria, като насред салона има папски трон.

Абонамент за печатен или електронен "24 часа", както и за другите издания на Медийна група България.

Други от Авто

Първият модел, носещ номер 2101, е разработен на основата на FIAT 124.

Лада чукна 50 г. преди да напусне ЕС и България

Руснаците правят 800 промени във Fiat 124 През април се навършиха 50 години от началото на производството на съветските автомобили LADA, пуснати на пазара в началото под марката "Жигули". Преди ден от руската компания официално потвърдиха, че спират да продават моделите си в ЕС, включително и в България

Новите етикети за гуми - като при печки и хладилници

Новите етикети за гуми - като при печки и хладилници

Съветът на ЕС прие регламент с нови правила за етикетиране на автомобилните гуми, които предстои да бъдат въведени и в нашето законодателство. Те ще влязат в сила от 1 май следващата година. Идеята е новите етикети да позволят на купувачите да изберат по-ефективни гуми, което да им спести пари. От друга страна

СНИМКА: Ройтерс

"Рено" ще съкрати около 15 000 работни места по света

Френският автомобилен гигант "Рено" планира да съкрати около 15 000 работни места по света, от които 4600 във Франция в рамките на план за икономии в размер на 2 милиарда евро за три години, предаде Франс прес, като се позова на запознати източници, съобщава БТА. Планът ще бъде оповестен официално утре сутринта

Комфортът в седалките на новия Honda Jazz

Комфортът в седалките на новия Honda Jazz

При разработването на следващото поколение на Jazz инженерите и дизайнерите на Honda бяха единодушни в желанието си да поставят комфорта на шофьора и пътника отпред на основно място. Решенията, свързани със структурата, дизайна и ергономията бяха обмислени от всички специалисти в екипа и приложени едновременно

Модернизираха сериозно BMW Серия 5

Модернизираха сериозно BMW Серия 5

С екстериор с по-силно присъствие, облагороден в множество детайли интериор, повишена ефективност благодарение на електрификацията и актуалните иновации при асистиращите системи, управлението и свързаността новото BMW Серия 5 затвърждава своята позиция на особено спортен, ефективен и напредничав модел в премиум горния сегмент на средния клас

Покупка на авточасти при новата политика за честен избор

Покупка на авточасти при новата политика за честен избор

С течение на времето и промяната в качеството на автомобилите все по-често се налага да купуваме какви ли не авточасти. Изборът обикновено е труден поради две основни причини: винаги има по няколко варианта на една и съща част, а цената невинаги е гаранция за качество. И ако повечето производители и търговци биха се постарали да ви продадат

Последно от 24 здраве лого

Новини

Последно от мила бг лого

Последно от

Последно от

Още от Авто

Между 28 и 40% ще е спадът на пазара на нови коли у нас през 2020 г.

Между 28 и 40% ще е спадът на пазара на нови коли у нас през 2020 г.

От 28 до 40 процента ще е намалението на продажбите на новите автомобили през 2020 година заради пандемията от COVID-19. Това прогнозира председателят на управителния съвет на ААП (Асоциацията на автомобилните производители в България) и шеф на "BMW България" Александър Миланов във видеоконферентна връзка с автомобилни журналисти

Колите с вирусни филтри като в самолетите

Колите с вирусни филтри като в самолетите

Tesla вече ги вгражда, Volkswagen залага на тези с активен въглен Пандемията от COVID-19 накара водещи автомобилни производители да подобрят системите си за филтриране на купето. Много от тях от няколко години непрекъснато развиват климатичните си програми с цел максимално спиране на фините прахови частици

Mazda MX-5

Mazda поиска кредит от 2,8 милиарда долара заради щети от пандемията

Японският автомобилен концерн Mazda е поискал кредит от 300 милиарда йени или 2,8 милиарда долара от три водещи японски банки заради загубите, понесени от пандемията от новия коронавирус. Това съобщи днес в. "Никкей", цитиран от Киодо. Обемът на продажбите на Mazda през февруари е спаднал с 14 на сто, а през март свиването е с 33 на сто

Почти никой не купува нови коли - 73,2% спад през април!

Почти никой не купува нови коли - 73,2% спад през април!

Само 1079 леки и лекотоварни автомобили са продадени през изминалия месец, повечето са договорени преди това Автомобилният бизнес в България е в колапс. Това сочат данните на регистрациите на автомобили през първите 4 месеца на годината. През април, първият месец блокиран заради пандемията от COVID - 19

Фабриката на “Ферари” е основана в Маранело през 1947 г. от Енцо Ферари.

"Ферари" очаква възстановяване през второто полугодие

Производителят на луксозни спортни автомобили "Ферари" (Ferrari) днес значително понижи прогнозата си печалбата за цялата 2020 година заради пандемията от Ковид-19, като уточни, че новата оценка допуска рязко възстановяване през втората половина на годината, предаде Асошиейтед прес, цитирана от БТА. Централата на "Ферари" е в една от

Продажбите на нови коли с нива отпреди 38 години!

Продажбите на нови коли с нива отпреди 38 години!

Избухването на пандемията с COVID-19 е повлияло значително на автомобилната индустрия, сочи статистически анализ на английсакта компания JATO Dynamics. През март 2020 г. глобалните продажби на превозни средства в целия свят са паднали на 5,55 милиона бройки, което е с 39% по-малко от март 2019-а, когато са били 9,03 милиона

Последно от

Последно от

Най-важното

Избрано от Google

Следвайте във Viber