Тест на Citroen C5 Aircross: летящото килимче

https://www.24chasa.bg/avto/article/7276429 Тест на Citroen C5 Aircross: летящото килимче Тест на Citroen C5 Aircross: летящото килимче www.24chasa.bg

Летящите килимчета са вълшебни предмети, присъстващи в редица ориенталски легенди. Най-често се свързват с приказките от “Хиляда и една нощ”. Именно в такъв обгърнат с ориенталска мистика град - Маракеш, бе и международният тест на новия Citroen C5 Aircross.

Автомобилите на френската компания отдавна се славят с впечатляващата “мека возия”. Още през 50-те години на миналия век “шевроните” предизвикаха истинска автомобилна революция с хидропневматичното окачване, използвано в прочутия модел Citroen DS, което така нивелира каросерията, че позволява возилото да се движи и на три колела, а клиренсът да се мени в широки граници.

В началото на века Citroen извади първото поколение на C5 със съвременно хидравлично шаси, което направи от седана една истинска луксозна лимузина с неповторим комфорт на возене. За по-малко от 20 години вкусовете на клиентите така се промениха, че сега е много по-важно автомобилът да има вид на джипка, а не на луксозен седан. Затова и французите пускат на пазара и “моралния” наследник на С5 - ултракомфортния кросоувър Citroen C5 Aircross.

Защо сравняват

най-новото

ситроенско меко

окачване с летящо

килимче?

Най-новият кросоувър на французите и при базовата си комплектация е с окачване с прогресивни хидравлични ограничители, направено благодарение на огромния 100-годишен опит на Citroen, който се базира и на автомобилните състезания.

Предлагайки по-добра полезна амплитуда, хидравличните ограничители позволяват и по-добро поемане на неравностите, особено при скокове. Е, в прашните и изпълнени с неравности тесни пътища около “червения град” Маракеш не експериментирахме със скокове, но мога да ви уверя, че малко автомобили по света могат да се справят толкова добре с неравностите и дупките по пътя, каквито бяха в изобилие в Мароко. Освен че джипката чудесно поема всяка бабуна, окачването е направено така, че шофьорът да се чувства комфортно, а воланът да е додостатъчно информативен и с обратна връзка, за да може колата смело да следва зададения й път дори и по изпълнения със завои път в Атласките планини. Люшкането се избягва напълно, като натиснеш бутона “спорт”, който почти елиминира накланянето. Колата се движи като на релси.

Докато класическите окачвания се състоят от амортисьор, пружина и механичен ограничител, на най-новия е с прогресивни хидравлични ограничители. Освен това Progressive Hydraulic Cushions добавя два хидравлични ограничителя от двете страни: един за разширение и един за компресия. Така окачването функционира на два етапа. При леки разширения пружините и амортисьорите контролират едновременно вертикалните движения, без да се налага да натискат хидравличните ограничители. Но наличието на тези ограничители е позволило на инженерите да предлагат по-голяма свобода на амплитудата на превозното средство, което осигурява ефект на прелитане, създавайки усещането, че колата е като на летящо килимче.

За разлика от класическия механичен ограничител, който поглъща енергия, но възстановява част от нея, хидравличният ограничител поглъща и разсейва тази енергия. В резултат на това се избягва типичното подскачане на автомобила.

За чудесния комфорт допринасят и уникалните седалки. Те са по-широки и имат първи слой от мека пяна с дебелина 15 мм върху дебел с висока плътност, който поддържа идеално дори и по-едро тяло. Задните седалки са съставени от три еднакви индивидуални места, плъзгащи се напред-назад с 15 см и с накланящи се гърбове от 19 до 26 градуса.

Дългият 4,50 метра автомобил е с кресла на втория ред, които са на релси, така че минималният багажен обем може да варира между 580 и 720 л. При сгънати облегалки на задните седалки достига 1630 литра.

Това е SUV моделът

с най-голям багажник

в сегмента

Шумът от колелата и от аеродинамиката е силно намален благодарение на ламинираните предни стъкла с удвоена дебелина и изолационен слой. Специално внимание е обърнато и на изолацията на двигателния блок.

C5 Aircross разполага с десетки места за съхранение на вещи. Подлакътникът на централната конзола е с ниша, в която може да се охлади бутилка от 1,5 литра, а в голямото отделение в предната част на централната конзола може безжично да се зареждат смартфони.

C5 Aircross е оборудван със система за мониторинг на качеството на въздуха в кабината. Автоматичният климатик е с високоефективен филтър с активен въглен. С датчик, който открива замърсяването на външния въздух, системата AQS автоматично настройва режима на циркулация вътре в купето.

Най-мощният бензинов двигател (180 к.с.) и пъргаво превключващата 8-степенна автоматична трансмисия подхождат най-добре на характера на C5 Aircross. Останалите версии са с 1,2-литров бензинов мотор със 130 к.с. и два дизелови със 130 и 180 коня и са познати от другите модели на концерна. Много интересен е по-малкият дизелов агрегат, чийто 300 Нм въртящ момент осигурява пъргавина, защото с теглото си от 1500 кг този ситроен е доста лек. Двойно задвижване не се предлага, затова пък има четири нива на оборудване.

Citroen направи първата си SUV поява преди 12 г. Тогава бе пуснат на пазара C-Crosser с 4х4, но технологичен близнак на Mitsubishi Outlander. Оттогава SUV формулата се променя постоянно. Кросоувърите вече са по-компактни, не е задължително да имат и задвижване на 4-те колела. Така C5 Aircross е синтез на желанията на купувачите както на кросоувър, така и на феновете на големи седани, които не искат да се разделят с определено ниво на комфорт и с големия си багажник.

Абонамент за печатен или електронен "24 часа", както и за другите издания на Медийна група България.

Други от Авто

Тест Ford Focus: Фокусникът отново е тук!

Преди 21 години Ford Focus направи истинска революция при колите от т.нар. компактен клас. Моделът толкова много се хареса на хората, че от тогава е продаден в над 16 милиона екземпляра. Оказа се, че Ford са направили кола, която не само, че не е скъпа, не се разваля често, достатъчно широка и комфортна е,

"Хунци" пусна на пазара новия си луксозен SUV

Китайският производител „FAW Group" пусна в продажба първия си С-класа спортен автомобил на емблематичната марка „Хунци" (Hongqi). Моделът „Hongqi HS7" бе представен в северозападния китайски град Чанчун. Той е с цена варираща от 349 800 (50 900 щатски долара) юана до 459 800 юана. Обрудван е с 3-литров V6 двигател с механичен компресор и по-висок

Тест на Volkswagen T-Roc: Повече от Golf

Хилядите почитатели на Volkswagen Golf може и да ме освиркат, но твърдя, че кросоувър вариантът на един от най-популярните и продавани модели в света - T-Roc, може да даде повече от класическия вариант. Тук не говорим за пътно поведение при по-бързичко каране по изпъстрен със завои път, а за нормални условия на пътуване,

Късметлия ще си тръгне с чисто нова кола до 36 000 лв. от салона в София

Само месец след провеждането на най-голямото международно автомобилно изложение на Стария континент - IAA във Франкфурт на Майн в средата на септември, модният подиум се мести в Интер Експо Център, където ще бъдат показани всички най-нови достижения на световната автомобилна индустрия. За 10 дни София ще се превърне в автомобилната столица на

Араби показаха автомобилен ключ за 563 000 долара, диамантите му са 34,5 карата (Видео)

Компания Awain от Дубай показа неприлично скъп автомобилен ключ. Той се нарича Phantom и цената му може да достигне 563 хиляди долара, пише automedia.investor.bg. Процесът на изработване на артикула е по-скоро като производството на много скъпо бижу. Всеки такъв ключ е украсен по периметъра с диаманти с тегло 34.

И Ford Puma стана кросоувър

Легендарният модел от близкото минало Ford Puma възкръсна в модерен кросоувър. Puma се присъединява към разширяващата се гама SUV автомобили и кросоувъри, вдъхновени от SUV автомобили, на Ford в Европа, включваща Fiesta Active, Focus Active, EcoSport, Kuga, Edge и изцяло новия Explorer Plug-In Hybrid.

Последно от лого

Новини

Последно от лого

Последно от

Последно от

Още от Авто

Нов градски кросоувър - Kia XCeed

XCeed е новият градски кросоувър на Kia. Моделът комбинира практичността на SUV със спортния пакет и динамично управление на хечбек. XCeed е по-емоционален и по-динамичен по отношение на екстериора и стила на управление. Единствените компоненти от каросерията, заимствани от хечбека Ceed, са предните врати.

Българските милионери вече предпочитат "Ламборгини" пред "Ролс Ройс"

"Ламборгини" изпревари "Ролс Ройс" в предпочитанията на българските милионери, съобщава "Труд". По родните пътища се движат 59 автомобила "Ламборгини" и само 53 "Ролс Ройса", сочат данните на КАТ за регистрираните в страната превозни средства към 1 юни 2019 г. Точно преди година колите от тези две луксозни марки в България бяха един и същи брой –

В Хайнан ще се проведе Световен конгрес за новите енергийни превозни средства

В Боао, провинция Хайнан, от 1 до 3 юли ще се проведе „Световен конгрес за новите енергийни превозни средства 2019", на който са поканени учени и експерти от цял свят, за да търсят нови насоки за развитието на сектора, заявиха организаторите, съобщи bulgarian.cri.cn. Мото на тридневния форум е „Нова ера, нова революция и нова индустрия".

БГ премиера на Mini Clubman, версията John Cooper Works е с 306 коня (Снимки)

Новото Mini Clubman отбелязва премиера на българския пазар, малко преди официалното му въвеждане на пазара от 1 юли. Представеният в Университетска ботаническа градина в София модел бе най-мощната модификация John Cooper Works, при която новия четирицилиндров турбодвигател с мощност 306 к.с. осигурява ненадмината динамика в премиум компактния

Bentley Flying Spur е със завиващи задни колела

т Bentley Motors са готови с най-модерния в света луксозен спортен седан от типа Grand Touring - изцяло новия Bentley Flying Spur. Конкурентът на коли като S-класа и седма серия обичайно съчетава лукс от друго измерение и модерни технологии. Проектиран, конструиран и ръчно изработен в Дома на “Бентли” в английския град Крю,

Най-мощното Ferrari е хибрид!

Ferrari не издържа на еконатиска и представи първия си Plug-in хибриден модел, който се оказва, че ще е и най-мощният в историята на легендарната марка. SF90 Stradale вдига максималните 340 км/ч - с 10 км/ч по-малко от LaFerrari, но хибридното возило разполага с последно поколение трансмисия и окачване,

Последно от

Последно от

Най-важното

Избрано от Google

Следвайте във Viber