Бензиновите коли втора ръка по-скъпи

https://www.24chasa.bg/avto/article/7095381 Бензиновите коли втора ръка по-скъпи Бензиновите коли втора ръка по-скъпи www.24chasa.bg
Бензиновите коли втора ръка по-скъпи
СНИМКА: Пиер Петров

Заради екологичната истерия на дизеловите автомобили и множеството спекулации по бъдещата им забрана в Европа и у нас на тържището за употребявани коли в столичния квартал “Горубляне” се забелязва увеличаване на цената на бензиновите возила.

“Ако допреди няколко месеца купувачите се мръщеха на цена за бензинова Toyota Avensis от 10 000 лв. например, сега същата кола може да се продаде с хиляда лева отгоре, и то много по-лесно. Хората определено са притеснени от тази офанзива срещу дизеловите коли в Европа и все повече се замислят, когато купуват нафтови автомобили. Това обаче не променя общата картина на пазара. Дизеловите автомобили, особено в горния сегмент,

продължават

да се търсят

повече, защото

са много

по-икономични Цените на нафтовите употребявани коли не са паднали в Европа, както твърдят мнозина. Причината е, че интересът към тях е огромен и не е само от България, но и от съседните страни, както и от Полша и Украйна”, обясняват ситуацията на пазара група търговци в “Горубляне”. Те твърдят, че не вземат по-евтино дизеловите автомобили и заради факта, че в страни като Италия, Франция и дори в Германия, много от собствениците продават употребяваните си коли, но за да купят друга по-нова, но отново втора ръка.

“Причината е, че новите автомобили, особено в по-горния клас, са натъпкани с екстри и технологии и се оскъпиха много. Не са по джоба дори и на средния италианец или французин”, обяснява разпалено друг търговец, докато лъска с гюдерията бяло Audi A1, внесено лично от него перди няколко дни от Италия.

“Човекът ми продаде аудито, но ми обясни, че отново ще си вземе употребяван автомобил, защото няма възможност да си купи нов”, каза продавачът.

Според търговците от “Горубляне” като цяло ситуацията на пазара втора ръка в България не се е променила драстично. Бензиновите автомобили са предпочитани при малките коли, а дизеловите при средния и високия клас. Нафтовите автомобили харчат с поне 30 процента по-малко гориво и затова са предпочитани при покупка на упортребяван автомобил.

В “Горубляне”

средната възраст

на продаваните

автомобили е

около 13-15

години и нагоре на цена предимно между 5000 и 12 000 лева. Не такава била ситуацията с тържищата за коли извън столицата. В Дупница масово се предлагали автомобили над 20 години, а в Монтана и във Враца вървели дори и по-възрастни возила на цени не по-високи от 3-4 хиляди лева. Всички търговци от “Горубляне” се обединяват около мнението, че българинът няма пари и затова купуват масово употребявани возила на достолепна възраст. Според тях вдигането на данъка на по-старите коли средно с около 20-30 процента нямало да промени ситуацията на пазара, защото промяната е символична и нямало да откаже купувачите.

В България през 2017 година са внесени 100 000 стари коли, от които 40% са с дизелови мотори. Това съобщи европейският Съюз на транспорта и околната среда.

Всяка втора нафтова кола пък е по-стара от 10 години. Това се отразява пряко върху качеството на въздуха у нас. 27% от внесените от Западна Европа в България дизелови коли идват от Германия. Повечето вкарани в България през 2017-а коли миналата година са внос от Италия - 63%.

Бензиновите коли втора ръка по-скъпи

Има промени в автомобилния парк у нас, сочи стастиката на регистрираните превозни средства в България от 1 юли 2017-а до 1 април 2018 г. В този период дизеловите возила у нас са с 19 710 повече, а бензиновите са намалели с 64 138. Данните са за всички леки автомобили - нови и употребявани. В средата на миналата година бензиновите возила, водени на отчет в България, са били 1 432 216 - сега са 1 368 078. Към 1 юли 2017-а дизеловите автомобили с регистрация са били 1 148 727, а към 1 април тази година те са скочили на 1 168 437. Това означава, че съотношението на бензинови към дизелови автомобили на родния автопарк сега е 17 процента в полза на бензиновите возила, докато преди 8 месеца тя е била 24 процента, т.е. разликата за 8 месеца е 7%.

Коренно различна обаче е картината при продажбата на нови автомобили - все по-малко търсене на дизелови автомобили за сметка на бензиновите, хибридите и електрическите. За цялата 2017 г. делът на нафтовите возила е бил 53%, а на бензиновите - 43%.

През 2016 г. дизеловите коли са 60%, а бензиновите - 38%. След първите три месеца на тази година съотношението дизел към бензин е почти изравнено - 48% към 47%, като останалите проценти отиват към возилата с алтернативно задвижване.

Абонамент за печатен или електронен "24 часа", както и за другите издания на Медийна група България.

Други от Авто

Срив: 31 % спад на употребяваните леки коли у нас, 45 % при новите!

Срив: 31 % спад на употребяваните леки коли у нас, 45 % при новите!

С 30,95 процента са намалели продажбите на употребяваните леки автомобили (категория М1) у нас през март, когато ни връхлетя пандемията от коронавирус. Това сочат данните на регистрациите на пътните превозни средства на КАТ от началото на годината. През третия месец на 2020-а са регистрирани 11 027 леки автомобили нов внос

Kia показа в Детройт най-бързия модел в историята си.

Коронавирусът отмени и най-престижните автомобилни изложения

Най-посетеният автосалон в света - този в Париж и един от най-популярните в САЩ - в Детройт няма да се проведат заради епидемията от коронавирус. Новината дойде почти едновременно от организаторите на двете прояви, пише "Дневник". И докато за това в Щатите изненадата не е голяма, защото е насрочено за юни

По време на криза: продават употребявано Bugatti за 3,5 млн. евро!

По време на криза: продават употребявано Bugatti за 3,5 млн. евро!

Опустушителната икономическа криза, която тепърва ще набира скорост заради пандемията от коронавирус, явно кара и богатите по света да се разделят с любимите си "играчки". Немският дилър на луксозни коли Hollmann International продава Bugatti Chiron Sport, излязъл от завода през октомври 2019 г. Продавачът оценява използвания хиперкар на 3 милиона

Защо водачите на Audi не се притесняват, ако автомобилът им аварира на пътя

Защо водачите на Audi не се притесняват, ако автомобилът им аварира на пътя

Преди да тръгнат на дълъг път, в България или в чужбина, отговорните водачи имат навика да проверяват състоянието на автомобила. В много от съвременните коли обаче шофьорите, дори и да имат по-голяма техническа грамотност, реално могат да проверят само гумите и евентуално нивото на маслото и някои експлотационни течности

"Фиат-Крайслер" Снимка: Ройтерс

Fiat-Chrysler се надява да заработи в Италия от идната седмица

"Фиат-Крайслер" (Fiat-Chrysler) се надява да възобнови част от производството на автомобили в трите си завода в Италия от идната седмица, ако получи зелена светлина от правителството, заяви днес Джанлука Фико от синдиката на италианските металоработници, цитиран от Ройтерс. По-рано този месец Италия забрани пътуванията в страната и нареди да бъдат

В очакване на новия Land Rover Defender

В очакване на новия Land Rover Defender

Новият Land Rover Defender може да накара всички останали да изглеждат обикновени. Последното поколение на легендарния британски всъдеход разполага с несравними офроуд способности, които ще оправдаят очакванията на всички, като същевременно ще ги изумят и със своите иновативни технологии. Иконата на Land Rover е с изключителен дизайн и просторен

Последно от 24 здраве лого

Новини

Последно от мила бг лого

Последно от

Последно от

Още от Авто

България с най-голям ръст в продажбите на лекотоварни коли в Европа

България с най-голям ръст в продажбите на лекотоварни коли в Европа

България е една от малкото страни в Европа, а и с най-голям ръст, в продажбите на лекотоварни автомобили (до 3,5 тона), сочи стастиката на Асоциацията на европейските производители (АСЕА). През февруари покачването на сделките с ванове и баничарки у нас е с 31,7 на сто, а през първите два месеа на годината с 21,2%

14 млн. европейци от автобизнеса могат да останат без работа

14 млн. европейци от автобизнеса могат да останат без работа

Асоциацията на европейските автомобилни производители (ACEA) прогнозира безпрецедентна криза за автоиндустрията, причинена от разпространението на коронавирусна инфекция COVID-19. Поради спирането на работата на заводи, разкъсването на веригите за доставки и затварянето на автокъщи 14 милиона души може да загубят работата си, смятат от АСЕА

50 години Range Rover

50 години Range Rover

Land Rover отпразнува златен юбилей от създаването на Range Rover, като изгради огромна снежна арт инсталация на ледената писта в Арджеплог, в северната част на Швеция. Произведението на изкуството, широко 260 метра, бе поставено в центъра на тестовия терен, през който всички модели на Land Rover са преминали при производство

Заради коронавируса в Китай доставят колите на адрес, а ключовете с дрон

Заради коронавируса в Китай доставят колите на адрес, а ключовете с дрон

Пандемията от коронавирус, която парализира целия свят, накара един от водещите китайски производители да предложи усъвершенствани онлайн услуги при поръчката и доставката на нов автомобил. Компанията стартира доставка на новите си коли и по-специално на новия си SUV - Geely Icon, на посочения от клиента адрес обезпаразитен

Италиански професор: Няма нужда от маска, ако сте сам в колата!

Италиански професор: Няма нужда от маска, ако сте сам в колата!

Трябва ли да нося маска, когато шофирам? Как мога да дезинфекцирам машината си? Как трябва да се предпазя при зареждане с гориво? Има много въпроси, които шофьорите си задават в условията на пандемията от коронавирус. На тези въпроси отговаря професор Фабрицио Преляско, вирусолог от Миланския университет и здравен директор на IRCCS Galeazzi

Шок! С 30% са намалели продажбите на нови коли у нас още през февруари

Шок! С 30% са намалели продажбите на нови коли у нас още през февруари

Още преди да настъпи пандемията от коронавирус в България продажбите на нови автомобили у нас са се сринали с близо 1/3. Това сочат официалните данни на АСЕА (Асоциацията на автомобилните производители в Европа). През февруари спадът за България е 29,2 процента, като това е най-голямото пропадане от всички страни в Европа

Последно от

Последно от

Най-важното

Избрано от Google

Следвайте във Viber