Тест на бензиновото BMW 125i - малкият с големите претенции

https://www.24chasa.bg/avto/article/7181965 Тест на бензиновото BMW 125i - малкият с големите претенции Тест на бензиновото BMW 125i - малкият с големите претенции www.24chasa.bg

Най-малкият представител на набъбващата през годините голяма фамилия на BMW - Серия 1, все още е подценяван от мнозина. За едни това си е “женското” беемве, за други моделът от голф класа е прекалено малък и тесен, както и по-малко престижен. Ами не е така. Особено ако се качите на версията BMW 125i, която тествах, защото ще задоволите напълно желанието си и ще бъдете пълен господар на ускорението и скоростта, което се изисква от истинско BMW. От друга страна, ще получите удобства, мобилна свързаност и полезни джаджи, улесняващи шофьора, които само баварската компания би могла да ви осигури.

Така че не е е случайно, че от появата си през 2011 г. досега BMW Серия 1 е продадено по целия свят в над 1 милион екземпляра, а скоро се очаква да излезе и третото поколение на модела.

Двулитровият 4-цилиндров бензинов двигател с мощност 192 коня при 5200-6500 оборота дава истинска “власт” на шофьора. Максималният въртящ момент от 310 Nm, който е наличен още при 1400 оборота, пък прави така, че

колата да се отлепя

стремглаво от място,

а упражнението

до 100 км/ч

да го прави

едва за 6,1 секунди

За каква “женска” кола говорим тогава?! Не забравяйте, че “единичката” е със задвижване на задните колела, така че забавлението по асфалта е гарантирано. За отличното пътно поведение добринася и познатата ни 8-степенна автоматична скоростна кутия, както и адаптивното М шаси, което се нагажда спрямо стила на водача и характеристиките на пътя.

Наличното спортно окачване е с по-къси пружини и по-твърди амортисьори и стабилизатори, което е с 10 мм по-ниско от стандартното, добавено е адаптивно спортно управление с променливо съотношение на предавателните числа, а също така и по-мощни спирачни механизми. Като говорим за “спортно”, не означава, че беемвето не е комфортно. Малко по-твърдата возия дава по-голяма увереност при каране с по-висока скорост в завои, чувство, познато в почти всяка “баварка”.

За отличното пътно поведение се грижи и

специален

М аеродинамичен

пакет

Тестовата кола бе оборудвана и с екстрите “бизнес клас”, който включва система за комфортен достъп, електрическо регулиране на шофьорската и седалката на “навигатора”, както и отопление на креслата.

Автомобилът разполагаше също така и с адаптивни LED предни светлини, включително и система за почистване на фаровете, както и така полезната екстра - асистент за дълги светлини.

Средният разход на бензин при движение по магистрала и междуградски път е малко над 7,5 литра, което си е суперпостижение за такава мощна кола.

Разположението

на шофьорската

седалка е възможно

най-ниско,

а в ръцете на водача попада малък спортен волан. Управлението на мултимедийната система се осъществява интуитивно чрез въртящия се кръгъл контролер на системата iDrive със сензорен дисплей, на който се показва картата на навигационната система, Bluetooth и много други модерни джаджи.

Външният вид на тестваното BMW 125i се отличава от базовите версии със спортния М-пакет, който добавя по-агресивна броня с увеличени въздухозаборници, по-ниски прагове и 18-инчови колела, както и разположени в двата края изпускателни тръби с черен хром.

Визията на спортен хечбек е подчертана и в салона на BMW 125i във всеки един от елементите на интериора. Има арматурно табло с панел в черно, спортни седалки и волан, тапициран с кожа, както и стилни хромирани апликации.

В хечбека има място за четирима възрастни плюс не особено голям багажник с обем от 360 до 1200 литра.

Абонамент за печатен или електронен "24 часа", както и за другите издания на Медийна група България.

Други от Авто

Хибридната Honda CR-V е вече у нас

Хибридната версия на новото поколение на Honda CR-V пристигна в България непосредствено след старта на европейските продажби на модела. Най-ниското ниво на оборудване е Comfort e с предно предаване, а най-високото – Prestige – с четири задвижващи колела. За отаналите два варианта на обзавеждането - Style Plus и Premium купувачите ще могат да

Собственикът на Volvo купува Alfa Romeo и Maserati

Fiat Chrysler Automobiles (FCA) планира да продаде спортните си марки Maserati и Alfa Romeo на собстевника на шведската компания Volvo - китайският концерн Geely. Това твърди немското списание Automobilwoche . "Китайският производител на автомобили Geely, Alfa и Maserati биха могли заедно с Volvo и Lotus да сформират една мощна премиум група",

Bugatti с най-скъпата кола в света - за 16 млн. евро

Bugatti ще представи на салона в Женева в началото на март поредната си хиперкола, която ще бие всички ценови рекорди. Автомобилът струва 16 милиона евро, като единственият му екземпляр е предназначен за внука на Фердинанд Порше - Фердинанд Пих, който бе начело на Volkswagen почти четвърт век и е главен идеолог на проекта Veyron.

Тест на Honda CR-V: Всички да са доволни

Дълги години - от 1995-а, Honda CR-V е един от най-популярните и предпочитани кросоувъри по целия свят. Почти 10 милиона екземпляра от японската джипка са продадени през годините. При тези цифри е логично човек да не очаква огромни промени при пускането на следващото поколение на модела. За моя изненада обаче най-новият вариант на Honda CR-V се

В Германия и България се кара най-бързо по магистралите в Европа

Германия е една от малкото страни в света, в която няма ограничение за скоростта по автомагистралите. В началото на годината дойде предложение тя да бъде ограничена до 130 км/ч с аргументи като намаляване на замърсяването на въздуха, принос в борбата срещу климатичните промени и намаляване на броя на катастрофите.

1100 нови беемвета продадени в България за година

В България 2018 г. е най-добрата за BMW Group от създаването й през 2007 г. За дванадесетте месеца на 2018 г. на крайни клиенти са доставени 1254 автомобила BMW и MINI. Общият брой на автомобилите BMW реализирани на българския пазар за периода достига 1100 или ръст от 8.5% спрямо предходната година.

Последно от логоЗДРАВЕ

Новини

Последно от лого

Последно от

Последно от

Още от Авто

Peugeot 508 е "Автомобил на годината на България 2019"

Peugeot 508 е Автомобил на годината на България в конкурса, организиран от Прес Авто Клуб България. Френският автомобил спечели и в категорията Лек автомобил, като до финалната фаза достигнаха също така Audi A6, BMW 8, Ford Focus и Kia Ceed. В категорията Кросовуър на годината 2019 на България, победител стана BMW X5,

Тест на Citroen C5 Aircross: летящото килимче

Летящите килимчета са вълшебни предмети, присъстващи в редица ориенталски легенди. Най-често се свързват с приказките от “Хиляда и една нощ”. Именно в такъв обгърнат с ориенталска мистика град - Маракеш, бе и международният тест на новия Citroen C5 Aircross. Автомобилите на френската компания отдавна се славят с впечатляващата “мека возия”.

Ясни са финалистите за "Кола на годината 2019" в България

В началото на 2019, журналистите от Прес Авто Клуб – България, работещи за най-популярните списания, вестници, сайтове и предавания, за 22-и път избират най?достойните и най?добре представените на българския пазар автомобили от различни класове – леки, кросоувъри, екологични, многофункционални, премиум и градски.

Всяка четвърта нова кола от България се препродава в Европа!

Повечето от вносителите на нови автомобили в България трупат допълнителни приходи със сделки в Европа, съобщиха пред “24 часа” търговци, които разполагат с официалната статистика на Пътна полиция за продажбите през 2018 г. Според нея у нас са пласирани 39 631 нови леки и лекотоварни возила, от които 5139 са дерегистрирани през първите 6

#10Yearschallenge и за автомобилите

В последните седмици фейсбук е залят с хаштага , при който стотици хиляди потребители на социалната медия показват личните си фотографии в днешни дни и преди 10 години. Решихме да ви покажем как се е изменил автомобилният живот през последните 10 години.За тези две петилетки автомобилната индустрия може би е най-бързо развиващата се.

BMW и Mercedes с обща малка кола на автопилот, иначе ще е много скъпа (Обзор)

Германското авторитетно издание Handelsblatt взриви автомобилния свят с твърдението, че BMW и Mercedes може съвместно да разработят следващото поколение Серия 1 и А-класа. Най-малките модели на германските автогиганти трябва да излязат на пазара най-късно до 2025 година. Нещо повече, немските журналисти предполагат,

Последно от

Последно от

Най-важното

Избрано от Google

Следвайте във Viber