Фолксваген идва в България? В Сърбия казват друго

https://www.24chasa.bg/avto/article/7331708 Фолксваген идва в България? В Сърбия казват друго Фолксваген идва в България? В Сърбия казват друго www.24chasa.bg
СНИМКА: Pixabay

Планът на Фолксваген за фабрика на Балканите наелектризира страните от региона, пише австрийският "Ди Пресе". И наистина: сръбската преса изобилства от публикации, в които се спекулира, че Фолксваген ще избере Сърбия, предава "Дойче веле".

Къде ще построи Фолксваген новата си фабрика, която трябва да заработи през 2022 година? Една публикация на ДВ, в която беше цитиран Митко Василев, управител на Германо-българската търговско-промишлена камара, предизвика много дискусии и публикации - особено в Сърбия, една от страните, които се борят за голямата инвестиция. В отговор на неколкратните запитвания до централата на концерна, ДВ получи единствено официалното съобщение за медиите и кратката информация, че решение още не е взето.

От България до Турция - предимства и недостатъци

„Плановете на Фолксваген за фабрика в Югоизточна Европа наелектризираха не само медиите в потенциалните инвестиционни дестинации на Балканите“, пише днес австрийският „Ди Пресе“. Според вестника, решението на Управителния съвет на Фолксваген може да се очаква през май. Авторът на статията Томас Розер анализира предимствата и недостатъците на държавите, очакващи голямата инвестиция. Според него най-напред прави впечатление фактът, че за Унгария изобщо не става дума - не само поради ръста на заплатите в тази страна, но и заради недостига на работна ръка. По-нататък в "Ди Пресе" четем:

„Срещу изграждането на фабрика на Фолксваген в Турция говори обстоятелството, че отношенията между ЕС и Анкара са обтегнати. Проблемите на Румъния пък са липсата на автомагистрали, повишеното равнище на заплатите и прегрелият пазар на работна сила в някои региони. (…) Леко фаворизираната България разполага с едва ли не перфектна площадка за новата фабрика на Фолксваген - това е закритият още през 2008 година металургичен комбинат Кремиковци в близост до софийското летище. За инвестицията се бори и процъфтяващият Пловдив. Като член на ЕС България печели точки и по линия на стабилността и на много тесните търговски връзки с Германия. Докато Сърбия и аутсайдерът Северна Македония са привлекателни както поради ниските равнища на заплатите, така и заради някои силни финансови предимства: като кандидати за членство в ЕС те все още не са длъжни в пълен обем да спазват строгите ограничения за държавните субсидии. Едва ли някаква роля ще изиграе обаче Споразумението за свободна търговия на Сърбия с Русия: и в момента то не важи за автомобилите на Фиат, които се сглобяват в Крагуевац", пише "Ди Пресе".

"Сърбия пред земетресение"

На 3 март сръбският вестник „Новости“ публикува статия под заглавие „Фолксваген прави фабрика в Шумадия“. Още в началото авторът прогнозира, че Сърбия се намира пред истинско земетресение, защото според негови източници германският концерн бил избрал тъкмо Сърбия измежду конкуриращите се държави, сред които е и България. Вестникът твърди още, че предимствата на Сърбия са свързани с добрия икономически климат в страната, както и с приятелските отношения на сръбското държавно ръководство с „колегите от Германия“. Цитиран е сръбският премиер Александър Вучич, според когото евентуалната инвестиция на Фолксваген изцяло „ще промени кръвната картина на нашата икономика".

Друг сръбски вестник, булевардният „Курир“, също пише, че инвестицията на Фолксваген ще се приземи в Сърбия - най-вече заради по-евтиното производство, качествената работна ръка, държавните субсидии и възможностите, които предлагат споразуменията за безмитна търговия с Русия и Турция. „Няма нито една страна с добра икономика без автомобилна индустрия. С износа на 300 000 автомобила годишно нашата икономика ще придобие съвсем различен образ. (…) Ние сме по-конкурентоспособни както по отношение на работната сила и на качеството, така и по отношение на електроенергията например, чиито цени са по-ниски, отколкото в страните от ЕС", четем в публикацията на сръбския "Курир".

Абонамент за печатен или електронен "24 часа", както и за другите издания на Медийна група България.

Други от Авто

Най-мощното Ferrari е хибрид!

Ferrari не издържа на еконатиска и представи първия си Plug-in хибриден модел, който се оказва, че ще е и най-мощният в историята на легендарната марка. SF90 Stradale вдига максималните 340 км/ч - с 10 км/ч по-малко от LaFerrari, но хибридното возило разполага с последно поколение трансмисия и окачване,

Олга Сандова удостоена със степен кавалер на Националния орден за заслуги на Франция

На 21 май посланикът на Република Франция в България, Негово Превъзходителство Ерик Льобедел, удостои със степента кавалер на националния орден за заслуги Олга Сандова, изпълнителен директор на "Автомотор Корпорация" и заместник-председател на Френско-българската търговска и индустриална камара. Сандова е и член на управителния съвет на

Jaguar Land Rover и BMW с общи електрически коли

Jaguar Land Rover и BMW Group официално потвърдиха, че съюзяват усилията си в разработването на следващо поколение EDUs (Electric Driving Units) - електрически задвижващи автомобили. Това партньорство ще развие допълнително технологиите за електрифициране на колите, което е част от прехода на автомобилната индустрия към автономни, свързани,

Пикапът на Mahindra - първо у нас, после в Европа

Новото издание на пикапа Mahindra Goa пристигна в България специално за тазгодишното издание на Truck Expo 2019. Пикапът идва у нас броени дни преди европейската си премиера, която ще се състои на 25 юни. Goa Plus се предлага в четири възможни вариации – със задно предаване или четири задвижващи колела, съответно и с единична или двойна кабина.

Тест на Stinger: да те ужили Kia!

Kia Stinger. Вземайки ключовете от модела на корейската компания, скромно ме уверяват, че това не е масов автомобил и че е направен, за да покаже какво може всъщност да направи марката. От нашето представителство между другото добавят, че вече няколко десетки фенове на бързите коли са се доверили на Kia Stinger и са си купили колата.

Opel Corsa вече е изцяло електрически

Марката Opel се насочва към електромобилите. При изцяло новото шесто поколение на модела Corsa, германският автомобилен производител предлага за първи път в гамата си захранвана от батерии електрическа версия с автономен пробег от 330 километра. Инженерите на Opel са избрали най-популярния модел на марката,

Последно от лого

Новини

Последно от лого

Последно от

Последно от

Още от Авто

Тест на новия Evoque: Огледалце, я кажи!

Преди 8 години никой не вярваше, че концептуалният кросоувър на Land Rover с футуристични форми ще излезе на пазара след броени месеци с идентичен дизайн като сериен модел - Range Rover Evoque. Луксозният компактен SUV веднага се превърна в модна икона из целия свят, подпомогнат и от рекламното лице Виктория Бекъм.

Масато Ишида: България има огромен бизнес потенциал

Масато Ишида е генерален мениджър в Sumitomo Corporation за Европа, Близкия изток, Африка и ОНД. Sumitomo е собственик на компанията "Мото-Пфое", официален представител на Ford, Volvo, Land Rover и Jaguar у нас. Масато Ишида пристигна за първи път в България за откриването на супермодерния комплекс на Volvo на “Околовръстното шосе” в София.

Шеф на Volvo у нас: До 5 години 30% от колите ще са с автопилот

Един от вицепрезидентите на Volvo Европа - Франк Версавел, обяви, че най-късно до 2025 година 30 процента от новите модели на шведската компания ще са напълно автономни. Версавел пристигна в София специално за откриването на навия шоурум на Volvo, който се намира на Околовръстното шосе. За да уважи събитието на Мото-Пфоеq за първи път в България

Колата на папа Франциск се купува за 20 000 лева в София

лавата на Римокатолическата църква Франциск дойде на жълтите павета на площад “Батенберг” в София с Kia Soul на 3-4 години, която взависимост от състоянието, пробега и двигателя струва около 20 000 лева на пазара на втора ръка в България. На следващия ден в Раковски папата пък използва на срещата с поклонници специално преработен открит пикап

Най-много се купуват коли над 10 години

Най-много в България се купуват коли над 10-годишна възраст, показват данните от регистрациите на Министерство на вътрешните работи. През първите четири месеца на годината са вписани 51 418 коли с категория М1 на възраст над 10 години. Тези, които са до 10 г., са 9383, а най-малка е бройката на регистрираните превозни средства до 5-годишна

Преди 55 години Ford Mustang струва 2368 долара

В средата на април Ford отбеляза 55 години от производството на един от най-емблематичните си модели - Mustang. Автомобилът е официално достъпен в Европа от 2015 година, но любовта между него и континента датира още от рождението на емблематичния американски “мускул” (маскълкар) през 1964 г. В чест на рождения ден на култовия автомобил във

Последно от

Последно от

Най-важното

Избрано от Google

Следвайте във Viber