Тест на Mahindra XUV500: Слонът, моят приятел

https://www.24chasa.bg/avto/article/7427361 Тест на Mahindra XUV500: Слонът, моят приятел Тест на Mahindra XUV500: Слонът, моят приятел www.24chasa.bg
СНИМКИ: ГЕОРГИ ЛУКАНОВ

Ако не сте гледали, то поне сте чували за прочутата боливудска драма “Слонът, моя приятел”. Филмът от 1971-а е известен у нас и с прословутата си песен. Точно за нея се сетих, когато за първи път се качих на индийския огромен джип Mahindra XUV500. Оказа се, че тази екзотична марка, която от няколко месеца се налага и на нашия пазар, предлага кола, която е една от малкото останали истински представители, които стават и за офроуд. В същото време пък джипката има претенции за изтънченост и лукс вътре в купето, като малчуганите остават очаровани от наличието на два екрана, оборудвани с игри, филми и джойстици, разположени на подглавниците зад предните седалки. Поне така богато оборудван бе тестовият автомобил.

Всъщност Mahindra отдавна е една огромна международна компания на стойност 20,7 милиарда долара, която участва в 22 ключови индустрии. Тя е най-големият производител на трактори в света и на автомобили в Индия. Разполага с 34 производствени центъра в над 100 страни и за нея работят 240 000 души. Именно производството на мощни селскостопански машини дават предимство и при сглобяването на кросоувърите на марката, като индийците използват тяхно шаси, окачване и двигатели, които са се доказали във времето във възможно най-тежки условия.

С основни габарити дължина от 4585 мм, широчина 1890 мм и височина от 1785 мм, Mahindra XUV500 е един истински голям “индийски слон”, който разчита на класически дизелов двигател с повече от приличен въртящ момент. 2,2-литровият нафтов агрегат е с максимална мощност от 140 конски сили, максимален въртящ момент 330 Нм и електронен контрол на променливата геометрия на турбокомпресора (eVGT). Веднъж “захапал”,

този мотор дава

много добря тяга

и на 4-те колела

(тестовата махиндра бе освен 4х4, но и в седемместна конфигурация). В този си вариант XUV500 предлага възможност за превозване на товари с обем от малко над 90 литра. При сгънат трети ред седалки товарното пространство се увеличава до 702 литра, а след сгъването и на втория, обемът достига 1512 литра.

При старт Mahindra XUV500 очаквано е тромав, но при повишаване на оборотите всичко е наред. При движение с по-височка скорост (140 км/ч на магистрала например) всъдеходът е стабилен, но вътре в купето е прекалено шумно. При тези скорости разходът на нафта пък може да удари 10 литра на сто. Тестовият екземпляр разполагаше и със старт-стоп система, при която ако изключите от скорост на светофар, загасваше и двигателят...

Системата за четири задвижващи колела AWD може да бъде деактивирана и тя сама автоматично ще разпределя въртящия момент между предния и задния мост благодарение на електрониката. Окачването на автомобила е

разработено

в сътрудничество

с британската марка

Lotus,

така че да е подходящо както за асфалтирани пътища, така и за офроуд. За да предоставя постоянно оптимално управление независимо от пътната настилка, инженерите са заложили на независимо, тип McPherson отпред и на Multilink със спирални пружини и стабилизираща щанга отзад.

Най-съвременните електронни системи за безопасност, допълнени от ABS + EBD и EPS, пък помагат на автомобила в трудни ситуации. XUV500 разполага и с асистиращи системи за качване и слизане по наклон, така необходими при хлъзгави повърхности и при стръмни изкачвания и спускания.

Mahindra XUV500 привлича вниманието на околните не само с внушителните си размери, но и с модерната си стилна предна част с хромирани апликации и с интересно оформени S-образни диодни дневни светлини. Любопитно е да се отбележи, че дизайнът на колата е направен от италианското ателие на Джорджето Джуджаро.

Интериорът е просторен, а основните елементи са акцентирани с помощта на хромирани и изпълнени в сив цвят апликации. Контролното табло е с два основни уреда, в централната област на които е интегриран по един допълнителен комбиниран показател. Воланът е с интегрирани и с приятна при употреба обратна връзка бутони за управление на мултимедийната система.

Тя е налична от най-ниското ниво на оборудване, като при него е с 6-инчов дисплей, а при по-високите - със 7-инчов.

Mahindra XUV500 разполага стандартно с автоматична двузонална климатична инсталация, като приятна изненада в купето е решението на дизайнерите да интегрират допълнителни въздуховоди за втория ред седалки в конзолите на вратите. Интересна и полезна е също така камерата за задно виждане, картина от която се подава директно на екрана на предното табло, а като допълнителна стъпка за повишаване на безопасността на изображението се подават насочващи линии и цифри в сантиметри от най-близкото препятствие.

Абонамент за печатен или електронен "24 часа", както и за другите издания на Медийна група България.

Други от Авто

Масато Ишида: България има огромен бизнес потенциал

Масато Ишида е генерален мениджър в Sumitomo Corporation за Европа, Близкия изток, Африка и ОНД. Sumitomo е собственик на компанията "Мото-Пфое", официален представител на Ford, Volvo, Land Rover и Jaguar у нас. Масато Ишида пристигна за първи път в България за откриването на супермодерния комплекс на Volvo на “Околовръстното шосе” в София.

Шеф на Volvo у нас: До 5 години 30% от колите ще са с автопилот

Един от вицепрезидентите на Volvo Европа - Франк Версавел, обяви, че най-късно до 2025 година 30 процента от новите модели на шведската компания ще са напълно автономни. Версавел пристигна в София специално за откриването на навия шоурум на Volvo, който се намира на Околовръстното шосе. За да уважи събитието на Мото-Пфоеq за първи път в България

Колата на папа Франциск се купува за 20 000 лева в София

лавата на Римокатолическата църква Франциск дойде на жълтите павета на площад “Батенберг” в София с Kia Soul на 3-4 години, която взависимост от състоянието, пробега и двигателя струва около 20 000 лева на пазара на втора ръка в България. На следващия ден в Раковски папата пък използва на срещата с поклонници специално преработен открит пикап

Най-много се купуват коли над 10 години

Най-много в България се купуват коли над 10-годишна възраст, показват данните от регистрациите на Министерство на вътрешните работи. През първите четири месеца на годината са вписани 51 418 коли с категория М1 на възраст над 10 години. Тези, които са до 10 г., са 9383, а най-малка е бройката на регистрираните превозни средства до 5-годишна

Преди 55 години Ford Mustang струва 2368 долара

В средата на април Ford отбеляза 55 години от производството на един от най-емблематичните си модели - Mustang. Автомобилът е официално достъпен в Европа от 2015 година, но любовта между него и континента датира още от рождението на емблематичния американски “мускул” (маскълкар) през 1964 г. В чест на рождения ден на култовия автомобил във

Тест на Серия 8 на BMW: (не)удобството да си звезда!

“Тате, тате, наистина всички ни заглеждат с тази кола - дори и жените, и децата”, възкликва 9-годишният ми син, докато опитва да свали щоричката на задната врата на чисто новата “осмица” на BMW. Да, правилно прочетохте - баварците стигнаха и до Серия 8. Тестовото BMW M850i бих оприличил като един звяр красавец.

Последно от лого

Новини

Последно от лого

Последно от

Последно от

Още от Авто

Tesla пуска таксита без шофьори, собствениците ще печелят до 30 000 долара на година!

На частно събитие за инвеститори, посветено на безпилотната технология, босът на американската компания Tesla - Илън Мъск, показа свой микрочип за автопилот, както и разказа за амбициозните си планове за стартиране на безпилотни таксиметрови услуги още догодина. Мъск очаква, че само след година ще има повече от един милион таксита-роботи с

Бизнесът със стари коли рухна

С 9,2% са намалели регистрациите на употребяваните автомобили само от началото на годината Много от търговците на употребявани автомобили са пред фалит, след като от началото на годината бизнесът с вноса на стари коли още повече зацикли. С 9,2 процента са намалели регистрациите в България на возилата с пробег, сочи официалната статистика на МВР.

Защо ви е Bentley, като има Touareg?

Folkswagen явно излиза още по-силен след “Дизелгейт”, струвайки на германския концерн милиарди евро. Компанията не само успешно разреши много от проблемите с имиджа, реорганизира всичките си предприятия, но вече вади изцяло ново поколение автомобили, което явно е по-добро от всякога. Такъв е и последният модел от най-високия клас и новият флагман

Представиха в София градския кросоувър Volkswagen T-Cross

В центъра на София пред клиенти и журналисти бе представен най-новия кросоувър представител на Volkswagen, наречен T-Cross Най-малкият SUV модел в семейството на Volkswagen използва два еднолитрови двигатели, които вече доказаха по впечатляващ начин възможностите и надеждността си в Polo. Бензиновият вариант TSI с 3-цилиндров двигател с филтър за

Магистрала в Шандун ще бъде подобрена заради движението на автономни коли

Участък от магистрала в провинция Шандун ще бъде подобрен, така че да позволи движението на автономни коли и се очаква това да стане възможно още този септември, съобщава bulgarian.cri.cn. По дългия 26 километра път има три тунела, три пункта за събиране на тол такси, мост и множество склонове, които имитират различни реални пътни ситуации,

Спират да продават нови лади в България!

АвтоВАЗ прекратява продажбите на автомобили от марката Lada в Европа, съобщават руски и германски медии. Досега моделите от тази марка се предлагаха на пазарите в Германия, Австрия, България, Литва и Унгария. Не е ясно обаче от кога това ще стане факт. "Заради новите екологични норми в европейските държави сме принудени да коригираме нашия износ в

Последно от

Последно от

Най-важното

Избрано от Google

Следвайте във Viber