BMW и Mercedes с обща малка кола на автопилот, иначе ще е много скъпа (Обзор)

https://www.24chasa.bg/avto/article/7262115 BMW и Mercedes с обща малка кола на автопилот, иначе ще е много скъпа (Обзор) BMW и Mercedes с обща малка кола на автопилот, иначе ще е много скъпа (Обзор) www.24chasa.bg
И сегашните поколения на Mercedes и BMW доста си приличат по външен дизайн. КОЛАЖ: “24 ЧАСА”

Германското авторитетно издание Handelsblatt взриви автомобилния свят с твърдението, че BMW и Mercedes може съвместно да разработят следващото поколение Серия 1 и А-класа. Най-малките модели на германските автогиганти трябва да излязат на пазара най-късно до 2025 година. Нещо повече, немските журналисти предполагат, че това може да е само първа стъпка от по-мащабно сътрудничество, което да се съсредоточи върху автономните технологии. По този начин те биха спестили много средства, но и не биха изостанали от конкуренти и нови играчи от Америка и Китай, каквато е могъщата компания Google.

Споделяйки обща платформа, двете фирми ще спестят милиарди евро.

Освен това BMW и Mercedes ще правят и обща компания за споделяне на автомобили, която ще се казва Jurbey, съобщава “Аутонюз”. Тя трябва да се конкурира с Uber в САЩ и Didi Chuxing в Китай.

Съгласно условията на сделката сегашната фирма за отдаване на краткосрочен наем Car2Go на Daimler и DriveNow на BMW ще се слеят.

Европейските автомобилни производители са буквално “притиснати до стената” заради все по-строгите екологични изисквания, които повишават драстично разходите на компаниите и логично колите поскъпват.

Автомобилите

постепенно се

превръщат

в лукс,

а не в средство за придвижване и затова са виновни еколозите, заяви преди дни шефът на Надзорния съвет на Volkswagen Ханс-Дитер Пьоч в интервю за вестник Welt am Sonntag. Босът е на мнение, че заради строгите правила за вредни емисии възникват нови социални проблеми. Те ще направят производството на автомобили толкова сложно, че продуктът да бъде много скъп.

Пьоч е на мнение, че времето, в което клиентът е можел да си купи нов автомобил за 20 000 евро, отминава.

Само преди десетина дни Volkswagen и Ford обявиха официално сътрудничество в производството на общи автомобили, като първоначално това ще важи за лекотоварните возила.

Volkswagen започна да използва модулната платформа MLB още през 2007 г. През първите години на нея се сглобяват само средни и големи модели на Audi и Porsche с надлъжно поставяне на двигателя. След това германците създадоха платформата MQB за компактни автомобили с напречно разположение на мотора. Оттогава модулните платформи се превърнаха в основна линия за развитие на всички модели не само на Volkswagen, но и на останалите автомобилни производители. Съвременната модулна конструкция позволява да се създават на една база автомобили, които имат огромни разлики в размера и производителността. Така при Volkswagen върху една платформа съжителстват Audi A4 и кросоувърът Q5,заедно с лимузината А8, Bentley Bentayga и дори Lamborghini Urus.

Съвременната платформа има общи дизайнерски елементи и подобни по размер и тегло коли. Възможностите за вариации обикновено са доста малки.

За това съвременните коли са модулни и ползват едновременно няколко платформи.

Над 20 модела могат да споделят общи части

Още преди 100 години автомобилните компании са започнали да се опитват да съкратят разходите си, ползвайки за направата на няколко модела една обща основа. В производството на съвременните коли на една и съща платформа вече може да се сглобяват дори и над 20 различни модела - на съвременните модулни шасита.

Платформата в автомобилната индустрия се нарича общ набор от решения - конструкция, дизайн и производство, които се ползват не само в различни модели на един и същ производител, но и от различни класове или марки. Ако различни модели имат едни и същи двигатели и трансмисии - това все още не е платформа. “Платформеният” подход към производството предполага, че инженерите не трябва да преизчисляват всеки път, да речем, ключовите елементи на купето. Базата е предварително подготвена. Така се пестят не само пари, но и време за създаването на нови модели.

Модулната платформа определено олицетворява сегашната автомобилна индустрия. Тя позволява бързо и евтино разработване на модели и пускане от различни класове в производство. В съвременния автомобилен свят оцеляват само големи платформи, на които е възможно да се създаде широк спектър от автомобили за всички световни пазари.

General Motors започна да използва нещо като платформа още през 1908 година. Тогава производителят на автомобили произвежда само рамка, шаси, двигател и трансмисия, а каросерията трябва да се поръча отделно от друга компания. GM e сред първите компании, които са помислили как да се прилагат предишни инженерни решения, за да се опрости разработването на нови модели.

Идеята за сглобяването на няколко модела на обща платформа придобива модерната си форма в следвоенните години, когато на европейския пазар се появява Citroen 2CV. През 1961 г. французите вземат шасито от този бестселър и правят след това множество малолитражки. Citroen 2CV е разработен още преди Втората световна война и продължава на конвейерната лента чак до 1990 г.

В Америка GM поставя началото на цяла гама от престижни модели: Pontiac LeMans, Buick Skylark, Oldsmobile Cutlass и т.н. Тази платформа е с името Y-body. Оттогава производството на цяла гама модели на една платформа се превърна в традиция за повечето марки.

През 1978 г. 4 марки - Fiat, Lancia, Alfa Romeo и Saab, правят сътрудничество под името на платформата Tipo 4. В резултат на 6-годишни общи усилия излизат моделите Saab 9000, Fiat Croma, Lancia Теmа и Alfa Romeo 164. Все пак 4-те автогиганта се обединяват в областта на инженеринга, но като дизайн моделите са много различни.

Абонамент за печатен или електронен "24 часа", както и за другите издания на Медийна група България.

Други от Авто

Tesla пуска таксита без шофьори, собствениците ще печелят до 30 000 долара на година!

На частно събитие за инвеститори, посветено на безпилотната технология, босът на американската компания Tesla - Илън Мъск, показа свой микрочип за автопилот, както и разказа за амбициозните си планове за стартиране на безпилотни таксиметрови услуги още догодина. Мъск очаква, че само след година ще има повече от един милион таксита-роботи с

Бизнесът със стари коли рухна

С 9,2% са намалели регистрациите на употребяваните автомобили само от началото на годината Много от търговците на употребявани автомобили са пред фалит, след като от началото на годината бизнесът с вноса на стари коли още повече зацикли. С 9,2 процента са намалели регистрациите в България на возилата с пробег, сочи официалната статистика на МВР.

Защо ви е Bentley, като има Touareg?

Folkswagen явно излиза още по-силен след “Дизелгейт”, струвайки на германския концерн милиарди евро. Компанията не само успешно разреши много от проблемите с имиджа, реорганизира всичките си предприятия, но вече вади изцяло ново поколение автомобили, което явно е по-добро от всякога. Такъв е и последният модел от най-високия клас и новият флагман

Представиха в София градския кросоувър Volkswagen T-Cross

В центъра на София пред клиенти и журналисти бе представен най-новия кросоувър представител на Volkswagen, наречен T-Cross Най-малкият SUV модел в семейството на Volkswagen използва два еднолитрови двигатели, които вече доказаха по впечатляващ начин възможностите и надеждността си в Polo. Бензиновият вариант TSI с 3-цилиндров двигател с филтър за

Магистрала в Шандун ще бъде подобрена заради движението на автономни коли

Участък от магистрала в провинция Шандун ще бъде подобрен, така че да позволи движението на автономни коли и се очаква това да стане възможно още този септември, съобщава bulgarian.cri.cn. По дългия 26 километра път има три тунела, три пункта за събиране на тол такси, мост и множество склонове, които имитират различни реални пътни ситуации,

Новият F-MAX – победител в международния конкурс “Камион на годината - 2019”, е вече в България

Страната ни е първата спирка от Европейската обиколка на новият влекач. От 5-ти април F-MAX е в София Новият най-голям член от семейството на FORD TRUCKS стартира своето Европейско пътешествие от България. Почетната обиколка на F-MAX започна от Европейската столицата на културата – Пловдив (на 2-ри и 3ти Април),

Последно от лого

Новини

Последно от лого

Последно от

Последно от

Още от Авто

Министър откри мотоизложение в София

На 10 април бе даден стартът на дългоочакваното мотоциклетно изложение Moto Expo 2019. Зам.-министърът на транспорта Ангел Попов откри шоуто. На официалната церемония присъстваха още Богдан Николов – председател на Българската федерация по мотоциклетизъм, Таня Груева – изпълнителен директор на ААП, Атанас Василев – ръководител секция „Мотоциклети“

39-годишен мерцедес спечели ретро рали “Стримон”

Mercedes 380 SEL, произведен през 1980 г., спечели международното ретро рали “Стримон”. В надпреварата, която се проведе след 10-годишно прекъсване, взеха участие 44 екипажа, от които 20 от Гърция. Собственост на мерцедеса победител е бившият съпруг на посланичката ни в Турция Надежда Нейнски - Камен Михайлов.

Новият 208 - първото електрическо пежо

Peugeot е на гребана автотренда "три в едно" и го показа нагледно на салона в Женева. Французите не се притесниха да предложат следващото поколение на един от най-масовите си модели - 208, не само с модерен и дързък дизайн отвън и в интериора, но обявиха, че ще предлагат градската кола в три варианта на задвижване - с двигател с вътрешно горене,

Ford Kuga вече прилича на порше

На специално мероприятие в Амстердам Ford показа за първи път новата Kuga. Външно колата бе оприличена от мнозина от присъстващите като някой от кросоувър моделите на премиум марката Porsche. Оказа се, че в дизайна на третото поколение на Ford Kuga са имали думата и досегашните клиенти на автомобила,

25 наши и 20 гръцки екипажа на ретро рали "Стримон"

25 наши и 20 гръцки екипажа стартираха в ретро рали "Стримон". Началото бе дадена пред Националния исторически музей в Бояна, като в петък следобед участниците ще финишират в Кюстендил. Автомобилите направиха скоростна отсечка от сградата на НАП в Кюстендил до площад "Велбъжд". След това колите бяха изложени на площада.

До 2030 г. всички коли в ЕС с електрически мотор (Обзор)

Eвродепутатите и министрите на ЕС са постигнали съгласие относно по-високите цели (37,5%) за намаляване на емисиите на парникови газове за нови автомобили до 2030 г. в сравнение с предложената от Европейската комисия цел от 30%. Законодателството също представя цели за намаляване на емисиите на CO2 за нови лекотоварни автомобили (31%) до 2030 г.

Последно от

Последно от

Най-важното

Избрано от Google

Следвайте във Viber