Тест на Серия 8 на BMW: (не)удобството да си звезда!

https://www.24chasa.bg/avto/article/7427309 Тест на Серия 8 на BMW: (не)удобството да си звезда! Тест на Серия 8 на BMW: (не)удобството да си звезда! www.24chasa.bg
СНИМКИ: ГЕОРГИ ЛУКАНОВ

“Тате, тате, наистина всички ни заглеждат с тази кола - дори и жените, и децата”, възкликва 9-годишният ми син, докато опитва да свали щоричката на задната врата на чисто новата “осмица” на BMW. Да, правилно прочетохте - баварците стигнаха и до Серия 8.

Тестовото BMW M850i бих оприличил като един звяр красавец. Звяр заради това, което крие под капака, и красавец заради пропорциите и извивките, които привличат големи и малки. Колкото и да е субективно, смея да твърдя, че това е беемвето с един от най-хубавите дизайни, правено някога.

В автомобили, които струват по четвърт милион лева, трудно можеш да намериш кусури освен цената. Другото удобство или неудобство е като в един истински автомобил звезда. В 8-ата серия на беемве обаче трябва да знаете, че винаги ще бъдете наблюдавани от завистливите очи на другите шофьори и пешеходци. На задните седалки трудно могат да пътуват възрастни, особено на дълги разстояния.

BMW M850i разполага с бруталните 530 бензинови коня и си е за яд, че не може да ги “пришпорите” по някоя германска магистрала, където няма ограничение на скоростта. Карал съм и автомобили с повече конски сили, но при някои от тях мощността е самоцел, а не е подчинена на безупречното пътно поведение. Огромното баварско купе е направено така, че

да предлага

комфорта

на лимузината

седма серия,

а в същото време да е способно да взема завоите като една М2-ка.

Бензиновият V8 двигател с двойно турбо е с работен обем 4395 куб. см. Към 530-те конски сили трябва да прибавим огромен въртящ момент от 750 Нм, достигащ при 1800 оборота и ускорение от място до 100 км/ч за зашеметяващите 3,7 секунди. Умопомрачително! Теглото от два тона на масивната кола е постигнато чрез широко използване на карбонов полимер, олекотена стомана и алуминий.

За спортния нрав на автомобила, който използва технологиите и достойнствата на спортното подразделение на баварците, се грижи директният волан, адаптивното окачване и бързата автоматична трансмисия.

Спортните амортисьори са дело на специалистите от М подразделението на германците и са адаптивни. Задвижването на колелата е 4х4, като при нормално каране водещи са задните колела. Освен това, за да е още по-стабилна на пътя в двете оси на колата са сложени допълнителни серво електромотори, които предотвратяват всякакво клатене или пък занасяне на купето.

Вътре в купето ви посреща изключителен лукс и веднага се набива на очи ръчно изработеният кристален лост за автоматика с диамантен ефект.

Воланът е заимстван от BMW M5 и се допълва от бутони за избор на режим на задвижване. Данните от контролните прибори се показват на дисплей с течни кристали, а неговата конфигурация може да бъде променяна от шофьора. Имаме и превъзходен Head-up дисплей.

Традиционно централният панел за BMW е насочен към водача. Отгоре е разположен 10,25-инчов сензорен дисплей на мултимедийната система iDrive. Той е чувствителен на допир, но за по-голямо удобство при шофиране може да се управлява и с кръглия джойстик на централния тунел, а също така разпознава гласови команди на английски и жестове. Бутоните за управление на аудиосистемата и климатроника са все по-малко. BMW Серия 8 разполага с електрически предни седалки,

направени специално

за този модел,

и кормилна колона с памет на настройките. Спортните кресла са със странични опори и осигуряват отлична позиция на тялото, но в същото време остават меки и удобни. Имат и отопление, а ако си поръчате - вентилация.

Обемът на багажника е внушителните за този вид коли 420 литра, а задната облегалка е разделена в съотношение 50:50, така че двете части могат да се сгъват поотделно или заедно за допълнително увеличаване на вместимостта.

Оборудването на BMW Серия 8 е много богато и включва система за достъп без ключ, пълен електрически пакет, двузонов автоматичен климатик, сензори за светлина и дъжд, аудиосистема с 11 високоговорителя, сателитна навигация, сензори за паркиране, Wi-Fi, Bluetooth връзка и адаптивен круиз контрол със система за автоматично спиране.

Салонът е оборудван с 6 въздушни възглавници, водачът може да разчита на стабилизираща система и система за следене на налягането в гумите. Списъкът с опции включва автопилот за паркиране, достъп до салона от смартфон, камери за кръгов обзор, система за нощно виждане и полуавтономно движение.

Абонамент за печатен или електронен "24 часа", както и за другите издания на Медийна група България.

Други от Авто

Първото електрическо порше се зарежда за 5 минути за 100 км пробег

ървият електромобил на Porsche - Taycan, бе показан на салона във Франкфурт. Спортният седан разбуди духовете по целия свят и хвърли ръкавицата на шефа на Tesla Илън Мъск, който не пропусна да се заяде с германците, че ще предлагат две версии на екомодела с означенията Turbo и Turbo S, все едно, че електрическият мотор разполага с турбо.

Автосалон София 2019: Над 150 коли за тест драйв

24-ият Международен автомобилен салон в София ще отвори врати след 20 дни и ще предложи на посетителите нова, уникално привлекателна среда за автомобилите и за концепциите на бъдещата мобилност. Представянето на новите модели в Интер Експо Център ще прерасне във всеобхватно преживяване за любителите на автомобили и технологичните маняци,

Автосалон София 2019: Дебют за марката Cupra

По-малко от месец остава до най-важното автомобилно събитие в България за 2019 г. - „Автомобилен салон София 2019”, който ще се проведе от 12 до 20 октомври в "Интер Експо Център". То ще бъде домакин на редица вълнуваща премиери, а посетителите ще видят и пипнат автомобили, показани за първи път пред публика буквално дни по-рано.

Спад в продажбите на нови коли в ЕС, у нас - обратното

С 3,2 процента са намелели продажбите на нови автомобили в ЕС до началото на септември, сравнено със същия перод през миналата година. това сочи статистиката на АСЕА (Европейската асоциация на автомобилните производители). В България е обратното. У нас е регистрирано повишение на регистрациите през първите 8 месеца с 2,9 процента.

Електрическият "голф" VW ID.3 минава 550 км

На салона във Франкфурт Volkswagen показа първия си масов електромобил, кръстен ID.3. Като габарити екологичният ID.3 е сравним с VW Golf, чието ново поколение ще бъде представено следващия месец. Дължината на екологичното возило е 4261 мм, широчината - 1809, а височината - 1552. Междуосието е 2765 мм, което е рекорд за този клас.

Автосалон София 2019: Впечатляващи новости от Skoda, Toyota и Kia

Сегментът на масовите модели автомобили традиционно се радва на огромен интерес у нас. Несъмнено това внимание от страна на публиката ще бъде особено засилено по време на „Автомобилен салон София 2019”, който ще се проведе от 12 до 20 октомври в "Интер Експо Център". Нека разкрием отчасти какво ще покажат на изложението три от особено популярните

Последно от лого

Новини

Последно от лого

Последно от

Последно от

Още от Авто

Автосалон София 2019: SUV манията продължава

SUV-манията продължава да владее всички класове, дори и луксозния Безспорно най-бурно растящият сегмент в последните години е този на кросоувър автомобилите, като започнем от най-малките и стигнем до най-внушителните представители на премиум марките. Абсолютно сигурно е и че те ще бъдат най-интересни за посетителите на най-важното автомобилно

Автомонархът с $ 3,5 млрд. лични авоари

Бившият шеф на Vоlkswаgеn Фeрдинaнд Пих, който почина на 82 г., има 12 деца от 4 жени “Най-интересното в живота е процесът на постигане на целта. Веднага щом видя, че целта е постигната и всичко вече е коригирано, започвам да се отегчавам. Радостта и удовлетворението, че целта е постигната, не трае дълго.

Bugatti за 8 млн. евро без данъците! (Видео)

Bugatti отново зарадва милионите си фенове и малцината си потенциални клиенти с поредната си суперкола. Лимитираният модел Centodieci, който бе показан на специално събитие на изложението за редки автомобили в Пебъл бийч, САЩ, ще бъде сглобен в тираж от 10 екземпляра, като производителите се похвалиха

Първият малък кросоувър кабриолет е на Volkswagen T-Roc!

В дните, когато автомобилният свят тръпне да види бъдещите нови изцяло електрически модели на Volkswagen, немският гигант изненада милионите си фенове, анонсирайки дебюта на салона във Франкфурт в началото на септември на първия в света кросоувър кабриолет от компактния клас - T-Roc. Volkswagen T-Roc Cabriolet ще донесе още повече разнообразие на

Тест на хибрида BMW330e: 252 коня = 2,5 л на сто бензин!

Преди няколко години не съм си и представял, че сядайки зад волана на поредното поколение на хитовата “трета” серия на BMW, освен от прочутата “радост от шофирането” на баварската марка ще се забавлявам като едно малко дете и с различните режими на работа на колата, както и свързаните с тях разходи на гориво

Електромобилите в Европа може да станат 4 милиона през 2025 година

В близко бъдеще ще расте броят на електрическите автомобили (EV) в Европа. Това е оповестено в изследване на Transport & Environment (T&E), водеща компания по проблемите на околната среда, цитирано от БНР. Според прогнозата през 2021 година на европейските пазари ще се предлагат 214 модела електромобили при около 60 за 2018

Последно от

Последно от

Най-важното

Избрано от Google

Следвайте във Viber