Тест на Citroen C5 Aircross: летящото килимче

https://www.24chasa.bg/avto/article/7276429 Тест на Citroen C5 Aircross: летящото килимче Тест на Citroen C5 Aircross: летящото килимче www.24chasa.bg

Летящите килимчета са вълшебни предмети, присъстващи в редица ориенталски легенди. Най-често се свързват с приказките от “Хиляда и една нощ”. Именно в такъв обгърнат с ориенталска мистика град - Маракеш, бе и международният тест на новия Citroen C5 Aircross.

Автомобилите на френската компания отдавна се славят с впечатляващата “мека возия”. Още през 50-те години на миналия век “шевроните” предизвикаха истинска автомобилна революция с хидропневматичното окачване, използвано в прочутия модел Citroen DS, което така нивелира каросерията, че позволява возилото да се движи и на три колела, а клиренсът да се мени в широки граници.

В началото на века Citroen извади първото поколение на C5 със съвременно хидравлично шаси, което направи от седана една истинска луксозна лимузина с неповторим комфорт на возене. За по-малко от 20 години вкусовете на клиентите така се промениха, че сега е много по-важно автомобилът да има вид на джипка, а не на луксозен седан. Затова и французите пускат на пазара и “моралния” наследник на С5 - ултракомфортния кросоувър Citroen C5 Aircross.

Защо сравняват

най-новото

ситроенско меко

окачване с летящо

килимче?

Най-новият кросоувър на французите и при базовата си комплектация е с окачване с прогресивни хидравлични ограничители, направено благодарение на огромния 100-годишен опит на Citroen, който се базира и на автомобилните състезания.

Предлагайки по-добра полезна амплитуда, хидравличните ограничители позволяват и по-добро поемане на неравностите, особено при скокове. Е, в прашните и изпълнени с неравности тесни пътища около “червения град” Маракеш не експериментирахме със скокове, но мога да ви уверя, че малко автомобили по света могат да се справят толкова добре с неравностите и дупките по пътя, каквито бяха в изобилие в Мароко. Освен че джипката чудесно поема всяка бабуна, окачването е направено така, че шофьорът да се чувства комфортно, а воланът да е додостатъчно информативен и с обратна връзка, за да може колата смело да следва зададения й път дори и по изпълнения със завои път в Атласките планини. Люшкането се избягва напълно, като натиснеш бутона “спорт”, който почти елиминира накланянето. Колата се движи като на релси.

Докато класическите окачвания се състоят от амортисьор, пружина и механичен ограничител, на най-новия е с прогресивни хидравлични ограничители. Освен това Progressive Hydraulic Cushions добавя два хидравлични ограничителя от двете страни: един за разширение и един за компресия. Така окачването функционира на два етапа. При леки разширения пружините и амортисьорите контролират едновременно вертикалните движения, без да се налага да натискат хидравличните ограничители. Но наличието на тези ограничители е позволило на инженерите да предлагат по-голяма свобода на амплитудата на превозното средство, което осигурява ефект на прелитане, създавайки усещането, че колата е като на летящо килимче.

За разлика от класическия механичен ограничител, който поглъща енергия, но възстановява част от нея, хидравличният ограничител поглъща и разсейва тази енергия. В резултат на това се избягва типичното подскачане на автомобила.

За чудесния комфорт допринасят и уникалните седалки. Те са по-широки и имат първи слой от мека пяна с дебелина 15 мм върху дебел с висока плътност, който поддържа идеално дори и по-едро тяло. Задните седалки са съставени от три еднакви индивидуални места, плъзгащи се напред-назад с 15 см и с накланящи се гърбове от 19 до 26 градуса.

Дългият 4,50 метра автомобил е с кресла на втория ред, които са на релси, така че минималният багажен обем може да варира между 580 и 720 л. При сгънати облегалки на задните седалки достига 1630 литра.

Това е SUV моделът

с най-голям багажник

в сегмента

Шумът от колелата и от аеродинамиката е силно намален благодарение на ламинираните предни стъкла с удвоена дебелина и изолационен слой. Специално внимание е обърнато и на изолацията на двигателния блок.

C5 Aircross разполага с десетки места за съхранение на вещи. Подлакътникът на централната конзола е с ниша, в която може да се охлади бутилка от 1,5 литра, а в голямото отделение в предната част на централната конзола може безжично да се зареждат смартфони.

C5 Aircross е оборудван със система за мониторинг на качеството на въздуха в кабината. Автоматичният климатик е с високоефективен филтър с активен въглен. С датчик, който открива замърсяването на външния въздух, системата AQS автоматично настройва режима на циркулация вътре в купето.

Най-мощният бензинов двигател (180 к.с.) и пъргаво превключващата 8-степенна автоматична трансмисия подхождат най-добре на характера на C5 Aircross. Останалите версии са с 1,2-литров бензинов мотор със 130 к.с. и два дизелови със 130 и 180 коня и са познати от другите модели на концерна. Много интересен е по-малкият дизелов агрегат, чийто 300 Нм въртящ момент осигурява пъргавина, защото с теглото си от 1500 кг този ситроен е доста лек. Двойно задвижване не се предлага, затова пък има четири нива на оборудване.

Citroen направи първата си SUV поява преди 12 г. Тогава бе пуснат на пазара C-Crosser с 4х4, но технологичен близнак на Mitsubishi Outlander. Оттогава SUV формулата се променя постоянно. Кросоувърите вече са по-компактни, не е задължително да имат и задвижване на 4-те колела. Така C5 Aircross е синтез на желанията на купувачите както на кросоувър, така и на феновете на големи седани, които не искат да се разделят с определено ниво на комфорт и с големия си багажник.

Абонамент за печатен или електронен "24 часа", както и за другите издания на Медийна група България.

Други от Авто

Представиха в София градския кросоувър Volkswagen T-Cross

В центъра на София пред клиенти и журналисти бе представен най-новия кросоувър представител на Volkswagen, наречен T-Cross Най-малкият SUV модел в семейството на Volkswagen използва два еднолитрови двигатели, които вече доказаха по впечатляващ начин възможностите и надеждността си в Polo. Бензиновият вариант TSI с 3-цилиндров двигател с филтър за

Магистрала в Шандун ще бъде подобрена заради движението на автономни коли

Участък от магистрала в провинция Шандун ще бъде подобрен, така че да позволи движението на автономни коли и се очаква това да стане възможно още този септември, съобщава bulgarian.cri.cn. По дългия 26 километра път има три тунела, три пункта за събиране на тол такси, мост и множество склонове, които имитират различни реални пътни ситуации,

Спират да продават нови лади в България!

АвтоВАЗ прекратява продажбите на автомобили от марката Lada в Европа, съобщават руски и германски медии. Досега моделите от тази марка се предлагаха на пазарите в Германия, Австрия, България, Литва и Унгария. Не е ясно обаче от кога това ще стане факт. "Заради новите екологични норми в европейските държави сме принудени да коригираме нашия износ в

Новият F-MAX – победител в международния конкурс “Камион на годината - 2019”, е вече в България

Страната ни е първата спирка от Европейската обиколка на новият влекач. От 5-ти април F-MAX е в София Новият най-голям член от семейството на FORD TRUCKS стартира своето Европейско пътешествие от България. Почетната обиколка на F-MAX започна от Европейската столицата на културата – Пловдив (на 2-ри и 3ти Април),

Министър откри мотоизложение в София

На 10 април бе даден стартът на дългоочакваното мотоциклетно изложение Moto Expo 2019. Зам.-министърът на транспорта Ангел Попов откри шоуто. На официалната церемония присъстваха още Богдан Николов – председател на Българската федерация по мотоциклетизъм, Таня Груева – изпълнителен директор на ААП, Атанас Василев – ръководител секция „Мотоциклети“

Новият 208 - първото електрическо пежо

Peugeot е на гребана автотренда "три в едно" и го показа нагледно на салона в Женева. Французите не се притесниха да предложат следващото поколение на един от най-масовите си модели - 208, не само с модерен и дързък дизайн отвън и в интериора, но обявиха, че ще предлагат градската кола в три варианта на задвижване - с двигател с вътрешно горене,

Последно от логоЗДРАВЕ

Новини

Последно от лого

Последно от

Последно от

Още от Авто

Ford Kuga вече прилича на порше

На специално мероприятие в Амстердам Ford показа за първи път новата Kuga. Външно колата бе оприличена от мнозина от присъстващите като някой от кросоувър моделите на премиум марката Porsche. Оказа се, че в дизайна на третото поколение на Ford Kuga са имали думата и досегашните клиенти на автомобила,

25 наши и 20 гръцки екипажа на ретро рали "Стримон"

25 наши и 20 гръцки екипажа стартираха в ретро рали "Стримон". Началото бе дадена пред Националния исторически музей в Бояна, като в петък следобед участниците ще финишират в Кюстендил. Автомобилите направиха скоростна отсечка от сградата на НАП в Кюстендил до площад "Велбъжд". След това колите бяха изложени на площада.

До 2030 г. всички коли в ЕС с електрически мотор (Обзор)

Eвродепутатите и министрите на ЕС са постигнали съгласие относно по-високите цели (37,5%) за намаляване на емисиите на парникови газове за нови автомобили до 2030 г. в сравнение с предложената от Европейската комисия цел от 30%. Законодателството също представя цели за намаляване на емисиите на CO2 за нови лекотоварни автомобили (31%) до 2030 г.

Новият завод на VW в България или Сърбия ще прави по 350 000 коли на година

Новата фабрика на Skoda в Източна Европа ще има годишен производствен капацитет от 350 000 бройки. Той може да стане два пъти по-голям, ако има достатъчно търсене, заяви главният изпълнителен директор на автомобилния производител Берхард Майер пред изданието Automotive News Europe. Предвижда се фабриката на Volkswagen Group да бъде открита към

Общата електрическа кола на BMW и Mercedes ще струва под 30 000 евро

BMW планира малка кола с батерии, наречена i2. Това ще е първият общ модел, базиран на новата електрическа платформа, разработена съвместно с Mercedes-Benz Daimler. BMW i2 ще струва по-малко от 30 000 евро и ще бъде пуснат на пазара през 2024 г. Новият модел ще е сходен по размер с i3, първият компактен изцяло електромобил на BMW,

Електрически коли при завод на VW в Кремиковци или край Пловдив

След като стана ясно, че България им лек превес пред Сърбия за изграждането на чисто новия завод на Volkswagen, логичен е въпросът какви автомобили ще се сглобяват в Кремиковци или край Пловдив, ако нашата страна бъде избрана от германския концерн. Със сигурност това ще са модели на Skoda и Seat, като се очаква през 2023 година тези коли да са

Последно от

Последно от

Най-важното

Избрано от Google

Следвайте във Viber