В Германия и България се кара най-бързо по магистралите в Европа

https://www.24chasa.bg/avto/article/7291113 В Германия и България се кара най-бързо по магистралите в Европа В Германия и България се кара най-бързо по магистралите в Европа www.24chasa.bg

Германия е една от малкото страни в света, в която няма ограничение за скоростта по автомагистралите. В началото на годината дойде предложение тя да бъде ограничена до 130 км/ч с аргументи като намаляване на замърсяването на въздуха, принос в борбата срещу климатичните промени и намаляване на броя на катастрофите. България се нарежда веднага след Германия с ограничение на максималната скорост от 140 км/ч.

Да има ли ограничения на скоростта в Германия, или не? Немски еколози предложиха да се въведат ограничения от 130 или 120 км/ч по аутобаните. Причината да няма ограничение се корени в изключителното значение, което има автомобилната индустрия за икономиката на Германия. Германските автомобилни концерни произвеждат все по-мощни коли, а германските шофьори са известни с любовта си към колите с повече конски сили. Липсата на ограничения по магистралите, разбира се, не е безпределна - има достатъчно участъци, в които знаци задължават шофьорите да свалят крака от газта, за да се съобразят с условията по пътя. Но там, където условията са налице, горната граница е само препоръчителна - 130 за магистрали и скоростни пътища, няма наказания, ако е по-висока. Малко известен факт е, че по тази причина

в Германия

съществува дори

автомобилен

туризъм

- шофьори от Япония се записват в автомобилни круизи, в които могат да изпробват мощността на колата докрай.

Високата скорост обаче замърсява сериозно въздуха. Според еколози при въвеждане на ограничения фините прахови частици във въздуха ще намалеят с 35%.

Още по-сериозен аргумент за това е и броят на жертвите в катастрофи - полицията многократно доказва, че над 50 на сто от жертвите по пътищата са заради каране с твърде висока скорост.

Правителството засега обаче не смята да послуша експертите. Говорителят на кабинета Щефен Зайберт посочи, че съвременните автомобили имат интелигентни средства за намаляване на скоростта в рискова ситуация и не е нужно това да се регулира отвън.

Министърът на транспорта Андреас Шойер също категорично отхвърли възможността да се сложи ограничение на скоростта. В дискусията се включиха и белодробни лекари, според които

няма

достатъчно

доказателства,

че точно фините прахови частици от автомобилите са свързани със заболявания на белите дробове и смърт.

Любопитна подробност е, че дискусията за това дали да има ограничения на скоростта в Германия далеч не е нова. Тя се води от над 100 години с променлив успех. През 1910 г. за първи път е отменена горната граница от 15 км в час в градовете. С идването на националсоциалистите на власт през 1934 г. са вдигнати всички лимити - и тези по магистралите. Това трае 5 години, когато се оказва, че високата скорост взема твърде много жертви, а Третият райх има нужда от войници. Затова и се въвеждат отново ограничения - 100 км/ч по аутобаните, 60 в града. През 1953 г. автомобилната индустрия вече се очертава като основен източник на доходи в Германия - скоростта отново е без ограничения. Петролната криза през 70-те връща знаците, позволяващи максимум 130 км/ч.

Споровете за ограничение на горната граница се водят в цяла Европа. Като засегнати са не само магистралите, а и скоростните, селските и градските пътища.

От 1 юли 2018 г.

френското

правителство

свали

максималната

скорост

по второкласните пътища от 90 на 80 км/ч. Това е и една от причините за бунт на т.нар. жълти жилетки, които смятат, че подобни ограничения се отразяват пагубно на бюджета им. Причината да се въведе ограничение от 80 км/ч е твърде високият брой жертви при катастрофи - през 2016-а те са били 3500.

Всички двулентови пътища вече са с новата максимална скорост. Четирилентовите са без промяна - 130 на магистрали и 110 на скоростни пътища. При дъжд ограничението е съответно 110 и 100 км/ч.

Испания последва примера на Франция и също свали скоростта по второкласните пътища от 100 на 90 км/ч. Нещо повече, испанците смятат от пролетта на 2019-а да намалят скоростта в градовете до 30 км/ч навсякъде.

Холандия пък за последно е правила промени в закона си с обратен знак - вдигна максималната скорост през 2012-а. Само че дотогава тя бе 100 по аутобаните и 80 по второкласните пътища. Сега по магистралите се кара с до 130 км/ ч Страната е и първенец по нисък брой на жертви в катастрофи - 3,6 на 100 000 души.

В цяла Европа максималната разрешена скорост за каране в града е 50 км/ч, само в Украйна и Беларус тя е 60 км/ч. Карането по второкласни пътища е с различна толерантност. В Гърция например трябва да гледате знаците - на места тя е 90, на места стига до 110. Подобно е и в Люксембург. В повечето останали държави тя е 90. В Малта, Кипър, Черна гора, Македония и Швейцария - 80. Горната граница на скоростта по магистралите е най-ниска в Норвегия - между 90 и 100 км/ч.

В Италия максималната скорост не може да е над 130 км/ч на магистралите, 110 на основните извънградски шосета, 90 на второстепенните извънградски шосета и 50 по улиците на населените места.

От лятото в Австрия по част на една от основните магистрали е вдигната максимална скорост на 140 от 130 км/ч.

В случаите на влошени атмосферни условия от всякакъв характер максималната скорост не може да надвиши 110 км в час за магистралите и 90 км в час за основните извънградски шосета.

Глобите у нас скоро ще задминат немските 

С последните гласени поправки на Закона за движение по пътищата глобите в България ще станат значително по-високи от тези в Германия. Немските санкции в момента са малко по-солени от нашите, а в някои случаи дори и по-ниски. В следващите месеци обаче у нас се очаква глобите да бъдат удвоени.

Глобите за превишена скорост в населено място в Германия са: до 10 км/ч - 15 евро, 11-15 км/ч - 25 евро, 16-20 км/ч - 35 евро, 21-25 км/ч - 80 евро и 1 точка от талона, 26-30 км/ч - 100 евро и 1 точка от талона, 31-40 км/ч - 160 евро и 2 точки, 41-50 км/ч - 280 евро и 2 точки, 61-70 км/ч - 480 евро и 2 точки, над 70 км/ч 680 евро и 3 точки.

В България, ако карате в град или село с повече от разрешеното, ще бъдете санкционирани по следния начин: 10 км/ч отгоре - глоба 20 лв., от 11 до 20 км/ч - 50 лв., от 21 до 30 км/ч - глоба 100 лв. и отнемане на 2 контролни точки, от 31 до 40 км/ч - глоба 400 лв. и 6 точки, над 40 км/ч - глоба 600 лв и 12 точки, над 50 км/ч - глоба 700 лв., за всеки следващи 5 км/ч превишаване над 50 км/ч глобата се увеличава с 50 лв .и три месеца без книжка и 16 точки.

Глобите за превишена скорост в извъннаселено място в Германия са следните: до 10 км/ч - 10 евро, 11-15 км/ч - 20 евро, 16-20 км/ч - 30 евро, 21-25 км/ч - 70 евро и 1 точка от талона, 26-30 км/ч - 80 евро и 1 точка, 31-40 км/ч - 120 евро и 1 точка, 41-50 км/ч - 160 евро и 2 точки, 51-60 км/ч - 240 евро и 2 точки, 61-70 км/ч - 440 евро и 2 точки, над 70 км/ч - 600 евро и 3 точки.

В България за и извън населено място за превишаване с: 10 км/ч - глоба 20 лв., от 11 до 20 км/ч - 50 лв., от 21 до 30 км/ч - глоба 100 лв, и отнемане на 2 контролни точки, от 31 до 40 км/ч - глоба 300 лв и 6 точки, от 41 до 50 км/ч - глоба 400 лв. и 12 точки, над 50 км/ч - глоба 600 лв., за всеки следващи 5 км/ч превишаване над 50 км/ч глобата се увеличава с 50 лв. и 16 точки.

В Германия при каране с алкохол над 0,5 промила глобата е 500 евро, книжката се отнема за 2 месеца. При над 1 промил книжката се отнема завинаги. У нас при концентрация над 0,5 до 0,8 промила включително - 6 месеца без книжка и глоба 500 лв, отнемат се и 10 контролни точки. При концентрация над 0,8 до 1,2 промила включително - година без книжка и глоба 1000 лв. При повторно нарушение книжката се отнема за една до три години и се налага глоба от 1000 до 2000 лв.

Глобата за преминаване при червен светофар в Германия е 200 евро и 1 месец без книжка. Ако има причинена катастрофа заради това, глобата се увеличава спрямо щетата. В България глобата за минаване на червено, която в момента е 100 лв., скоро ще скочи на 150 лева.

В Лондон въвеждат ограничение до 32 км/ч

Властите в Лондон започват да въвеждат ограничение от 20 мили в час, или 32 км/ч, в опит да се намалят катастрофите. Досега разрешената скорост в британската столица бе до 48 км/ч, но проучвания са показали, че при по-ниската скорост има пет пъти по–висок шанс човек да оцелее. Нови ограничителни знаци трябва да бъдат поставени в целия град до 2020 г. Лондонският кмет Садик Хан обаче смята да разшири зоната с по-ниска скорост и тя да обхване и някои от предградията. Сега годишно в автомобилни катастрофи загиват или са ранени над 2000 души. Критици на ограничението твърдят, че то няма да има ефект, тъй като и в момента в Лондон е трудно да се кара бързо заради големите задръствания.

По принцип максималната скорост в жилищни райони във Великобритания е 30 мили в час, или 48 км/ч, ако няма знаци, указващи друго. Все повече градове обаче обмислят дали да не я намалят, както направи Бристъл. Местните власти там твърдят, че въведеното ограничение от 32 км/ч помага да бъдат спасени около 4 човешки живота годишно.

Извън населени места британските шофьори могат да карат с до 96 км/ч, ако пътят е само с едно платно, или с до 112 км/ч, ако е двулентов. Толкова е ограничението и за магистралите, като на някои от тях скоростта е променлива.

Те са снабдени с огромно количество камери и електронни табла, които измерват трафика и според него въвеждат ограничения в дадени отсечки. Така наречените умни магистрали са въведени преди няколко години, за да се намали вредното влияние върху околната среда от работещите в задръствания, автомобили. Освен че променя разрешената скорост според задръстванията, електронната им система разрешава временно и шофиране в аварийната лента, за да се справят водачите с локални задръствания.

Една от тези умни магистрали е околовръстното на Лондон. Всеки ден по М25 минават стотици хиляди моторни превозни средства и благодарение на променливи табла за скорост им се осигурява по-безопасно и приятно пътуване.

В Англия минималната глоба за превишена скорост е 100 паунда, или 222 лв., а максималната е 2500 паунда или 5568 лв.

Абонамент за печатен или електронен "24 часа", както и за другите издания на Медийна група България.

Други от Авто

Първият малък кросоувър кабриолет е на Volkswagen T-Roc!

В дните, когато автомобилният свят тръпне да види бъдещите нови изцяло електрически модели на Volkswagen, немският гигант изненада милионите си фенове, анонсирайки дебюта на салона във Франкфурт в началото на септември на първия в света кросоувър кабриолет от компактния клас - T-Roc. Volkswagen T-Roc Cabriolet ще донесе още повече разнообразие на

Тест на хибрида BMW330e: 252 коня = 2,5 л на сто бензин!

Преди няколко години не съм си и представял, че сядайки зад волана на поредното поколение на хитовата “трета” серия на BMW, освен от прочутата “радост от шофирането” на баварската марка ще се забавлявам като едно малко дете и с различните режими на работа на колата, както и свързаните с тях разходи на гориво

Електромобилите в Европа може да станат 4 милиона през 2025 година

В близко бъдеще ще расте броят на електрическите автомобили (EV) в Европа. Това е оповестено в изследване на Transport & Environment (T&E), водеща компания по проблемите на околната среда, цитирано от БНР. Според прогнозата през 2021 година на европейските пазари ще се предлагат 214 модела електромобили при около 60 за 2018

Японска компания представи летящ автомобил (Снимки, видео)

Японският производител на електроника НЕК (NEC) показа "летяща кола". Тя прилича на дрон машина с четири перки, която се задържа стабилна във въздуха около минута, предаде АП. Изпитателният полет на височина 3 м се проведе в огромна клетка като предпазна мярка. Подготовката, например многобройни проверки и предупрежденията към представителите на

Турция завършва прототипа на първата си летяща кола (Снимки)

Турция е почти завършила прототипа на първия летящ автомобил местно производство, който ще се нарича "Джезери", съобщи днес Селчук Байрактар, технически директор на компанията "Байкар", цитиран от "Дейли сабах". Байрактар сподели в туитър снимки на дизайна на прототипа, изготвян от дизайнерски екип на компанията в продължение на осем месеца

Тест на Jaguar I-Pace: Електрически куршум!

Не се учудвайте, че Jaguar I-Pace бе избран за кола на годината в Европа и в света. Първият електрически автомобил на английската марка наистина прави истинска революция в света на колите. Да, кросоувърът струва между 150 и 200 хиляди лева с ДДС, огромна сума, която обаче в съотношение със същите характеристики,

Последно от лого

Новини

Последно от лого

Последно от

Последно от

Още от Авто

"Нисан" ще съкрати над 10 000 работни места в цял свят

Японският автомобилен гигант "Нисан" (Nissan Motor Co.) ще съкрати драстично повече от 10 000 работни места по целия свят, съобщи агенция Kyodo News, цитирайки източници, запознати с този въпросу предаде БНР. Автомобилният производител ще извърши съкращенията, които ще засегнат 7% от неговата обща работна сила, чрез комбинация от мерки,

Тест на кабриото BMW М850i: На осмото небе

Кабриолет като този луксозен и скъп BMW M850i xDrive може да доведе феновете на бързите коли не до “седмото”, а до “осмото небе” от щастие и удоволствие от карането. “Осмото” не само заради усещането, че си по-близко до облаците и слънцето (все пак покривът може да се свие), но и заради всичко, което предлага този автомобил на баварците от Серия 8.

Тест Ford Focus: Фокусникът отново е тук!

Преди 21 години Ford Focus направи истинска революция при колите от т.нар. компактен клас. Моделът толкова много се хареса на хората, че от тогава е продаден в над 16 милиона екземпляра. Оказа се, че Ford са направили кола, която не само, че не е скъпа, не се разваля често, достатъчно широка и комфортна е,

"Хунци" пусна на пазара новия си луксозен SUV

Китайският производител „FAW Group" пусна в продажба първия си С-класа спортен автомобил на емблематичната марка „Хунци" (Hongqi). Моделът „Hongqi HS7" бе представен в северозападния китайски град Чанчун. Той е с цена варираща от 349 800 (50 900 щатски долара) юана до 459 800 юана. Обрудван е с 3-литров V6 двигател с механичен компресор и по-висок

Тест на Volkswagen T-Roc: Повече от Golf

Хилядите почитатели на Volkswagen Golf може и да ме освиркат, но твърдя, че кросоувър вариантът на един от най-популярните и продавани модели в света - T-Roc, може да даде повече от класическия вариант. Тук не говорим за пътно поведение при по-бързичко каране по изпъстрен със завои път, а за нормални условия на пътуване,

Късметлия ще си тръгне с чисто нова кола до 36 000 лв. от салона в София

Само месец след провеждането на най-голямото международно автомобилно изложение на Стария континент - IAA във Франкфурт на Майн в средата на септември, модният подиум се мести в Интер Експо Център, където ще бъдат показани всички най-нови достижения на световната автомобилна индустрия. За 10 дни София ще се превърне в автомобилната столица на

Последно от

Последно от

Най-важното

Избрано от Google

Следвайте във Viber