"Мъртвата зона" при колите остава в историята

https://www.24chasa.bg/avto/article/7145407 "Мъртвата зона" при колите остава в историята "Мъртвата зона" при колите остава в историята www.24chasa.bg

Един от най-големите проблеми, свързани със сигурността при колите, автобусите и камионите, е решен. Т. нар. мъртва зона, която се причинява от носещите предни колони и петното, попадащо между страничните огледала и задната част на превозното средство, вече няма да я има. Технология “премахва” предните греди, а огледалата ще бъдат заменени с камери.

Continental, позната на всички и като производител на гуми, създаде технология, която елиминира мъртвите точки в автомобила и позволява на водача да вижда през предните колони и по този начин значително да подобри неговото поле на видимост.

Предните поддържащи греди, наричани А-колони, държат предното стъкло и са основата в началото на тавана на автомобила. Тези колони в повечето случаи са значителни визуални препятствия за водача.

През годините техните

размери постепенно

са увеличавани,

за да подобрят сигурността при обръщане и за да отговорят на стандартите за устойчивост на покрива. Тази тенденция доведе до повишен риск за пешеходците и други участници в движението, които се оказват скрити от полето на видимост на водача.

В някои ситуации в зависимост от широчината на носещата колона линейно пространство с размер от 91 см на разстояние само 3,5 метра от колоната може да остане невидимо за водача. Това линейно пространство се увеличава значително с отдалечаването от автомобила. В резултат дизайнът на А-колоните е важен фактор при увеличаване на полето на видимост на водача.

Виртуалната А-колона на Continental

използва нови извити

OLED екрани

и високоразвити

технологии

за проследяване на движението на главата, за да подобри полето на видимост на водача. Обикновено шофьорите компенсират липсата на предна видимост, като променят позицията си при шофиране. Системата на Continental проследява тези движения на шофьора чрез вътрешна камера, поставена точно над волана. В същото време SurroundView външната камера предава в реално време образ от външната среда на автомобила върху OLED дисплеите, вградени в носещите колони. Интегрирайки движението на главата с образите от външната среда, виртуалната А-колона прави динамична перспектива пред водача, която създава пред него усещането, че гледа през прозорец, а не във видео образ.

Тази нова технология позволява на шофьора да види пешеходците и другите автомобили, идващи отляво или отдясно, които иначе биха били блокирани от носещите колони.

Lexus стана първият в света автомобилен производител, който

започна официални

продажби

на автомобили

с камери вместо

външни огледала Пионер стана моделът Lexus ES, предназначен за японския пазар.

Внедряването на технологията стана възможно след одобрението на властите от Страната на изгряващото слънце, които разрешиха да се използват подобни системи в серийни автомобили. На вратите малко по-ниско от стъклата се намират два 7-инчови дисплея с органични светодиоди. На тях се показват изображенията, заснети от камерите, които заменят външните огледала. Предвидени са 3 режима на прожектиране на информацията - на пътя, в завой и при паркиране.

Подобна технология се използва и при електрическия кросоувър Audi e-tron, който обаче се забавя с лансирането на пазара в Германия. Също така не е ясно колко скоро властите на други държави ще позволят използването на камери вместо традиционните странични огледала. При електрическото ауди дисплеите за обратно виждане са вградени в горната част на вратите, точно под стъклото.

Сред основните предимства на системата е значителното подобрение в изображението - особено при лошо време. Освен това използването на камери намалява съпротивлението на въздушния поток, което има положителен ефект върху икономията на гориво и шума в купето.

Абонамент за печатен или електронен "24 часа", както и за другите издания на Медийна група България.

Други от Авто

Българските милионери вече предпочитат "Ламборгини" пред "Ролс Ройс"

"Ламборгини" изпревари "Ролс Ройс" в предпочитанията на българските милионери, съобщава "Труд". По родните пътища се движат 59 автомобила "Ламборгини" и само 53 "Ролс Ройса", сочат данните на КАТ за регистрираните в страната превозни средства към 1 юни 2019 г. Точно преди година колите от тези две луксозни марки в България бяха един и същи брой –

В Хайнан ще се проведе Световен конгрес за новите енергийни превозни средства

В Боао, провинция Хайнан, от 1 до 3 юли ще се проведе „Световен конгрес за новите енергийни превозни средства 2019", на който са поканени учени и експерти от цял свят, за да търсят нови насоки за развитието на сектора, заявиха организаторите, съобщи bulgarian.cri.cn. Мото на тридневния форум е „Нова ера, нова революция и нова индустрия".

БГ премиера на Mini Clubman, версията John Cooper Works е с 306 коня (Снимки)

Новото Mini Clubman отбелязва премиера на българския пазар, малко преди официалното му въвеждане на пазара от 1 юли. Представеният в Университетска ботаническа градина в София модел бе най-мощната модификация John Cooper Works, при която новия четирицилиндров турбодвигател с мощност 306 к.с. осигурява ненадмината динамика в премиум компактния

Bentley Flying Spur е със завиващи задни колела

т Bentley Motors са готови с най-модерния в света луксозен спортен седан от типа Grand Touring - изцяло новия Bentley Flying Spur. Конкурентът на коли като S-класа и седма серия обичайно съчетава лукс от друго измерение и модерни технологии. Проектиран, конструиран и ръчно изработен в Дома на “Бентли” в английския град Крю,

Най-мощното Ferrari е хибрид!

Ferrari не издържа на еконатиска и представи първия си Plug-in хибриден модел, който се оказва, че ще е и най-мощният в историята на легендарната марка. SF90 Stradale вдига максималните 340 км/ч - с 10 км/ч по-малко от LaFerrari, но хибридното возило разполага с последно поколение трансмисия и окачване,

Jaguar Land Rover и BMW с общи електрически коли

Jaguar Land Rover и BMW Group официално потвърдиха, че съюзяват усилията си в разработването на следващо поколение EDUs (Electric Driving Units) - електрически задвижващи автомобили. Това партньорство ще развие допълнително технологиите за електрифициране на колите, което е част от прехода на автомобилната индустрия към автономни, свързани,

Последно от лого

Новини

Последно от лого

Последно от

Последно от

Още от Авто

Пикапът на Mahindra - първо у нас, после в Европа

Новото издание на пикапа Mahindra Goa пристигна в България специално за тазгодишното издание на Truck Expo 2019. Пикапът идва у нас броени дни преди европейската си премиера, която ще се състои на 25 юни. Goa Plus се предлага в четири възможни вариации – със задно предаване или четири задвижващи колела, съответно и с единична или двойна кабина.

Тест на Stinger: да те ужили Kia!

Kia Stinger. Вземайки ключовете от модела на корейската компания, скромно ме уверяват, че това не е масов автомобил и че е направен, за да покаже какво може всъщност да направи марката. От нашето представителство между другото добавят, че вече няколко десетки фенове на бързите коли са се доверили на Kia Stinger и са си купили колата.

Volkswagen Тест: VW T-Cross е най-модерният джобен кросоувър

В най-скоро време май ще трябва да спрем да говорим за превозни средства като новия Volkswagen T-Cross за компактен SUV или кросоувър, а да приемем, че модели като него са просто автомобили (вярно, леко повдигнати). Засега обаче моделът трябва да бъде поставен в категорията “джипове” на германския гигант,

Opel Corsa вече е изцяло електрически

Марката Opel се насочва към електромобилите. При изцяло новото шесто поколение на модела Corsa, германският автомобилен производител предлага за първи път в гамата си захранвана от батерии електрическа версия с автономен пробег от 330 километра. Инженерите на Opel са избрали най-популярния модел на марката,

Тест на новия Evoque: Огледалце, я кажи!

Преди 8 години никой не вярваше, че концептуалният кросоувър на Land Rover с футуристични форми ще излезе на пазара след броени месеци с идентичен дизайн като сериен модел - Range Rover Evoque. Луксозният компактен SUV веднага се превърна в модна икона из целия свят, подпомогнат и от рекламното лице Виктория Бекъм.

Масато Ишида: България има огромен бизнес потенциал

Масато Ишида е генерален мениджър в Sumitomo Corporation за Европа, Близкия изток, Африка и ОНД. Sumitomo е собственик на компанията "Мото-Пфое", официален представител на Ford, Volvo, Land Rover и Jaguar у нас. Масато Ишида пристигна за първи път в България за откриването на супермодерния комплекс на Volvo на “Околовръстното шосе” в София.

Последно от

Последно от

Най-важното

Избрано от Google

Следвайте във Viber