Тест на BMW X5: Да направиш всичко, както трябва

https://www.24chasa.bg/avto/article/7219277 Тест на BMW X5: Да направиш всичко, както трябва Тест на BMW X5: Да направиш всичко, както трябва www.24chasa.bg

Изцяло новото поколение на BMW X5 предлага две наглед несъвместими неща - хем да остане познатият на милиони кросоувър, хем да се отличава почти във всичко от предшественика си. Баварските специалисти определено са го постигнали и през следващите години се очаква именно Х5 да бъде най-важният модел на марката.

За характера на премиум моделите новият Х5 си е направо революционен като дизайн както отвътре, така и отвън. Х5 е станал по-голям: с 36 мм на дължина, 66 мм на широчина, 19 мм на височина и 42 мм в междуосието. Кросоувърът изглежда наедрял и заради огромната радиаторна решетка и по-големите си калници и гуми. Синият цвят в предните светлини пък означава, че джипката разполага с лазерни фарове, които правят карането през нощта по-приятно от това през деня. Стоповете пък нямат нищо общо с предшественика. Вътре

устройствата

в Х5 бяха наистина

добри и

разпознаваеми,

а сега те са ... още по-добри и разпознаваеми! Аналоговото приборно табло е заменено от 12,3-инчов приборен дисплей със съвременна атрактивна графика. Между показателите за оборотите и километрите може да се показва чудесна цветна проекция от картата с избрания маршрут. Със същия размер е сензорният екран на централната конзола. Класическите врътки и копчета обаче не са съвсем премахнати, а тези на климатроника са си един лъскав сребърен шедьовър. Въртящата се шайба, наследството на прочутата система iDrive, също е запазена.

Всички съвременни технологии ги има и в Х5. Че и повече. Баварският джип разполага с 12 ултразвукови сензора, 10 PDC сензора, два паркинг сензора, камера за обратно виждане, три камери за панорамен обзор около автомобила, дългообхватен и два късообхватни радари и камера в интериора. Асистиращите системи, даващи път към автономното шофиране, са с модернизирани активен контрол на скоростта с функция Stop & Go и асистент за завиване и водене в лентата.

Автопилотът може да се движи в лентата, но не само. През 2013-а автопилотът на Mercedes S-Class издаваше предупреждение и се изключваше, ако шофьорът махне ръцете си за по-дълго от волана. В тази ситуация E-класата плавно ще започне да спира и ако нищо не се промени, ще включи аварийките и ще спре. Сега Х5 е стигнал още по-далеч, като е възможно самостоятелно да премести колата в по-безопасната най-дясна лента на магистралата!

Тази маневра се осъществява и с помощта на една камера, разположена над таблото, която постоянно следи състоянието на шофьора. Ако забележи, че с човека нещо не е наред, веднага се задейства “аварийната спирачка”. Има и още. Кросоувърът също така е в състояние да кара самостоятелно на заден ход, ако сте паркирали напред в тясно пространство, както и ако сте заврели в тясна улица без изход.

Всички тези иновации променят X5, че дори и изцяло новото шаси отива на заден план. За първи път кросоувър от Х-линията се предлага и с пневматично окачване. В него са монтирани допълнителни въздушни мехури вместо пружини. Високопроходимият баварец, който може да бъде и със седем места, се прави на модулната платформа CLAR, на която се правят седмицата, петицата и новата тройка.

X5 е със стандартни адаптивни амортисьори, задвижващ механизъм на задния мост и активно кормилно управление и електронни спирачки - вече няма физическа връзка между педала и задвижващите механизми.

Благодарение на пневматичното окачване Х5 е още по-подготвен за офроуд. Стандартният при пружинното окачване 214 мм клирънс може са увеличи с 40 мм, а в екстремна ситуация и с още 30.

Или общо пътният

просвет става

284 мм!

Може да си поръчате и специален офроуд пакет, който включва електронно контролиран заден диференциал и специалните режими: каране при пясък, скали, чакъл и сняг. В този си вид баварецът се продава само с въздушно окачване.

Освен това Х5 разчита и на активна стабилизация срещу наклоняване Dynamic Drivе, прецизни настройки на системата за задвижване на четирите колела BMW xDrive и трансмисията, както и на характеристиките на педала на газта. Автомобилът също така може да разполага със завиващи задни колела и система за контрол на стабилността като Dynamic Performance Control.

От наличните три тестови двигателя (един бензин и два дизелови) ще спомена топварианта във версията X5 M50d с оборудването M Performance. Този уникален нафтов 6-цилиндров двигател има цели 4 турбини обем 3 литра, мощност 400 коня и 760 Nm въртящ момент, наличен още в диапазона 2000-3000 оборота. С този агрегат тежащото 2,3 тона возило ускорява от място до 100 км/ч за 5,2 секунди. Независимо от това как карате, разходът на гориво няма да надхвърли 10 литра на сто. Как да се откаже човек от дизела? Няма как.

Абонамент за печатен или електронен "24 часа", както и за другите издания на Медийна група България.

Други от Авто

Българските милионери вече предпочитат "Ламборгини" пред "Ролс Ройс"

"Ламборгини" изпревари "Ролс Ройс" в предпочитанията на българските милионери, съобщава "Труд". По родните пътища се движат 59 автомобила "Ламборгини" и само 53 "Ролс Ройса", сочат данните на КАТ за регистрираните в страната превозни средства към 1 юни 2019 г. Точно преди година колите от тези две луксозни марки в България бяха един и същи брой –

В Хайнан ще се проведе Световен конгрес за новите енергийни превозни средства

В Боао, провинция Хайнан, от 1 до 3 юли ще се проведе „Световен конгрес за новите енергийни превозни средства 2019", на който са поканени учени и експерти от цял свят, за да търсят нови насоки за развитието на сектора, заявиха организаторите, съобщи bulgarian.cri.cn. Мото на тридневния форум е „Нова ера, нова революция и нова индустрия".

БГ премиера на Mini Clubman, версията John Cooper Works е с 306 коня (Снимки)

Новото Mini Clubman отбелязва премиера на българския пазар, малко преди официалното му въвеждане на пазара от 1 юли. Представеният в Университетска ботаническа градина в София модел бе най-мощната модификация John Cooper Works, при която новия четирицилиндров турбодвигател с мощност 306 к.с. осигурява ненадмината динамика в премиум компактния

Bentley Flying Spur е със завиващи задни колела

т Bentley Motors са готови с най-модерния в света луксозен спортен седан от типа Grand Touring - изцяло новия Bentley Flying Spur. Конкурентът на коли като S-класа и седма серия обичайно съчетава лукс от друго измерение и модерни технологии. Проектиран, конструиран и ръчно изработен в Дома на “Бентли” в английския град Крю,

Най-мощното Ferrari е хибрид!

Ferrari не издържа на еконатиска и представи първия си Plug-in хибриден модел, който се оказва, че ще е и най-мощният в историята на легендарната марка. SF90 Stradale вдига максималните 340 км/ч - с 10 км/ч по-малко от LaFerrari, но хибридното возило разполага с последно поколение трансмисия и окачване,

Jaguar Land Rover и BMW с общи електрически коли

Jaguar Land Rover и BMW Group официално потвърдиха, че съюзяват усилията си в разработването на следващо поколение EDUs (Electric Driving Units) - електрически задвижващи автомобили. Това партньорство ще развие допълнително технологиите за електрифициране на колите, което е част от прехода на автомобилната индустрия към автономни, свързани,

Последно от лого

Новини

Последно от лого

Последно от

Последно от

Още от Авто

Пикапът на Mahindra - първо у нас, после в Европа

Новото издание на пикапа Mahindra Goa пристигна в България специално за тазгодишното издание на Truck Expo 2019. Пикапът идва у нас броени дни преди европейската си премиера, която ще се състои на 25 юни. Goa Plus се предлага в четири възможни вариации – със задно предаване или четири задвижващи колела, съответно и с единична или двойна кабина.

Тест на Stinger: да те ужили Kia!

Kia Stinger. Вземайки ключовете от модела на корейската компания, скромно ме уверяват, че това не е масов автомобил и че е направен, за да покаже какво може всъщност да направи марката. От нашето представителство между другото добавят, че вече няколко десетки фенове на бързите коли са се доверили на Kia Stinger и са си купили колата.

Volkswagen Тест: VW T-Cross е най-модерният джобен кросоувър

В най-скоро време май ще трябва да спрем да говорим за превозни средства като новия Volkswagen T-Cross за компактен SUV или кросоувър, а да приемем, че модели като него са просто автомобили (вярно, леко повдигнати). Засега обаче моделът трябва да бъде поставен в категорията “джипове” на германския гигант,

Opel Corsa вече е изцяло електрически

Марката Opel се насочва към електромобилите. При изцяло новото шесто поколение на модела Corsa, германският автомобилен производител предлага за първи път в гамата си захранвана от батерии електрическа версия с автономен пробег от 330 километра. Инженерите на Opel са избрали най-популярния модел на марката,

Тест на новия Evoque: Огледалце, я кажи!

Преди 8 години никой не вярваше, че концептуалният кросоувър на Land Rover с футуристични форми ще излезе на пазара след броени месеци с идентичен дизайн като сериен модел - Range Rover Evoque. Луксозният компактен SUV веднага се превърна в модна икона из целия свят, подпомогнат и от рекламното лице Виктория Бекъм.

Масато Ишида: България има огромен бизнес потенциал

Масато Ишида е генерален мениджър в Sumitomo Corporation за Европа, Близкия изток, Африка и ОНД. Sumitomo е собственик на компанията "Мото-Пфое", официален представител на Ford, Volvo, Land Rover и Jaguar у нас. Масато Ишида пристигна за първи път в България за откриването на супермодерния комплекс на Volvo на “Околовръстното шосе” в София.

Последно от

Последно от

Най-важното

Избрано от Google

Следвайте във Viber