Защо ви е Bentley, като има Touareg?

https://www.24chasa.bg/avto/article/7411387 Защо ви е Bentley, като има Touareg? Защо ви е Bentley, като има Touareg? www.24chasa.bg
Touareg върши чудесна работа и там, където приключва асфалтовия път.   КОЛАЖ И СНИМКИ: “24 ЧАСА”
Touareg върши чудесна работа и там, където приключва асфалтовия път. КОЛАЖ И СНИМКИ: “24 ЧАСА”

Folkswagen явно излиза още по-силен след “Дизелгейт”, струвайки на германския концерн милиарди евро. Компанията не само успешно разреши много от проблемите с имиджа, реорганизира всичките си предприятия, но вече вади изцяло ново поколение автомобили, което явно е по-добро от всякога. Такъв е и последният модел от най-високия клас и новият флагман на марката - Touareg.

Луксозният всъдеход няма нищо общо с предшественика. Volkswagen Touareg се прави на същата платформа MLB-evo, която е в основата на SUV бижута като Audi Q7, Porsche Cayenne, Bentley Bentayga и дори Lamborghini Urus. Touareg е “барнат” така, че собствениците на по-луксозните кросоувъри със сигурност ще съжаляват, че са дали два и три пъти повече пари едва ли не само заради едната емблема.

Компанията от Волфсбург разкри първия си Touareg през 2002 г., който се оказа и най-важният модел на марката от началото на века. Някои ще кажат, че Veyron или Golf са най-важните коли - първата като технологичен шедьовър, втората като най-масовата и емблематична в Европа. Touareg обаче не е само технологично брилянтен, но и

стана основа на един

куп нови модели, които донесоха огромна печалба на VW Group във времена, когато делът на кросоувърите расте от година на година. Най-голямото предимство на Touareg пред своите по-натруфени и скъпи братовчеди е цената. Това обаче не означава, че е с по-ниски стандарти. Да не говорим, че фолксвагенът е запазил същата офроуд сила като моделите от предишното поколение, като в същото време запазва комфорта и на асфалта.

Затова следва и горещият въпрос. Ако структурата и шаситата им са сходни, защо трябва да плащате 3 пъти повече пари за Bentayga или Urus, когато бихте могли да имате Touareg?

Първата заблуда е, че Touareg не предлага такива двигатели като Bentley или Lamborghini. На кого обаче са му притрябвали огромни мотори при тези ограничения по пътищата и солените глоби.

Да, Urus е един уникален автомобил с мощност 650 коня, задвижван от 4-литров с двойно турбо V8 агрегат, който се върти с 6750 оборота в минута. Джипът на Bentley ще ви предложи изключително богати на въртящ момент опции, като например 4-литровия с три турбини дизел V8 с 435 коня и 900 Нм въртящ момент, с който е способен да ускори от място до 100 км/ч за 4,8 секунди. В същото време Touareg се предлага с вариант с трилитров V6 турбодизел с мощност 286 к.с. и въртящ момент 600 Нм, наличен в диапазона 2250-3250 оборота, с който може да отлепите от 0 до 100 км/ч за 6,1 секунди. Може да се хванем на бас, че почти няма да усетите разлика в мощността, защото масата на фолксвагена е 2 тона, а тази на бентлито с 500 кг отгоре. Така че каталожните 1,3 секунди предимство на Bentayga при стартиране от място ще се забележат само при каране на писта, а тези луксозни кросоувъри не са направени за това.

Вярно е, че интериорът на бентлито е ръчно изработен, дървото е рядко, а кожата е скъпа, но за тези глезотии, с които ще свикнете за броени часове, трябва да платите два или три пъти по-голяма цена, отколкото сходния туарег. Привържениците на Urus могат да добавят в защита на солената цена и различния и по-агресивен ход на настройване на алгоритмите на бензиновия двигател, трансмисията и кормилното управление спрямо Bentayga или Touareg. Но дори и това не заслужава солената цена на ламборгинито.

Новият Touareg е с повече от 8 сантиметра по-дълъг отпреди и по-широк. Въпреки това Volkswagen го прави малко по-нисък, за да е по-агресивен. Това се харесва на активните млади хора и те го купуват.

Истинската изненада, която предлага Touareg, обаче идва отвътре. Ако не забележите популярната емблема на германската марка в средата на кормилото, ще си помислите, че сядате в най-екзотичния, технологичен и скъп SUV в света.

Космическият Digital Cockpit, който се състои от два огромни екрана - 12-инчов зад волана и извит към водача 15-инчов на мултимедийната система, задълго привлича вниманието.

Двата телевизора

плавно се сливат

с един стъклен

елемент

От средния монитор чрез инфотейнмънт системата се командват повечето информационни, комуникационни, мултимедийни и комфортни функции в автомобила. Иновационният кокпит почти няма класическите пластмасови бутони, но са оставени най-важните и с които сме свикнали - като врътките за усилване на звука от колоните.

Третото поколение на Touareg е със значително увеличено пространство на товарния обем. Сега той възлиза на 697 до 810 литра (в зависимост от положението на задната седалка).

Освен това фолксвагенът разполага и с технологии на порше кайен като самоуправляемото шаси. С него при скорост до 37 км/ч задните колела завиват в противоположна посока на предните, което прави всъдехода много по-маневрен в града. При по-високи скорости задните колела завиват в синхрон с предните, което го прави по-стабилен при високи скорости в завои.

При каране туарегът е приятна смес от комфорт и усещане на пътя при шофиране. За това се грижи пневматичното окачване, което има различни режими на работа. А те са цели шест - от еко през спортен режим до индивидуален. Има на разположение и 4 специални офроуд режима, които са налични при поръчка на специалния опционален пакет Off-road Pack. При него освен специалните режими имаме и увеличен обем на резервоара от 75 на 90 л, усилена защита на дъното, радиатора, както и 12-волтова батерия.

И последно: огромният дизелов двигател е невероятно икономичен - с едно зареждане на резервоара Touareg може да мине реално 1100-1200 км!

Абонамент за печатен или електронен "24 часа", както и за другите издания на Медийна група България.

Други от Авто

"Фиат-Крайслер" спря завода си в Сърбия заради проблеми с доставките от Китай

"Фиат-Крайслер" спря завода си в Сърбия заради проблеми с доставките от Китай

Автомобилният концерн "Фиат-Крайслер" заяви днес, че временно е спрял производството в сръбската си фабрика заради проблеми, свързани с компонентите, доставяни от Китай, където бизнесът е затруднен заради избухването на епидемията от новия коронавирус, предаде Ройтерс, цитирана от БТА. Говорител на италианско-американския автомобилопроизводител

Тест на новото BMW X6: баварско жиголо

Тест на новото BMW X6: баварско жиголо

За първи път присъствах на тест, в който половината от журналистите бяха от по-привлекателния и нежен пол. И то на огромния, лъскав и мощен BMW X6. Оказа се, че новото трето поколение на емблематичния купе кросоувър на баварската компания не само че допада и на дамите, но ги привлича като един истински мачо или пък млад и красив жиголо

Dacia e №1 у нас за седма поредна година (видео)

Dacia e №1 у нас за седма поредна година (видео)

Dacia заема лидерска позиция по продажби в България за седма поредна година с ръст от почти един процент в пазарния дял спрямо 2018 г. Румънската марка отбелязва най-добрата си година по отношение на обем с продажби от 5451 автомобила (+16,8%) и пазарен дял от 12,48%. След лансирането на изцяло обновената Dacia Duster през февруари 2018-а моделът

Автосалон Женева 2020 под въпрос заради коронавируса

Автосалон Женева 2020 под въпрос заради коронавируса

Организаторите на автомобилното изложение в Женева заявиха, че събитието ще се проведе, както е планирано, въпреки задълбочаващата се криза със смъртоносния коронавирус. То обаче остава под въпрос. Мобилното технологично шоу (MWC) в Барселона, което привлича 100 000 посетители от цял свят, вече бе отменено заради коронавируса

Обновиха Citroen C3

Обновиха Citroen C3

Citroen обнови бестселъра C3. Хечбекът получи промени в екстериора и 12 електронни асистенти. Малкият автомобил е с различна предница и цели 97 варианта за дизайн на екстериора и нови седалки Advanced Comfort. C3 е бестселърът в гамата на Citroеn, който се нарежда в европейския топ 5 в сегмент "B" в края на декември 2019 г

Geely и Volvo обмислят сливане

Geely и Volvo обмислят сливане

Шведската компания Volvo Cars и китайският й собственик Geely Holding, обмислят сливането на бизнесите си, за да създадат "силна световна група", която "ще забърза финансовата и технологична синергии между двете компании", предава Ройтерс. Бъдещият автогигант ще запази идентичността на всяка една от марките Volvo, Geely

Последно от 24 здраве лого

Новини

Последно от мила бг лого

Последно от

Последно от

Още от Авто

Harley-Davidson и Triumph - класика в мотоциклетния жанр

Harley-Davidson и Triumph - класика в мотоциклетния жанр

Какво обединява Harley-Davidson и Triumph у нас. Едните са далеч-далеч, в Милуоки, САЩ. Другите са във Великобритания, в Хинкли, Лестършиър. Разделя ги цял океан – Атлантическия. У нас ги събира представителя и на двете фирми София Мото Трейд ООД. Двете марки имат сериозно присъствие на българския мотоциклетен пазар

Над 17 г. е средната възраст на колите втора ръка у нас

Над 17 г. е средната възраст на колите втора ръка у нас

Според анализ на сайта за проверка на историята на автомобили bg.vin-info.com, базиран на данни за цялата 2019-а година от един от най-популярните сайтове за обяви у нас, средната възраст на предлаганите през миналата година 601612 (в сайта) возила е 17,08 години. Топ 5 по брой предлагани автомобили заемат големите немски марки (Mercedes-Benz

Тест на Skoda Kamiq: перфектният повдигнат хечбек

Тест на Skoda Kamiq: перфектният повдигнат хечбек

Имената на новите чешки кросоувъри на Skoda са леко странни: Kodiaq, Karoq, Kamiq. Всичките изпълняват концепцията - с "K започва, с Q завършва". Имената обаче не са синтетични и избрани от компютър, а съвсем реални. Kodiaq е остров в Аляска, Karoq в превод от езика на един от ескимоските народи означава кола

Volkswagen T-Cross е кола на годината в България

Volkswagen T-Cross е кола на годината в България

Volkswagen T-Cross бе определен за Кола на България 2020. Представителят на германската компания надделя след балотаж над Skoda Scala на финала на 23-то издание на конкурса Автомобил на годината на България, организиран от Прес Авто Клуб България. Volkswagen T-Cross спечели след допълнително гласуване измежду събралите най-много точки в основните

Китайската марка "Джийли" разработва "антивирусен" автомобил

Китайската марка "Джийли" разработва "антивирусен" автомобил

Китайската компания "Джийли" е заделила над 370 милиона юана за борба с епидемията с новия коронавирус за разработката на специални автомобили с цялостна антивирусна защита, съобщава сайтът motor.ru. Става дума не за специализиран медицински транспорт, а за граждански модел. Автомобилът ще бъде оборудван със система

BMW X5

1515 нови коли BMW регистрирани у нас през 2019 г.

Александър Миланов: Проблемът в България не е толкова във възрастта на колите, а в контрола 1515 нови модела BMW са регистрирани през миналата година у нас. Това стана ясно от пазарния отчет на вносителя на баварската марка "BMW България". Официално от нашите дилъри са продадени 1159 беемвета (плюс 5 процента спрямо 2018 г

Последно от

Последно от

Най-важното

Избрано от Google

Следвайте във Viber