BMW и Mercedes с обща малка кола на автопилот, иначе ще е много скъпа (Обзор)

https://www.24chasa.bg/avto/article/7262115 BMW и Mercedes с обща малка кола на автопилот, иначе ще е много скъпа (Обзор) BMW и Mercedes с обща малка кола на автопилот, иначе ще е много скъпа (Обзор) www.24chasa.bg
И сегашните поколения на Mercedes и BMW доста си приличат по външен дизайн. КОЛАЖ: “24 ЧАСА”

Германското авторитетно издание Handelsblatt взриви автомобилния свят с твърдението, че BMW и Mercedes може съвместно да разработят следващото поколение Серия 1 и А-класа. Най-малките модели на германските автогиганти трябва да излязат на пазара най-късно до 2025 година. Нещо повече, немските журналисти предполагат, че това може да е само първа стъпка от по-мащабно сътрудничество, което да се съсредоточи върху автономните технологии. По този начин те биха спестили много средства, но и не биха изостанали от конкуренти и нови играчи от Америка и Китай, каквато е могъщата компания Google.

Споделяйки обща платформа, двете фирми ще спестят милиарди евро.

Освен това BMW и Mercedes ще правят и обща компания за споделяне на автомобили, която ще се казва Jurbey, съобщава “Аутонюз”. Тя трябва да се конкурира с Uber в САЩ и Didi Chuxing в Китай.

Съгласно условията на сделката сегашната фирма за отдаване на краткосрочен наем Car2Go на Daimler и DriveNow на BMW ще се слеят.

Европейските автомобилни производители са буквално “притиснати до стената” заради все по-строгите екологични изисквания, които повишават драстично разходите на компаниите и логично колите поскъпват.

Автомобилите

постепенно се

превръщат

в лукс,

а не в средство за придвижване и затова са виновни еколозите, заяви преди дни шефът на Надзорния съвет на Volkswagen Ханс-Дитер Пьоч в интервю за вестник Welt am Sonntag. Босът е на мнение, че заради строгите правила за вредни емисии възникват нови социални проблеми. Те ще направят производството на автомобили толкова сложно, че продуктът да бъде много скъп.

Пьоч е на мнение, че времето, в което клиентът е можел да си купи нов автомобил за 20 000 евро, отминава.

Само преди десетина дни Volkswagen и Ford обявиха официално сътрудничество в производството на общи автомобили, като първоначално това ще важи за лекотоварните возила.

Volkswagen започна да използва модулната платформа MLB още през 2007 г. През първите години на нея се сглобяват само средни и големи модели на Audi и Porsche с надлъжно поставяне на двигателя. След това германците създадоха платформата MQB за компактни автомобили с напречно разположение на мотора. Оттогава модулните платформи се превърнаха в основна линия за развитие на всички модели не само на Volkswagen, но и на останалите автомобилни производители. Съвременната модулна конструкция позволява да се създават на една база автомобили, които имат огромни разлики в размера и производителността. Така при Volkswagen върху една платформа съжителстват Audi A4 и кросоувърът Q5,заедно с лимузината А8, Bentley Bentayga и дори Lamborghini Urus.

Съвременната платформа има общи дизайнерски елементи и подобни по размер и тегло коли. Възможностите за вариации обикновено са доста малки.

За това съвременните коли са модулни и ползват едновременно няколко платформи.

Над 20 модела могат да споделят общи части

Още преди 100 години автомобилните компании са започнали да се опитват да съкратят разходите си, ползвайки за направата на няколко модела една обща основа. В производството на съвременните коли на една и съща платформа вече може да се сглобяват дори и над 20 различни модела - на съвременните модулни шасита.

Платформата в автомобилната индустрия се нарича общ набор от решения - конструкция, дизайн и производство, които се ползват не само в различни модели на един и същ производител, но и от различни класове или марки. Ако различни модели имат едни и същи двигатели и трансмисии - това все още не е платформа. “Платформеният” подход към производството предполага, че инженерите не трябва да преизчисляват всеки път, да речем, ключовите елементи на купето. Базата е предварително подготвена. Така се пестят не само пари, но и време за създаването на нови модели.

Модулната платформа определено олицетворява сегашната автомобилна индустрия. Тя позволява бързо и евтино разработване на модели и пускане от различни класове в производство. В съвременния автомобилен свят оцеляват само големи платформи, на които е възможно да се създаде широк спектър от автомобили за всички световни пазари.

General Motors започна да използва нещо като платформа още през 1908 година. Тогава производителят на автомобили произвежда само рамка, шаси, двигател и трансмисия, а каросерията трябва да се поръча отделно от друга компания. GM e сред първите компании, които са помислили как да се прилагат предишни инженерни решения, за да се опрости разработването на нови модели.

Идеята за сглобяването на няколко модела на обща платформа придобива модерната си форма в следвоенните години, когато на европейския пазар се появява Citroen 2CV. През 1961 г. французите вземат шасито от този бестселър и правят след това множество малолитражки. Citroen 2CV е разработен още преди Втората световна война и продължава на конвейерната лента чак до 1990 г.

В Америка GM поставя началото на цяла гама от престижни модели: Pontiac LeMans, Buick Skylark, Oldsmobile Cutlass и т.н. Тази платформа е с името Y-body. Оттогава производството на цяла гама модели на една платформа се превърна в традиция за повечето марки.

През 1978 г. 4 марки - Fiat, Lancia, Alfa Romeo и Saab, правят сътрудничество под името на платформата Tipo 4. В резултат на 6-годишни общи усилия излизат моделите Saab 9000, Fiat Croma, Lancia Теmа и Alfa Romeo 164. Все пак 4-те автогиганта се обединяват в областта на инженеринга, но като дизайн моделите са много различни.

Абонамент за печатен или електронен "24 часа", както и за другите издания на Медийна група България.

Други от Авто

Хибридната Honda CR-V е вече у нас

Хибридната версия на новото поколение на Honda CR-V пристигна в България непосредствено след старта на европейските продажби на модела. Най-ниското ниво на оборудване е Comfort e с предно предаване, а най-високото – Prestige – с четири задвижващи колела. За отаналите два варианта на обзавеждането - Style Plus и Premium купувачите ще могат да

Собственикът на Volvo купува Alfa Romeo и Maserati

Fiat Chrysler Automobiles (FCA) планира да продаде спортните си марки Maserati и Alfa Romeo на собстевника на шведската компания Volvo - китайският концерн Geely. Това твърди немското списание Automobilwoche . "Китайският производител на автомобили Geely, Alfa и Maserati биха могли заедно с Volvo и Lotus да сформират една мощна премиум група",

Bugatti с най-скъпата кола в света - за 16 млн. евро

Bugatti ще представи на салона в Женева в началото на март поредната си хиперкола, която ще бие всички ценови рекорди. Автомобилът струва 16 милиона евро, като единственият му екземпляр е предназначен за внука на Фердинанд Порше - Фердинанд Пих, който бе начело на Volkswagen почти четвърт век и е главен идеолог на проекта Veyron.

Тест на Honda CR-V: Всички да са доволни

Дълги години - от 1995-а, Honda CR-V е един от най-популярните и предпочитани кросоувъри по целия свят. Почти 10 милиона екземпляра от японската джипка са продадени през годините. При тези цифри е логично човек да не очаква огромни промени при пускането на следващото поколение на модела. За моя изненада обаче най-новият вариант на Honda CR-V се

В Германия и България се кара най-бързо по магистралите в Европа

Германия е една от малкото страни в света, в която няма ограничение за скоростта по автомагистралите. В началото на годината дойде предложение тя да бъде ограничена до 130 км/ч с аргументи като намаляване на замърсяването на въздуха, принос в борбата срещу климатичните промени и намаляване на броя на катастрофите.

1100 нови беемвета продадени в България за година

В България 2018 г. е най-добрата за BMW Group от създаването й през 2007 г. За дванадесетте месеца на 2018 г. на крайни клиенти са доставени 1254 автомобила BMW и MINI. Общият брой на автомобилите BMW реализирани на българския пазар за периода достига 1100 или ръст от 8.5% спрямо предходната година.

Последно от логоЗДРАВЕ

Новини

Последно от лого

Последно от

Последно от

Още от Авто

Peugeot 508 е "Автомобил на годината на България 2019"

Peugeot 508 е Автомобил на годината на България в конкурса, организиран от Прес Авто Клуб България. Френският автомобил спечели и в категорията Лек автомобил, като до финалната фаза достигнаха също така Audi A6, BMW 8, Ford Focus и Kia Ceed. В категорията Кросовуър на годината 2019 на България, победител стана BMW X5,

Тест на Citroen C5 Aircross: летящото килимче

Летящите килимчета са вълшебни предмети, присъстващи в редица ориенталски легенди. Най-често се свързват с приказките от “Хиляда и една нощ”. Именно в такъв обгърнат с ориенталска мистика град - Маракеш, бе и международният тест на новия Citroen C5 Aircross. Автомобилите на френската компания отдавна се славят с впечатляващата “мека возия”.

Ясни са финалистите за "Кола на годината 2019" в България

В началото на 2019, журналистите от Прес Авто Клуб – България, работещи за най-популярните списания, вестници, сайтове и предавания, за 22-и път избират най?достойните и най?добре представените на българския пазар автомобили от различни класове – леки, кросоувъри, екологични, многофункционални, премиум и градски.

Всяка четвърта нова кола от България се препродава в Европа!

Повечето от вносителите на нови автомобили в България трупат допълнителни приходи със сделки в Европа, съобщиха пред “24 часа” търговци, които разполагат с официалната статистика на Пътна полиция за продажбите през 2018 г. Според нея у нас са пласирани 39 631 нови леки и лекотоварни возила, от които 5139 са дерегистрирани през първите 6

#10Yearschallenge и за автомобилите

В последните седмици фейсбук е залят с хаштага , при който стотици хиляди потребители на социалната медия показват личните си фотографии в днешни дни и преди 10 години. Решихме да ви покажем как се е изменил автомобилният живот през последните 10 години.За тези две петилетки автомобилната индустрия може би е най-бързо развиващата се.

BMW и Mercedes с обща малка кола на автопилот, иначе ще е много скъпа (Обзор)

Германското авторитетно издание Handelsblatt взриви автомобилния свят с твърдението, че BMW и Mercedes може съвместно да разработят следващото поколение Серия 1 и А-класа. Най-малките модели на германските автогиганти трябва да излязат на пазара най-късно до 2025 година. Нещо повече, немските журналисти предполагат,

Последно от

Последно от

Най-важното

Избрано от Google

Следвайте във Viber