Тест на BMW X5: Да направиш всичко, както трябва

https://www.24chasa.bg/avto/article/7219277 Тест на BMW X5: Да направиш всичко, както трябва Тест на BMW X5: Да направиш всичко, както трябва www.24chasa.bg

Изцяло новото поколение на BMW X5 предлага две наглед несъвместими неща - хем да остане познатият на милиони кросоувър, хем да се отличава почти във всичко от предшественика си. Баварските специалисти определено са го постигнали и през следващите години се очаква именно Х5 да бъде най-важният модел на марката.

За характера на премиум моделите новият Х5 си е направо революционен като дизайн както отвътре, така и отвън. Х5 е станал по-голям: с 36 мм на дължина, 66 мм на широчина, 19 мм на височина и 42 мм в междуосието. Кросоувърът изглежда наедрял и заради огромната радиаторна решетка и по-големите си калници и гуми. Синият цвят в предните светлини пък означава, че джипката разполага с лазерни фарове, които правят карането през нощта по-приятно от това през деня. Стоповете пък нямат нищо общо с предшественика. Вътре

устройствата

в Х5 бяха наистина

добри и

разпознаваеми,

а сега те са ... още по-добри и разпознаваеми! Аналоговото приборно табло е заменено от 12,3-инчов приборен дисплей със съвременна атрактивна графика. Между показателите за оборотите и километрите може да се показва чудесна цветна проекция от картата с избрания маршрут. Със същия размер е сензорният екран на централната конзола. Класическите врътки и копчета обаче не са съвсем премахнати, а тези на климатроника са си един лъскав сребърен шедьовър. Въртящата се шайба, наследството на прочутата система iDrive, също е запазена.

Всички съвременни технологии ги има и в Х5. Че и повече. Баварският джип разполага с 12 ултразвукови сензора, 10 PDC сензора, два паркинг сензора, камера за обратно виждане, три камери за панорамен обзор около автомобила, дългообхватен и два късообхватни радари и камера в интериора. Асистиращите системи, даващи път към автономното шофиране, са с модернизирани активен контрол на скоростта с функция Stop & Go и асистент за завиване и водене в лентата.

Автопилотът може да се движи в лентата, но не само. През 2013-а автопилотът на Mercedes S-Class издаваше предупреждение и се изключваше, ако шофьорът махне ръцете си за по-дълго от волана. В тази ситуация E-класата плавно ще започне да спира и ако нищо не се промени, ще включи аварийките и ще спре. Сега Х5 е стигнал още по-далеч, като е възможно самостоятелно да премести колата в по-безопасната най-дясна лента на магистралата!

Тази маневра се осъществява и с помощта на една камера, разположена над таблото, която постоянно следи състоянието на шофьора. Ако забележи, че с човека нещо не е наред, веднага се задейства “аварийната спирачка”. Има и още. Кросоувърът също така е в състояние да кара самостоятелно на заден ход, ако сте паркирали напред в тясно пространство, както и ако сте заврели в тясна улица без изход.

Всички тези иновации променят X5, че дори и изцяло новото шаси отива на заден план. За първи път кросоувър от Х-линията се предлага и с пневматично окачване. В него са монтирани допълнителни въздушни мехури вместо пружини. Високопроходимият баварец, който може да бъде и със седем места, се прави на модулната платформа CLAR, на която се правят седмицата, петицата и новата тройка.

X5 е със стандартни адаптивни амортисьори, задвижващ механизъм на задния мост и активно кормилно управление и електронни спирачки - вече няма физическа връзка между педала и задвижващите механизми.

Благодарение на пневматичното окачване Х5 е още по-подготвен за офроуд. Стандартният при пружинното окачване 214 мм клирънс може са увеличи с 40 мм, а в екстремна ситуация и с още 30.

Или общо пътният

просвет става

284 мм!

Може да си поръчате и специален офроуд пакет, който включва електронно контролиран заден диференциал и специалните режими: каране при пясък, скали, чакъл и сняг. В този си вид баварецът се продава само с въздушно окачване.

Освен това Х5 разчита и на активна стабилизация срещу наклоняване Dynamic Drivе, прецизни настройки на системата за задвижване на четирите колела BMW xDrive и трансмисията, както и на характеристиките на педала на газта. Автомобилът също така може да разполага със завиващи задни колела и система за контрол на стабилността като Dynamic Performance Control.

От наличните три тестови двигателя (един бензин и два дизелови) ще спомена топварианта във версията X5 M50d с оборудването M Performance. Този уникален нафтов 6-цилиндров двигател има цели 4 турбини обем 3 литра, мощност 400 коня и 760 Nm въртящ момент, наличен още в диапазона 2000-3000 оборота. С този агрегат тежащото 2,3 тона возило ускорява от място до 100 км/ч за 5,2 секунди. Независимо от това как карате, разходът на гориво няма да надхвърли 10 литра на сто. Как да се откаже човек от дизела? Няма как.

Абонамент за печатен или електронен "24 часа", както и за другите издания на Медийна група България.

Други от Авто

Свърши се с шоуто в Детройт през зимата

Автомобилният свят вече не е същият. Изложенията също. Спомням си преди повече от 10 години (точно преди кризата), когато имах възможността да посетя най-голямото американско шоу в Детройт, което събира нови автомобили на показ пред феновете от далечната 1907 г., каква огромна бе разликата в сравнение със салоните в Европа.

Франция иска от Япония "Рено" и "Нисан" да станат холдингова корпорация

Правителството на Франция настоява френската автомобилна компания "Рено" (Renault) и японската "Нисан" (Nissan), които в момента са съюз, да се обединят в единна холдингова корпорация. Това пише днес японският в. "Никей", цитиран от ТАСС. Според източници на изданието именно такова искане е отправила френската делегация,

За първи път на българския пазар INFINITI България предлага безлихвен лизинг до 7 години

„Витоша Ауто“, партньорът на INFINITI в България, стартира иновативна лизингова програма INFINITI Dream Leasing, която позволява до 7-годишен безлихвен лизинг за закупуването на нов автомобил от гамата на луксозната японска марка. С този продукт INFINITI вада възможност за сигурност на месечната вноска и прави луксозният автомобил по-достъпен.

Volkswagen и Ford обявиха глобалeн съюз

Volkswagen и Ford Motor Company обявиха първото официално споразумение от мащабния съюз, който ще доведе до засилване на конкурентноспособността на двете компании и по-доброто обслужване на клиентите в ерата на бързопроменящата се индустрия. Изпълнителните директори на Volkswagen д-р Хърбърт Диес и на Ford Джим Хакет потвърдиха,

Застраховките спряха ръста на новите коли у нас

По-високите цени на застраховките и на гражданската отговорност намалиха тепма на ръста на продажби на нови автомобили, твърдят търговци. Статистиката на Асоциацията на автомобилните производители в Европа (АСЕА) показва, че през последния месец на миналата година в България са били регистрирани 2559 нови леки коли, което е понижение от 16,

Всеки модел на Ford ще има и електрифицирана версия

Ford започва консултации с партньорите си от профсъюзите и ключови акционери, за да въведе стратегия за цялостна трансформация, целяща засилването на марката и създаването на устойчив доходоносен бизнес в Европа, се казва в официално изявление на компанията. Стратегията, която е част от световната визия на компанията за предлагане на умни

Последно от логоЗДРАВЕ

Новини

Последно от лого

Последно от

Последно от

Още от Авто

Тест на новото Peugeot 508: Най пежото

Новото поколение на Peugeot 508 прикова вниманието на познавачи, зяпачи и фенове още през пролетта на салона в Женева, където обикновено тълпите от хора са пред щандовете на екзотичните марки. Сега флагманът на френската марка е готов да очарова и по родните пътища. Автомобилът ще се хареса дори и на тези, които си падат най-вече по германски,

Вижте кои са най-скъпите коли за 2018-а

Два уникални екземпляра Ferrari 250 GTOs оглавиха списъка на най-скъпите автомобили, продадени през 2018 г. Едната сделка е частна за 70 милиона долара, а другата се осъществява на публичен търг за 20 млн. по-малко.Двете коли са най-ясната илюстрация на господството на италианската марка на пазара на класически автомобили от началото на века,

Citroen празнува 100-годишен юбилей със специална серия Origrins

По случай своята 100-годишнина Citroen ще пусне за част от моделите в богата си гама специална серия Origrins. Френската марка започва годината на своето столетие с разкриване на ексклузивна серия за моделите C1, C3, C3 Aircross Compact SUV, New C4 Cactus, C-Elysee и C4/Grand C4 SpaceTourer. Специалната серия се отличава с ярка индивидуалност,

Тест на BMW X5: Да направиш всичко, както трябва

Изцяло новото поколение на BMW X5 предлага две наглед несъвместими неща - хем да остане познатият на милиони кросоувър, хем да се отличава почти във всичко от предшественика си. Баварските специалисти определено са го постигнали и през следващите години се очаква именно Х5 да бъде най-важният модел на марката.

Караш Porsche 911, плащаш по желание за вредни емисии

orsche разсекрети осмото поколение на eмблематичния си модел 911. Автомобилът със заводски индекс 992 е създаден практически от нулата, но е запазил външността на предшествениците си, като има и ретро препратки в интериора. По време на жизнения си 7-годишен цикъл осмото поколение на Porsche 911 ще започне да се предлага и като plug-in хибрид.

Тест: С електрическия Nissan Leaf нямате нужда от спирачка!

Наскоро четох едно мнение на българин, живеещ в Щатите, който от около половин година кара Tesla Model 3. Надълго и нашироко човекът описва предимствата на екологичния автомобил и завършва с думите: “единственият ми проблем е, че след 6 месеца с Tesla Model 3 не ми се карат други автомобили. Дори най-новите спортни коли ми се струват като

Последно от

Последно от

Най-важното

Избрано от Google

Следвайте във Viber