Тест: Jaguar XF харчи 5,7 л на 100 км дизел при средна скорост 122 км/ч

https://www.24chasa.bg/avto/article/7125751 Тест: Jaguar XF харчи 5,7 л на 100 км дизел при средна скорост 122 км/ч Тест: Jaguar XF харчи 5,7 л на 100 км дизел при средна скорост 122 км/ч www.24chasa.bg
СНИМКА: Георги Луканов

Дизелът скоро няма да умре. В това ще се убедите, ако покарате луксозния удобен модел Jaguar XF, снабден с двулитров нафтов двигател с мощност 240 конски сили.

В ерата на яростни екоатаки срещу дизеловите коли и настъплението на електрическите машини и кросоувърите, този автомобил си е направо изключение.

Модификацията Jaguar XF 2,5d AWD, която тествах, не е модерен кросоувър и офроудър, но повярвайте ми, ще ви свърши много повече работа дори и при заснежени пътища, не само заради наличието на 4х4.

Въпреки че в премиум класа, нафтовият Jaguar XF харчи удивително малко. Автомобилът даде разход 5,7 литра на 100 км пробег по магистрала “Тракия” при средна скорост 122 км/ч (реални 140-145 км/ч)! Тези цифри се изписаха на таблото, при положение че колата бе натоварена с 4-ма пътници, багаж и

надут до дупка

климатроник заради

жегата от 47 градуса

на слънце

при тръгването (36 на сянка)! Много малко коли в света са способни да дадат такъв разход на гориво, съчетан с отличната мощност и пъргавина, идващи от 240-те конски сили, налични при 4000 оборота, и максималния въртящ момент от 500 Nm още при 1500 об/мин.

При обем на резервоара от 66 литра, този престижен шефски модел може да измине с едно зареждане разстояние от около 950 км, и то при каране само по магистрала.

Конкурентът на такива лъвове в класа като Audi A6, BMW Серия 5 и Mercedes E-Class освен това има истински за един типичен ягуар глад за високи скорости и ускорение. Автомобилът отлепя от 0 до 100 км/ч за 6,5 секунди, но силата му е в дърпането в диапазона от 100 до 150 км/ч.

При т.нар. “ластици” в крайната лява лента колата държи отлично темпо сред останалите расови машини и не им отстъпва въобще. За това се грижи и чудесният 8-степенен автоматик от ZF, който чудесно си партнира с мотора.

В режим спорт ягуарът показва още повече нрава и почва даже “леко да ръмжи” с гърлен звук от ауспусите. Тежащият 1865 кг автомобил е със задвижане на 4-те колела, но

при нормални пътни

условия водещи

са задните,

което също оказва влияние на великолепното пътно поведение, което съчетава добра връзка с пътя, но и комфорт при возене.

Огромното междуосие от 2960 мм гарантира на трима пътници отзад предостатъчно място, което е водещо в класа. Обемът на багажника е 540 литра.

За разлика от отпред таванът не пада така косо и не “натиска” главите на пътниците (дизайн, какво да правиш).

Естествено, материалите са с изключително качество, като още от базовото ниво се предлага кожа и полиран алуминий, а за по-ексклузивно усещане могат да се поръчват различни апликации от естествено дърво.

Мултимедията е с 10,2-инчов сензорен екран и 4-ядрен процесор, който я прави светкавично бърза. Таблото пред водача също е дигитално.

С натискането на старт бутона вентилационните отвори се завъртат и отварят, като тези ефекти се допълват и от подвижния и изскачащ въртящ се регулатор, наречен Drive Selector, който замества традиционния скоростен лост.

Трябва да се отбележи, че XF се движи с по-дълги интервали между посещенията в сервиз. Така че няма да ви се наложи да мислите за сервизно обслужване, преди да изминете до 34 000 км или след период от две години.

Абонамент за печатен или електронен "24 часа", както и за другите издания на Медийна група България.

Други от Авто

Tesla пуска таксита без шофьори, собствениците ще печелят до 30 000 долара на година!

На частно събитие за инвеститори, посветено на безпилотната технология, босът на американската компания Tesla - Илън Мъск, показа свой микрочип за автопилот, както и разказа за амбициозните си планове за стартиране на безпилотни таксиметрови услуги още догодина. Мъск очаква, че само след година ще има повече от един милион таксита-роботи с

Бизнесът със стари коли рухна

С 9,2% са намалели регистрациите на употребяваните автомобили само от началото на годината Много от търговците на употребявани автомобили са пред фалит, след като от началото на годината бизнесът с вноса на стари коли още повече зацикли. С 9,2 процента са намалели регистрациите в България на возилата с пробег, сочи официалната статистика на МВР.

Защо ви е Bentley, като има Touareg?

Folkswagen явно излиза още по-силен след “Дизелгейт”, струвайки на германския концерн милиарди евро. Компанията не само успешно разреши много от проблемите с имиджа, реорганизира всичките си предприятия, но вече вади изцяло ново поколение автомобили, което явно е по-добро от всякога. Такъв е и последният модел от най-високия клас и новият флагман

Представиха в София градския кросоувър Volkswagen T-Cross

В центъра на София пред клиенти и журналисти бе представен най-новия кросоувър представител на Volkswagen, наречен T-Cross Най-малкият SUV модел в семейството на Volkswagen използва два еднолитрови двигатели, които вече доказаха по впечатляващ начин възможностите и надеждността си в Polo. Бензиновият вариант TSI с 3-цилиндров двигател с филтър за

Магистрала в Шандун ще бъде подобрена заради движението на автономни коли

Участък от магистрала в провинция Шандун ще бъде подобрен, така че да позволи движението на автономни коли и се очаква това да стане възможно още този септември, съобщава bulgarian.cri.cn. По дългия 26 километра път има три тунела, три пункта за събиране на тол такси, мост и множество склонове, които имитират различни реални пътни ситуации,

Новият F-MAX – победител в международния конкурс “Камион на годината - 2019”, е вече в България

Страната ни е първата спирка от Европейската обиколка на новият влекач. От 5-ти април F-MAX е в София Новият най-голям член от семейството на FORD TRUCKS стартира своето Европейско пътешествие от България. Почетната обиколка на F-MAX започна от Европейската столицата на културата – Пловдив (на 2-ри и 3ти Април),

Последно от лого

Новини

Последно от лого

Последно от

Последно от

Още от Авто

Министър откри мотоизложение в София

На 10 април бе даден стартът на дългоочакваното мотоциклетно изложение Moto Expo 2019. Зам.-министърът на транспорта Ангел Попов откри шоуто. На официалната церемония присъстваха още Богдан Николов – председател на Българската федерация по мотоциклетизъм, Таня Груева – изпълнителен директор на ААП, Атанас Василев – ръководител секция „Мотоциклети“

39-годишен мерцедес спечели ретро рали “Стримон”

Mercedes 380 SEL, произведен през 1980 г., спечели международното ретро рали “Стримон”. В надпреварата, която се проведе след 10-годишно прекъсване, взеха участие 44 екипажа, от които 20 от Гърция. Собственост на мерцедеса победител е бившият съпруг на посланичката ни в Турция Надежда Нейнски - Камен Михайлов.

Новият 208 - първото електрическо пежо

Peugeot е на гребана автотренда "три в едно" и го показа нагледно на салона в Женева. Французите не се притесниха да предложат следващото поколение на един от най-масовите си модели - 208, не само с модерен и дързък дизайн отвън и в интериора, но обявиха, че ще предлагат градската кола в три варианта на задвижване - с двигател с вътрешно горене,

Ford Kuga вече прилича на порше

На специално мероприятие в Амстердам Ford показа за първи път новата Kuga. Външно колата бе оприличена от мнозина от присъстващите като някой от кросоувър моделите на премиум марката Porsche. Оказа се, че в дизайна на третото поколение на Ford Kuga са имали думата и досегашните клиенти на автомобила,

25 наши и 20 гръцки екипажа на ретро рали "Стримон"

25 наши и 20 гръцки екипажа стартираха в ретро рали "Стримон". Началото бе дадена пред Националния исторически музей в Бояна, като в петък следобед участниците ще финишират в Кюстендил. Автомобилите направиха скоростна отсечка от сградата на НАП в Кюстендил до площад "Велбъжд". След това колите бяха изложени на площада.

До 2030 г. всички коли в ЕС с електрически мотор (Обзор)

Eвродепутатите и министрите на ЕС са постигнали съгласие относно по-високите цели (37,5%) за намаляване на емисиите на парникови газове за нови автомобили до 2030 г. в сравнение с предложената от Европейската комисия цел от 30%. Законодателството също представя цели за намаляване на емисиите на CO2 за нови лекотоварни автомобили (31%) до 2030 г.

Последно от

Последно от

Най-важното

Избрано от Google

Следвайте във Viber