Тест: Jaguar XF харчи 5,7 л на 100 км дизел при средна скорост 122 км/ч

https://www.24chasa.bg/avto/article/7125751 Тест: Jaguar XF харчи 5,7 л на 100 км дизел при средна скорост 122 км/ч Тест: Jaguar XF харчи 5,7 л на 100 км дизел при средна скорост 122 км/ч www.24chasa.bg
СНИМКА: Георги Луканов

Дизелът скоро няма да умре. В това ще се убедите, ако покарате луксозния удобен модел Jaguar XF, снабден с двулитров нафтов двигател с мощност 240 конски сили.

В ерата на яростни екоатаки срещу дизеловите коли и настъплението на електрическите машини и кросоувърите, този автомобил си е направо изключение.

Модификацията Jaguar XF 2,5d AWD, която тествах, не е модерен кросоувър и офроудър, но повярвайте ми, ще ви свърши много повече работа дори и при заснежени пътища, не само заради наличието на 4х4.

Въпреки че в премиум класа, нафтовият Jaguar XF харчи удивително малко. Автомобилът даде разход 5,7 литра на 100 км пробег по магистрала “Тракия” при средна скорост 122 км/ч (реални 140-145 км/ч)! Тези цифри се изписаха на таблото, при положение че колата бе натоварена с 4-ма пътници, багаж и

надут до дупка

климатроник заради

жегата от 47 градуса

на слънце

при тръгването (36 на сянка)! Много малко коли в света са способни да дадат такъв разход на гориво, съчетан с отличната мощност и пъргавина, идващи от 240-те конски сили, налични при 4000 оборота, и максималния въртящ момент от 500 Nm още при 1500 об/мин.

При обем на резервоара от 66 литра, този престижен шефски модел може да измине с едно зареждане разстояние от около 950 км, и то при каране само по магистрала.

Конкурентът на такива лъвове в класа като Audi A6, BMW Серия 5 и Mercedes E-Class освен това има истински за един типичен ягуар глад за високи скорости и ускорение. Автомобилът отлепя от 0 до 100 км/ч за 6,5 секунди, но силата му е в дърпането в диапазона от 100 до 150 км/ч.

При т.нар. “ластици” в крайната лява лента колата държи отлично темпо сред останалите расови машини и не им отстъпва въобще. За това се грижи и чудесният 8-степенен автоматик от ZF, който чудесно си партнира с мотора.

В режим спорт ягуарът показва още повече нрава и почва даже “леко да ръмжи” с гърлен звук от ауспусите. Тежащият 1865 кг автомобил е със задвижане на 4-те колела, но

при нормални пътни

условия водещи

са задните,

което също оказва влияние на великолепното пътно поведение, което съчетава добра връзка с пътя, но и комфорт при возене.

Огромното междуосие от 2960 мм гарантира на трима пътници отзад предостатъчно място, което е водещо в класа. Обемът на багажника е 540 литра.

За разлика от отпред таванът не пада така косо и не “натиска” главите на пътниците (дизайн, какво да правиш).

Естествено, материалите са с изключително качество, като още от базовото ниво се предлага кожа и полиран алуминий, а за по-ексклузивно усещане могат да се поръчват различни апликации от естествено дърво.

Мултимедията е с 10,2-инчов сензорен екран и 4-ядрен процесор, който я прави светкавично бърза. Таблото пред водача също е дигитално.

С натискането на старт бутона вентилационните отвори се завъртат и отварят, като тези ефекти се допълват и от подвижния и изскачащ въртящ се регулатор, наречен Drive Selector, който замества традиционния скоростен лост.

Трябва да се отбележи, че XF се движи с по-дълги интервали между посещенията в сервиз. Така че няма да ви се наложи да мислите за сервизно обслужване, преди да изминете до 34 000 км или след период от две години.

Абонамент за печатен или електронен "24 часа", както и за другите издания на Медийна група България.

Други от Авто

Свърши се с шоуто в Детройт през зимата

Автомобилният свят вече не е същият. Изложенията също. Спомням си преди повече от 10 години (точно преди кризата), когато имах възможността да посетя най-голямото американско шоу в Детройт, което събира нови автомобили на показ пред феновете от далечната 1907 г., каква огромна бе разликата в сравнение със салоните в Европа.

Франция иска от Япония "Рено" и "Нисан" да станат холдингова корпорация

Правителството на Франция настоява френската автомобилна компания "Рено" (Renault) и японската "Нисан" (Nissan), които в момента са съюз, да се обединят в единна холдингова корпорация. Това пише днес японският в. "Никей", цитиран от ТАСС. Според източници на изданието именно такова искане е отправила френската делегация,

За първи път на българския пазар INFINITI България предлага безлихвен лизинг до 7 години

„Витоша Ауто“, партньорът на INFINITI в България, стартира иновативна лизингова програма INFINITI Dream Leasing, която позволява до 7-годишен безлихвен лизинг за закупуването на нов автомобил от гамата на луксозната японска марка. С този продукт INFINITI вада възможност за сигурност на месечната вноска и прави луксозният автомобил по-достъпен.

Volkswagen и Ford обявиха глобалeн съюз

Volkswagen и Ford Motor Company обявиха първото официално споразумение от мащабния съюз, който ще доведе до засилване на конкурентноспособността на двете компании и по-доброто обслужване на клиентите в ерата на бързопроменящата се индустрия. Изпълнителните директори на Volkswagen д-р Хърбърт Диес и на Ford Джим Хакет потвърдиха,

Застраховките спряха ръста на новите коли у нас

По-високите цени на застраховките и на гражданската отговорност намалиха тепма на ръста на продажби на нови автомобили, твърдят търговци. Статистиката на Асоциацията на автомобилните производители в Европа (АСЕА) показва, че през последния месец на миналата година в България са били регистрирани 2559 нови леки коли, което е понижение от 16,

Всеки модел на Ford ще има и електрифицирана версия

Ford започва консултации с партньорите си от профсъюзите и ключови акционери, за да въведе стратегия за цялостна трансформация, целяща засилването на марката и създаването на устойчив доходоносен бизнес в Европа, се казва в официално изявление на компанията. Стратегията, която е част от световната визия на компанията за предлагане на умни

Последно от логоЗДРАВЕ

Новини

Последно от лого

Последно от

Последно от

Още от Авто

Тест на новото Peugeot 508: Най пежото

Новото поколение на Peugeot 508 прикова вниманието на познавачи, зяпачи и фенове още през пролетта на салона в Женева, където обикновено тълпите от хора са пред щандовете на екзотичните марки. Сега флагманът на френската марка е готов да очарова и по родните пътища. Автомобилът ще се хареса дори и на тези, които си падат най-вече по германски,

Вижте кои са най-скъпите коли за 2018-а

Два уникални екземпляра Ferrari 250 GTOs оглавиха списъка на най-скъпите автомобили, продадени през 2018 г. Едната сделка е частна за 70 милиона долара, а другата се осъществява на публичен търг за 20 млн. по-малко.Двете коли са най-ясната илюстрация на господството на италианската марка на пазара на класически автомобили от началото на века,

Citroen празнува 100-годишен юбилей със специална серия Origrins

По случай своята 100-годишнина Citroen ще пусне за част от моделите в богата си гама специална серия Origrins. Френската марка започва годината на своето столетие с разкриване на ексклузивна серия за моделите C1, C3, C3 Aircross Compact SUV, New C4 Cactus, C-Elysee и C4/Grand C4 SpaceTourer. Специалната серия се отличава с ярка индивидуалност,

Тест на BMW X5: Да направиш всичко, както трябва

Изцяло новото поколение на BMW X5 предлага две наглед несъвместими неща - хем да остане познатият на милиони кросоувър, хем да се отличава почти във всичко от предшественика си. Баварските специалисти определено са го постигнали и през следващите години се очаква именно Х5 да бъде най-важният модел на марката.

Караш Porsche 911, плащаш по желание за вредни емисии

orsche разсекрети осмото поколение на eмблематичния си модел 911. Автомобилът със заводски индекс 992 е създаден практически от нулата, но е запазил външността на предшествениците си, като има и ретро препратки в интериора. По време на жизнения си 7-годишен цикъл осмото поколение на Porsche 911 ще започне да се предлага и като plug-in хибрид.

Тест: С електрическия Nissan Leaf нямате нужда от спирачка!

Наскоро четох едно мнение на българин, живеещ в Щатите, който от около половин година кара Tesla Model 3. Надълго и нашироко човекът описва предимствата на екологичния автомобил и завършва с думите: “единственият ми проблем е, че след 6 месеца с Tesla Model 3 не ми се карат други автомобили. Дори най-новите спортни коли ми се струват като

Последно от

Последно от

Най-важното

Избрано от Google

Следвайте във Viber