Тест на BMW X4: повече купе, по-малко кросоувър

https://www.24chasa.bg/avto/article/7204206 Тест на BMW X4: повече купе, по-малко кросоувър Тест на BMW X4: повече купе, по-малко кросоувър www.24chasa.bg

Преди 4 години BMW представи първия си кросоувър-купе с името Х4, като по-малък вариант на пионера в този клас Х6. Сега баварците представиха второто поколение на Х4, което споделя новата платформа CLAR с актуалното X3 (G01). За разлика от първия вариант новото високопроходимо купе е може би най-красивият кросоувър, създаван някога от германците. BMW Х4 си прилича на дизайн много с братовчеда Х3, но е много по-спортен и агресивен и определено се отличава на пътя.


Х4 е пораснал с малко, а в конструкцията му са използвани много алуминиеви сплави и композитни материали, благодарение на което теглото е намалено с 50 кг. Аеродинамиката е значително подобрена и сега коефициентът на обтекаемост е намален до 0,20. Тези пропорции и превъзходното шаси правят от този кросоувър повече купе, отколкото типичен представител на 4х4 сегмента.


Преди повече от 10 години, при появата на първите съвременни кросоувъри, си спомням, че една много премиум марка организира тестове в Испания, за да покаже как е намалил с 20-ина процента така типичното клатене при големите джипове. Това продължава да е проблем при повечето кросоувъри, но не и при по-технологичните и скъпи.
BMW X4 се държи на пътя, сякаш сте в купе, а не в кросоувър. Това се забелязва най-добре в най-мощните М версии, но и при “по-простичките”
лашкането
при преминаване
от една в друга лента
с висока скорост
на магистрала,
както и в остри завои, отсъства.


Интересно е да се отбележи, че BMW X4 е оборудвано задължително със задвижване на четирите колела, а клиренсът е 204 мм, но въпреки това колата се държи на асфалта по-скоро като типичен баварец със задвижване на задните колела. Това се дължи на новото окачване с двойни напречни лостове, както и на настройките на шасито с опционалните адаптивни амортисьори. Воланът е прецизен и тежък, а системата за векторно управление на тягата неутрализира недозавиването. Типичното за купе поведение се дължи и на спортно настроената система за задвижване на четирите колела xDrive,
както и на
блокирането
на диференциала


на задния мост, с който разполагат само M-версиите. Степента на блокиране зависи и от избора на режима на работа на DSC - при нормални условия тя е малка, а когато системата е изключена, се увеличава. Когато електрониката е деактивирана, е възможно блокиране на 100%. Това значително подобрява динамиката при излизане с висока скорост от остър завой.
Най-мощната версия на новото BMW X4 е модификацията M40d. Тук под предния капак се крие трилитровият 6-цилиндров битурбодизел, който развива мощност от 326 к.с. при 4400 об/мин. Благодарение на огромния максимален въртящ момент от 680 Нм, наличен при 1750 об/мин, кросоувърът купе отлепя от място до 100 км/ч само за 4,9 секунди. Като типична мощна баварска машина и Х4 е още по-впечатляващ при движение в “най-караните” скорости - ускорението от 80 до 120 км/ч става за 3,7 секунди.


X4 се предлага с избор от седем двигателя. Бензиновите мотори са 2,0-литрови 4-цилиндрови с мощност 184 к.с. при модела xDrive20i и 252 к.с. при xDrive30i, а горещата версия M40i е с 3-литров 6-цилиндров мотор с 354 к.с. Дизеловите мотори са 2-литрови с мощност 190 или 231 к.с., както и 3-литрови с 265 или 326 к.с. Всички версии са оборудвани с 8-степенна автоматична скоростна кутия, която работи безупречно. Още в базовата си версия в салона на BMW X4 има изобилие от кожа, а осветлението е светодиодно. Таблото за управление, което е почти същото като при Х3, служи като дисплей и неговата конфигурация може да се променя. Най-важните данни се проектират на предното стъкло, точно пред погледа на водача. Централният панел е традиционно насочен към водача, а дисплеят на мултимедийната система в зависимост от нивото на оборудването е с диагонал 8 или 10,25 инча. Той е сензорен, но може да се управлява и от кръглия джойстик, а срещу доплащане се предлага и система за разпознаване на жестове.
Предните седалки
са оборудвани
с отопление
и вентилация,


както и електрически настройки. На втория ред съществено е увеличено мястото за краката на пътниците, а пространството над главата остава скосено и недотам голямо. Обемът на багажника се е увеличил до 525 литра в нормално състояние и 1430 литра със сгънати задни седалки. Стандартното оборудване на BMW X4 включва система за безключов достъп, пълен електрически пакет, тризонов автоматичен климатик, сензори за дъжд и светлина, аудиосистема, Bluetooth връзка, сателитна навигация, камера за обратно виждане, адаптивен круиз контрол с технология за автоматично спиране. Към списъка с опции са добавени вентилация на предните седалки, автопилот за паркиране с дистанционно управление, Wi-Fi, камери за 360-градусов кръгов обзор от птичи поглед, разпознаване на пътните знаци и полуавтономно движение.

Абонамент за печатен или електронен "24 часа", както и за другите издания на Медийна група България.

Други от Авто

Българските милионери вече предпочитат "Ламборгини" пред "Ролс Ройс"

"Ламборгини" изпревари "Ролс Ройс" в предпочитанията на българските милионери, съобщава "Труд". По родните пътища се движат 59 автомобила "Ламборгини" и само 53 "Ролс Ройса", сочат данните на КАТ за регистрираните в страната превозни средства към 1 юни 2019 г. Точно преди година колите от тези две луксозни марки в България бяха един и същи брой –

В Хайнан ще се проведе Световен конгрес за новите енергийни превозни средства

В Боао, провинция Хайнан, от 1 до 3 юли ще се проведе „Световен конгрес за новите енергийни превозни средства 2019", на който са поканени учени и експерти от цял свят, за да търсят нови насоки за развитието на сектора, заявиха организаторите, съобщи bulgarian.cri.cn. Мото на тридневния форум е „Нова ера, нова революция и нова индустрия".

БГ премиера на Mini Clubman, версията John Cooper Works е с 306 коня (Снимки)

Новото Mini Clubman отбелязва премиера на българския пазар, малко преди официалното му въвеждане на пазара от 1 юли. Представеният в Университетска ботаническа градина в София модел бе най-мощната модификация John Cooper Works, при която новия четирицилиндров турбодвигател с мощност 306 к.с. осигурява ненадмината динамика в премиум компактния

Bentley Flying Spur е със завиващи задни колела

т Bentley Motors са готови с най-модерния в света луксозен спортен седан от типа Grand Touring - изцяло новия Bentley Flying Spur. Конкурентът на коли като S-класа и седма серия обичайно съчетава лукс от друго измерение и модерни технологии. Проектиран, конструиран и ръчно изработен в Дома на “Бентли” в английския град Крю,

Най-мощното Ferrari е хибрид!

Ferrari не издържа на еконатиска и представи първия си Plug-in хибриден модел, който се оказва, че ще е и най-мощният в историята на легендарната марка. SF90 Stradale вдига максималните 340 км/ч - с 10 км/ч по-малко от LaFerrari, но хибридното возило разполага с последно поколение трансмисия и окачване,

Jaguar Land Rover и BMW с общи електрически коли

Jaguar Land Rover и BMW Group официално потвърдиха, че съюзяват усилията си в разработването на следващо поколение EDUs (Electric Driving Units) - електрически задвижващи автомобили. Това партньорство ще развие допълнително технологиите за електрифициране на колите, което е част от прехода на автомобилната индустрия към автономни, свързани,

Последно от лого

Новини

Последно от лого

Последно от

Последно от

Още от Авто

Пикапът на Mahindra - първо у нас, после в Европа

Новото издание на пикапа Mahindra Goa пристигна в България специално за тазгодишното издание на Truck Expo 2019. Пикапът идва у нас броени дни преди европейската си премиера, която ще се състои на 25 юни. Goa Plus се предлага в четири възможни вариации – със задно предаване или четири задвижващи колела, съответно и с единична или двойна кабина.

Тест на Stinger: да те ужили Kia!

Kia Stinger. Вземайки ключовете от модела на корейската компания, скромно ме уверяват, че това не е масов автомобил и че е направен, за да покаже какво може всъщност да направи марката. От нашето представителство между другото добавят, че вече няколко десетки фенове на бързите коли са се доверили на Kia Stinger и са си купили колата.

Volkswagen Тест: VW T-Cross е най-модерният джобен кросоувър

В най-скоро време май ще трябва да спрем да говорим за превозни средства като новия Volkswagen T-Cross за компактен SUV или кросоувър, а да приемем, че модели като него са просто автомобили (вярно, леко повдигнати). Засега обаче моделът трябва да бъде поставен в категорията “джипове” на германския гигант,

Opel Corsa вече е изцяло електрически

Марката Opel се насочва към електромобилите. При изцяло новото шесто поколение на модела Corsa, германският автомобилен производител предлага за първи път в гамата си захранвана от батерии електрическа версия с автономен пробег от 330 километра. Инженерите на Opel са избрали най-популярния модел на марката,

Тест на новия Evoque: Огледалце, я кажи!

Преди 8 години никой не вярваше, че концептуалният кросоувър на Land Rover с футуристични форми ще излезе на пазара след броени месеци с идентичен дизайн като сериен модел - Range Rover Evoque. Луксозният компактен SUV веднага се превърна в модна икона из целия свят, подпомогнат и от рекламното лице Виктория Бекъм.

Масато Ишида: България има огромен бизнес потенциал

Масато Ишида е генерален мениджър в Sumitomo Corporation за Европа, Близкия изток, Африка и ОНД. Sumitomo е собственик на компанията "Мото-Пфое", официален представител на Ford, Volvo, Land Rover и Jaguar у нас. Масато Ишида пристигна за първи път в България за откриването на супермодерния комплекс на Volvo на “Околовръстното шосе” в София.

Последно от

Последно от

Най-важното

Избрано от Google

Следвайте във Viber