С 50 евро у нас минаваме 724 км, в Германия едва 555 км

https://www.24chasa.bg/avto/article/7166977 С 50 евро у нас минаваме 724 км, в Германия едва 555 км С 50 евро у нас минаваме 724 км, в Германия едва 555 км www.24chasa.bg

Колко километра може да минете с кола, ако сте платили 50 евро за бензин? Този отговор най-вече зависи от цената на горивото в дадена страна и вида автомобил. Изследване на британската застрахователна компания Veygo подрежда държавите по света с най-скъп и и евтин бензин, като прави класация с един модел.

Специалистите анализират цената на горивото в 50 държави, като в случая вземат стандартен Ford Fiesta, в който пълнят резервоара за 50 евро.

На най-евтин бензин се радват в Иран (0,24 евро на литър), което означава, че с 50 евро там могат да бъдат закупени над 200 литра бензин, а за тези пари Ford Fiesta може да измине 3386,67 км.

Интересното е, че резервоарът на фиестата, който побира 45 литра гориво, в Иран се пълни догоре за 10,80 евро, или около 20 лева.

След протестите и падането на цената на суровия петрол на световния пазар средната цена на най-масовия бензин в България е около 1,10 евро, колкото е в Чили. С 50 евро, налети във Ford Fiesta у нас, може да се изминат средно 724 км, което е най-добрият показател сред държавите от ЕС или почти 5 пъти по-малко от иранците. Най-скъпо е в Хонконг, където най-масовият бензин се харчи по 1,8 евро, или с 50 евро могат да се изминат едва 441 километра.

Абонамент за печатен или електронен "24 часа", както и за другите издания на Медийна група България.

Други от Авто

Пежо иска да купи Fiat-Chrysler и Jaguar Land Rover!

Един от трите най-големи акционери в алианса PSA - семейството Пежо, настоява да се купят още големи марки след Opel. Французите са се насочили към концерна Fiat Chrysler Automobiles и гиганта Jaguar Land Rover. От Пежо са много доволни от сделката с General Motors за Опел. Евентуално сливане с FCA ще помогне на французите да влязат на пазара в

Тест на най-бързото Mini: лесно е да го окаляш

Най-бързото и пъргаво Mini - John Cooper Works, е една от малкото коли, които все още се предлагат с ръчна скоростна кутия. Трансмисията в най-новата версия на култовия автомобил даже е така направена, че трябва да се свикне с превключването на предавките - почти като в поршета и ламборгини. Тази стегнатост на скоростната кутия прави предавките

Tesla представи нов кросоувър, ще минава 480 км

Милиардерът Илън Мъск представи изцяло новия компактен кросоувър Tesla Y. Електрическият SUV се присъединява към давата си седана - Model S и Model 3, както и към флагмана на марката - Model X. Купе кросоувърът ще използва платформата на "тройката". Четирите версии на модела Y ще са с обхват от 368 до 480 километра пробег с едно зареждане на

Следващият Джеймс Бонд ще е с електрически Aston Martin

Джеймс Бонд ще управлява електромобил, струващ 250 000 лири, в следващия филм за Агент 007, съобщават британските медии. Режисьорът Кари Джоджи Фукунага иска звездата Даниел Крейг да седне зад волана на лимитираното издание на Aston Martin. Моделът Rapide E е първият електромобил на британската компания,

Автосалон Женева: Масовите модели ще са три в едно

Една тенденция за масовите автомобили се откри по време на салона в Женева. Почти всички производители, от ниския ценови клас до премиум сегмента, обмислят моделите си така, че да предлагат три типа задвижване - с двигател с вътрешно горене, с хибридни или изцяло електрическо. Причините за това са много.

Фолксваген идва в България? В Сърбия казват друго

Планът на Фолксваген за фабрика на Балканите наелектризира страните от региона, пише австрийският "Ди Пресе". И наистина: сръбската преса изобилства от публикации, в които се спекулира, че Фолксваген ще избере Сърбия, предава "Дойче веле". Къде ще построи Фолксваген новата си фабрика, която трябва да заработи през 2022 година?

Последно от логоЗДРАВЕ

Новини

Последно от лого

Последно от

Последно от

Още от Авто

Ето я най-скъпата кола в света, струва 11 млн. евро!

Bugatti представи на салона в Женева поредната си хиперкола, която би всички ценови рекорди. Автомобилът струва 11 милиона евро (с 5 млн. по-малко от първоначално обявената цена), като единственият му екземпляр е предназначен за внука на Фердинанд Порше - Фердинанд Пих, който бе начело на Volkswagen почти четвърт век и е главен идеолог на проекта

Искат да строят завод за електрически BG коли в Австрия!

Единственият български предприемач на автосалона в Женева - Росен Даскалов, призна пред "24 часа", че австрийски инвеститор проявява огромен интерес към бъдещите електрически модели на изцяло българската марка Sin Cars. Даскалов вече обяви, че ще отвори завод за сглобяването на екологичните автомобили в Русе в средата на следващата година.

Електрическият Jaguar стана Кола на Европа 2019

Първият електрически Jaguar - I-Pace, стана Автомобил на Европа 2019. След преброяването на гласовете се оказа, че екологичният кросоувър е с еднакъв брой точки с Alpine A110. След балотаж носител на наградата стана Jaguar I-Pace. В крайното класиране Jaguar и Alpine A110 получиха по 250 точки, а след тях се наредиха Kia ceed с 247,

Правнукът на Порше със собствена марка

От 7 до 17 март в Palexpo ще се състои 89-ото изложение в Женева. Това ще бъде последното “дълго” издание на най-престижния салон в света. От следващата година шоуто, което приютява най-много бутикови марки в света, ще бъде съкратено на една седмица. Промяната на традиционния формат от следващата година се дължи на отказа от участие на автогиганти

Българин ще строи завод за 20 000 електрически коли в Русе (обновена)

Основателят на българската автомобилна компания Sin Cars Росен Даскалов обяви, че ще строи завод за електрически коли с капацитет 20 000 бройки годишно. Това предприемачът от Русе обеща в съобщение за поредното си участие на автосалона в Женева, който отворя врати на 5 март. Автомобилите ще са сравнително евтини,

България прибира всяка трета стара кола от италианския износ

Ако ваш приятел си е купил наскоро стара дизелова кола, независимо от каква марка, много вероятно е тя да е внесена от Италия. Това е така, защото в момента България, и най-вече София, е нещо като депозит на дизеловите автомобили втора ръка, които вече не вървят на Апенините. Все повече стари коли потеглят през последните няколко години от Ботуша

Последно от

Последно от

Най-важното

Избрано от Google

Следвайте във Viber