В Германия и България се кара най-бързо по магистралите в Европа

https://www.24chasa.bg/avto/article/7291113 В Германия и България се кара най-бързо по магистралите в Европа В Германия и България се кара най-бързо по магистралите в Европа www.24chasa.bg

Германия е една от малкото страни в света, в която няма ограничение за скоростта по автомагистралите. В началото на годината дойде предложение тя да бъде ограничена до 130 км/ч с аргументи като намаляване на замърсяването на въздуха, принос в борбата срещу климатичните промени и намаляване на броя на катастрофите. България се нарежда веднага след Германия с ограничение на максималната скорост от 140 км/ч.

Да има ли ограничения на скоростта в Германия, или не? Немски еколози предложиха да се въведат ограничения от 130 или 120 км/ч по аутобаните. Причината да няма ограничение се корени в изключителното значение, което има автомобилната индустрия за икономиката на Германия. Германските автомобилни концерни произвеждат все по-мощни коли, а германските шофьори са известни с любовта си към колите с повече конски сили. Липсата на ограничения по магистралите, разбира се, не е безпределна - има достатъчно участъци, в които знаци задължават шофьорите да свалят крака от газта, за да се съобразят с условията по пътя. Но там, където условията са налице, горната граница е само препоръчителна - 130 за магистрали и скоростни пътища, няма наказания, ако е по-висока. Малко известен факт е, че по тази причина

в Германия

съществува дори

автомобилен

туризъм

- шофьори от Япония се записват в автомобилни круизи, в които могат да изпробват мощността на колата докрай.

Високата скорост обаче замърсява сериозно въздуха. Според еколози при въвеждане на ограничения фините прахови частици във въздуха ще намалеят с 35%.

Още по-сериозен аргумент за това е и броят на жертвите в катастрофи - полицията многократно доказва, че над 50 на сто от жертвите по пътищата са заради каране с твърде висока скорост.

Правителството засега обаче не смята да послуша експертите. Говорителят на кабинета Щефен Зайберт посочи, че съвременните автомобили имат интелигентни средства за намаляване на скоростта в рискова ситуация и не е нужно това да се регулира отвън.

Министърът на транспорта Андреас Шойер също категорично отхвърли възможността да се сложи ограничение на скоростта. В дискусията се включиха и белодробни лекари, според които

няма

достатъчно

доказателства,

че точно фините прахови частици от автомобилите са свързани със заболявания на белите дробове и смърт.

Любопитна подробност е, че дискусията за това дали да има ограничения на скоростта в Германия далеч не е нова. Тя се води от над 100 години с променлив успех. През 1910 г. за първи път е отменена горната граница от 15 км в час в градовете. С идването на националсоциалистите на власт през 1934 г. са вдигнати всички лимити - и тези по магистралите. Това трае 5 години, когато се оказва, че високата скорост взема твърде много жертви, а Третият райх има нужда от войници. Затова и се въвеждат отново ограничения - 100 км/ч по аутобаните, 60 в града. През 1953 г. автомобилната индустрия вече се очертава като основен източник на доходи в Германия - скоростта отново е без ограничения. Петролната криза през 70-те връща знаците, позволяващи максимум 130 км/ч.

Споровете за ограничение на горната граница се водят в цяла Европа. Като засегнати са не само магистралите, а и скоростните, селските и градските пътища.

От 1 юли 2018 г.

френското

правителство

свали

максималната

скорост

по второкласните пътища от 90 на 80 км/ч. Това е и една от причините за бунт на т.нар. жълти жилетки, които смятат, че подобни ограничения се отразяват пагубно на бюджета им. Причината да се въведе ограничение от 80 км/ч е твърде високият брой жертви при катастрофи - през 2016-а те са били 3500.

Всички двулентови пътища вече са с новата максимална скорост. Четирилентовите са без промяна - 130 на магистрали и 110 на скоростни пътища. При дъжд ограничението е съответно 110 и 100 км/ч.

Испания последва примера на Франция и също свали скоростта по второкласните пътища от 100 на 90 км/ч. Нещо повече, испанците смятат от пролетта на 2019-а да намалят скоростта в градовете до 30 км/ч навсякъде.

Холандия пък за последно е правила промени в закона си с обратен знак - вдигна максималната скорост през 2012-а. Само че дотогава тя бе 100 по аутобаните и 80 по второкласните пътища. Сега по магистралите се кара с до 130 км/ ч Страната е и първенец по нисък брой на жертви в катастрофи - 3,6 на 100 000 души.

В цяла Европа максималната разрешена скорост за каране в града е 50 км/ч, само в Украйна и Беларус тя е 60 км/ч. Карането по второкласни пътища е с различна толерантност. В Гърция например трябва да гледате знаците - на места тя е 90, на места стига до 110. Подобно е и в Люксембург. В повечето останали държави тя е 90. В Малта, Кипър, Черна гора, Македония и Швейцария - 80. Горната граница на скоростта по магистралите е най-ниска в Норвегия - между 90 и 100 км/ч.

В Италия максималната скорост не може да е над 130 км/ч на магистралите, 110 на основните извънградски шосета, 90 на второстепенните извънградски шосета и 50 по улиците на населените места.

От лятото в Австрия по част на една от основните магистрали е вдигната максимална скорост на 140 от 130 км/ч.

В случаите на влошени атмосферни условия от всякакъв характер максималната скорост не може да надвиши 110 км в час за магистралите и 90 км в час за основните извънградски шосета.

Глобите у нас скоро ще задминат немските 

С последните гласени поправки на Закона за движение по пътищата глобите в България ще станат значително по-високи от тези в Германия. Немските санкции в момента са малко по-солени от нашите, а в някои случаи дори и по-ниски. В следващите месеци обаче у нас се очаква глобите да бъдат удвоени.

Глобите за превишена скорост в населено място в Германия са: до 10 км/ч - 15 евро, 11-15 км/ч - 25 евро, 16-20 км/ч - 35 евро, 21-25 км/ч - 80 евро и 1 точка от талона, 26-30 км/ч - 100 евро и 1 точка от талона, 31-40 км/ч - 160 евро и 2 точки, 41-50 км/ч - 280 евро и 2 точки, 61-70 км/ч - 480 евро и 2 точки, над 70 км/ч 680 евро и 3 точки.

В България, ако карате в град или село с повече от разрешеното, ще бъдете санкционирани по следния начин: 10 км/ч отгоре - глоба 20 лв., от 11 до 20 км/ч - 50 лв., от 21 до 30 км/ч - глоба 100 лв. и отнемане на 2 контролни точки, от 31 до 40 км/ч - глоба 400 лв. и 6 точки, над 40 км/ч - глоба 600 лв и 12 точки, над 50 км/ч - глоба 700 лв., за всеки следващи 5 км/ч превишаване над 50 км/ч глобата се увеличава с 50 лв .и три месеца без книжка и 16 точки.

Глобите за превишена скорост в извъннаселено място в Германия са следните: до 10 км/ч - 10 евро, 11-15 км/ч - 20 евро, 16-20 км/ч - 30 евро, 21-25 км/ч - 70 евро и 1 точка от талона, 26-30 км/ч - 80 евро и 1 точка, 31-40 км/ч - 120 евро и 1 точка, 41-50 км/ч - 160 евро и 2 точки, 51-60 км/ч - 240 евро и 2 точки, 61-70 км/ч - 440 евро и 2 точки, над 70 км/ч - 600 евро и 3 точки.

В България за и извън населено място за превишаване с: 10 км/ч - глоба 20 лв., от 11 до 20 км/ч - 50 лв., от 21 до 30 км/ч - глоба 100 лв, и отнемане на 2 контролни точки, от 31 до 40 км/ч - глоба 300 лв и 6 точки, от 41 до 50 км/ч - глоба 400 лв. и 12 точки, над 50 км/ч - глоба 600 лв., за всеки следващи 5 км/ч превишаване над 50 км/ч глобата се увеличава с 50 лв. и 16 точки.

В Германия при каране с алкохол над 0,5 промила глобата е 500 евро, книжката се отнема за 2 месеца. При над 1 промил книжката се отнема завинаги. У нас при концентрация над 0,5 до 0,8 промила включително - 6 месеца без книжка и глоба 500 лв, отнемат се и 10 контролни точки. При концентрация над 0,8 до 1,2 промила включително - година без книжка и глоба 1000 лв. При повторно нарушение книжката се отнема за една до три години и се налага глоба от 1000 до 2000 лв.

Глобата за преминаване при червен светофар в Германия е 200 евро и 1 месец без книжка. Ако има причинена катастрофа заради това, глобата се увеличава спрямо щетата. В България глобата за минаване на червено, която в момента е 100 лв., скоро ще скочи на 150 лева.

В Лондон въвеждат ограничение до 32 км/ч

Властите в Лондон започват да въвеждат ограничение от 20 мили в час, или 32 км/ч, в опит да се намалят катастрофите. Досега разрешената скорост в британската столица бе до 48 км/ч, но проучвания са показали, че при по-ниската скорост има пет пъти по–висок шанс човек да оцелее. Нови ограничителни знаци трябва да бъдат поставени в целия град до 2020 г. Лондонският кмет Садик Хан обаче смята да разшири зоната с по-ниска скорост и тя да обхване и някои от предградията. Сега годишно в автомобилни катастрофи загиват или са ранени над 2000 души. Критици на ограничението твърдят, че то няма да има ефект, тъй като и в момента в Лондон е трудно да се кара бързо заради големите задръствания.

По принцип максималната скорост в жилищни райони във Великобритания е 30 мили в час, или 48 км/ч, ако няма знаци, указващи друго. Все повече градове обаче обмислят дали да не я намалят, както направи Бристъл. Местните власти там твърдят, че въведеното ограничение от 32 км/ч помага да бъдат спасени около 4 човешки живота годишно.

Извън населени места британските шофьори могат да карат с до 96 км/ч, ако пътят е само с едно платно, или с до 112 км/ч, ако е двулентов. Толкова е ограничението и за магистралите, като на някои от тях скоростта е променлива.

Те са снабдени с огромно количество камери и електронни табла, които измерват трафика и според него въвеждат ограничения в дадени отсечки. Така наречените умни магистрали са въведени преди няколко години, за да се намали вредното влияние върху околната среда от работещите в задръствания, автомобили. Освен че променя разрешената скорост според задръстванията, електронната им система разрешава временно и шофиране в аварийната лента, за да се справят водачите с локални задръствания.

Една от тези умни магистрали е околовръстното на Лондон. Всеки ден по М25 минават стотици хиляди моторни превозни средства и благодарение на променливи табла за скорост им се осигурява по-безопасно и приятно пътуване.

В Англия минималната глоба за превишена скорост е 100 паунда, или 222 лв., а максималната е 2500 паунда или 5568 лв.

Абонамент за печатен или електронен "24 часа", както и за другите издания на Медийна група България.

Други от Авто

Tesla пуска таксита без шофьори, собствениците ще печелят до 30 000 долара на година!

На частно събитие за инвеститори, посветено на безпилотната технология, босът на американската компания Tesla - Илън Мъск, показа свой микрочип за автопилот, както и разказа за амбициозните си планове за стартиране на безпилотни таксиметрови услуги още догодина. Мъск очаква, че само след година ще има повече от един милион таксита-роботи с

Бизнесът със стари коли рухна

С 9,2% са намалели регистрациите на употребяваните автомобили само от началото на годината Много от търговците на употребявани автомобили са пред фалит, след като от началото на годината бизнесът с вноса на стари коли още повече зацикли. С 9,2 процента са намалели регистрациите в България на возилата с пробег, сочи официалната статистика на МВР.

Защо ви е Bentley, като има Touareg?

Folkswagen явно излиза още по-силен след “Дизелгейт”, струвайки на германския концерн милиарди евро. Компанията не само успешно разреши много от проблемите с имиджа, реорганизира всичките си предприятия, но вече вади изцяло ново поколение автомобили, което явно е по-добро от всякога. Такъв е и последният модел от най-високия клас и новият флагман

Представиха в София градския кросоувър Volkswagen T-Cross

В центъра на София пред клиенти и журналисти бе представен най-новия кросоувър представител на Volkswagen, наречен T-Cross Най-малкият SUV модел в семейството на Volkswagen използва два еднолитрови двигатели, които вече доказаха по впечатляващ начин възможностите и надеждността си в Polo. Бензиновият вариант TSI с 3-цилиндров двигател с филтър за

Магистрала в Шандун ще бъде подобрена заради движението на автономни коли

Участък от магистрала в провинция Шандун ще бъде подобрен, така че да позволи движението на автономни коли и се очаква това да стане възможно още този септември, съобщава bulgarian.cri.cn. По дългия 26 километра път има три тунела, три пункта за събиране на тол такси, мост и множество склонове, които имитират различни реални пътни ситуации,

Новият F-MAX – победител в международния конкурс “Камион на годината - 2019”, е вече в България

Страната ни е първата спирка от Европейската обиколка на новият влекач. От 5-ти април F-MAX е в София Новият най-голям член от семейството на FORD TRUCKS стартира своето Европейско пътешествие от България. Почетната обиколка на F-MAX започна от Европейската столицата на културата – Пловдив (на 2-ри и 3ти Април),

Последно от лого

Новини

Последно от лого

Последно от

Последно от

Още от Авто

Министър откри мотоизложение в София

На 10 април бе даден стартът на дългоочакваното мотоциклетно изложение Moto Expo 2019. Зам.-министърът на транспорта Ангел Попов откри шоуто. На официалната церемония присъстваха още Богдан Николов – председател на Българската федерация по мотоциклетизъм, Таня Груева – изпълнителен директор на ААП, Атанас Василев – ръководител секция „Мотоциклети“

39-годишен мерцедес спечели ретро рали “Стримон”

Mercedes 380 SEL, произведен през 1980 г., спечели международното ретро рали “Стримон”. В надпреварата, която се проведе след 10-годишно прекъсване, взеха участие 44 екипажа, от които 20 от Гърция. Собственост на мерцедеса победител е бившият съпруг на посланичката ни в Турция Надежда Нейнски - Камен Михайлов.

Новият 208 - първото електрическо пежо

Peugeot е на гребана автотренда "три в едно" и го показа нагледно на салона в Женева. Французите не се притесниха да предложат следващото поколение на един от най-масовите си модели - 208, не само с модерен и дързък дизайн отвън и в интериора, но обявиха, че ще предлагат градската кола в три варианта на задвижване - с двигател с вътрешно горене,

Ford Kuga вече прилича на порше

На специално мероприятие в Амстердам Ford показа за първи път новата Kuga. Външно колата бе оприличена от мнозина от присъстващите като някой от кросоувър моделите на премиум марката Porsche. Оказа се, че в дизайна на третото поколение на Ford Kuga са имали думата и досегашните клиенти на автомобила,

25 наши и 20 гръцки екипажа на ретро рали "Стримон"

25 наши и 20 гръцки екипажа стартираха в ретро рали "Стримон". Началото бе дадена пред Националния исторически музей в Бояна, като в петък следобед участниците ще финишират в Кюстендил. Автомобилите направиха скоростна отсечка от сградата на НАП в Кюстендил до площад "Велбъжд". След това колите бяха изложени на площада.

До 2030 г. всички коли в ЕС с електрически мотор (Обзор)

Eвродепутатите и министрите на ЕС са постигнали съгласие относно по-високите цели (37,5%) за намаляване на емисиите на парникови газове за нови автомобили до 2030 г. в сравнение с предложената от Европейската комисия цел от 30%. Законодателството също представя цели за намаляване на емисиите на CO2 за нови лекотоварни автомобили (31%) до 2030 г.

Последно от

Последно от

Най-важното

Избрано от Google

Следвайте във Viber