"Мъртвата зона" при колите остава в историята

https://www.24chasa.bg/avto/article/7145407 "Мъртвата зона" при колите остава в историята "Мъртвата зона" при колите остава в историята www.24chasa.bg

Един от най-големите проблеми, свързани със сигурността при колите, автобусите и камионите, е решен. Т. нар. мъртва зона, която се причинява от носещите предни колони и петното, попадащо между страничните огледала и задната част на превозното средство, вече няма да я има. Технология “премахва” предните греди, а огледалата ще бъдат заменени с камери.

Continental, позната на всички и като производител на гуми, създаде технология, която елиминира мъртвите точки в автомобила и позволява на водача да вижда през предните колони и по този начин значително да подобри неговото поле на видимост.

Предните поддържащи греди, наричани А-колони, държат предното стъкло и са основата в началото на тавана на автомобила. Тези колони в повечето случаи са значителни визуални препятствия за водача.

През годините техните

размери постепенно

са увеличавани,

за да подобрят сигурността при обръщане и за да отговорят на стандартите за устойчивост на покрива. Тази тенденция доведе до повишен риск за пешеходците и други участници в движението, които се оказват скрити от полето на видимост на водача.

В някои ситуации в зависимост от широчината на носещата колона линейно пространство с размер от 91 см на разстояние само 3,5 метра от колоната може да остане невидимо за водача. Това линейно пространство се увеличава значително с отдалечаването от автомобила. В резултат дизайнът на А-колоните е важен фактор при увеличаване на полето на видимост на водача.

Виртуалната А-колона на Continental

използва нови извити

OLED екрани

и високоразвити

технологии

за проследяване на движението на главата, за да подобри полето на видимост на водача. Обикновено шофьорите компенсират липсата на предна видимост, като променят позицията си при шофиране. Системата на Continental проследява тези движения на шофьора чрез вътрешна камера, поставена точно над волана. В същото време SurroundView външната камера предава в реално време образ от външната среда на автомобила върху OLED дисплеите, вградени в носещите колони. Интегрирайки движението на главата с образите от външната среда, виртуалната А-колона прави динамична перспектива пред водача, която създава пред него усещането, че гледа през прозорец, а не във видео образ.

Тази нова технология позволява на шофьора да види пешеходците и другите автомобили, идващи отляво или отдясно, които иначе биха били блокирани от носещите колони.

Lexus стана първият в света автомобилен производител, който

започна официални

продажби

на автомобили

с камери вместо

външни огледала Пионер стана моделът Lexus ES, предназначен за японския пазар.

Внедряването на технологията стана възможно след одобрението на властите от Страната на изгряващото слънце, които разрешиха да се използват подобни системи в серийни автомобили. На вратите малко по-ниско от стъклата се намират два 7-инчови дисплея с органични светодиоди. На тях се показват изображенията, заснети от камерите, които заменят външните огледала. Предвидени са 3 режима на прожектиране на информацията - на пътя, в завой и при паркиране.

Подобна технология се използва и при електрическия кросоувър Audi e-tron, който обаче се забавя с лансирането на пазара в Германия. Също така не е ясно колко скоро властите на други държави ще позволят използването на камери вместо традиционните странични огледала. При електрическото ауди дисплеите за обратно виждане са вградени в горната част на вратите, точно под стъклото.

Сред основните предимства на системата е значителното подобрение в изображението - особено при лошо време. Освен това използването на камери намалява съпротивлението на въздушния поток, което има положителен ефект върху икономията на гориво и шума в купето.

Абонамент за печатен или електронен "24 часа", както и за другите издания на Медийна група България.

Други от Авто

За първи път на българския пазар INFINITI България предлага безлихвен лизинг до 7 години

„Витоша Ауто“, партньорът на INFINITI в България, стартира иновативна лизингова програма INFINITI Dream Leasing, която позволява до 7-годишен безлихвен лизинг за закупуването на нов автомобил от гамата на луксозната японска марка. С този продукт INFINITI вада възможност за сигурност на месечната вноска и прави луксозният автомобил по-достъпен.

Volkswagen и Ford обявиха глобалeн съюз

Volkswagen и Ford Motor Company обявиха първото официално споразумение от мащабния съюз, който ще доведе до засилване на конкурентноспособността на двете компании и по-доброто обслужване на клиентите в ерата на бързопроменящата се индустрия. Изпълнителните директори на Volkswagen д-р Хърбърт Диес и на Ford Джим Хакет потвърдиха,

Застраховките спряха ръста на новите коли у нас

По-високите цени на застраховките и на гражданската отговорност намалиха тепма на ръста на продажби на нови автомобили, твърдят търговци. Статистиката на Асоциацията на автомобилните производители в Европа (АСЕА) показва, че през последния месец на миналата година в България са били регистрирани 2559 нови леки коли, което е понижение от 16,

"Дачия" изтегля 13 000 коли заради проблем с въздушната възглавница

Румънската автомобилна компания "Дачия" (Dacia), част от френската група "Рено" (Renault), изтегля над 13 000 автомобила за смяна на въздушната възглавница на шофьорското място, съобщава Медиафакс, цитирана от БТА. Компанията е установила, че в някои изключителни ситуации, в които се налага задействане на въздушната възглавница,

Всеки модел на Ford ще има и електрифицирана версия

Ford започва консултации с партньорите си от профсъюзите и ключови акционери, за да въведе стратегия за цялостна трансформация, целяща засилването на марката и създаването на устойчив доходоносен бизнес в Европа, се казва в официално изявление на компанията. Стратегията, която е част от световната визия на компанията за предлагане на умни

Вижте кои са най-скъпите коли за 2018-а

Два уникални екземпляра Ferrari 250 GTOs оглавиха списъка на най-скъпите автомобили, продадени през 2018 г. Едната сделка е частна за 70 милиона долара, а другата се осъществява на публичен търг за 20 млн. по-малко.Двете коли са най-ясната илюстрация на господството на италианската марка на пазара на класически автомобили от началото на века,

Последно от логоЗДРАВЕ

Новини

Последно от лого

Последно от

Последно от

Още от Авто

Citroen празнува 100-годишен юбилей със специална серия Origrins

По случай своята 100-годишнина Citroen ще пусне за част от моделите в богата си гама специална серия Origrins. Френската марка започва годината на своето столетие с разкриване на ексклузивна серия за моделите C1, C3, C3 Aircross Compact SUV, New C4 Cactus, C-Elysee и C4/Grand C4 SpaceTourer. Специалната серия се отличава с ярка индивидуалност,

Тест на BMW X5: Да направиш всичко, както трябва

Изцяло новото поколение на BMW X5 предлага две наглед несъвместими неща - хем да остане познатият на милиони кросоувър, хем да се отличава почти във всичко от предшественика си. Баварските специалисти определено са го постигнали и през следващите години се очаква именно Х5 да бъде най-важният модел на марката.

Караш Porsche 911, плащаш по желание за вредни емисии

orsche разсекрети осмото поколение на eмблематичния си модел 911. Автомобилът със заводски индекс 992 е създаден практически от нулата, но е запазил външността на предшествениците си, като има и ретро препратки в интериора. По време на жизнения си 7-годишен цикъл осмото поколение на Porsche 911 ще започне да се предлага и като plug-in хибрид.

Тест: С електрическия Nissan Leaf нямате нужда от спирачка!

Наскоро четох едно мнение на българин, живеещ в Щатите, който от около половин година кара Tesla Model 3. Надълго и нашироко човекът описва предимствата на екологичния автомобил и завършва с думите: “единственият ми проблем е, че след 6 месеца с Tesla Model 3 не ми се карат други автомобили. Дори най-новите спортни коли ми се струват като

Рекорд: най-много продадени нови коли у нас от 10 г.

В България за първите 11 месеца на 2018 г. са продадени 31 773 нови леки коли. Това стана ясно от публикуваната от европейската асоциация на автомобилните производители (ACEA) месечна статистика за регистрациите в ЕС. В нея не фигурират само продажбите на лекотоварните модели, камионите и автобусите.

Тест на BMW X4: повече купе, по-малко кросоувър

Преди 4 години BMW представи първия си кросоувър-купе с името Х4, като по-малък вариант на пионера в този клас Х6. Сега баварците представиха второто поколение на Х4, което споделя новата платформа CLAR с актуалното X3 (G01). За разлика от първия вариант новото високопроходимо купе е може би най-красивият кросоувър, създаван някога от германците.

Последно от

Последно от

Най-важното

Избрано от Google

Следвайте във Viber