Тест на Mahindra XUV500: Слонът, моят приятел

https://www.24chasa.bg/avto/article/7427361 Тест на Mahindra XUV500: Слонът, моят приятел Тест на Mahindra XUV500: Слонът, моят приятел www.24chasa.bg
СНИМКИ: ГЕОРГИ ЛУКАНОВ

Ако не сте гледали, то поне сте чували за прочутата боливудска драма “Слонът, моя приятел”. Филмът от 1971-а е известен у нас и с прословутата си песен. Точно за нея се сетих, когато за първи път се качих на индийския огромен джип Mahindra XUV500. Оказа се, че тази екзотична марка, която от няколко месеца се налага и на нашия пазар, предлага кола, която е една от малкото останали истински представители, които стават и за офроуд. В същото време пък джипката има претенции за изтънченост и лукс вътре в купето, като малчуганите остават очаровани от наличието на два екрана, оборудвани с игри, филми и джойстици, разположени на подглавниците зад предните седалки. Поне така богато оборудван бе тестовият автомобил.

Всъщност Mahindra отдавна е една огромна международна компания на стойност 20,7 милиарда долара, която участва в 22 ключови индустрии. Тя е най-големият производител на трактори в света и на автомобили в Индия. Разполага с 34 производствени центъра в над 100 страни и за нея работят 240 000 души. Именно производството на мощни селскостопански машини дават предимство и при сглобяването на кросоувърите на марката, като индийците използват тяхно шаси, окачване и двигатели, които са се доказали във времето във възможно най-тежки условия.

С основни габарити дължина от 4585 мм, широчина 1890 мм и височина от 1785 мм, Mahindra XUV500 е един истински голям “индийски слон”, който разчита на класически дизелов двигател с повече от приличен въртящ момент. 2,2-литровият нафтов агрегат е с максимална мощност от 140 конски сили, максимален въртящ момент 330 Нм и електронен контрол на променливата геометрия на турбокомпресора (eVGT). Веднъж “захапал”,

този мотор дава

много добря тяга

и на 4-те колела

(тестовата махиндра бе освен 4х4, но и в седемместна конфигурация). В този си вариант XUV500 предлага възможност за превозване на товари с обем от малко над 90 литра. При сгънат трети ред седалки товарното пространство се увеличава до 702 литра, а след сгъването и на втория, обемът достига 1512 литра.

При старт Mahindra XUV500 очаквано е тромав, но при повишаване на оборотите всичко е наред. При движение с по-височка скорост (140 км/ч на магистрала например) всъдеходът е стабилен, но вътре в купето е прекалено шумно. При тези скорости разходът на нафта пък може да удари 10 литра на сто. Тестовият екземпляр разполагаше и със старт-стоп система, при която ако изключите от скорост на светофар, загасваше и двигателят...

Системата за четири задвижващи колела AWD може да бъде деактивирана и тя сама автоматично ще разпределя въртящия момент между предния и задния мост благодарение на електрониката. Окачването на автомобила е

разработено

в сътрудничество

с британската марка

Lotus,

така че да е подходящо както за асфалтирани пътища, така и за офроуд. За да предоставя постоянно оптимално управление независимо от пътната настилка, инженерите са заложили на независимо, тип McPherson отпред и на Multilink със спирални пружини и стабилизираща щанга отзад.

Най-съвременните електронни системи за безопасност, допълнени от ABS + EBD и EPS, пък помагат на автомобила в трудни ситуации. XUV500 разполага и с асистиращи системи за качване и слизане по наклон, така необходими при хлъзгави повърхности и при стръмни изкачвания и спускания.

Mahindra XUV500 привлича вниманието на околните не само с внушителните си размери, но и с модерната си стилна предна част с хромирани апликации и с интересно оформени S-образни диодни дневни светлини. Любопитно е да се отбележи, че дизайнът на колата е направен от италианското ателие на Джорджето Джуджаро.

Интериорът е просторен, а основните елементи са акцентирани с помощта на хромирани и изпълнени в сив цвят апликации. Контролното табло е с два основни уреда, в централната област на които е интегриран по един допълнителен комбиниран показател. Воланът е с интегрирани и с приятна при употреба обратна връзка бутони за управление на мултимедийната система.

Тя е налична от най-ниското ниво на оборудване, като при него е с 6-инчов дисплей, а при по-високите - със 7-инчов.

Mahindra XUV500 разполага стандартно с автоматична двузонална климатична инсталация, като приятна изненада в купето е решението на дизайнерите да интегрират допълнителни въздуховоди за втория ред седалки в конзолите на вратите. Интересна и полезна е също така камерата за задно виждане, картина от която се подава директно на екрана на предното табло, а като допълнителна стъпка за повишаване на безопасността на изображението се подават насочващи линии и цифри в сантиметри от най-близкото препятствие.

Абонамент за печатен или електронен "24 часа", както и за другите издания на Медийна група България.

Други от Авто

Тест Ford Focus: Фокусникът отново е тук!

Преди 21 години Ford Focus направи истинска революция при колите от т.нар. компактен клас. Моделът толкова много се хареса на хората, че от тогава е продаден в над 16 милиона екземпляра. Оказа се, че Ford са направили кола, която не само, че не е скъпа, не се разваля често, достатъчно широка и комфортна е,

"Хунци" пусна на пазара новия си луксозен SUV

Китайският производител „FAW Group" пусна в продажба първия си С-класа спортен автомобил на емблематичната марка „Хунци" (Hongqi). Моделът „Hongqi HS7" бе представен в северозападния китайски град Чанчун. Той е с цена варираща от 349 800 (50 900 щатски долара) юана до 459 800 юана. Обрудван е с 3-литров V6 двигател с механичен компресор и по-висок

Тест на Volkswagen T-Roc: Повече от Golf

Хилядите почитатели на Volkswagen Golf може и да ме освиркат, но твърдя, че кросоувър вариантът на един от най-популярните и продавани модели в света - T-Roc, може да даде повече от класическия вариант. Тук не говорим за пътно поведение при по-бързичко каране по изпъстрен със завои път, а за нормални условия на пътуване,

Късметлия ще си тръгне с чисто нова кола до 36 000 лв. от салона в София

Само месец след провеждането на най-голямото международно автомобилно изложение на Стария континент - IAA във Франкфурт на Майн в средата на септември, модният подиум се мести в Интер Експо Център, където ще бъдат показани всички най-нови достижения на световната автомобилна индустрия. За 10 дни София ще се превърне в автомобилната столица на

Араби показаха автомобилен ключ за 563 000 долара, диамантите му са 34,5 карата (Видео)

Компания Awain от Дубай показа неприлично скъп автомобилен ключ. Той се нарича Phantom и цената му може да достигне 563 хиляди долара, пише automedia.investor.bg. Процесът на изработване на артикула е по-скоро като производството на много скъпо бижу. Всеки такъв ключ е украсен по периметъра с диаманти с тегло 34.

И Ford Puma стана кросоувър

Легендарният модел от близкото минало Ford Puma възкръсна в модерен кросоувър. Puma се присъединява към разширяващата се гама SUV автомобили и кросоувъри, вдъхновени от SUV автомобили, на Ford в Европа, включваща Fiesta Active, Focus Active, EcoSport, Kuga, Edge и изцяло новия Explorer Plug-In Hybrid.

Последно от лого

Новини

Последно от лого

Последно от

Последно от

Още от Авто

Нов градски кросоувър - Kia XCeed

XCeed е новият градски кросоувър на Kia. Моделът комбинира практичността на SUV със спортния пакет и динамично управление на хечбек. XCeed е по-емоционален и по-динамичен по отношение на екстериора и стила на управление. Единствените компоненти от каросерията, заимствани от хечбека Ceed, са предните врати.

Българските милионери вече предпочитат "Ламборгини" пред "Ролс Ройс"

"Ламборгини" изпревари "Ролс Ройс" в предпочитанията на българските милионери, съобщава "Труд". По родните пътища се движат 59 автомобила "Ламборгини" и само 53 "Ролс Ройса", сочат данните на КАТ за регистрираните в страната превозни средства към 1 юни 2019 г. Точно преди година колите от тези две луксозни марки в България бяха един и същи брой –

В Хайнан ще се проведе Световен конгрес за новите енергийни превозни средства

В Боао, провинция Хайнан, от 1 до 3 юли ще се проведе „Световен конгрес за новите енергийни превозни средства 2019", на който са поканени учени и експерти от цял свят, за да търсят нови насоки за развитието на сектора, заявиха организаторите, съобщи bulgarian.cri.cn. Мото на тридневния форум е „Нова ера, нова революция и нова индустрия".

БГ премиера на Mini Clubman, версията John Cooper Works е с 306 коня (Снимки)

Новото Mini Clubman отбелязва премиера на българския пазар, малко преди официалното му въвеждане на пазара от 1 юли. Представеният в Университетска ботаническа градина в София модел бе най-мощната модификация John Cooper Works, при която новия четирицилиндров турбодвигател с мощност 306 к.с. осигурява ненадмината динамика в премиум компактния

Bentley Flying Spur е със завиващи задни колела

т Bentley Motors са готови с най-модерния в света луксозен спортен седан от типа Grand Touring - изцяло новия Bentley Flying Spur. Конкурентът на коли като S-класа и седма серия обичайно съчетава лукс от друго измерение и модерни технологии. Проектиран, конструиран и ръчно изработен в Дома на “Бентли” в английския град Крю,

Най-мощното Ferrari е хибрид!

Ferrari не издържа на еконатиска и представи първия си Plug-in хибриден модел, който се оказва, че ще е и най-мощният в историята на легендарната марка. SF90 Stradale вдига максималните 340 км/ч - с 10 км/ч по-малко от LaFerrari, но хибридното возило разполага с последно поколение трансмисия и окачване,

Последно от

Последно от

Най-важното

Избрано от Google

Следвайте във Viber