BMW и Mercedes с обща малка кола на автопилот, иначе ще е много скъпа (Обзор)

https://www.24chasa.bg/avto/article/7262115 BMW и Mercedes с обща малка кола на автопилот, иначе ще е много скъпа (Обзор) BMW и Mercedes с обща малка кола на автопилот, иначе ще е много скъпа (Обзор) www.24chasa.bg
И сегашните поколения на Mercedes и BMW доста си приличат по външен дизайн. КОЛАЖ: “24 ЧАСА”

Германското авторитетно издание Handelsblatt взриви автомобилния свят с твърдението, че BMW и Mercedes може съвместно да разработят следващото поколение Серия 1 и А-класа. Най-малките модели на германските автогиганти трябва да излязат на пазара най-късно до 2025 година. Нещо повече, немските журналисти предполагат, че това може да е само първа стъпка от по-мащабно сътрудничество, което да се съсредоточи върху автономните технологии. По този начин те биха спестили много средства, но и не биха изостанали от конкуренти и нови играчи от Америка и Китай, каквато е могъщата компания Google.

Споделяйки обща платформа, двете фирми ще спестят милиарди евро.

Освен това BMW и Mercedes ще правят и обща компания за споделяне на автомобили, която ще се казва Jurbey, съобщава “Аутонюз”. Тя трябва да се конкурира с Uber в САЩ и Didi Chuxing в Китай.

Съгласно условията на сделката сегашната фирма за отдаване на краткосрочен наем Car2Go на Daimler и DriveNow на BMW ще се слеят.

Европейските автомобилни производители са буквално “притиснати до стената” заради все по-строгите екологични изисквания, които повишават драстично разходите на компаниите и логично колите поскъпват.

Автомобилите

постепенно се

превръщат

в лукс,

а не в средство за придвижване и затова са виновни еколозите, заяви преди дни шефът на Надзорния съвет на Volkswagen Ханс-Дитер Пьоч в интервю за вестник Welt am Sonntag. Босът е на мнение, че заради строгите правила за вредни емисии възникват нови социални проблеми. Те ще направят производството на автомобили толкова сложно, че продуктът да бъде много скъп.

Пьоч е на мнение, че времето, в което клиентът е можел да си купи нов автомобил за 20 000 евро, отминава.

Само преди десетина дни Volkswagen и Ford обявиха официално сътрудничество в производството на общи автомобили, като първоначално това ще важи за лекотоварните возила.

Volkswagen започна да използва модулната платформа MLB още през 2007 г. През първите години на нея се сглобяват само средни и големи модели на Audi и Porsche с надлъжно поставяне на двигателя. След това германците създадоха платформата MQB за компактни автомобили с напречно разположение на мотора. Оттогава модулните платформи се превърнаха в основна линия за развитие на всички модели не само на Volkswagen, но и на останалите автомобилни производители. Съвременната модулна конструкция позволява да се създават на една база автомобили, които имат огромни разлики в размера и производителността. Така при Volkswagen върху една платформа съжителстват Audi A4 и кросоувърът Q5,заедно с лимузината А8, Bentley Bentayga и дори Lamborghini Urus.

Съвременната платформа има общи дизайнерски елементи и подобни по размер и тегло коли. Възможностите за вариации обикновено са доста малки.

За това съвременните коли са модулни и ползват едновременно няколко платформи.

Над 20 модела могат да споделят общи части

Още преди 100 години автомобилните компании са започнали да се опитват да съкратят разходите си, ползвайки за направата на няколко модела една обща основа. В производството на съвременните коли на една и съща платформа вече може да се сглобяват дори и над 20 различни модела - на съвременните модулни шасита.

Платформата в автомобилната индустрия се нарича общ набор от решения - конструкция, дизайн и производство, които се ползват не само в различни модели на един и същ производител, но и от различни класове или марки. Ако различни модели имат едни и същи двигатели и трансмисии - това все още не е платформа. “Платформеният” подход към производството предполага, че инженерите не трябва да преизчисляват всеки път, да речем, ключовите елементи на купето. Базата е предварително подготвена. Така се пестят не само пари, но и време за създаването на нови модели.

Модулната платформа определено олицетворява сегашната автомобилна индустрия. Тя позволява бързо и евтино разработване на модели и пускане от различни класове в производство. В съвременния автомобилен свят оцеляват само големи платформи, на които е възможно да се създаде широк спектър от автомобили за всички световни пазари.

General Motors започна да използва нещо като платформа още през 1908 година. Тогава производителят на автомобили произвежда само рамка, шаси, двигател и трансмисия, а каросерията трябва да се поръча отделно от друга компания. GM e сред първите компании, които са помислили как да се прилагат предишни инженерни решения, за да се опрости разработването на нови модели.

Идеята за сглобяването на няколко модела на обща платформа придобива модерната си форма в следвоенните години, когато на европейския пазар се появява Citroen 2CV. През 1961 г. французите вземат шасито от този бестселър и правят след това множество малолитражки. Citroen 2CV е разработен още преди Втората световна война и продължава на конвейерната лента чак до 1990 г.

В Америка GM поставя началото на цяла гама от престижни модели: Pontiac LeMans, Buick Skylark, Oldsmobile Cutlass и т.н. Тази платформа е с името Y-body. Оттогава производството на цяла гама модели на една платформа се превърна в традиция за повечето марки.

През 1978 г. 4 марки - Fiat, Lancia, Alfa Romeo и Saab, правят сътрудничество под името на платформата Tipo 4. В резултат на 6-годишни общи усилия излизат моделите Saab 9000, Fiat Croma, Lancia Теmа и Alfa Romeo 164. Все пак 4-те автогиганта се обединяват в областта на инженеринга, но като дизайн моделите са много различни.

Абонамент за печатен или електронен "24 часа", както и за другите издания на Медийна група България.

Други от Авто

Първият малък кросоувър кабриолет е на Volkswagen T-Roc!

В дните, когато автомобилният свят тръпне да види бъдещите нови изцяло електрически модели на Volkswagen, немският гигант изненада милионите си фенове, анонсирайки дебюта на салона във Франкфурт в началото на септември на първия в света кросоувър кабриолет от компактния клас - T-Roc. Volkswagen T-Roc Cabriolet ще донесе още повече разнообразие на

Тест на хибрида BMW330e: 252 коня = 2,5 л на сто бензин!

Преди няколко години не съм си и представял, че сядайки зад волана на поредното поколение на хитовата “трета” серия на BMW, освен от прочутата “радост от шофирането” на баварската марка ще се забавлявам като едно малко дете и с различните режими на работа на колата, както и свързаните с тях разходи на гориво

Електромобилите в Европа може да станат 4 милиона през 2025 година

В близко бъдеще ще расте броят на електрическите автомобили (EV) в Европа. Това е оповестено в изследване на Transport & Environment (T&E), водеща компания по проблемите на околната среда, цитирано от БНР. Според прогнозата през 2021 година на европейските пазари ще се предлагат 214 модела електромобили при около 60 за 2018

Японска компания представи летящ автомобил (Снимки, видео)

Японският производител на електроника НЕК (NEC) показа "летяща кола". Тя прилича на дрон машина с четири перки, която се задържа стабилна във въздуха около минута, предаде АП. Изпитателният полет на височина 3 м се проведе в огромна клетка като предпазна мярка. Подготовката, например многобройни проверки и предупрежденията към представителите на

Турция завършва прототипа на първата си летяща кола (Снимки)

Турция е почти завършила прототипа на първия летящ автомобил местно производство, който ще се нарича "Джезери", съобщи днес Селчук Байрактар, технически директор на компанията "Байкар", цитиран от "Дейли сабах". Байрактар сподели в туитър снимки на дизайна на прототипа, изготвян от дизайнерски екип на компанията в продължение на осем месеца

Тест на Jaguar I-Pace: Електрически куршум!

Не се учудвайте, че Jaguar I-Pace бе избран за кола на годината в Европа и в света. Първият електрически автомобил на английската марка наистина прави истинска революция в света на колите. Да, кросоувърът струва между 150 и 200 хиляди лева с ДДС, огромна сума, която обаче в съотношение със същите характеристики,

Последно от лого

Новини

Последно от лого

Последно от

Последно от

Още от Авто

"Нисан" ще съкрати над 10 000 работни места в цял свят

Японският автомобилен гигант "Нисан" (Nissan Motor Co.) ще съкрати драстично повече от 10 000 работни места по целия свят, съобщи агенция Kyodo News, цитирайки източници, запознати с този въпросу предаде БНР. Автомобилният производител ще извърши съкращенията, които ще засегнат 7% от неговата обща работна сила, чрез комбинация от мерки,

Тест на кабриото BMW М850i: На осмото небе

Кабриолет като този луксозен и скъп BMW M850i xDrive може да доведе феновете на бързите коли не до “седмото”, а до “осмото небе” от щастие и удоволствие от карането. “Осмото” не само заради усещането, че си по-близко до облаците и слънцето (все пак покривът може да се свие), но и заради всичко, което предлага този автомобил на баварците от Серия 8.

Тест Ford Focus: Фокусникът отново е тук!

Преди 21 години Ford Focus направи истинска революция при колите от т.нар. компактен клас. Моделът толкова много се хареса на хората, че от тогава е продаден в над 16 милиона екземпляра. Оказа се, че Ford са направили кола, която не само, че не е скъпа, не се разваля често, достатъчно широка и комфортна е,

"Хунци" пусна на пазара новия си луксозен SUV

Китайският производител „FAW Group" пусна в продажба първия си С-класа спортен автомобил на емблематичната марка „Хунци" (Hongqi). Моделът „Hongqi HS7" бе представен в северозападния китайски град Чанчун. Той е с цена варираща от 349 800 (50 900 щатски долара) юана до 459 800 юана. Обрудван е с 3-литров V6 двигател с механичен компресор и по-висок

Тест на Volkswagen T-Roc: Повече от Golf

Хилядите почитатели на Volkswagen Golf може и да ме освиркат, но твърдя, че кросоувър вариантът на един от най-популярните и продавани модели в света - T-Roc, може да даде повече от класическия вариант. Тук не говорим за пътно поведение при по-бързичко каране по изпъстрен със завои път, а за нормални условия на пътуване,

Късметлия ще си тръгне с чисто нова кола до 36 000 лв. от салона в София

Само месец след провеждането на най-голямото международно автомобилно изложение на Стария континент - IAA във Франкфурт на Майн в средата на септември, модният подиум се мести в Интер Експо Център, където ще бъдат показани всички най-нови достижения на световната автомобилна индустрия. За 10 дни София ще се превърне в автомобилната столица на

Последно от

Последно от

Най-важното

Избрано от Google

Следвайте във Viber