Калпави доставчици и много екстри провалят новите коли

https://www.24chasa.bg/avto/article/7134980 Калпави доставчици и много екстри провалят новите коли Калпави доставчици и много екстри провалят новите коли www.24chasa.bg
Японската компания Takata произведе над 33 милиона дефектни въздушни възглавници, което доведе до фалита й.

Все повече хора основателно се питат какво става с качеството на новите автомобили, след като през ден, през два започнаха да излизат информации за обратно привикване в сервизите на стотици хиляди коли от почти всички световни марки. За последния месец са издърпани заради съмнения за различни дефекти над 5 милиона возила.

Родни специалисти, търгуващи с премиум марки, споделиха пред “24 часа”, че процентно сервизните акции не са се увеличили значително, но усещането у хората за повече проблеми с новите автомобили идвало от факта, че по света се продават все повече коли. Главният проблем е, че моделите стават все по-глобални и производителите използват почти едни и същи доставчици за възли и компоненти. По този начин, ако се развали една част, този проблем не засяга една марка и нейните многобройни модели, а няколко. Затова и сервизните акции засягат хиляди и милиони коли. Най-ярък в последните години е примерът с Takata. Най-големият производител на въздушни възглавници в света призна, че

33 милиона от

техните продукти

са дефектни

Впоследствие японската компания фалира, но заради нейните еърбези продължават да текат сервизни акции в цял свят, включително и България. В крайна сметка никой не може да каже с точност колко коли по света са оборудвани с възглавници на японската компания и кои от тях са потенциално опасни. Едно е сигурно - засегнати са всички производители (в по-малка или голяма степен), както и повечето от държавите по света.

През 2014 г. от японската компания обявиха, че причината за дефектните въздушни възглавници не е нарушение на технологията, а неправилно съхранявани химикали за направата на възглавниците в мексиканския град Моклова. Оказва се обаче, че причината е много по-сериозна - използваният във въздушните възглавници амониев нитрат може да бъде неправилно задействан. Състоянието на веществото в крайна сметка се влошава с течение на времето, а в райони с топъл и влажен климат това става по-бързо и може да предизвика експлозия, когато се надуват еърбези.

Онзиден Toyota съобщи за още едно масово изтегляне на коли от различни части на света - над 1,6 млн. превозни средства, зарaди проблеми с въздушните възглавници. На 1,06 млн. от колите трябва да бъде заменена цялата система на въздушните възглавници. Европа е особено засегната с 946 000 автомобила, особено моделите Avensis и Corolla. На други 600 000, от които 255 000 в Европа, трябва да бъде инсталиран нов апарат за надуване на въздушните възглавници от страната на пътника.

Многото екстри и напредничави технологии също провалят новите коли. Клиентът става все “по-глезен” и държи колата му да разполага с т.нар. помощници при шофиране,

които в повечето

случаи почти не

използва,

но могат да му донесат ядове. С други думи, колкото повече напредничави технологии има в една кола, толкова тя е по-уязвима.

От друга страна, убийствената конкуренция и постоянното бълване на автомобили карат и самите производители да бъдат по-предпазливи при възникнал проблем. Компаниите бързат да съобщят за сервизна акция дори и при малък риск от дефект.

Контролните ограни също са повишили изискванията към производителите. Например краштестовете се провеждат в много по-сурови условия спрямо и това може да се види с просто око. Ако се направят изследвания със съвременен автомобил и такъв с 10 години по-стар, разликите в резултатите са потресаващи.

Любителите на теориите на конспирациите пък набъркват в схемата с дефектните нови автомобили в последно време американската компания Tesla. Електрическите коли на Илън Мъск набират лавинообразно сила и тепърва ще завладяват Европа. Навсякъде се изтъква безпроблемността на ековозилата, най-малкото заради по-малкото части, агрегати и възли, с които са направени.

Българинът пък има стара приказка за автомобила, било то нов, или употребяван - колата е като жената, въпрос на късмет!

Абонамент за печатен или електронен "24 часа", както и за другите издания на Медийна група България.

Други от Авто

А ако минем на малки, но нови коли?

Щом можете да заделяте поне 250 лева на месец, употребяваният автомобил не е сполучлив избор ГЕОРГИ ЛУКАНОВ В дни на протести заради скъпото гориво и покачването на данъците на автомобилите все повече българи си задават въпроса дали могат да си позволят нова кола, или отново да си купят употребявана.

"Ягуар" на Пиер Берже и Ив Сен Лоран бе продаден за 74 500 евро на търг

"Ягуар MK II" - единият от двата последни автомобила на Пиер Берже и Ив Сен Лоран, бе продаден за рекордните 74 500 евро на търг в Лион, оповести аукционна къща "Озна", цитирана от Франс прес. Колата бе изложена на търг за колекционерски автомобили. Произведена е през 1963 г. и първоначалната й оценка бе 30 000 евро.

"Мъртвата зона" при колите остава в историята

Един от най-големите проблеми, свързани със сигурността при колите, автобусите и камионите, е решен. Т. нар. мъртва зона, която се причинява от носещите предни колони и петното, попадащо между страничните огледала и задната част на превозното средство, вече няма да я има. Технология “премахва” предните греди,

Пътувай в първа класа с Volvo ХС90

Само сега с бонус от 12 000 лв. с ДДС На прага на зимата, флагманът на шведската премиум марка Volvo – луксозният високопроходим модел ХС90, се предлага с изключителни условия - клиентско предимство от 12 000 лв., безплатен пакет Edition* и комплект оригинални зимни гуми Pirelli с джанти на специална цена от 3600 лв. с ДДС.

Skoda обмисля да строи завод в България или Турция

Ръководството на Volkswagen възнамерява да строи завод извън Чехия за автомобилите на марката Skoda, твърди германското издание "Ханделсблат". Решението може да бъде взето от надзорния съвет още през следващата седмица, като според медията вариантите били два - България или Турция. "До мен не е достигала такава информация.

Достойният заместник на Honda Accord

Honda Civic седан e достоен заместник на най-представителния автомобил и тачен у нас Accord. Новият модел даже има по-голям с 52 литра багажник. Удобство е, че има възможност да сгънем задните седалки откъм товарното пространство чрез специални ръчки. Civic с 4 врати е само с 100 мм по-къс от Accord и с 40 мм по-тесен,

Последно от логоЗДРАВЕ

Новини

Последно от лого

Последно от

Последно от

Още от Авто

Тест: Jaguar XF харчи 5,7 л на 100 км дизел при средна скорост 122 км/ч

Дизелът скоро няма да умре. В това ще се убедите, ако покарате луксозния удобен модел Jaguar XF, снабден с двулитров нафтов двигател с мощност 240 конски сили. В ерата на яростни екоатаки срещу дизеловите коли и настъплението на електрическите машини и кросоувърите, този автомобил си е направо изключение.

Ново устройство улеснява крадците на скъпи коли

Ново подобрено устройство улеснява автокрадците на скъпи коли в столицата. С него от далечно разстояние те могат да копират данните от ключовете, съобщи БНТ. Преди началото на зимния сезон от МВР предупреждават и за очакван бум на така наречените кражби на ключ, при които шофьорите за кратко остават без надзор автомобилите си.

Търговците на нови коли са срещу готвените промени в данъчния закон

Асоциацията на автомобилните производители и техните оторизирани представители в България (ААП) не е съгласна с предстоящото приемане на изменения в Закона за местните данъци и такси, в частта за данъчно облагане на автомобилите. Това е становището на организацията, която представлява дилърите на нови коли у нас,

Проверяват 2461 коли BMW у нас, можело да пламнат. По света са 1,6 млн. (Обзор)

BMW привиква обратно в сервиза 1,6 милиона автомобила заради технически проблеми, които могат да предизвикат възпламеняване на колите. Става дума за продажби в цял свят, съобщиха от автоконцерна във вторник. Проблемни са автомобили, произведени между август 2010 и август 2017 г. При тях има изтичане на газ от охлаждането,

Тест на първото BMW с предно предаване

ВMW отдавна се асоциира като марка автомобили, които предлагат нещо страшно, бързо, със задвижване на задните колела, залепено за асфалта и вечно изпреварващо возило (в последното десетилетие и като кросоувър герой). Преди 4 години обаче баварската компания направи немислимото, предлагайки за първи път в историята си модел с предно задвижване -

SUV лидерът Haval ще ви даде ново усещане за пътя

HAVAL е SUV марката на световния производител на леки и лекотоварни автомобили – Great Wall Motors Company. Компанията e първият частен китайски производител с над 30 години опит в автомобилното производството. В отговор на световната тенденция и повишено търсене и предлагане на SUV автомобили, от Great Wall Motors Company решават да отделят

Последно от

Последно от

Най-важното

Избрано от Google

Следвайте във Viber