"Мъртвата зона" при колите остава в историята

https://www.24chasa.bg/avto/article/7145407 "Мъртвата зона" при колите остава в историята "Мъртвата зона" при колите остава в историята www.24chasa.bg

Един от най-големите проблеми, свързани със сигурността при колите, автобусите и камионите, е решен. Т. нар. мъртва зона, която се причинява от носещите предни колони и петното, попадащо между страничните огледала и задната част на превозното средство, вече няма да я има. Технология “премахва” предните греди, а огледалата ще бъдат заменени с камери.

Continental, позната на всички и като производител на гуми, създаде технология, която елиминира мъртвите точки в автомобила и позволява на водача да вижда през предните колони и по този начин значително да подобри неговото поле на видимост.

Предните поддържащи греди, наричани А-колони, държат предното стъкло и са основата в началото на тавана на автомобила. Тези колони в повечето случаи са значителни визуални препятствия за водача.

През годините техните

размери постепенно

са увеличавани,

за да подобрят сигурността при обръщане и за да отговорят на стандартите за устойчивост на покрива. Тази тенденция доведе до повишен риск за пешеходците и други участници в движението, които се оказват скрити от полето на видимост на водача.

В някои ситуации в зависимост от широчината на носещата колона линейно пространство с размер от 91 см на разстояние само 3,5 метра от колоната може да остане невидимо за водача. Това линейно пространство се увеличава значително с отдалечаването от автомобила. В резултат дизайнът на А-колоните е важен фактор при увеличаване на полето на видимост на водача.

Виртуалната А-колона на Continental

използва нови извити

OLED екрани

и високоразвити

технологии

за проследяване на движението на главата, за да подобри полето на видимост на водача. Обикновено шофьорите компенсират липсата на предна видимост, като променят позицията си при шофиране. Системата на Continental проследява тези движения на шофьора чрез вътрешна камера, поставена точно над волана. В същото време SurroundView външната камера предава в реално време образ от външната среда на автомобила върху OLED дисплеите, вградени в носещите колони. Интегрирайки движението на главата с образите от външната среда, виртуалната А-колона прави динамична перспектива пред водача, която създава пред него усещането, че гледа през прозорец, а не във видео образ.

Тази нова технология позволява на шофьора да види пешеходците и другите автомобили, идващи отляво или отдясно, които иначе биха били блокирани от носещите колони.

Lexus стана първият в света автомобилен производител, който

започна официални

продажби

на автомобили

с камери вместо

външни огледала Пионер стана моделът Lexus ES, предназначен за японския пазар.

Внедряването на технологията стана възможно след одобрението на властите от Страната на изгряващото слънце, които разрешиха да се използват подобни системи в серийни автомобили. На вратите малко по-ниско от стъклата се намират два 7-инчови дисплея с органични светодиоди. На тях се показват изображенията, заснети от камерите, които заменят външните огледала. Предвидени са 3 режима на прожектиране на информацията - на пътя, в завой и при паркиране.

Подобна технология се използва и при електрическия кросоувър Audi e-tron, който обаче се забавя с лансирането на пазара в Германия. Също така не е ясно колко скоро властите на други държави ще позволят използването на камери вместо традиционните странични огледала. При електрическото ауди дисплеите за обратно виждане са вградени в горната част на вратите, точно под стъклото.

Сред основните предимства на системата е значителното подобрение в изображението - особено при лошо време. Освен това използването на камери намалява съпротивлението на въздушния поток, което има положителен ефект върху икономията на гориво и шума в купето.

Абонамент за печатен или електронен "24 часа", както и за другите издания на Медийна група България.

Други от Авто

Volvo вгражда камери, които ще следят водачите за алкохол и опасно поведение

Volvo Cars предприема нова стъпка - част от амбициите на компанията да сложи край на фаталните случаи в автомобилите си. Шведският производител решително се заема с проблема с разсейването на водачите и шофирането под влияние на упойващи вещества. Освен превишената скорост, срещу която Volvo предприема мерки,

Пежо иска да купи Fiat-Chrysler и Jaguar Land Rover!

Един от трите най-големи акционери в алианса PSA - семейството Пежо, настоява да се купят още големи марки след Opel. Французите са се насочили към концерна Fiat Chrysler Automobiles и гиганта Jaguar Land Rover. От Пежо са много доволни от сделката с General Motors за Опел. Евентуално сливане с FCA ще помогне на французите да влязат на пазара в

Тест на най-бързото Mini: лесно е да го окаляш

Най-бързото и пъргаво Mini - John Cooper Works, е една от малкото коли, които все още се предлагат с ръчна скоростна кутия. Трансмисията в най-новата версия на култовия автомобил даже е така направена, че трябва да се свикне с превключването на предавките - почти като в поршета и ламборгини. Тази стегнатост на скоростната кутия прави предавките

Tesla представи нов кросоувър, ще минава 480 км

Милиардерът Илън Мъск представи изцяло новия компактен кросоувър Tesla Y. Електрическият SUV се присъединява към давата си седана - Model S и Model 3, както и към флагмана на марката - Model X. Купе кросоувърът ще използва платформата на "тройката". Четирите версии на модела Y ще са с обхват от 368 до 480 километра пробег с едно зареждане на

Следващият Джеймс Бонд ще е с електрически Aston Martin

Джеймс Бонд ще управлява електромобил, струващ 250 000 лири, в следващия филм за Агент 007, съобщават британските медии. Режисьорът Кари Джоджи Фукунага иска звездата Даниел Крейг да седне зад волана на лимитираното издание на Aston Martin. Моделът Rapide E е първият електромобил на британската компания,

Автотренд 2019: хиперколи за супербогати!

Автосалонът в Женева от години се слави като мястото, където може да видите и пипнете най-скъпите и бързи коли на планетата, събрани накуп. На сегашното изложение обаче тези автомобили не само са повече от друг път, но производителите им се хвалят, че бройките, които са планирали да сглобят, са на привършване.

Последно от логоЗДРАВЕ

Новини

Последно от лого

Последно от

Последно от

Още от Авто

Фолксваген идва в България? В Сърбия казват друго

Планът на Фолксваген за фабрика на Балканите наелектризира страните от региона, пише австрийският "Ди Пресе". И наистина: сръбската преса изобилства от публикации, в които се спекулира, че Фолксваген ще избере Сърбия, предава "Дойче веле". Къде ще построи Фолксваген новата си фабрика, която трябва да заработи през 2022 година?

Ето я най-скъпата кола в света, струва 11 млн. евро!

Bugatti представи на салона в Женева поредната си хиперкола, която би всички ценови рекорди. Автомобилът струва 11 милиона евро (с 5 млн. по-малко от първоначално обявената цена), като единственият му екземпляр е предназначен за внука на Фердинанд Порше - Фердинанд Пих, който бе начело на Volkswagen почти четвърт век и е главен идеолог на проекта

Искат да строят завод за електрически BG коли в Австрия!

Единственият български предприемач на автосалона в Женева - Росен Даскалов, призна пред "24 часа", че австрийски инвеститор проявява огромен интерес към бъдещите електрически модели на изцяло българската марка Sin Cars. Даскалов вече обяви, че ще отвори завод за сглобяването на екологичните автомобили в Русе в средата на следващата година.

Електрическият Jaguar стана Кола на Европа 2019

Първият електрически Jaguar - I-Pace, стана Автомобил на Европа 2019. След преброяването на гласовете се оказа, че екологичният кросоувър е с еднакъв брой точки с Alpine A110. След балотаж носител на наградата стана Jaguar I-Pace. В крайното класиране Jaguar и Alpine A110 получиха по 250 точки, а след тях се наредиха Kia ceed с 247,

Правнукът на Порше със собствена марка

От 7 до 17 март в Palexpo ще се състои 89-ото изложение в Женева. Това ще бъде последното “дълго” издание на най-престижния салон в света. От следващата година шоуто, което приютява най-много бутикови марки в света, ще бъде съкратено на една седмица. Промяната на традиционния формат от следващата година се дължи на отказа от участие на автогиганти

Българин ще строи завод за 20 000 електрически коли в Русе (обновена)

Основателят на българската автомобилна компания Sin Cars Росен Даскалов обяви, че ще строи завод за електрически коли с капацитет 20 000 бройки годишно. Това предприемачът от Русе обеща в съобщение за поредното си участие на автосалона в Женева, който отворя врати на 5 март. Автомобилите ще са сравнително евтини,

Последно от

Последно от

Най-важното

Избрано от Google

Следвайте във Viber