Тест: С електрическия Nissan Leaf нямате нужда от спирачка!

https://www.24chasa.bg/avto/article/7213677 Тест: С електрическия Nissan Leaf нямате нужда от спирачка! Тест: С електрическия Nissan Leaf нямате нужда от спирачка! www.24chasa.bg

Наскоро четох едно мнение на българин, живеещ в Щатите, който от около половин година кара Tesla Model 3. Надълго и нашироко човекът описва предимствата на екологичния автомобил и завършва с думите: “единственият ми проблем е, че след 6 месеца с Tesla Model 3 не ми се карат други автомобили. Дори най-новите спортни коли ми се струват като кръстоска на каруца с парен локомотив.”

След като покарах за два дни второто поколение на най-продавания електрически автомобил в света - Nissan Leaf, не мога да се присъединя към това крайно твърдение на българина от Щатите, но ми се струва, че и това ще стане, и то много скоро.

Главната причина да не съм такъв ентусиаст на тема електроколи е пробегът. По новия и по-реалистичен измервач WLTP с едно зареждане на батериите колата трябва да може да мине при смесено каране 270 км. Колеги разказват, че са изминали при топло време разстоянието от София до Карлово и обратно (малко повече от 270 км), без да се кръстят, молейки се да не закъсат с празни батерии на пътя.

За България преход от около 230-300 км (при каране в града може и отгоре) си е повече от приличен, но

липсата на

достатъчен брой

зарядни станции

все още прави електрическите коли предимно за движение в градски условия.

Освен това имах “късмета” да тествам екологичния автомобил из заснежена и с минусови температури София. При почти напълно заредена батерия компютърчето зад волана показваше цифрата 212 км. След каране около 40 км и 10-минутно загряване на колата, докато изрина снега, показателите намаляха под 150 км и 63 процента от батерията. Това означава, че ако карате Nissan Leaf като нормален бензинов или дизелов автомобил, без да щадите педала на газта или да изключвате климатика, електрическата кола при студени зимни дни трудно ще мине 150 км с едно зареждане на батериите.

Та пробегът и относително високата цена все още бавят истинския бум на електрическите коли. Други кусури трудно ще откриете. Въпросният Nissan Leaf ще задоволи и най-върлите фенове на високите скорости и шеметното ускорение, колата се държи безупречно на пътя, а модерните технологии (някои от тях гениални), които правят живота зад волана по-лесен, са в изобилие.

Едно от тях е системата e-Pedal, чрез която буквално карате почти без да използвате педала на спирачката. Мнозина от вас поне веднъж в живота си са управлявали блъскащи се колички в лунапарковете. Точно по този начин се управлява Nissan Leaf с технологията e-Pedal. В началото чувството не е много приятно, защото като махнете крака от педала на газта, автомобилът рязко спира, все едно сте набили спирачката. Със стила на каране тип блъскащи колички обаче се свиква за минути и освен че забравяте за левия педал (стига да не ви се наложи екстремно спиране) - просто е необходимо постоянно да “галите” педала на газта и всичко ще е наред. Разбира се, e-Pedal може и да се изключи и тогава автомобилът да си върви с познатата ни инерция.

Чрез e-Pedal

буквално

се ускорява,

намалява и спира само като регулирате натиска върху педала на газта. Когато махнете крака си от педала на газта, автоматично се задействат регенеративни и конвенционални спирачки, които постепенно спират автомобила на място дори и при баир.

Водачът може да избира между четири режима на шофиране, които се активират през стилен кръгъл селектор, играещ ролята на скоростен лост, и бутони. В нормален режим автомобилът е най-пъргав, а в еко педалът на газта потъва така, че ускорението да е плавно.

Електрическият мотор на модела има 40 конски сили повече от предшественика (вече 150 к.с.). В комбинация с максималния въртящ момент от 320 Нм, наличен още с настъпването на педала на газта, колата ускорява от място до 100 км/ч за 7,9 секунди.

Цялостното зареждане на акумулаторите от нормален контакт отнема близо 18 часа. Чрез вход за бърз заряд от публични станции с капацитет 50 киловатчаса батериите се зареждат до 80% за по-малко от час.

Има и джаджи като ProPILOT, което си е високотехнологичната система за полуавтономно движение, при която колата адаптира скоростта на автомобила към тази на предния, а има и възможност автомобилът сам да взема завоите, ако маркировката е достатъчно четлива. При всички положения обаче

ръцете трябва

да останат на волана

Тези, които не са уверени при паркиране, може да си включат и програмата ProPILOT Park. Тя помага да паркирате автоматично, без да ползвате ръцете и краката си.

Абонамент за печатен или електронен "24 часа", както и за другите издания на Медийна група България.

Други от Авто

Електрически коли при завод на VW в Кремиковци или край Пловдив

След като стана ясно, че България им лек превес пред Сърбия за изграждането на чисто новия завод на Volkswagen, логичен е въпросът какви автомобили ще се сглобяват в Кремиковци или край Пловдив, ако нашата страна бъде избрана от германския концерн. Със сигурност това ще са модели на Skoda и Seat, като се очаква през 2023 година тези коли да са

Очила срещу прилошаване в колата!

itroen пусна и на българския пазар иновативните си очила срещу прилошаване - Seetroen, които имах шанса да изпробвам лично по време на последния тест на най-новия кросоувър на френската компания в Мароко. Принципът, на който функционират очилата, е прост. Те съдържат цветна течност, благодарение на която се пресъздава линията на хоризонта и се

Volvo вгражда камери, които ще следят водачите за алкохол и опасно поведение

Volvo Cars предприема нова стъпка - част от амбициите на компанията да сложи край на фаталните случаи в автомобилите си. Шведският производител решително се заема с проблема с разсейването на водачите и шофирането под влияние на упойващи вещества. Освен превишената скорост, срещу която Volvo предприема мерки,

Пежо иска да купи Fiat-Chrysler и Jaguar Land Rover!

Един от трите най-големи акционери в алианса PSA - семейството Пежо, настоява да се купят още големи марки след Opel. Французите са се насочили към концерна Fiat Chrysler Automobiles и гиганта Jaguar Land Rover. От Пежо са много доволни от сделката с General Motors за Опел. Евентуално сливане с FCA ще помогне на французите да влязат на пазара в

Тест на най-бързото Mini: лесно е да го окаляш

Най-бързото и пъргаво Mini - John Cooper Works, е една от малкото коли, които все още се предлагат с ръчна скоростна кутия. Трансмисията в най-новата версия на култовия автомобил даже е така направена, че трябва да се свикне с превключването на предавките - почти като в поршета и ламборгини. Тази стегнатост на скоростната кутия прави предавките

Следващият Джеймс Бонд ще е с електрически Aston Martin

Джеймс Бонд ще управлява електромобил, струващ 250 000 лири, в следващия филм за Агент 007, съобщават британските медии. Режисьорът Кари Джоджи Фукунага иска звездата Даниел Крейг да седне зад волана на лимитираното издание на Aston Martin. Моделът Rapide E е първият електромобил на британската компания,

Последно от логоЗДРАВЕ

Новини

Последно от лого

Последно от

Последно от

Още от Авто

Автосалон Женева: Масовите модели ще са три в едно

Една тенденция за масовите автомобили се откри по време на салона в Женева. Почти всички производители, от ниския ценови клас до премиум сегмента, обмислят моделите си така, че да предлагат три типа задвижване - с двигател с вътрешно горене, с хибридни или изцяло електрическо. Причините за това са много.

Автотренд 2019: хиперколи за супербогати!

Автосалонът в Женева от години се слави като мястото, където може да видите и пипнете най-скъпите и бързи коли на планетата, събрани накуп. На сегашното изложение обаче тези автомобили не само са повече от друг път, но производителите им се хвалят, че бройките, които са планирали да сглобят, са на привършване.

Фолксваген идва в България? В Сърбия казват друго

Планът на Фолксваген за фабрика на Балканите наелектризира страните от региона, пише австрийският "Ди Пресе". И наистина: сръбската преса изобилства от публикации, в които се спекулира, че Фолксваген ще избере Сърбия, предава "Дойче веле". Къде ще построи Фолксваген новата си фабрика, която трябва да заработи през 2022 година?

Ето я най-скъпата кола в света, струва 11 млн. евро!

Bugatti представи на салона в Женева поредната си хиперкола, която би всички ценови рекорди. Автомобилът струва 11 милиона евро (с 5 млн. по-малко от първоначално обявената цена), като единственият му екземпляр е предназначен за внука на Фердинанд Порше - Фердинанд Пих, който бе начело на Volkswagen почти четвърт век и е главен идеолог на проекта

Искат да строят завод за електрически BG коли в Австрия!

Единственият български предприемач на автосалона в Женева - Росен Даскалов, призна пред "24 часа", че австрийски инвеститор проявява огромен интерес към бъдещите електрически модели на изцяло българската марка Sin Cars. Даскалов вече обяви, че ще отвори завод за сглобяването на екологичните автомобили в Русе в средата на следващата година.

Електрическият Jaguar стана Кола на Европа 2019

Първият електрически Jaguar - I-Pace, стана Автомобил на Европа 2019. След преброяването на гласовете се оказа, че екологичният кросоувър е с еднакъв брой точки с Alpine A110. След балотаж носител на наградата стана Jaguar I-Pace. В крайното класиране Jaguar и Alpine A110 получиха по 250 точки, а след тях се наредиха Kia ceed с 247,

Последно от

Последно от

Най-важното

Избрано от Google

Следвайте във Viber