Тест на BMW X5: Да направиш всичко, както трябва

https://www.24chasa.bg/avto/article/7219277 Тест на BMW X5: Да направиш всичко, както трябва Тест на BMW X5: Да направиш всичко, както трябва www.24chasa.bg

Изцяло новото поколение на BMW X5 предлага две наглед несъвместими неща - хем да остане познатият на милиони кросоувър, хем да се отличава почти във всичко от предшественика си. Баварските специалисти определено са го постигнали и през следващите години се очаква именно Х5 да бъде най-важният модел на марката.

За характера на премиум моделите новият Х5 си е направо революционен като дизайн както отвътре, така и отвън. Х5 е станал по-голям: с 36 мм на дължина, 66 мм на широчина, 19 мм на височина и 42 мм в междуосието. Кросоувърът изглежда наедрял и заради огромната радиаторна решетка и по-големите си калници и гуми. Синият цвят в предните светлини пък означава, че джипката разполага с лазерни фарове, които правят карането през нощта по-приятно от това през деня. Стоповете пък нямат нищо общо с предшественика. Вътре

устройствата

в Х5 бяха наистина

добри и

разпознаваеми,

а сега те са ... още по-добри и разпознаваеми! Аналоговото приборно табло е заменено от 12,3-инчов приборен дисплей със съвременна атрактивна графика. Между показателите за оборотите и километрите може да се показва чудесна цветна проекция от картата с избрания маршрут. Със същия размер е сензорният екран на централната конзола. Класическите врътки и копчета обаче не са съвсем премахнати, а тези на климатроника са си един лъскав сребърен шедьовър. Въртящата се шайба, наследството на прочутата система iDrive, също е запазена.

Всички съвременни технологии ги има и в Х5. Че и повече. Баварският джип разполага с 12 ултразвукови сензора, 10 PDC сензора, два паркинг сензора, камера за обратно виждане, три камери за панорамен обзор около автомобила, дългообхватен и два късообхватни радари и камера в интериора. Асистиращите системи, даващи път към автономното шофиране, са с модернизирани активен контрол на скоростта с функция Stop & Go и асистент за завиване и водене в лентата.

Автопилотът може да се движи в лентата, но не само. През 2013-а автопилотът на Mercedes S-Class издаваше предупреждение и се изключваше, ако шофьорът махне ръцете си за по-дълго от волана. В тази ситуация E-класата плавно ще започне да спира и ако нищо не се промени, ще включи аварийките и ще спре. Сега Х5 е стигнал още по-далеч, като е възможно самостоятелно да премести колата в по-безопасната най-дясна лента на магистралата!

Тази маневра се осъществява и с помощта на една камера, разположена над таблото, която постоянно следи състоянието на шофьора. Ако забележи, че с човека нещо не е наред, веднага се задейства “аварийната спирачка”. Има и още. Кросоувърът също така е в състояние да кара самостоятелно на заден ход, ако сте паркирали напред в тясно пространство, както и ако сте заврели в тясна улица без изход.

Всички тези иновации променят X5, че дори и изцяло новото шаси отива на заден план. За първи път кросоувър от Х-линията се предлага и с пневматично окачване. В него са монтирани допълнителни въздушни мехури вместо пружини. Високопроходимият баварец, който може да бъде и със седем места, се прави на модулната платформа CLAR, на която се правят седмицата, петицата и новата тройка.

X5 е със стандартни адаптивни амортисьори, задвижващ механизъм на задния мост и активно кормилно управление и електронни спирачки - вече няма физическа връзка между педала и задвижващите механизми.

Благодарение на пневматичното окачване Х5 е още по-подготвен за офроуд. Стандартният при пружинното окачване 214 мм клирънс може са увеличи с 40 мм, а в екстремна ситуация и с още 30.

Или общо пътният

просвет става

284 мм!

Може да си поръчате и специален офроуд пакет, който включва електронно контролиран заден диференциал и специалните режими: каране при пясък, скали, чакъл и сняг. В този си вид баварецът се продава само с въздушно окачване.

Освен това Х5 разчита и на активна стабилизация срещу наклоняване Dynamic Drivе, прецизни настройки на системата за задвижване на четирите колела BMW xDrive и трансмисията, както и на характеристиките на педала на газта. Автомобилът също така може да разполага със завиващи задни колела и система за контрол на стабилността като Dynamic Performance Control.

От наличните три тестови двигателя (един бензин и два дизелови) ще спомена топварианта във версията X5 M50d с оборудването M Performance. Този уникален нафтов 6-цилиндров двигател има цели 4 турбини обем 3 литра, мощност 400 коня и 760 Nm въртящ момент, наличен още в диапазона 2000-3000 оборота. С този агрегат тежащото 2,3 тона возило ускорява от място до 100 км/ч за 5,2 секунди. Независимо от това как карате, разходът на гориво няма да надхвърли 10 литра на сто. Как да се откаже човек от дизела? Няма как.

Абонамент за печатен или електронен "24 часа", както и за другите издания на Медийна група България.

Други от Авто

Електрически коли при завод на VW в Кремиковци или край Пловдив

След като стана ясно, че България им лек превес пред Сърбия за изграждането на чисто новия завод на Volkswagen, логичен е въпросът какви автомобили ще се сглобяват в Кремиковци или край Пловдив, ако нашата страна бъде избрана от германския концерн. Със сигурност това ще са модели на Skoda и Seat, като се очаква през 2023 година тези коли да са

Очила срещу прилошаване в колата!

itroen пусна и на българския пазар иновативните си очила срещу прилошаване - Seetroen, които имах шанса да изпробвам лично по време на последния тест на най-новия кросоувър на френската компания в Мароко. Принципът, на който функционират очилата, е прост. Те съдържат цветна течност, благодарение на която се пресъздава линията на хоризонта и се

Volvo вгражда камери, които ще следят водачите за алкохол и опасно поведение

Volvo Cars предприема нова стъпка - част от амбициите на компанията да сложи край на фаталните случаи в автомобилите си. Шведският производител решително се заема с проблема с разсейването на водачите и шофирането под влияние на упойващи вещества. Освен превишената скорост, срещу която Volvo предприема мерки,

Пежо иска да купи Fiat-Chrysler и Jaguar Land Rover!

Един от трите най-големи акционери в алианса PSA - семейството Пежо, настоява да се купят още големи марки след Opel. Французите са се насочили към концерна Fiat Chrysler Automobiles и гиганта Jaguar Land Rover. От Пежо са много доволни от сделката с General Motors за Опел. Евентуално сливане с FCA ще помогне на французите да влязат на пазара в

Тест на най-бързото Mini: лесно е да го окаляш

Най-бързото и пъргаво Mini - John Cooper Works, е една от малкото коли, които все още се предлагат с ръчна скоростна кутия. Трансмисията в най-новата версия на култовия автомобил даже е така направена, че трябва да се свикне с превключването на предавките - почти като в поршета и ламборгини. Тази стегнатост на скоростната кутия прави предавките

Следващият Джеймс Бонд ще е с електрически Aston Martin

Джеймс Бонд ще управлява електромобил, струващ 250 000 лири, в следващия филм за Агент 007, съобщават британските медии. Режисьорът Кари Джоджи Фукунага иска звездата Даниел Крейг да седне зад волана на лимитираното издание на Aston Martin. Моделът Rapide E е първият електромобил на британската компания,

Последно от логоЗДРАВЕ

Новини

Последно от лого

Последно от

Последно от

Още от Авто

Автосалон Женева: Масовите модели ще са три в едно

Една тенденция за масовите автомобили се откри по време на салона в Женева. Почти всички производители, от ниския ценови клас до премиум сегмента, обмислят моделите си така, че да предлагат три типа задвижване - с двигател с вътрешно горене, с хибридни или изцяло електрическо. Причините за това са много.

Автотренд 2019: хиперколи за супербогати!

Автосалонът в Женева от години се слави като мястото, където може да видите и пипнете най-скъпите и бързи коли на планетата, събрани накуп. На сегашното изложение обаче тези автомобили не само са повече от друг път, но производителите им се хвалят, че бройките, които са планирали да сглобят, са на привършване.

Фолксваген идва в България? В Сърбия казват друго

Планът на Фолксваген за фабрика на Балканите наелектризира страните от региона, пише австрийският "Ди Пресе". И наистина: сръбската преса изобилства от публикации, в които се спекулира, че Фолксваген ще избере Сърбия, предава "Дойче веле". Къде ще построи Фолксваген новата си фабрика, която трябва да заработи през 2022 година?

Ето я най-скъпата кола в света, струва 11 млн. евро!

Bugatti представи на салона в Женева поредната си хиперкола, която би всички ценови рекорди. Автомобилът струва 11 милиона евро (с 5 млн. по-малко от първоначално обявената цена), като единственият му екземпляр е предназначен за внука на Фердинанд Порше - Фердинанд Пих, който бе начело на Volkswagen почти четвърт век и е главен идеолог на проекта

Искат да строят завод за електрически BG коли в Австрия!

Единственият български предприемач на автосалона в Женева - Росен Даскалов, призна пред "24 часа", че австрийски инвеститор проявява огромен интерес към бъдещите електрически модели на изцяло българската марка Sin Cars. Даскалов вече обяви, че ще отвори завод за сглобяването на екологичните автомобили в Русе в средата на следващата година.

Електрическият Jaguar стана Кола на Европа 2019

Първият електрически Jaguar - I-Pace, стана Автомобил на Европа 2019. След преброяването на гласовете се оказа, че екологичният кросоувър е с еднакъв брой точки с Alpine A110. След балотаж носител на наградата стана Jaguar I-Pace. В крайното класиране Jaguar и Alpine A110 получиха по 250 точки, а след тях се наредиха Kia ceed с 247,

Последно от

Последно от

Най-важното

Избрано от Google

Следвайте във Viber