Изцяло новото поколение на BMW X5 предлага две наглед несъвместими неща - хем да остане познатият на милиони кросоувър, хем да се отличава почти във всичко от предшественика си. Баварските специалисти определено са го постигнали и през следващите години се очаква именно Х5 да бъде най-важният модел на марката.
За характера на премиум моделите новият Х5 си е направо революционен като дизайн както отвътре, така и отвън. Х5 е станал по-голям: с 36 мм на дължина, 66 мм на широчина, 19 мм на височина и 42 мм в междуосието. Кросоувърът изглежда наедрял и заради огромната радиаторна решетка и по-големите си калници и гуми. Синият цвят в предните светлини пък означава, че джипката разполага с лазерни фарове, които правят карането през нощта по-приятно от това през деня. Стоповете пък нямат нищо общо с предшественика. Вътре
устройствата
в Х5 бяха наистина
добри и
разпознаваеми,
а сега те са ... още по-добри и разпознаваеми! Аналоговото приборно табло е заменено от 12,3-инчов приборен дисплей със съвременна атрактивна графика. Между показателите за оборотите и километрите може да се показва чудесна цветна проекция от картата с избрания маршрут. Със същия размер е сензорният екран на централната конзола. Класическите врътки и копчета обаче не са съвсем премахнати, а тези на климатроника са си един лъскав сребърен шедьовър. Въртящата се шайба, наследството на прочутата система iDrive, също е запазена.
Всички съвременни технологии ги има и в Х5. Че и повече. Баварският джип разполага с 12 ултразвукови сензора, 10 PDC сензора, два паркинг сензора, камера за обратно виждане, три камери за панорамен обзор около автомобила, дългообхватен и два късообхватни радари и камера в интериора. Асистиращите системи, даващи път към автономното шофиране, са с модернизирани активен контрол на скоростта с функция Stop & Go и асистент за завиване и водене в лентата.
Автопилотът може да се движи в лентата, но не само. През 2013-а автопилотът на Mercedes S-Class издаваше предупреждение и се изключваше, ако шофьорът махне ръцете си за по-дълго от волана. В тази ситуация E-класата плавно ще започне да спира и ако нищо не се промени, ще включи аварийките и ще спре. Сега Х5 е стигнал още по-далеч, като е възможно самостоятелно да премести колата в по-безопасната най-дясна лента на магистралата!
Тази маневра се осъществява и с помощта на една камера, разположена над таблото, която постоянно следи състоянието на шофьора. Ако забележи, че с човека нещо не е наред, веднага се задейства “аварийната спирачка”. Има и още. Кросоувърът също така е в състояние да кара самостоятелно на заден ход, ако сте паркирали напред в тясно пространство, както и ако сте заврели в тясна улица без изход.
Всички тези иновации променят X5, че дори и изцяло новото шаси отива на заден план. За първи път кросоувър от Х-линията се предлага и с пневматично окачване. В него са монтирани допълнителни въздушни мехури вместо пружини. Високопроходимият баварец, който може да бъде и със седем места, се прави на модулната платформа CLAR, на която се правят седмицата, петицата и новата тройка.
X5 е със стандартни адаптивни амортисьори, задвижващ механизъм на задния мост и активно кормилно управление и електронни спирачки - вече няма физическа връзка между педала и задвижващите механизми.
Благодарение на пневматичното окачване Х5 е още по-подготвен за офроуд. Стандартният при пружинното окачване 214 мм клирънс може са увеличи с 40 мм, а в екстремна ситуация и с още 30.
Или общо пътният
просвет става
284 мм!
Може да си поръчате и специален офроуд пакет, който включва електронно контролиран заден диференциал и специалните режими: каране при пясък, скали, чакъл и сняг. В този си вид баварецът се продава само с въздушно окачване.
Освен това Х5 разчита и на активна стабилизация срещу наклоняване Dynamic Drivе, прецизни настройки на системата за задвижване на четирите колела BMW xDrive и трансмисията, както и на характеристиките на педала на газта. Автомобилът също така може да разполага със завиващи задни колела и система за контрол на стабилността като Dynamic Performance Control.
От наличните три тестови двигателя (един бензин и два дизелови) ще спомена топварианта във версията X5 M50d с оборудването M Performance. Този уникален нафтов 6-цилиндров двигател има цели 4 турбини обем 3 литра, мощност 400 коня и 760 Nm въртящ момент, наличен още в диапазона 2000-3000 оборота. С този агрегат тежащото 2,3 тона возило ускорява от място до 100 км/ч за 5,2 секунди. Независимо от това как карате, разходът на гориво няма да надхвърли 10 литра на сто. Как да се откаже човек от дизела? Няма как.