Защо ви е Bentley, като има Touareg?

https://www.24chasa.bg/avto/article/7411387 Защо ви е Bentley, като има Touareg? Защо ви е Bentley, като има Touareg? www.24chasa.bg
Touareg върши чудесна работа и там, където приключва асфалтовия път. КОЛАЖ И СНИМКИ: “24 ЧАСА”

Folkswagen явно излиза още по-силен след “Дизелгейт”, струвайки на германския концерн милиарди евро. Компанията не само успешно разреши много от проблемите с имиджа, реорганизира всичките си предприятия, но вече вади изцяло ново поколение автомобили, което явно е по-добро от всякога. Такъв е и последният модел от най-високия клас и новият флагман на марката - Touareg.

Луксозният всъдеход няма нищо общо с предшественика. Volkswagen Touareg се прави на същата платформа MLB-evo, която е в основата на SUV бижута като Audi Q7, Porsche Cayenne, Bentley Bentayga и дори Lamborghini Urus. Touareg е “барнат” така, че собствениците на по-луксозните кросоувъри със сигурност ще съжаляват, че са дали два и три пъти повече пари едва ли не само заради едната емблема.

Компанията от Волфсбург разкри първия си Touareg през 2002 г., който се оказа и най-важният модел на марката от началото на века. Някои ще кажат, че Veyron или Golf са най-важните коли - първата като технологичен шедьовър, втората като най-масовата и емблематична в Европа. Touareg обаче не е само технологично брилянтен, но и

стана основа на един

куп нови модели, които донесоха огромна печалба на VW Group във времена, когато делът на кросоувърите расте от година на година. Най-голямото предимство на Touareg пред своите по-натруфени и скъпи братовчеди е цената. Това обаче не означава, че е с по-ниски стандарти. Да не говорим, че фолксвагенът е запазил същата офроуд сила като моделите от предишното поколение, като в същото време запазва комфорта и на асфалта.

Затова следва и горещият въпрос. Ако структурата и шаситата им са сходни, защо трябва да плащате 3 пъти повече пари за Bentayga или Urus, когато бихте могли да имате Touareg?

Първата заблуда е, че Touareg не предлага такива двигатели като Bentley или Lamborghini. На кого обаче са му притрябвали огромни мотори при тези ограничения по пътищата и солените глоби.

Да, Urus е един уникален автомобил с мощност 650 коня, задвижван от 4-литров с двойно турбо V8 агрегат, който се върти с 6750 оборота в минута. Джипът на Bentley ще ви предложи изключително богати на въртящ момент опции, като например 4-литровия с три турбини дизел V8 с 435 коня и 900 Нм въртящ момент, с който е способен да ускори от място до 100 км/ч за 4,8 секунди. В същото време Touareg се предлага с вариант с трилитров V6 турбодизел с мощност 286 к.с. и въртящ момент 600 Нм, наличен в диапазона 2250-3250 оборота, с който може да отлепите от 0 до 100 км/ч за 6,1 секунди. Може да се хванем на бас, че почти няма да усетите разлика в мощността, защото масата на фолксвагена е 2 тона, а тази на бентлито с 500 кг отгоре. Така че каталожните 1,3 секунди предимство на Bentayga при стартиране от място ще се забележат само при каране на писта, а тези луксозни кросоувъри не са направени за това.

Вярно е, че интериорът на бентлито е ръчно изработен, дървото е рядко, а кожата е скъпа, но за тези глезотии, с които ще свикнете за броени часове, трябва да платите два или три пъти по-голяма цена, отколкото сходния туарег. Привържениците на Urus могат да добавят в защита на солената цена и различния и по-агресивен ход на настройване на алгоритмите на бензиновия двигател, трансмисията и кормилното управление спрямо Bentayga или Touareg. Но дори и това не заслужава солената цена на ламборгинито.

Новият Touareg е с повече от 8 сантиметра по-дълъг отпреди и по-широк. Въпреки това Volkswagen го прави малко по-нисък, за да е по-агресивен. Това се харесва на активните млади хора и те го купуват.

Истинската изненада, която предлага Touareg, обаче идва отвътре. Ако не забележите популярната емблема на германската марка в средата на кормилото, ще си помислите, че сядате в най-екзотичния, технологичен и скъп SUV в света.

Космическият Digital Cockpit, който се състои от два огромни екрана - 12-инчов зад волана и извит към водача 15-инчов на мултимедийната система, задълго привлича вниманието.

Двата телевизора

плавно се сливат

с един стъклен

елемент

От средния монитор чрез инфотейнмънт системата се командват повечето информационни, комуникационни, мултимедийни и комфортни функции в автомобила. Иновационният кокпит почти няма класическите пластмасови бутони, но са оставени най-важните и с които сме свикнали - като врътките за усилване на звука от колоните.

Третото поколение на Touareg е със значително увеличено пространство на товарния обем. Сега той възлиза на 697 до 810 литра (в зависимост от положението на задната седалка).

Освен това фолксвагенът разполага и с технологии на порше кайен като самоуправляемото шаси. С него при скорост до 37 км/ч задните колела завиват в противоположна посока на предните, което прави всъдехода много по-маневрен в града. При по-високи скорости задните колела завиват в синхрон с предните, което го прави по-стабилен при високи скорости в завои.

При каране туарегът е приятна смес от комфорт и усещане на пътя при шофиране. За това се грижи пневматичното окачване, което има различни режими на работа. А те са цели шест - от еко през спортен режим до индивидуален. Има на разположение и 4 специални офроуд режима, които са налични при поръчка на специалния опционален пакет Off-road Pack. При него освен специалните режими имаме и увеличен обем на резервоара от 75 на 90 л, усилена защита на дъното, радиатора, както и 12-волтова батерия.

И последно: огромният дизелов двигател е невероятно икономичен - с едно зареждане на резервоара Touareg може да мине реално 1100-1200 км!

Абонамент за печатен или електронен "24 часа", както и за другите издания на Медийна група България.

Други от Авто

Масато Ишида: България има огромен бизнес потенциал

Масато Ишида е генерален мениджър в Sumitomo Corporation за Европа, Близкия изток, Африка и ОНД. Sumitomo е собственик на компанията "Мото-Пфое", официален представител на Ford, Volvo, Land Rover и Jaguar у нас. Масато Ишида пристигна за първи път в България за откриването на супермодерния комплекс на Volvo на “Околовръстното шосе” в София.

Шеф на Volvo у нас: До 5 години 30% от колите ще са с автопилот

Един от вицепрезидентите на Volvo Европа - Франк Версавел, обяви, че най-късно до 2025 година 30 процента от новите модели на шведската компания ще са напълно автономни. Версавел пристигна в София специално за откриването на навия шоурум на Volvo, който се намира на Околовръстното шосе. За да уважи събитието на Мото-Пфоеq за първи път в България

Колата на папа Франциск се купува за 20 000 лева в София

лавата на Римокатолическата църква Франциск дойде на жълтите павета на площад “Батенберг” в София с Kia Soul на 3-4 години, която взависимост от състоянието, пробега и двигателя струва около 20 000 лева на пазара на втора ръка в България. На следващия ден в Раковски папата пък използва на срещата с поклонници специално преработен открит пикап

Най-много се купуват коли над 10 години

Най-много в България се купуват коли над 10-годишна възраст, показват данните от регистрациите на Министерство на вътрешните работи. През първите четири месеца на годината са вписани 51 418 коли с категория М1 на възраст над 10 години. Тези, които са до 10 г., са 9383, а най-малка е бройката на регистрираните превозни средства до 5-годишна

Преди 55 години Ford Mustang струва 2368 долара

В средата на април Ford отбеляза 55 години от производството на един от най-емблематичните си модели - Mustang. Автомобилът е официално достъпен в Европа от 2015 година, но любовта между него и континента датира още от рождението на емблематичния американски “мускул” (маскълкар) през 1964 г. В чест на рождения ден на култовия автомобил във

Тест на Серия 8 на BMW: (не)удобството да си звезда!

“Тате, тате, наистина всички ни заглеждат с тази кола - дори и жените, и децата”, възкликва 9-годишният ми син, докато опитва да свали щоричката на задната врата на чисто новата “осмица” на BMW. Да, правилно прочетохте - баварците стигнаха и до Серия 8. Тестовото BMW M850i бих оприличил като един звяр красавец.

Последно от лого

Новини

Последно от лого

Последно от

Последно от

Още от Авто

Tesla пуска таксита без шофьори, собствениците ще печелят до 30 000 долара на година!

На частно събитие за инвеститори, посветено на безпилотната технология, босът на американската компания Tesla - Илън Мъск, показа свой микрочип за автопилот, както и разказа за амбициозните си планове за стартиране на безпилотни таксиметрови услуги още догодина. Мъск очаква, че само след година ще има повече от един милион таксита-роботи с

Бизнесът със стари коли рухна

С 9,2% са намалели регистрациите на употребяваните автомобили само от началото на годината Много от търговците на употребявани автомобили са пред фалит, след като от началото на годината бизнесът с вноса на стари коли още повече зацикли. С 9,2 процента са намалели регистрациите в България на возилата с пробег, сочи официалната статистика на МВР.

Защо ви е Bentley, като има Touareg?

Folkswagen явно излиза още по-силен след “Дизелгейт”, струвайки на германския концерн милиарди евро. Компанията не само успешно разреши много от проблемите с имиджа, реорганизира всичките си предприятия, но вече вади изцяло ново поколение автомобили, което явно е по-добро от всякога. Такъв е и последният модел от най-високия клас и новият флагман

Представиха в София градския кросоувър Volkswagen T-Cross

В центъра на София пред клиенти и журналисти бе представен най-новия кросоувър представител на Volkswagen, наречен T-Cross Най-малкият SUV модел в семейството на Volkswagen използва два еднолитрови двигатели, които вече доказаха по впечатляващ начин възможностите и надеждността си в Polo. Бензиновият вариант TSI с 3-цилиндров двигател с филтър за

Магистрала в Шандун ще бъде подобрена заради движението на автономни коли

Участък от магистрала в провинция Шандун ще бъде подобрен, така че да позволи движението на автономни коли и се очаква това да стане възможно още този септември, съобщава bulgarian.cri.cn. По дългия 26 километра път има три тунела, три пункта за събиране на тол такси, мост и множество склонове, които имитират различни реални пътни ситуации,

Спират да продават нови лади в България!

АвтоВАЗ прекратява продажбите на автомобили от марката Lada в Европа, съобщават руски и германски медии. Досега моделите от тази марка се предлагаха на пазарите в Германия, Австрия, България, Литва и Унгария. Не е ясно обаче от кога това ще стане факт. "Заради новите екологични норми в европейските държави сме принудени да коригираме нашия износ в

Последно от

Последно от

Най-важното

Избрано от Google

Следвайте във Viber