Тест на BMW X4: повече купе, по-малко кросоувър

https://www.24chasa.bg/avto/article/7204206 Тест на BMW X4: повече купе, по-малко кросоувър Тест на BMW X4: повече купе, по-малко кросоувър www.24chasa.bg

Преди 4 години BMW представи първия си кросоувър-купе с името Х4, като по-малък вариант на пионера в този клас Х6. Сега баварците представиха второто поколение на Х4, което споделя новата платформа CLAR с актуалното X3 (G01). За разлика от първия вариант новото високопроходимо купе е може би най-красивият кросоувър, създаван някога от германците. BMW Х4 си прилича на дизайн много с братовчеда Х3, но е много по-спортен и агресивен и определено се отличава на пътя.


Х4 е пораснал с малко, а в конструкцията му са използвани много алуминиеви сплави и композитни материали, благодарение на което теглото е намалено с 50 кг. Аеродинамиката е значително подобрена и сега коефициентът на обтекаемост е намален до 0,20. Тези пропорции и превъзходното шаси правят от този кросоувър повече купе, отколкото типичен представител на 4х4 сегмента.


Преди повече от 10 години, при появата на първите съвременни кросоувъри, си спомням, че една много премиум марка организира тестове в Испания, за да покаже как е намалил с 20-ина процента така типичното клатене при големите джипове. Това продължава да е проблем при повечето кросоувъри, но не и при по-технологичните и скъпи.
BMW X4 се държи на пътя, сякаш сте в купе, а не в кросоувър. Това се забелязва най-добре в най-мощните М версии, но и при “по-простичките”
лашкането
при преминаване
от една в друга лента
с висока скорост
на магистрала,
както и в остри завои, отсъства.


Интересно е да се отбележи, че BMW X4 е оборудвано задължително със задвижване на четирите колела, а клиренсът е 204 мм, но въпреки това колата се държи на асфалта по-скоро като типичен баварец със задвижване на задните колела. Това се дължи на новото окачване с двойни напречни лостове, както и на настройките на шасито с опционалните адаптивни амортисьори. Воланът е прецизен и тежък, а системата за векторно управление на тягата неутрализира недозавиването. Типичното за купе поведение се дължи и на спортно настроената система за задвижване на четирите колела xDrive,
както и на
блокирането
на диференциала


на задния мост, с който разполагат само M-версиите. Степента на блокиране зависи и от избора на режима на работа на DSC - при нормални условия тя е малка, а когато системата е изключена, се увеличава. Когато електрониката е деактивирана, е възможно блокиране на 100%. Това значително подобрява динамиката при излизане с висока скорост от остър завой.
Най-мощната версия на новото BMW X4 е модификацията M40d. Тук под предния капак се крие трилитровият 6-цилиндров битурбодизел, който развива мощност от 326 к.с. при 4400 об/мин. Благодарение на огромния максимален въртящ момент от 680 Нм, наличен при 1750 об/мин, кросоувърът купе отлепя от място до 100 км/ч само за 4,9 секунди. Като типична мощна баварска машина и Х4 е още по-впечатляващ при движение в “най-караните” скорости - ускорението от 80 до 120 км/ч става за 3,7 секунди.


X4 се предлага с избор от седем двигателя. Бензиновите мотори са 2,0-литрови 4-цилиндрови с мощност 184 к.с. при модела xDrive20i и 252 к.с. при xDrive30i, а горещата версия M40i е с 3-литров 6-цилиндров мотор с 354 к.с. Дизеловите мотори са 2-литрови с мощност 190 или 231 к.с., както и 3-литрови с 265 или 326 к.с. Всички версии са оборудвани с 8-степенна автоматична скоростна кутия, която работи безупречно. Още в базовата си версия в салона на BMW X4 има изобилие от кожа, а осветлението е светодиодно. Таблото за управление, което е почти същото като при Х3, служи като дисплей и неговата конфигурация може да се променя. Най-важните данни се проектират на предното стъкло, точно пред погледа на водача. Централният панел е традиционно насочен към водача, а дисплеят на мултимедийната система в зависимост от нивото на оборудването е с диагонал 8 или 10,25 инча. Той е сензорен, но може да се управлява и от кръглия джойстик, а срещу доплащане се предлага и система за разпознаване на жестове.
Предните седалки
са оборудвани
с отопление
и вентилация,


както и електрически настройки. На втория ред съществено е увеличено мястото за краката на пътниците, а пространството над главата остава скосено и недотам голямо. Обемът на багажника се е увеличил до 525 литра в нормално състояние и 1430 литра със сгънати задни седалки. Стандартното оборудване на BMW X4 включва система за безключов достъп, пълен електрически пакет, тризонов автоматичен климатик, сензори за дъжд и светлина, аудиосистема, Bluetooth връзка, сателитна навигация, камера за обратно виждане, адаптивен круиз контрол с технология за автоматично спиране. Към списъка с опции са добавени вентилация на предните седалки, автопилот за паркиране с дистанционно управление, Wi-Fi, камери за 360-градусов кръгов обзор от птичи поглед, разпознаване на пътните знаци и полуавтономно движение.

Абонамент за печатен или електронен "24 часа", както и за другите издания на Медийна група България.

Други от Авто

Електрически коли при завод на VW в Кремиковци или край Пловдив

След като стана ясно, че България им лек превес пред Сърбия за изграждането на чисто новия завод на Volkswagen, логичен е въпросът какви автомобили ще се сглобяват в Кремиковци или край Пловдив, ако нашата страна бъде избрана от германския концерн. Със сигурност това ще са модели на Skoda и Seat, като се очаква през 2023 година тези коли да са

Очила срещу прилошаване в колата!

itroen пусна и на българския пазар иновативните си очила срещу прилошаване - Seetroen, които имах шанса да изпробвам лично по време на последния тест на най-новия кросоувър на френската компания в Мароко. Принципът, на който функционират очилата, е прост. Те съдържат цветна течност, благодарение на която се пресъздава линията на хоризонта и се

Volvo вгражда камери, които ще следят водачите за алкохол и опасно поведение

Volvo Cars предприема нова стъпка - част от амбициите на компанията да сложи край на фаталните случаи в автомобилите си. Шведският производител решително се заема с проблема с разсейването на водачите и шофирането под влияние на упойващи вещества. Освен превишената скорост, срещу която Volvo предприема мерки,

Пежо иска да купи Fiat-Chrysler и Jaguar Land Rover!

Един от трите най-големи акционери в алианса PSA - семейството Пежо, настоява да се купят още големи марки след Opel. Французите са се насочили към концерна Fiat Chrysler Automobiles и гиганта Jaguar Land Rover. От Пежо са много доволни от сделката с General Motors за Опел. Евентуално сливане с FCA ще помогне на французите да влязат на пазара в

Тест на най-бързото Mini: лесно е да го окаляш

Най-бързото и пъргаво Mini - John Cooper Works, е една от малкото коли, които все още се предлагат с ръчна скоростна кутия. Трансмисията в най-новата версия на култовия автомобил даже е така направена, че трябва да се свикне с превключването на предавките - почти като в поршета и ламборгини. Тази стегнатост на скоростната кутия прави предавките

Следващият Джеймс Бонд ще е с електрически Aston Martin

Джеймс Бонд ще управлява електромобил, струващ 250 000 лири, в следващия филм за Агент 007, съобщават британските медии. Режисьорът Кари Джоджи Фукунага иска звездата Даниел Крейг да седне зад волана на лимитираното издание на Aston Martin. Моделът Rapide E е първият електромобил на британската компания,

Последно от логоЗДРАВЕ

Новини

Последно от лого

Последно от

Последно от

Още от Авто

Автосалон Женева: Масовите модели ще са три в едно

Една тенденция за масовите автомобили се откри по време на салона в Женева. Почти всички производители, от ниския ценови клас до премиум сегмента, обмислят моделите си така, че да предлагат три типа задвижване - с двигател с вътрешно горене, с хибридни или изцяло електрическо. Причините за това са много.

Автотренд 2019: хиперколи за супербогати!

Автосалонът в Женева от години се слави като мястото, където може да видите и пипнете най-скъпите и бързи коли на планетата, събрани накуп. На сегашното изложение обаче тези автомобили не само са повече от друг път, но производителите им се хвалят, че бройките, които са планирали да сглобят, са на привършване.

Фолксваген идва в България? В Сърбия казват друго

Планът на Фолксваген за фабрика на Балканите наелектризира страните от региона, пише австрийският "Ди Пресе". И наистина: сръбската преса изобилства от публикации, в които се спекулира, че Фолксваген ще избере Сърбия, предава "Дойче веле". Къде ще построи Фолксваген новата си фабрика, която трябва да заработи през 2022 година?

Ето я най-скъпата кола в света, струва 11 млн. евро!

Bugatti представи на салона в Женева поредната си хиперкола, която би всички ценови рекорди. Автомобилът струва 11 милиона евро (с 5 млн. по-малко от първоначално обявената цена), като единственият му екземпляр е предназначен за внука на Фердинанд Порше - Фердинанд Пих, който бе начело на Volkswagen почти четвърт век и е главен идеолог на проекта

Искат да строят завод за електрически BG коли в Австрия!

Единственият български предприемач на автосалона в Женева - Росен Даскалов, призна пред "24 часа", че австрийски инвеститор проявява огромен интерес към бъдещите електрически модели на изцяло българската марка Sin Cars. Даскалов вече обяви, че ще отвори завод за сглобяването на екологичните автомобили в Русе в средата на следващата година.

Електрическият Jaguar стана Кола на Европа 2019

Първият електрически Jaguar - I-Pace, стана Автомобил на Европа 2019. След преброяването на гласовете се оказа, че екологичният кросоувър е с еднакъв брой точки с Alpine A110. След балотаж носител на наградата стана Jaguar I-Pace. В крайното класиране Jaguar и Alpine A110 получиха по 250 точки, а след тях се наредиха Kia ceed с 247,

Последно от

Последно от

Най-важното

Избрано от Google

Следвайте във Viber