Тест на BMW X4: повече купе, по-малко кросоувър

https://www.24chasa.bg/avto/article/7204206 Тест на BMW X4: повече купе, по-малко кросоувър Тест на BMW X4: повече купе, по-малко кросоувър www.24chasa.bg

Преди 4 години BMW представи първия си кросоувър-купе с името Х4, като по-малък вариант на пионера в този клас Х6. Сега баварците представиха второто поколение на Х4, което споделя новата платформа CLAR с актуалното X3 (G01). За разлика от първия вариант новото високопроходимо купе е може би най-красивият кросоувър, създаван някога от германците. BMW Х4 си прилича на дизайн много с братовчеда Х3, но е много по-спортен и агресивен и определено се отличава на пътя.


Х4 е пораснал с малко, а в конструкцията му са използвани много алуминиеви сплави и композитни материали, благодарение на което теглото е намалено с 50 кг. Аеродинамиката е значително подобрена и сега коефициентът на обтекаемост е намален до 0,20. Тези пропорции и превъзходното шаси правят от този кросоувър повече купе, отколкото типичен представител на 4х4 сегмента.


Преди повече от 10 години, при появата на първите съвременни кросоувъри, си спомням, че една много премиум марка организира тестове в Испания, за да покаже как е намалил с 20-ина процента така типичното клатене при големите джипове. Това продължава да е проблем при повечето кросоувъри, но не и при по-технологичните и скъпи.
BMW X4 се държи на пътя, сякаш сте в купе, а не в кросоувър. Това се забелязва най-добре в най-мощните М версии, но и при “по-простичките”
лашкането
при преминаване
от една в друга лента
с висока скорост
на магистрала,
както и в остри завои, отсъства.


Интересно е да се отбележи, че BMW X4 е оборудвано задължително със задвижване на четирите колела, а клиренсът е 204 мм, но въпреки това колата се държи на асфалта по-скоро като типичен баварец със задвижване на задните колела. Това се дължи на новото окачване с двойни напречни лостове, както и на настройките на шасито с опционалните адаптивни амортисьори. Воланът е прецизен и тежък, а системата за векторно управление на тягата неутрализира недозавиването. Типичното за купе поведение се дължи и на спортно настроената система за задвижване на четирите колела xDrive,
както и на
блокирането
на диференциала


на задния мост, с който разполагат само M-версиите. Степента на блокиране зависи и от избора на режима на работа на DSC - при нормални условия тя е малка, а когато системата е изключена, се увеличава. Когато електрониката е деактивирана, е възможно блокиране на 100%. Това значително подобрява динамиката при излизане с висока скорост от остър завой.
Най-мощната версия на новото BMW X4 е модификацията M40d. Тук под предния капак се крие трилитровият 6-цилиндров битурбодизел, който развива мощност от 326 к.с. при 4400 об/мин. Благодарение на огромния максимален въртящ момент от 680 Нм, наличен при 1750 об/мин, кросоувърът купе отлепя от място до 100 км/ч само за 4,9 секунди. Като типична мощна баварска машина и Х4 е още по-впечатляващ при движение в “най-караните” скорости - ускорението от 80 до 120 км/ч става за 3,7 секунди.


X4 се предлага с избор от седем двигателя. Бензиновите мотори са 2,0-литрови 4-цилиндрови с мощност 184 к.с. при модела xDrive20i и 252 к.с. при xDrive30i, а горещата версия M40i е с 3-литров 6-цилиндров мотор с 354 к.с. Дизеловите мотори са 2-литрови с мощност 190 или 231 к.с., както и 3-литрови с 265 или 326 к.с. Всички версии са оборудвани с 8-степенна автоматична скоростна кутия, която работи безупречно. Още в базовата си версия в салона на BMW X4 има изобилие от кожа, а осветлението е светодиодно. Таблото за управление, което е почти същото като при Х3, служи като дисплей и неговата конфигурация може да се променя. Най-важните данни се проектират на предното стъкло, точно пред погледа на водача. Централният панел е традиционно насочен към водача, а дисплеят на мултимедийната система в зависимост от нивото на оборудването е с диагонал 8 или 10,25 инча. Той е сензорен, но може да се управлява и от кръглия джойстик, а срещу доплащане се предлага и система за разпознаване на жестове.
Предните седалки
са оборудвани
с отопление
и вентилация,


както и електрически настройки. На втория ред съществено е увеличено мястото за краката на пътниците, а пространството над главата остава скосено и недотам голямо. Обемът на багажника се е увеличил до 525 литра в нормално състояние и 1430 литра със сгънати задни седалки. Стандартното оборудване на BMW X4 включва система за безключов достъп, пълен електрически пакет, тризонов автоматичен климатик, сензори за дъжд и светлина, аудиосистема, Bluetooth връзка, сателитна навигация, камера за обратно виждане, адаптивен круиз контрол с технология за автоматично спиране. Към списъка с опции са добавени вентилация на предните седалки, автопилот за паркиране с дистанционно управление, Wi-Fi, камери за 360-градусов кръгов обзор от птичи поглед, разпознаване на пътните знаци и полуавтономно движение.

Абонамент за печатен или електронен "24 часа", както и за другите издания на Медийна група България.

Други от Авто

За първи път на българския пазар INFINITI България предлага безлихвен лизинг до 7 години

„Витоша Ауто“, партньорът на INFINITI в България, стартира иновативна лизингова програма INFINITI Dream Leasing, която позволява до 7-годишен безлихвен лизинг за закупуването на нов автомобил от гамата на луксозната японска марка. С този продукт INFINITI вада възможност за сигурност на месечната вноска и прави луксозният автомобил по-достъпен.

Volkswagen и Ford обявиха глобалeн съюз

Volkswagen и Ford Motor Company обявиха първото официално споразумение от мащабния съюз, който ще доведе до засилване на конкурентноспособността на двете компании и по-доброто обслужване на клиентите в ерата на бързопроменящата се индустрия. Изпълнителните директори на Volkswagen д-р Хърбърт Диес и на Ford Джим Хакет потвърдиха,

Застраховките спряха ръста на новите коли у нас

По-високите цени на застраховките и на гражданската отговорност намалиха тепма на ръста на продажби на нови автомобили, твърдят търговци. Статистиката на Асоциацията на автомобилните производители в Европа (АСЕА) показва, че през последния месец на миналата година в България са били регистрирани 2559 нови леки коли, което е понижение от 16,

"Дачия" изтегля 13 000 коли заради проблем с въздушната възглавница

Румънската автомобилна компания "Дачия" (Dacia), част от френската група "Рено" (Renault), изтегля над 13 000 автомобила за смяна на въздушната възглавница на шофьорското място, съобщава Медиафакс, цитирана от БТА. Компанията е установила, че в някои изключителни ситуации, в които се налага задействане на въздушната възглавница,

Всеки модел на Ford ще има и електрифицирана версия

Ford започва консултации с партньорите си от профсъюзите и ключови акционери, за да въведе стратегия за цялостна трансформация, целяща засилването на марката и създаването на устойчив доходоносен бизнес в Европа, се казва в официално изявление на компанията. Стратегията, която е част от световната визия на компанията за предлагане на умни

Вижте кои са най-скъпите коли за 2018-а

Два уникални екземпляра Ferrari 250 GTOs оглавиха списъка на най-скъпите автомобили, продадени през 2018 г. Едната сделка е частна за 70 милиона долара, а другата се осъществява на публичен търг за 20 млн. по-малко.Двете коли са най-ясната илюстрация на господството на италианската марка на пазара на класически автомобили от началото на века,

Последно от логоЗДРАВЕ

Новини

Последно от лого

Последно от

Последно от

Още от Авто

Citroen празнува 100-годишен юбилей със специална серия Origrins

По случай своята 100-годишнина Citroen ще пусне за част от моделите в богата си гама специална серия Origrins. Френската марка започва годината на своето столетие с разкриване на ексклузивна серия за моделите C1, C3, C3 Aircross Compact SUV, New C4 Cactus, C-Elysee и C4/Grand C4 SpaceTourer. Специалната серия се отличава с ярка индивидуалност,

Тест на BMW X5: Да направиш всичко, както трябва

Изцяло новото поколение на BMW X5 предлага две наглед несъвместими неща - хем да остане познатият на милиони кросоувър, хем да се отличава почти във всичко от предшественика си. Баварските специалисти определено са го постигнали и през следващите години се очаква именно Х5 да бъде най-важният модел на марката.

Караш Porsche 911, плащаш по желание за вредни емисии

orsche разсекрети осмото поколение на eмблематичния си модел 911. Автомобилът със заводски индекс 992 е създаден практически от нулата, но е запазил външността на предшествениците си, като има и ретро препратки в интериора. По време на жизнения си 7-годишен цикъл осмото поколение на Porsche 911 ще започне да се предлага и като plug-in хибрид.

Тест: С електрическия Nissan Leaf нямате нужда от спирачка!

Наскоро четох едно мнение на българин, живеещ в Щатите, който от около половин година кара Tesla Model 3. Надълго и нашироко човекът описва предимствата на екологичния автомобил и завършва с думите: “единственият ми проблем е, че след 6 месеца с Tesla Model 3 не ми се карат други автомобили. Дори най-новите спортни коли ми се струват като

Рекорд: най-много продадени нови коли у нас от 10 г.

В България за първите 11 месеца на 2018 г. са продадени 31 773 нови леки коли. Това стана ясно от публикуваната от европейската асоциация на автомобилните производители (ACEA) месечна статистика за регистрациите в ЕС. В нея не фигурират само продажбите на лекотоварните модели, камионите и автобусите.

Тест на BMW X4: повече купе, по-малко кросоувър

Преди 4 години BMW представи първия си кросоувър-купе с името Х4, като по-малък вариант на пионера в този клас Х6. Сега баварците представиха второто поколение на Х4, което споделя новата платформа CLAR с актуалното X3 (G01). За разлика от първия вариант новото високопроходимо купе е може би най-красивият кросоувър, създаван някога от германците.

Последно от

Последно от

Най-важното

Избрано от Google

Следвайте във Viber