Тест: С електрическия Nissan Leaf нямате нужда от спирачка!

https://www.24chasa.bg/avto/article/7213677 Тест: С електрическия Nissan Leaf нямате нужда от спирачка! Тест: С електрическия Nissan Leaf нямате нужда от спирачка! www.24chasa.bg

Наскоро четох едно мнение на българин, живеещ в Щатите, който от около половин година кара Tesla Model 3. Надълго и нашироко човекът описва предимствата на екологичния автомобил и завършва с думите: “единственият ми проблем е, че след 6 месеца с Tesla Model 3 не ми се карат други автомобили. Дори най-новите спортни коли ми се струват като кръстоска на каруца с парен локомотив.”

След като покарах за два дни второто поколение на най-продавания електрически автомобил в света - Nissan Leaf, не мога да се присъединя към това крайно твърдение на българина от Щатите, но ми се струва, че и това ще стане, и то много скоро.

Главната причина да не съм такъв ентусиаст на тема електроколи е пробегът. По новия и по-реалистичен измервач WLTP с едно зареждане на батериите колата трябва да може да мине при смесено каране 270 км. Колеги разказват, че са изминали при топло време разстоянието от София до Карлово и обратно (малко повече от 270 км), без да се кръстят, молейки се да не закъсат с празни батерии на пътя.

За България преход от около 230-300 км (при каране в града може и отгоре) си е повече от приличен, но

липсата на

достатъчен брой

зарядни станции

все още прави електрическите коли предимно за движение в градски условия.

Освен това имах “късмета” да тествам екологичния автомобил из заснежена и с минусови температури София. При почти напълно заредена батерия компютърчето зад волана показваше цифрата 212 км. След каране около 40 км и 10-минутно загряване на колата, докато изрина снега, показателите намаляха под 150 км и 63 процента от батерията. Това означава, че ако карате Nissan Leaf като нормален бензинов или дизелов автомобил, без да щадите педала на газта или да изключвате климатика, електрическата кола при студени зимни дни трудно ще мине 150 км с едно зареждане на батериите.

Та пробегът и относително високата цена все още бавят истинския бум на електрическите коли. Други кусури трудно ще откриете. Въпросният Nissan Leaf ще задоволи и най-върлите фенове на високите скорости и шеметното ускорение, колата се държи безупречно на пътя, а модерните технологии (някои от тях гениални), които правят живота зад волана по-лесен, са в изобилие.

Едно от тях е системата e-Pedal, чрез която буквално карате почти без да използвате педала на спирачката. Мнозина от вас поне веднъж в живота си са управлявали блъскащи се колички в лунапарковете. Точно по този начин се управлява Nissan Leaf с технологията e-Pedal. В началото чувството не е много приятно, защото като махнете крака от педала на газта, автомобилът рязко спира, все едно сте набили спирачката. Със стила на каране тип блъскащи колички обаче се свиква за минути и освен че забравяте за левия педал (стига да не ви се наложи екстремно спиране) - просто е необходимо постоянно да “галите” педала на газта и всичко ще е наред. Разбира се, e-Pedal може и да се изключи и тогава автомобилът да си върви с познатата ни инерция.

Чрез e-Pedal

буквално

се ускорява,

намалява и спира само като регулирате натиска върху педала на газта. Когато махнете крака си от педала на газта, автоматично се задействат регенеративни и конвенционални спирачки, които постепенно спират автомобила на място дори и при баир.

Водачът може да избира между четири режима на шофиране, които се активират през стилен кръгъл селектор, играещ ролята на скоростен лост, и бутони. В нормален режим автомобилът е най-пъргав, а в еко педалът на газта потъва така, че ускорението да е плавно.

Електрическият мотор на модела има 40 конски сили повече от предшественика (вече 150 к.с.). В комбинация с максималния въртящ момент от 320 Нм, наличен още с настъпването на педала на газта, колата ускорява от място до 100 км/ч за 7,9 секунди.

Цялостното зареждане на акумулаторите от нормален контакт отнема близо 18 часа. Чрез вход за бърз заряд от публични станции с капацитет 50 киловатчаса батериите се зареждат до 80% за по-малко от час.

Има и джаджи като ProPILOT, което си е високотехнологичната система за полуавтономно движение, при която колата адаптира скоростта на автомобила към тази на предния, а има и възможност автомобилът сам да взема завоите, ако маркировката е достатъчно четлива. При всички положения обаче

ръцете трябва

да останат на волана

Тези, които не са уверени при паркиране, може да си включат и програмата ProPILOT Park. Тя помага да паркирате автоматично, без да ползвате ръцете и краката си.

Абонамент за печатен или електронен "24 часа", както и за другите издания на Медийна група България.

Други от Авто

Българските милионери вече предпочитат "Ламборгини" пред "Ролс Ройс"

"Ламборгини" изпревари "Ролс Ройс" в предпочитанията на българските милионери, съобщава "Труд". По родните пътища се движат 59 автомобила "Ламборгини" и само 53 "Ролс Ройса", сочат данните на КАТ за регистрираните в страната превозни средства към 1 юни 2019 г. Точно преди година колите от тези две луксозни марки в България бяха един и същи брой –

В Хайнан ще се проведе Световен конгрес за новите енергийни превозни средства

В Боао, провинция Хайнан, от 1 до 3 юли ще се проведе „Световен конгрес за новите енергийни превозни средства 2019", на който са поканени учени и експерти от цял свят, за да търсят нови насоки за развитието на сектора, заявиха организаторите, съобщи bulgarian.cri.cn. Мото на тридневния форум е „Нова ера, нова революция и нова индустрия".

БГ премиера на Mini Clubman, версията John Cooper Works е с 306 коня (Снимки)

Новото Mini Clubman отбелязва премиера на българския пазар, малко преди официалното му въвеждане на пазара от 1 юли. Представеният в Университетска ботаническа градина в София модел бе най-мощната модификация John Cooper Works, при която новия четирицилиндров турбодвигател с мощност 306 к.с. осигурява ненадмината динамика в премиум компактния

Bentley Flying Spur е със завиващи задни колела

т Bentley Motors са готови с най-модерния в света луксозен спортен седан от типа Grand Touring - изцяло новия Bentley Flying Spur. Конкурентът на коли като S-класа и седма серия обичайно съчетава лукс от друго измерение и модерни технологии. Проектиран, конструиран и ръчно изработен в Дома на “Бентли” в английския град Крю,

Най-мощното Ferrari е хибрид!

Ferrari не издържа на еконатиска и представи първия си Plug-in хибриден модел, който се оказва, че ще е и най-мощният в историята на легендарната марка. SF90 Stradale вдига максималните 340 км/ч - с 10 км/ч по-малко от LaFerrari, но хибридното возило разполага с последно поколение трансмисия и окачване,

Jaguar Land Rover и BMW с общи електрически коли

Jaguar Land Rover и BMW Group официално потвърдиха, че съюзяват усилията си в разработването на следващо поколение EDUs (Electric Driving Units) - електрически задвижващи автомобили. Това партньорство ще развие допълнително технологиите за електрифициране на колите, което е част от прехода на автомобилната индустрия към автономни, свързани,

Последно от лого

Новини

Последно от лого

Последно от

Последно от

Още от Авто

Пикапът на Mahindra - първо у нас, после в Европа

Новото издание на пикапа Mahindra Goa пристигна в България специално за тазгодишното издание на Truck Expo 2019. Пикапът идва у нас броени дни преди европейската си премиера, която ще се състои на 25 юни. Goa Plus се предлага в четири възможни вариации – със задно предаване или четири задвижващи колела, съответно и с единична или двойна кабина.

Тест на Stinger: да те ужили Kia!

Kia Stinger. Вземайки ключовете от модела на корейската компания, скромно ме уверяват, че това не е масов автомобил и че е направен, за да покаже какво може всъщност да направи марката. От нашето представителство между другото добавят, че вече няколко десетки фенове на бързите коли са се доверили на Kia Stinger и са си купили колата.

Volkswagen Тест: VW T-Cross е най-модерният джобен кросоувър

В най-скоро време май ще трябва да спрем да говорим за превозни средства като новия Volkswagen T-Cross за компактен SUV или кросоувър, а да приемем, че модели като него са просто автомобили (вярно, леко повдигнати). Засега обаче моделът трябва да бъде поставен в категорията “джипове” на германския гигант,

Opel Corsa вече е изцяло електрически

Марката Opel се насочва към електромобилите. При изцяло новото шесто поколение на модела Corsa, германският автомобилен производител предлага за първи път в гамата си захранвана от батерии електрическа версия с автономен пробег от 330 километра. Инженерите на Opel са избрали най-популярния модел на марката,

Тест на новия Evoque: Огледалце, я кажи!

Преди 8 години никой не вярваше, че концептуалният кросоувър на Land Rover с футуристични форми ще излезе на пазара след броени месеци с идентичен дизайн като сериен модел - Range Rover Evoque. Луксозният компактен SUV веднага се превърна в модна икона из целия свят, подпомогнат и от рекламното лице Виктория Бекъм.

Масато Ишида: България има огромен бизнес потенциал

Масато Ишида е генерален мениджър в Sumitomo Corporation за Европа, Близкия изток, Африка и ОНД. Sumitomo е собственик на компанията "Мото-Пфое", официален представител на Ford, Volvo, Land Rover и Jaguar у нас. Масато Ишида пристигна за първи път в България за откриването на супермодерния комплекс на Volvo на “Околовръстното шосе” в София.

Последно от

Последно от

Най-важното

Избрано от Google

Следвайте във Viber