Тест на новото Peugeot 508: Най пежото

https://www.24chasa.bg/avto/article/7241287 Тест на новото Peugeot 508: Най пежото Тест на новото Peugeot 508: Най пежото www.24chasa.bg

Новото поколение на Peugeot 508 прикова вниманието на познавачи, зяпачи и фенове още през пролетта на салона в Женева, където обикновено тълпите от хора са пред щандовете на екзотичните марки. Сега флагманът на френската марка е готов да очарова и по родните пътища.

Автомобилът ще се хареса дори и на тези, които си падат най-вече по германски, японски или италиански автомобили. По него ще ахнат дори и феновете на американските “мъскъл” коли като Ford Mustang или Chevrolet Camaro, защото Peugeot 508 не е поредният луксозен бизнес седан, а изящно голямо купе с 4 врати без рамки на прозорците и отварящо се заедно със задното стъкло врата. За това, че моделът 508 е “най пежото” говори и фактът, че французите смятат за основни конкуренти модели като VW Passat и трета серия на BMW...

Размерът на автомобила е намален в сравнение с предшественика на дължина (4750 мм), височина (1403 мм) и междуосие (2793 мм), но е увеличена широчината (1859 мм). Багажникът е повече от приличен за класа с обем 485 л. Трябва да се отбележи, че заради намалените размери и специфичната скосена спортна форма на каросерията отзад разстоянието над главите на по-височките пътници е оскъдно.

Няма да описвам с думи външността на пежото, всеки може да види за какъв дизайнерски автомобилен шедьовър става дума от снимките.

Не мога да не споделя обаче впечатленията си от лукса, който цари вътре в колата заедно с вече типичния за марката интериорен стил тип космически кораб i-Cockpit.

Френската марка винаги е правила удобни и богато оборудвани коли. Тук обаче създателите надминават себе си. Във високите нива на оборудване 508-ицата може да е с декоративни елементи от естествено дърво зебрано, произведено в Конго, а кожата по седалките де е от бразилски говеда. Освен това креслата, както при последните модели от придобитата от французите компания Opel,

са сертифицирани

от немската

асоциация за

здравето

на гърба AGR

Така седалките вече са ортопедични и освен това предлагат опция за масажи с различни режими. Аудиосистемата също е премиум с мощност от 515 вата, производство на френската марка Focal.

508 е първото Peugeot, което вижда в тъмното. Инфрачервена камера улавя топлината на хора и животни и ги прожектира на таблото пред водача. Асистентите за полуавтономно шофиране могат да заместят човека зад волана при движение по магистрала или в градски трафик. Автомобилът, освен че поддържа дистанция от предния и спира или тръгва сам, се задържа в лентата на движение. Не е задължително обаче да е точно в средата на лентата. Ако искате да оставите повече място за мотоциклетисти или колоездачи в единия край, автомобилът спазва зададеното от шофьора разстояние. Освен това колата паркира напълно сама както успоредно, така и перпендикулярно.

Peugeot 508

се предлага с два

бензинови и три

дизелови двигателя PureTech и BlueHDi с турбокомпресор и директно впръскване. Бензиновите мотори са с обем 1,6 литра с мощност 180 или 225 к.с. с 8-степенна автоматична скоростна кутия. Дизеловите агрегати са с 1,5-литров мотор със 130 к.с., съчетан с 6-степенна механична скоростна кутия или с 8-степенна автоматична и 2-литров турбодизелов във варианти със 160 и 180 к.с. (само с 8-степенна автоматична скоростна кутия). От есента Peugeot 508 ще се предлага и с хибридно задвижване Plug-In Hybrid, който ще се зарежда в контакта.

Най-уверена на пътя е версията Peugeot 508 PureTech 225 с 1,6-литровия турбобензинов двигател с мощност 225 к.с., в съчетание с 8-степенната автоматична скоростна кутия на Aisin. Максималният въртящ момент от 300 Нм е наличен още при 1900 оборота, което дава изключителен старт от място и пъргавина в диапазона 80-130 км/ч, особено ако превключите в режим Sport. 508 GT набира от място до 100 км/ч за 7,3 секунди, а максималната скорост е електронно ограничена на 250 км/ч.

1,6-литровият бензинов турбомотор със 180 к.с. също не е лош. По-пъргав е обаче 2-литровият турбодизелов двигател BlueHDi, който се предлага в два варианта със 160 и 180 к.с. По-мощният агрегат дава всичко от себе си още при ниски обороти. Максималният въртящ момент от 400 Нм се достига при 2000 об./мин. Ускорението от 0 до 100 км/ч отнема 8,6 секунди.

Базовият двигател за Peugeot 508 е 1,5-литровият турбодизелов мотор BlueHDi, който единствен се предлага стандартно с 6-степенна механична скоростна кутия, а като опция е налична и 8-степенна автоматична. Ще кажете, защо ли ми е такъв малък мотор на този голям и престижен автомобил. Ще ви подскажа: с него дизеловото Peugeot 508 може да мине над 1300 км с едно зареждане на резервоара, защото реалният му разход може дори да падне под 4 литра нафта на 100 км пробег.

Абонамент за печатен или електронен "24 часа", както и за другите издания на Медийна група България.

Други от Авто

Електрически коли при завод на VW в Кремиковци или край Пловдив

След като стана ясно, че България им лек превес пред Сърбия за изграждането на чисто новия завод на Volkswagen, логичен е въпросът какви автомобили ще се сглобяват в Кремиковци или край Пловдив, ако нашата страна бъде избрана от германския концерн. Със сигурност това ще са модели на Skoda и Seat, като се очаква през 2023 година тези коли да са

Очила срещу прилошаване в колата!

itroen пусна и на българския пазар иновативните си очила срещу прилошаване - Seetroen, които имах шанса да изпробвам лично по време на последния тест на най-новия кросоувър на френската компания в Мароко. Принципът, на който функционират очилата, е прост. Те съдържат цветна течност, благодарение на която се пресъздава линията на хоризонта и се

Volvo вгражда камери, които ще следят водачите за алкохол и опасно поведение

Volvo Cars предприема нова стъпка - част от амбициите на компанията да сложи край на фаталните случаи в автомобилите си. Шведският производител решително се заема с проблема с разсейването на водачите и шофирането под влияние на упойващи вещества. Освен превишената скорост, срещу която Volvo предприема мерки,

Пежо иска да купи Fiat-Chrysler и Jaguar Land Rover!

Един от трите най-големи акционери в алианса PSA - семейството Пежо, настоява да се купят още големи марки след Opel. Французите са се насочили към концерна Fiat Chrysler Automobiles и гиганта Jaguar Land Rover. От Пежо са много доволни от сделката с General Motors за Опел. Евентуално сливане с FCA ще помогне на французите да влязат на пазара в

Тест на най-бързото Mini: лесно е да го окаляш

Най-бързото и пъргаво Mini - John Cooper Works, е една от малкото коли, които все още се предлагат с ръчна скоростна кутия. Трансмисията в най-новата версия на култовия автомобил даже е така направена, че трябва да се свикне с превключването на предавките - почти като в поршета и ламборгини. Тази стегнатост на скоростната кутия прави предавките

Следващият Джеймс Бонд ще е с електрически Aston Martin

Джеймс Бонд ще управлява електромобил, струващ 250 000 лири, в следващия филм за Агент 007, съобщават британските медии. Режисьорът Кари Джоджи Фукунага иска звездата Даниел Крейг да седне зад волана на лимитираното издание на Aston Martin. Моделът Rapide E е първият електромобил на британската компания,

Последно от логоЗДРАВЕ

Новини

Последно от лого

Последно от

Последно от

Още от Авто

Автосалон Женева: Масовите модели ще са три в едно

Една тенденция за масовите автомобили се откри по време на салона в Женева. Почти всички производители, от ниския ценови клас до премиум сегмента, обмислят моделите си така, че да предлагат три типа задвижване - с двигател с вътрешно горене, с хибридни или изцяло електрическо. Причините за това са много.

Автотренд 2019: хиперколи за супербогати!

Автосалонът в Женева от години се слави като мястото, където може да видите и пипнете най-скъпите и бързи коли на планетата, събрани накуп. На сегашното изложение обаче тези автомобили не само са повече от друг път, но производителите им се хвалят, че бройките, които са планирали да сглобят, са на привършване.

Фолксваген идва в България? В Сърбия казват друго

Планът на Фолксваген за фабрика на Балканите наелектризира страните от региона, пише австрийският "Ди Пресе". И наистина: сръбската преса изобилства от публикации, в които се спекулира, че Фолксваген ще избере Сърбия, предава "Дойче веле". Къде ще построи Фолксваген новата си фабрика, която трябва да заработи през 2022 година?

Ето я най-скъпата кола в света, струва 11 млн. евро!

Bugatti представи на салона в Женева поредната си хиперкола, която би всички ценови рекорди. Автомобилът струва 11 милиона евро (с 5 млн. по-малко от първоначално обявената цена), като единственият му екземпляр е предназначен за внука на Фердинанд Порше - Фердинанд Пих, който бе начело на Volkswagen почти четвърт век и е главен идеолог на проекта

Искат да строят завод за електрически BG коли в Австрия!

Единственият български предприемач на автосалона в Женева - Росен Даскалов, призна пред "24 часа", че австрийски инвеститор проявява огромен интерес към бъдещите електрически модели на изцяло българската марка Sin Cars. Даскалов вече обяви, че ще отвори завод за сглобяването на екологичните автомобили в Русе в средата на следващата година.

Електрическият Jaguar стана Кола на Европа 2019

Първият електрически Jaguar - I-Pace, стана Автомобил на Европа 2019. След преброяването на гласовете се оказа, че екологичният кросоувър е с еднакъв брой точки с Alpine A110. След балотаж носител на наградата стана Jaguar I-Pace. В крайното класиране Jaguar и Alpine A110 получиха по 250 точки, а след тях се наредиха Kia ceed с 247,

Последно от

Последно от

Най-важното

Избрано от Google

Следвайте във Viber