Калпави доставчици и много екстри провалят новите коли

https://www.24chasa.bg/avto/article/7134980 Калпави доставчици и много екстри провалят новите коли Калпави доставчици и много екстри провалят новите коли www.24chasa.bg
Японската компания Takata произведе над 33 милиона дефектни въздушни възглавници, което доведе до фалита й.

Все повече хора основателно се питат какво става с качеството на новите автомобили, след като през ден, през два започнаха да излизат информации за обратно привикване в сервизите на стотици хиляди коли от почти всички световни марки. За последния месец са издърпани заради съмнения за различни дефекти над 5 милиона возила.

Родни специалисти, търгуващи с премиум марки, споделиха пред “24 часа”, че процентно сервизните акции не са се увеличили значително, но усещането у хората за повече проблеми с новите автомобили идвало от факта, че по света се продават все повече коли. Главният проблем е, че моделите стават все по-глобални и производителите използват почти едни и същи доставчици за възли и компоненти. По този начин, ако се развали една част, този проблем не засяга една марка и нейните многобройни модели, а няколко. Затова и сервизните акции засягат хиляди и милиони коли. Най-ярък в последните години е примерът с Takata. Най-големият производител на въздушни възглавници в света призна, че

33 милиона от

техните продукти

са дефектни

Впоследствие японската компания фалира, но заради нейните еърбези продължават да текат сервизни акции в цял свят, включително и България. В крайна сметка никой не може да каже с точност колко коли по света са оборудвани с възглавници на японската компания и кои от тях са потенциално опасни. Едно е сигурно - засегнати са всички производители (в по-малка или голяма степен), както и повечето от държавите по света.

През 2014 г. от японската компания обявиха, че причината за дефектните въздушни възглавници не е нарушение на технологията, а неправилно съхранявани химикали за направата на възглавниците в мексиканския град Моклова. Оказва се обаче, че причината е много по-сериозна - използваният във въздушните възглавници амониев нитрат може да бъде неправилно задействан. Състоянието на веществото в крайна сметка се влошава с течение на времето, а в райони с топъл и влажен климат това става по-бързо и може да предизвика експлозия, когато се надуват еърбези.

Онзиден Toyota съобщи за още едно масово изтегляне на коли от различни части на света - над 1,6 млн. превозни средства, зарaди проблеми с въздушните възглавници. На 1,06 млн. от колите трябва да бъде заменена цялата система на въздушните възглавници. Европа е особено засегната с 946 000 автомобила, особено моделите Avensis и Corolla. На други 600 000, от които 255 000 в Европа, трябва да бъде инсталиран нов апарат за надуване на въздушните възглавници от страната на пътника.

Многото екстри и напредничави технологии също провалят новите коли. Клиентът става все “по-глезен” и държи колата му да разполага с т.нар. помощници при шофиране,

които в повечето

случаи почти не

използва,

но могат да му донесат ядове. С други думи, колкото повече напредничави технологии има в една кола, толкова тя е по-уязвима.

От друга страна, убийствената конкуренция и постоянното бълване на автомобили карат и самите производители да бъдат по-предпазливи при възникнал проблем. Компаниите бързат да съобщят за сервизна акция дори и при малък риск от дефект.

Контролните ограни също са повишили изискванията към производителите. Например краштестовете се провеждат в много по-сурови условия спрямо и това може да се види с просто око. Ако се направят изследвания със съвременен автомобил и такъв с 10 години по-стар, разликите в резултатите са потресаващи.

Любителите на теориите на конспирациите пък набъркват в схемата с дефектните нови автомобили в последно време американската компания Tesla. Електрическите коли на Илън Мъск набират лавинообразно сила и тепърва ще завладяват Европа. Навсякъде се изтъква безпроблемността на ековозилата, най-малкото заради по-малкото части, агрегати и възли, с които са направени.

Българинът пък има стара приказка за автомобила, било то нов, или употребяван - колата е като жената, въпрос на късмет!

Абонамент за печатен или електронен "24 часа", както и за другите издания на Медийна група България.

Други от Авто

Електрически коли при завод на VW в Кремиковци или край Пловдив

След като стана ясно, че България им лек превес пред Сърбия за изграждането на чисто новия завод на Volkswagen, логичен е въпросът какви автомобили ще се сглобяват в Кремиковци или край Пловдив, ако нашата страна бъде избрана от германския концерн. Със сигурност това ще са модели на Skoda и Seat, като се очаква през 2023 година тези коли да са

Очила срещу прилошаване в колата!

itroen пусна и на българския пазар иновативните си очила срещу прилошаване - Seetroen, които имах шанса да изпробвам лично по време на последния тест на най-новия кросоувър на френската компания в Мароко. Принципът, на който функционират очилата, е прост. Те съдържат цветна течност, благодарение на която се пресъздава линията на хоризонта и се

Volvo вгражда камери, които ще следят водачите за алкохол и опасно поведение

Volvo Cars предприема нова стъпка - част от амбициите на компанията да сложи край на фаталните случаи в автомобилите си. Шведският производител решително се заема с проблема с разсейването на водачите и шофирането под влияние на упойващи вещества. Освен превишената скорост, срещу която Volvo предприема мерки,

Пежо иска да купи Fiat-Chrysler и Jaguar Land Rover!

Един от трите най-големи акционери в алианса PSA - семейството Пежо, настоява да се купят още големи марки след Opel. Французите са се насочили към концерна Fiat Chrysler Automobiles и гиганта Jaguar Land Rover. От Пежо са много доволни от сделката с General Motors за Опел. Евентуално сливане с FCA ще помогне на французите да влязат на пазара в

Тест на най-бързото Mini: лесно е да го окаляш

Най-бързото и пъргаво Mini - John Cooper Works, е една от малкото коли, които все още се предлагат с ръчна скоростна кутия. Трансмисията в най-новата версия на култовия автомобил даже е така направена, че трябва да се свикне с превключването на предавките - почти като в поршета и ламборгини. Тази стегнатост на скоростната кутия прави предавките

Следващият Джеймс Бонд ще е с електрически Aston Martin

Джеймс Бонд ще управлява електромобил, струващ 250 000 лири, в следващия филм за Агент 007, съобщават британските медии. Режисьорът Кари Джоджи Фукунага иска звездата Даниел Крейг да седне зад волана на лимитираното издание на Aston Martin. Моделът Rapide E е първият електромобил на британската компания,

Последно от логоЗДРАВЕ

Новини

Последно от лого

Последно от

Последно от

Още от Авто

Автосалон Женева: Масовите модели ще са три в едно

Една тенденция за масовите автомобили се откри по време на салона в Женева. Почти всички производители, от ниския ценови клас до премиум сегмента, обмислят моделите си така, че да предлагат три типа задвижване - с двигател с вътрешно горене, с хибридни или изцяло електрическо. Причините за това са много.

Автотренд 2019: хиперколи за супербогати!

Автосалонът в Женева от години се слави като мястото, където може да видите и пипнете най-скъпите и бързи коли на планетата, събрани накуп. На сегашното изложение обаче тези автомобили не само са повече от друг път, но производителите им се хвалят, че бройките, които са планирали да сглобят, са на привършване.

Фолксваген идва в България? В Сърбия казват друго

Планът на Фолксваген за фабрика на Балканите наелектризира страните от региона, пише австрийският "Ди Пресе". И наистина: сръбската преса изобилства от публикации, в които се спекулира, че Фолксваген ще избере Сърбия, предава "Дойче веле". Къде ще построи Фолксваген новата си фабрика, която трябва да заработи през 2022 година?

Ето я най-скъпата кола в света, струва 11 млн. евро!

Bugatti представи на салона в Женева поредната си хиперкола, която би всички ценови рекорди. Автомобилът струва 11 милиона евро (с 5 млн. по-малко от първоначално обявената цена), като единственият му екземпляр е предназначен за внука на Фердинанд Порше - Фердинанд Пих, който бе начело на Volkswagen почти четвърт век и е главен идеолог на проекта

Искат да строят завод за електрически BG коли в Австрия!

Единственият български предприемач на автосалона в Женева - Росен Даскалов, призна пред "24 часа", че австрийски инвеститор проявява огромен интерес към бъдещите електрически модели на изцяло българската марка Sin Cars. Даскалов вече обяви, че ще отвори завод за сглобяването на екологичните автомобили в Русе в средата на следващата година.

Електрическият Jaguar стана Кола на Европа 2019

Първият електрически Jaguar - I-Pace, стана Автомобил на Европа 2019. След преброяването на гласовете се оказа, че екологичният кросоувър е с еднакъв брой точки с Alpine A110. След балотаж носител на наградата стана Jaguar I-Pace. В крайното класиране Jaguar и Alpine A110 получиха по 250 точки, а след тях се наредиха Kia ceed с 247,

Последно от

Последно от

Най-важното

Избрано от Google

Следвайте във Viber