Тест на новото Peugeot 508: Най пежото

https://www.24chasa.bg/avto/article/7241287 Тест на новото Peugeot 508: Най пежото Тест на новото Peugeot 508: Най пежото www.24chasa.bg

Новото поколение на Peugeot 508 прикова вниманието на познавачи, зяпачи и фенове още през пролетта на салона в Женева, където обикновено тълпите от хора са пред щандовете на екзотичните марки. Сега флагманът на френската марка е готов да очарова и по родните пътища.

Автомобилът ще се хареса дори и на тези, които си падат най-вече по германски, японски или италиански автомобили. По него ще ахнат дори и феновете на американските “мъскъл” коли като Ford Mustang или Chevrolet Camaro, защото Peugeot 508 не е поредният луксозен бизнес седан, а изящно голямо купе с 4 врати без рамки на прозорците и отварящо се заедно със задното стъкло врата. За това, че моделът 508 е “най пежото” говори и фактът, че французите смятат за основни конкуренти модели като VW Passat и трета серия на BMW...

Размерът на автомобила е намален в сравнение с предшественика на дължина (4750 мм), височина (1403 мм) и междуосие (2793 мм), но е увеличена широчината (1859 мм). Багажникът е повече от приличен за класа с обем 485 л. Трябва да се отбележи, че заради намалените размери и специфичната скосена спортна форма на каросерията отзад разстоянието над главите на по-височките пътници е оскъдно.

Няма да описвам с думи външността на пежото, всеки може да види за какъв дизайнерски автомобилен шедьовър става дума от снимките.

Не мога да не споделя обаче впечатленията си от лукса, който цари вътре в колата заедно с вече типичния за марката интериорен стил тип космически кораб i-Cockpit.

Френската марка винаги е правила удобни и богато оборудвани коли. Тук обаче създателите надминават себе си. Във високите нива на оборудване 508-ицата може да е с декоративни елементи от естествено дърво зебрано, произведено в Конго, а кожата по седалките де е от бразилски говеда. Освен това креслата, както при последните модели от придобитата от французите компания Opel,

са сертифицирани

от немската

асоциация за

здравето

на гърба AGR

Така седалките вече са ортопедични и освен това предлагат опция за масажи с различни режими. Аудиосистемата също е премиум с мощност от 515 вата, производство на френската марка Focal.

508 е първото Peugeot, което вижда в тъмното. Инфрачервена камера улавя топлината на хора и животни и ги прожектира на таблото пред водача. Асистентите за полуавтономно шофиране могат да заместят човека зад волана при движение по магистрала или в градски трафик. Автомобилът, освен че поддържа дистанция от предния и спира или тръгва сам, се задържа в лентата на движение. Не е задължително обаче да е точно в средата на лентата. Ако искате да оставите повече място за мотоциклетисти или колоездачи в единия край, автомобилът спазва зададеното от шофьора разстояние. Освен това колата паркира напълно сама както успоредно, така и перпендикулярно.

Peugeot 508

се предлага с два

бензинови и три

дизелови двигателя PureTech и BlueHDi с турбокомпресор и директно впръскване. Бензиновите мотори са с обем 1,6 литра с мощност 180 или 225 к.с. с 8-степенна автоматична скоростна кутия. Дизеловите агрегати са с 1,5-литров мотор със 130 к.с., съчетан с 6-степенна механична скоростна кутия или с 8-степенна автоматична и 2-литров турбодизелов във варианти със 160 и 180 к.с. (само с 8-степенна автоматична скоростна кутия). От есента Peugeot 508 ще се предлага и с хибридно задвижване Plug-In Hybrid, който ще се зарежда в контакта.

Най-уверена на пътя е версията Peugeot 508 PureTech 225 с 1,6-литровия турбобензинов двигател с мощност 225 к.с., в съчетание с 8-степенната автоматична скоростна кутия на Aisin. Максималният въртящ момент от 300 Нм е наличен още при 1900 оборота, което дава изключителен старт от място и пъргавина в диапазона 80-130 км/ч, особено ако превключите в режим Sport. 508 GT набира от място до 100 км/ч за 7,3 секунди, а максималната скорост е електронно ограничена на 250 км/ч.

1,6-литровият бензинов турбомотор със 180 к.с. също не е лош. По-пъргав е обаче 2-литровият турбодизелов двигател BlueHDi, който се предлага в два варианта със 160 и 180 к.с. По-мощният агрегат дава всичко от себе си още при ниски обороти. Максималният въртящ момент от 400 Нм се достига при 2000 об./мин. Ускорението от 0 до 100 км/ч отнема 8,6 секунди.

Базовият двигател за Peugeot 508 е 1,5-литровият турбодизелов мотор BlueHDi, който единствен се предлага стандартно с 6-степенна механична скоростна кутия, а като опция е налична и 8-степенна автоматична. Ще кажете, защо ли ми е такъв малък мотор на този голям и престижен автомобил. Ще ви подскажа: с него дизеловото Peugeot 508 може да мине над 1300 км с едно зареждане на резервоара, защото реалният му разход може дори да падне под 4 литра нафта на 100 км пробег.

Абонамент за печатен или електронен "24 часа", както и за другите издания на Медийна група България.

Други от Авто

За първи път на българския пазар INFINITI България предлага безлихвен лизинг до 7 години

„Витоша Ауто“, партньорът на INFINITI в България, стартира иновативна лизингова програма INFINITI Dream Leasing, която позволява до 7-годишен безлихвен лизинг за закупуването на нов автомобил от гамата на луксозната японска марка. С този продукт INFINITI вада възможност за сигурност на месечната вноска и прави луксозният автомобил по-достъпен.

Volkswagen и Ford обявиха глобалeн съюз

Volkswagen и Ford Motor Company обявиха първото официално споразумение от мащабния съюз, който ще доведе до засилване на конкурентноспособността на двете компании и по-доброто обслужване на клиентите в ерата на бързопроменящата се индустрия. Изпълнителните директори на Volkswagen д-р Хърбърт Диес и на Ford Джим Хакет потвърдиха,

Застраховките спряха ръста на новите коли у нас

По-високите цени на застраховките и на гражданската отговорност намалиха тепма на ръста на продажби на нови автомобили, твърдят търговци. Статистиката на Асоциацията на автомобилните производители в Европа (АСЕА) показва, че през последния месец на миналата година в България са били регистрирани 2559 нови леки коли, което е понижение от 16,

"Дачия" изтегля 13 000 коли заради проблем с въздушната възглавница

Румънската автомобилна компания "Дачия" (Dacia), част от френската група "Рено" (Renault), изтегля над 13 000 автомобила за смяна на въздушната възглавница на шофьорското място, съобщава Медиафакс, цитирана от БТА. Компанията е установила, че в някои изключителни ситуации, в които се налага задействане на въздушната възглавница,

Всеки модел на Ford ще има и електрифицирана версия

Ford започва консултации с партньорите си от профсъюзите и ключови акционери, за да въведе стратегия за цялостна трансформация, целяща засилването на марката и създаването на устойчив доходоносен бизнес в Европа, се казва в официално изявление на компанията. Стратегията, която е част от световната визия на компанията за предлагане на умни

Вижте кои са най-скъпите коли за 2018-а

Два уникални екземпляра Ferrari 250 GTOs оглавиха списъка на най-скъпите автомобили, продадени през 2018 г. Едната сделка е частна за 70 милиона долара, а другата се осъществява на публичен търг за 20 млн. по-малко.Двете коли са най-ясната илюстрация на господството на италианската марка на пазара на класически автомобили от началото на века,

Последно от логоЗДРАВЕ

Новини

Последно от лого

Последно от

Последно от

Още от Авто

Citroen празнува 100-годишен юбилей със специална серия Origrins

По случай своята 100-годишнина Citroen ще пусне за част от моделите в богата си гама специална серия Origrins. Френската марка започва годината на своето столетие с разкриване на ексклузивна серия за моделите C1, C3, C3 Aircross Compact SUV, New C4 Cactus, C-Elysee и C4/Grand C4 SpaceTourer. Специалната серия се отличава с ярка индивидуалност,

Тест на BMW X5: Да направиш всичко, както трябва

Изцяло новото поколение на BMW X5 предлага две наглед несъвместими неща - хем да остане познатият на милиони кросоувър, хем да се отличава почти във всичко от предшественика си. Баварските специалисти определено са го постигнали и през следващите години се очаква именно Х5 да бъде най-важният модел на марката.

Караш Porsche 911, плащаш по желание за вредни емисии

orsche разсекрети осмото поколение на eмблематичния си модел 911. Автомобилът със заводски индекс 992 е създаден практически от нулата, но е запазил външността на предшествениците си, като има и ретро препратки в интериора. По време на жизнения си 7-годишен цикъл осмото поколение на Porsche 911 ще започне да се предлага и като plug-in хибрид.

Тест: С електрическия Nissan Leaf нямате нужда от спирачка!

Наскоро четох едно мнение на българин, живеещ в Щатите, който от около половин година кара Tesla Model 3. Надълго и нашироко човекът описва предимствата на екологичния автомобил и завършва с думите: “единственият ми проблем е, че след 6 месеца с Tesla Model 3 не ми се карат други автомобили. Дори най-новите спортни коли ми се струват като

Рекорд: най-много продадени нови коли у нас от 10 г.

В България за първите 11 месеца на 2018 г. са продадени 31 773 нови леки коли. Това стана ясно от публикуваната от европейската асоциация на автомобилните производители (ACEA) месечна статистика за регистрациите в ЕС. В нея не фигурират само продажбите на лекотоварните модели, камионите и автобусите.

Тест на BMW X4: повече купе, по-малко кросоувър

Преди 4 години BMW представи първия си кросоувър-купе с името Х4, като по-малък вариант на пионера в този клас Х6. Сега баварците представиха второто поколение на Х4, което споделя новата платформа CLAR с актуалното X3 (G01). За разлика от първия вариант новото високопроходимо купе е може би най-красивият кросоувър, създаван някога от германците.

Последно от

Последно от

Най-важното

Избрано от Google

Следвайте във Viber