Калпави доставчици и много екстри провалят новите коли

https://www.24chasa.bg/avto/article/7134980 Калпави доставчици и много екстри провалят новите коли Калпави доставчици и много екстри провалят новите коли www.24chasa.bg
Японската компания Takata произведе над 33 милиона дефектни въздушни възглавници, което доведе до фалита й.

Все повече хора основателно се питат какво става с качеството на новите автомобили, след като през ден, през два започнаха да излизат информации за обратно привикване в сервизите на стотици хиляди коли от почти всички световни марки. За последния месец са издърпани заради съмнения за различни дефекти над 5 милиона возила.

Родни специалисти, търгуващи с премиум марки, споделиха пред “24 часа”, че процентно сервизните акции не са се увеличили значително, но усещането у хората за повече проблеми с новите автомобили идвало от факта, че по света се продават все повече коли. Главният проблем е, че моделите стават все по-глобални и производителите използват почти едни и същи доставчици за възли и компоненти. По този начин, ако се развали една част, този проблем не засяга една марка и нейните многобройни модели, а няколко. Затова и сервизните акции засягат хиляди и милиони коли. Най-ярък в последните години е примерът с Takata. Най-големият производител на въздушни възглавници в света призна, че

33 милиона от

техните продукти

са дефектни

Впоследствие японската компания фалира, но заради нейните еърбези продължават да текат сервизни акции в цял свят, включително и България. В крайна сметка никой не може да каже с точност колко коли по света са оборудвани с възглавници на японската компания и кои от тях са потенциално опасни. Едно е сигурно - засегнати са всички производители (в по-малка или голяма степен), както и повечето от държавите по света.

През 2014 г. от японската компания обявиха, че причината за дефектните въздушни възглавници не е нарушение на технологията, а неправилно съхранявани химикали за направата на възглавниците в мексиканския град Моклова. Оказва се обаче, че причината е много по-сериозна - използваният във въздушните възглавници амониев нитрат може да бъде неправилно задействан. Състоянието на веществото в крайна сметка се влошава с течение на времето, а в райони с топъл и влажен климат това става по-бързо и може да предизвика експлозия, когато се надуват еърбези.

Онзиден Toyota съобщи за още едно масово изтегляне на коли от различни части на света - над 1,6 млн. превозни средства, зарaди проблеми с въздушните възглавници. На 1,06 млн. от колите трябва да бъде заменена цялата система на въздушните възглавници. Европа е особено засегната с 946 000 автомобила, особено моделите Avensis и Corolla. На други 600 000, от които 255 000 в Европа, трябва да бъде инсталиран нов апарат за надуване на въздушните възглавници от страната на пътника.

Многото екстри и напредничави технологии също провалят новите коли. Клиентът става все “по-глезен” и държи колата му да разполага с т.нар. помощници при шофиране,

които в повечето

случаи почти не

използва,

но могат да му донесат ядове. С други думи, колкото повече напредничави технологии има в една кола, толкова тя е по-уязвима.

От друга страна, убийствената конкуренция и постоянното бълване на автомобили карат и самите производители да бъдат по-предпазливи при възникнал проблем. Компаниите бързат да съобщят за сервизна акция дори и при малък риск от дефект.

Контролните ограни също са повишили изискванията към производителите. Например краштестовете се провеждат в много по-сурови условия спрямо и това може да се види с просто око. Ако се направят изследвания със съвременен автомобил и такъв с 10 години по-стар, разликите в резултатите са потресаващи.

Любителите на теориите на конспирациите пък набъркват в схемата с дефектните нови автомобили в последно време американската компания Tesla. Електрическите коли на Илън Мъск набират лавинообразно сила и тепърва ще завладяват Европа. Навсякъде се изтъква безпроблемността на ековозилата, най-малкото заради по-малкото части, агрегати и възли, с които са направени.

Българинът пък има стара приказка за автомобила, било то нов, или употребяван - колата е като жената, въпрос на късмет!

Абонамент за печатен или електронен "24 часа", както и за другите издания на Медийна група България.

Други от Авто

Свърши се с шоуто в Детройт през зимата

Автомобилният свят вече не е същият. Изложенията също. Спомням си преди повече от 10 години (точно преди кризата), когато имах възможността да посетя най-голямото американско шоу в Детройт, което събира нови автомобили на показ пред феновете от далечната 1907 г., каква огромна бе разликата в сравнение със салоните в Европа.

Франция иска от Япония "Рено" и "Нисан" да станат холдингова корпорация

Правителството на Франция настоява френската автомобилна компания "Рено" (Renault) и японската "Нисан" (Nissan), които в момента са съюз, да се обединят в единна холдингова корпорация. Това пише днес японският в. "Никей", цитиран от ТАСС. Според източници на изданието именно такова искане е отправила френската делегация,

За първи път на българския пазар INFINITI България предлага безлихвен лизинг до 7 години

„Витоша Ауто“, партньорът на INFINITI в България, стартира иновативна лизингова програма INFINITI Dream Leasing, която позволява до 7-годишен безлихвен лизинг за закупуването на нов автомобил от гамата на луксозната японска марка. С този продукт INFINITI вада възможност за сигурност на месечната вноска и прави луксозният автомобил по-достъпен.

Volkswagen и Ford обявиха глобалeн съюз

Volkswagen и Ford Motor Company обявиха първото официално споразумение от мащабния съюз, който ще доведе до засилване на конкурентноспособността на двете компании и по-доброто обслужване на клиентите в ерата на бързопроменящата се индустрия. Изпълнителните директори на Volkswagen д-р Хърбърт Диес и на Ford Джим Хакет потвърдиха,

Застраховките спряха ръста на новите коли у нас

По-високите цени на застраховките и на гражданската отговорност намалиха тепма на ръста на продажби на нови автомобили, твърдят търговци. Статистиката на Асоциацията на автомобилните производители в Европа (АСЕА) показва, че през последния месец на миналата година в България са били регистрирани 2559 нови леки коли, което е понижение от 16,

Всеки модел на Ford ще има и електрифицирана версия

Ford започва консултации с партньорите си от профсъюзите и ключови акционери, за да въведе стратегия за цялостна трансформация, целяща засилването на марката и създаването на устойчив доходоносен бизнес в Европа, се казва в официално изявление на компанията. Стратегията, която е част от световната визия на компанията за предлагане на умни

Последно от логоЗДРАВЕ

Новини

Последно от лого

Последно от

Последно от

Още от Авто

Тест на новото Peugeot 508: Най пежото

Новото поколение на Peugeot 508 прикова вниманието на познавачи, зяпачи и фенове още през пролетта на салона в Женева, където обикновено тълпите от хора са пред щандовете на екзотичните марки. Сега флагманът на френската марка е готов да очарова и по родните пътища. Автомобилът ще се хареса дори и на тези, които си падат най-вече по германски,

Вижте кои са най-скъпите коли за 2018-а

Два уникални екземпляра Ferrari 250 GTOs оглавиха списъка на най-скъпите автомобили, продадени през 2018 г. Едната сделка е частна за 70 милиона долара, а другата се осъществява на публичен търг за 20 млн. по-малко.Двете коли са най-ясната илюстрация на господството на италианската марка на пазара на класически автомобили от началото на века,

Citroen празнува 100-годишен юбилей със специална серия Origrins

По случай своята 100-годишнина Citroen ще пусне за част от моделите в богата си гама специална серия Origrins. Френската марка започва годината на своето столетие с разкриване на ексклузивна серия за моделите C1, C3, C3 Aircross Compact SUV, New C4 Cactus, C-Elysee и C4/Grand C4 SpaceTourer. Специалната серия се отличава с ярка индивидуалност,

Тест на BMW X5: Да направиш всичко, както трябва

Изцяло новото поколение на BMW X5 предлага две наглед несъвместими неща - хем да остане познатият на милиони кросоувър, хем да се отличава почти във всичко от предшественика си. Баварските специалисти определено са го постигнали и през следващите години се очаква именно Х5 да бъде най-важният модел на марката.

Караш Porsche 911, плащаш по желание за вредни емисии

orsche разсекрети осмото поколение на eмблематичния си модел 911. Автомобилът със заводски индекс 992 е създаден практически от нулата, но е запазил външността на предшествениците си, като има и ретро препратки в интериора. По време на жизнения си 7-годишен цикъл осмото поколение на Porsche 911 ще започне да се предлага и като plug-in хибрид.

Тест: С електрическия Nissan Leaf нямате нужда от спирачка!

Наскоро четох едно мнение на българин, живеещ в Щатите, който от около половин година кара Tesla Model 3. Надълго и нашироко човекът описва предимствата на екологичния автомобил и завършва с думите: “единственият ми проблем е, че след 6 месеца с Tesla Model 3 не ми се карат други автомобили. Дори най-новите спортни коли ми се струват като

Последно от

Последно от

Най-важното

Избрано от Google

Следвайте във Viber