Тест на Citroen C5 Aircross: летящото килимче

https://www.24chasa.bg/avto/article/7276429 Тест на Citroen C5 Aircross: летящото килимче Тест на Citroen C5 Aircross: летящото килимче www.24chasa.bg

Летящите килимчета са вълшебни предмети, присъстващи в редица ориенталски легенди. Най-често се свързват с приказките от “Хиляда и една нощ”. Именно в такъв обгърнат с ориенталска мистика град - Маракеш, бе и международният тест на новия Citroen C5 Aircross.

Автомобилите на френската компания отдавна се славят с впечатляващата “мека возия”. Още през 50-те години на миналия век “шевроните” предизвикаха истинска автомобилна революция с хидропневматичното окачване, използвано в прочутия модел Citroen DS, което така нивелира каросерията, че позволява возилото да се движи и на три колела, а клиренсът да се мени в широки граници.

В началото на века Citroen извади първото поколение на C5 със съвременно хидравлично шаси, което направи от седана една истинска луксозна лимузина с неповторим комфорт на возене. За по-малко от 20 години вкусовете на клиентите така се промениха, че сега е много по-важно автомобилът да има вид на джипка, а не на луксозен седан. Затова и французите пускат на пазара и “моралния” наследник на С5 - ултракомфортния кросоувър Citroen C5 Aircross.

Защо сравняват

най-новото

ситроенско меко

окачване с летящо

килимче?

Най-новият кросоувър на французите и при базовата си комплектация е с окачване с прогресивни хидравлични ограничители, направено благодарение на огромния 100-годишен опит на Citroen, който се базира и на автомобилните състезания.

Предлагайки по-добра полезна амплитуда, хидравличните ограничители позволяват и по-добро поемане на неравностите, особено при скокове. Е, в прашните и изпълнени с неравности тесни пътища около “червения град” Маракеш не експериментирахме със скокове, но мога да ви уверя, че малко автомобили по света могат да се справят толкова добре с неравностите и дупките по пътя, каквито бяха в изобилие в Мароко. Освен че джипката чудесно поема всяка бабуна, окачването е направено така, че шофьорът да се чувства комфортно, а воланът да е додостатъчно информативен и с обратна връзка, за да може колата смело да следва зададения й път дори и по изпълнения със завои път в Атласките планини. Люшкането се избягва напълно, като натиснеш бутона “спорт”, който почти елиминира накланянето. Колата се движи като на релси.

Докато класическите окачвания се състоят от амортисьор, пружина и механичен ограничител, на най-новия е с прогресивни хидравлични ограничители. Освен това Progressive Hydraulic Cushions добавя два хидравлични ограничителя от двете страни: един за разширение и един за компресия. Така окачването функционира на два етапа. При леки разширения пружините и амортисьорите контролират едновременно вертикалните движения, без да се налага да натискат хидравличните ограничители. Но наличието на тези ограничители е позволило на инженерите да предлагат по-голяма свобода на амплитудата на превозното средство, което осигурява ефект на прелитане, създавайки усещането, че колата е като на летящо килимче.

За разлика от класическия механичен ограничител, който поглъща енергия, но възстановява част от нея, хидравличният ограничител поглъща и разсейва тази енергия. В резултат на това се избягва типичното подскачане на автомобила.

За чудесния комфорт допринасят и уникалните седалки. Те са по-широки и имат първи слой от мека пяна с дебелина 15 мм върху дебел с висока плътност, който поддържа идеално дори и по-едро тяло. Задните седалки са съставени от три еднакви индивидуални места, плъзгащи се напред-назад с 15 см и с накланящи се гърбове от 19 до 26 градуса.

Дългият 4,50 метра автомобил е с кресла на втория ред, които са на релси, така че минималният багажен обем може да варира между 580 и 720 л. При сгънати облегалки на задните седалки достига 1630 литра.

Това е SUV моделът

с най-голям багажник

в сегмента

Шумът от колелата и от аеродинамиката е силно намален благодарение на ламинираните предни стъкла с удвоена дебелина и изолационен слой. Специално внимание е обърнато и на изолацията на двигателния блок.

C5 Aircross разполага с десетки места за съхранение на вещи. Подлакътникът на централната конзола е с ниша, в която може да се охлади бутилка от 1,5 литра, а в голямото отделение в предната част на централната конзола може безжично да се зареждат смартфони.

C5 Aircross е оборудван със система за мониторинг на качеството на въздуха в кабината. Автоматичният климатик е с високоефективен филтър с активен въглен. С датчик, който открива замърсяването на външния въздух, системата AQS автоматично настройва режима на циркулация вътре в купето.

Най-мощният бензинов двигател (180 к.с.) и пъргаво превключващата 8-степенна автоматична трансмисия подхождат най-добре на характера на C5 Aircross. Останалите версии са с 1,2-литров бензинов мотор със 130 к.с. и два дизелови със 130 и 180 коня и са познати от другите модели на концерна. Много интересен е по-малкият дизелов агрегат, чийто 300 Нм въртящ момент осигурява пъргавина, защото с теглото си от 1500 кг този ситроен е доста лек. Двойно задвижване не се предлага, затова пък има четири нива на оборудване.

Citroen направи първата си SUV поява преди 12 г. Тогава бе пуснат на пазара C-Crosser с 4х4, но технологичен близнак на Mitsubishi Outlander. Оттогава SUV формулата се променя постоянно. Кросоувърите вече са по-компактни, не е задължително да имат и задвижване на 4-те колела. Така C5 Aircross е синтез на желанията на купувачите както на кросоувър, така и на феновете на големи седани, които не искат да се разделят с определено ниво на комфорт и с големия си багажник.

Абонамент за печатен или електронен "24 часа", както и за другите издания на Медийна група България.

Други от Авто

Тест на хибрида BMW330e: 252 коня = 2,5 л на сто бензин!

Преди няколко години не съм си и представял, че сядайки зад волана на поредното поколение на хитовата “трета” серия на BMW, освен от прочутата “радост от шофирането” на баварската марка ще се забавлявам като едно малко дете и с различните режими на работа на колата, както и свързаните с тях разходи на гориво

Електромобилите в Европа може да станат 4 милиона през 2025 година

В близко бъдеще ще расте броят на електрическите автомобили (EV) в Европа. Това е оповестено в изследване на Transport & Environment (T&E), водеща компания по проблемите на околната среда, цитирано от БНР. Според прогнозата през 2021 година на европейските пазари ще се предлагат 214 модела електромобили при около 60 за 2018

Японска компания представи летящ автомобил (Снимки, видео)

Японският производител на електроника НЕК (NEC) показа "летяща кола". Тя прилича на дрон машина с четири перки, която се задържа стабилна във въздуха около минута, предаде АП. Изпитателният полет на височина 3 м се проведе в огромна клетка като предпазна мярка. Подготовката, например многобройни проверки и предупрежденията към представителите на

Турция завършва прототипа на първата си летяща кола (Снимки)

Турция е почти завършила прототипа на първия летящ автомобил местно производство, който ще се нарича "Джезери", съобщи днес Селчук Байрактар, технически директор на компанията "Байкар", цитиран от "Дейли сабах". Байрактар сподели в туитър снимки на дизайна на прототипа, изготвян от дизайнерски екип на компанията в продължение на осем месеца

Комбито Peugeot 508 SW харчи под 6 л на сто при 180 бензинови коня!

Удобство, пространство и сигурност. Това са трите неща, които трябва да предлага съвременният семеен автомобил. Комби вариантът на “Колата на годината в България за 2019 година” - Peugeot 508, очарова и с невероятния си дизайн и елегантност. Рядко може да видите толкова красиво класическо комби на пътя.

"Нисан" ще съкрати над 10 000 работни места в цял свят

Японският автомобилен гигант "Нисан" (Nissan Motor Co.) ще съкрати драстично повече от 10 000 работни места по целия свят, съобщи агенция Kyodo News, цитирайки източници, запознати с този въпросу предаде БНР. Автомобилният производител ще извърши съкращенията, които ще засегнат 7% от неговата обща работна сила, чрез комбинация от мерки,

Последно от лого

Новини

Последно от лого

Последно от

Последно от

Още от Авто

Тест на кабриото BMW М850i: На осмото небе

Кабриолет като този луксозен и скъп BMW M850i xDrive може да доведе феновете на бързите коли не до “седмото”, а до “осмото небе” от щастие и удоволствие от карането. “Осмото” не само заради усещането, че си по-близко до облаците и слънцето (все пак покривът може да се свие), но и заради всичко, което предлага този автомобил на баварците от Серия 8.

Тест Ford Focus: Фокусникът отново е тук!

Преди 21 години Ford Focus направи истинска революция при колите от т.нар. компактен клас. Моделът толкова много се хареса на хората, че от тогава е продаден в над 16 милиона екземпляра. Оказа се, че Ford са направили кола, която не само, че не е скъпа, не се разваля често, достатъчно широка и комфортна е,

"Хунци" пусна на пазара новия си луксозен SUV

Китайският производител „FAW Group" пусна в продажба първия си С-класа спортен автомобил на емблематичната марка „Хунци" (Hongqi). Моделът „Hongqi HS7" бе представен в северозападния китайски град Чанчун. Той е с цена варираща от 349 800 (50 900 щатски долара) юана до 459 800 юана. Обрудван е с 3-литров V6 двигател с механичен компресор и по-висок

Тест на Volkswagen T-Roc: Повече от Golf

Хилядите почитатели на Volkswagen Golf може и да ме освиркат, но твърдя, че кросоувър вариантът на един от най-популярните и продавани модели в света - T-Roc, може да даде повече от класическия вариант. Тук не говорим за пътно поведение при по-бързичко каране по изпъстрен със завои път, а за нормални условия на пътуване,

Късметлия ще си тръгне с чисто нова кола до 36 000 лв. от салона в София

Само месец след провеждането на най-голямото международно автомобилно изложение на Стария континент - IAA във Франкфурт на Майн в средата на септември, модният подиум се мести в Интер Експо Център, където ще бъдат показани всички най-нови достижения на световната автомобилна индустрия. За 10 дни София ще се превърне в автомобилната столица на

Араби показаха автомобилен ключ за 563 000 долара, диамантите му са 34,5 карата (Видео)

Компания Awain от Дубай показа неприлично скъп автомобилен ключ. Той се нарича Phantom и цената му може да достигне 563 хиляди долара, пише automedia.investor.bg. Процесът на изработване на артикула е по-скоро като производството на много скъпо бижу. Всеки такъв ключ е украсен по периметъра с диаманти с тегло 34.

Последно от

Последно от

Най-важното

Избрано от Google

Следвайте във Viber