Свърши се с шоуто в Детройт през зимата

https://www.24chasa.bg/avto/article/7255424 Свърши се с шоуто в Детройт през зимата Свърши се с шоуто в Детройт през зимата www.24chasa.bg

Автомобилният свят вече не е същият. Изложенията също. Спомням си преди повече от 10 години (точно преди кризата), когато имах възможността да посетя най-голямото американско шоу в Детройт, което събира нови автомобили на показ пред феновете от далечната 1907 г., каква огромна бе разликата в сравнение със салоните в Европа. Въпреки че в пространствата до хокейната зала на “Детройт ред уингс” участваха всички значими автопроизводители, блясъкът липсваше, а навън освен кучешкия януарски студ стърчаха зловещо и изтърбушените небостъргачи в центъра на града. Тогава повечето европейски журналисти си задавахме въпроса: на кого е нужно това изложение. Е, дойде време шоуто в Детройт или по-точно в зимния си вариант да бъде спряно. До 27 януари се провежда последното изложение в американския град в познатия си вариант, от догодина ще бъде преобразувано като “летен панаир със захарен памук и тук-таме коли”.


Тази година Audi, BMW, Mercedes, Volvo, Porsche, Jaguar и Land Rover пропускат Детройт, както и от по-малките производители като Mitsubishi и Mini.
Отсъствието на много
знакови марки е и
основната причина салонът в Детройт да бъде преместен, защото иначе трябва да бъде закрит.
В последните години автомобилните производители предпочитат да представят новите си модели на изложението за битова електроника CES в Лас Вегас. Затова и организаторите на салона в Детройт решиха да преместят изложението от януари през юни, като първото лятно издание ще е през 2020 година.
“Това е последното изложение в Детройт, което се провежда през зимата. Единствената европейска марка, която сега има щанд тук, е Volkswagen, така че в сравнение с предишни години шоуто не е много голямо”, потвърди Джули Блакли, мениджър комуникации в анализаторската компания iSeeCars.


“Юни ще ни позволи да представим по-добре постиженията на автомобилната индустрия. Ще ползваме открити площи и ще осигурим повече забавления за публиката”, уверен е пък Дъг Норт, президент на Асоциацията на автомобилните дилъри, която организира салона в Детройт.
Организаторите на най-старото и престижно северноамериканско шоу компенсират липсата на много водещи европейски изложители с нови атракции. По подобие на софийския автосалон и детройският
се е превърнал
в огромен базар,
в който може да капарирате дадена кола.
“Всички автомобили, които показваме, са за продан. Всяка година се продават по няколко от тях. Някои от купувачите взимат ключовете на момента и ги подкарват още същия ден. По време на тазгодишното шоу за първи път автомобилите ще се движат в залата. Също така инсталирахме и две писти, на които посетителите ще имат възможността да тестват колите”, казва Норт.


“Години наред автомобилните изложения работят на принципа - гледай, но не пипай, което не допада на посетителите, не ги ангажира. В Лас Вегас обаче демонстрациите са много по-впечатляващи и по-интересни за публиката, по-интерактивни, хората могат да участват в тях. Като концепция автомобилните изложения са изчерпана формула, което означава, че трябва да се променят”, казва анализаторът Джеръми Асеведо.
На салона в Детройт
Volkswagen и Ford
обявиха първото
официално
споразумение
от мащабния съюз между двете компании. Концерните потвърдиха, че ще развиват лекотоварните автомобили и средноголемите пикапи за глобалните пазари още от началото на 2022 г. В допълнение Volkswagen и Ford са подписали меморандум за разбирателство да проучват други възможности за сътрудничество с автономни автомобили, мобилни услуги и електрически коли.
От Volkswagen спестиха пари от изложението в Париж през октомври и решиха да останат в Детройт, където показаха следващото поколение на Passat специално за американския пазар.

Абонамент за печатен или електронен "24 часа", както и за другите издания на Медийна група България.

Други от Авто

Хибридната Honda CR-V е вече у нас

Хибридната версия на новото поколение на Honda CR-V пристигна в България непосредствено след старта на европейските продажби на модела. Най-ниското ниво на оборудване е Comfort e с предно предаване, а най-високото – Prestige – с четири задвижващи колела. За отаналите два варианта на обзавеждането - Style Plus и Premium купувачите ще могат да

Собственикът на Volvo купува Alfa Romeo и Maserati

Fiat Chrysler Automobiles (FCA) планира да продаде спортните си марки Maserati и Alfa Romeo на собстевника на шведската компания Volvo - китайският концерн Geely. Това твърди немското списание Automobilwoche . "Китайският производител на автомобили Geely, Alfa и Maserati биха могли заедно с Volvo и Lotus да сформират една мощна премиум група",

Bugatti с най-скъпата кола в света - за 16 млн. евро

Bugatti ще представи на салона в Женева в началото на март поредната си хиперкола, която ще бие всички ценови рекорди. Автомобилът струва 16 милиона евро, като единственият му екземпляр е предназначен за внука на Фердинанд Порше - Фердинанд Пих, който бе начело на Volkswagen почти четвърт век и е главен идеолог на проекта Veyron.

Тест на Honda CR-V: Всички да са доволни

Дълги години - от 1995-а, Honda CR-V е един от най-популярните и предпочитани кросоувъри по целия свят. Почти 10 милиона екземпляра от японската джипка са продадени през годините. При тези цифри е логично човек да не очаква огромни промени при пускането на следващото поколение на модела. За моя изненада обаче най-новият вариант на Honda CR-V се

В Германия и България се кара най-бързо по магистралите в Европа

Германия е една от малкото страни в света, в която няма ограничение за скоростта по автомагистралите. В началото на годината дойде предложение тя да бъде ограничена до 130 км/ч с аргументи като намаляване на замърсяването на въздуха, принос в борбата срещу климатичните промени и намаляване на броя на катастрофите.

1100 нови беемвета продадени в България за година

В България 2018 г. е най-добрата за BMW Group от създаването й през 2007 г. За дванадесетте месеца на 2018 г. на крайни клиенти са доставени 1254 автомобила BMW и MINI. Общият брой на автомобилите BMW реализирани на българския пазар за периода достига 1100 или ръст от 8.5% спрямо предходната година.

Последно от логоЗДРАВЕ

Новини

Последно от лого

Последно от

Последно от

Още от Авто

Peugeot 508 е "Автомобил на годината на България 2019"

Peugeot 508 е Автомобил на годината на България в конкурса, организиран от Прес Авто Клуб България. Френският автомобил спечели и в категорията Лек автомобил, като до финалната фаза достигнаха също така Audi A6, BMW 8, Ford Focus и Kia Ceed. В категорията Кросовуър на годината 2019 на България, победител стана BMW X5,

Тест на Citroen C5 Aircross: летящото килимче

Летящите килимчета са вълшебни предмети, присъстващи в редица ориенталски легенди. Най-често се свързват с приказките от “Хиляда и една нощ”. Именно в такъв обгърнат с ориенталска мистика град - Маракеш, бе и международният тест на новия Citroen C5 Aircross. Автомобилите на френската компания отдавна се славят с впечатляващата “мека возия”.

Ясни са финалистите за "Кола на годината 2019" в България

В началото на 2019, журналистите от Прес Авто Клуб – България, работещи за най-популярните списания, вестници, сайтове и предавания, за 22-и път избират най?достойните и най?добре представените на българския пазар автомобили от различни класове – леки, кросоувъри, екологични, многофункционални, премиум и градски.

Всяка четвърта нова кола от България се препродава в Европа!

Повечето от вносителите на нови автомобили в България трупат допълнителни приходи със сделки в Европа, съобщиха пред “24 часа” търговци, които разполагат с официалната статистика на Пътна полиция за продажбите през 2018 г. Според нея у нас са пласирани 39 631 нови леки и лекотоварни возила, от които 5139 са дерегистрирани през първите 6

#10Yearschallenge и за автомобилите

В последните седмици фейсбук е залят с хаштага , при който стотици хиляди потребители на социалната медия показват личните си фотографии в днешни дни и преди 10 години. Решихме да ви покажем как се е изменил автомобилният живот през последните 10 години.За тези две петилетки автомобилната индустрия може би е най-бързо развиващата се.

BMW и Mercedes с обща малка кола на автопилот, иначе ще е много скъпа (Обзор)

Германското авторитетно издание Handelsblatt взриви автомобилния свят с твърдението, че BMW и Mercedes може съвместно да разработят следващото поколение Серия 1 и А-класа. Най-малките модели на германските автогиганти трябва да излязат на пазара най-късно до 2025 година. Нещо повече, немските журналисти предполагат,

Последно от

Последно от

Най-важното

Избрано от Google

Следвайте във Viber