Бензиновите коли втора ръка по-скъпи

https://www.24chasa.bg/avto/article/7095381 Бензиновите коли втора ръка по-скъпи Бензиновите коли втора ръка по-скъпи www.24chasa.bg
СНИМКА: Пиер Петров

Заради екологичната истерия на дизеловите автомобили и множеството спекулации по бъдещата им забрана в Европа и у нас на тържището за употребявани коли в столичния квартал “Горубляне” се забелязва увеличаване на цената на бензиновите возила.

“Ако допреди няколко месеца купувачите се мръщеха на цена за бензинова Toyota Avensis от 10 000 лв. например, сега същата кола може да се продаде с хиляда лева отгоре, и то много по-лесно. Хората определено са притеснени от тази офанзива срещу дизеловите коли в Европа и все повече се замислят, когато купуват нафтови автомобили. Това обаче не променя общата картина на пазара. Дизеловите автомобили, особено в горния сегмент,

продължават

да се търсят

повече, защото

са много

по-икономични Цените на нафтовите употребявани коли не са паднали в Европа, както твърдят мнозина. Причината е, че интересът към тях е огромен и не е само от България, но и от съседните страни, както и от Полша и Украйна”, обясняват ситуацията на пазара група търговци в “Горубляне”. Те твърдят, че не вземат по-евтино дизеловите автомобили и заради факта, че в страни като Италия, Франция и дори в Германия, много от собствениците продават употребяваните си коли, но за да купят друга по-нова, но отново втора ръка.

“Причината е, че новите автомобили, особено в по-горния клас, са натъпкани с екстри и технологии и се оскъпиха много. Не са по джоба дори и на средния италианец или французин”, обяснява разпалено друг търговец, докато лъска с гюдерията бяло Audi A1, внесено лично от него перди няколко дни от Италия.

“Човекът ми продаде аудито, но ми обясни, че отново ще си вземе употребяван автомобил, защото няма възможност да си купи нов”, каза продавачът.

Според търговците от “Горубляне” като цяло ситуацията на пазара втора ръка в България не се е променила драстично. Бензиновите автомобили са предпочитани при малките коли, а дизеловите при средния и високия клас. Нафтовите автомобили харчат с поне 30 процента по-малко гориво и затова са предпочитани при покупка на упортребяван автомобил.

В “Горубляне”

средната възраст

на продаваните

автомобили е

около 13-15

години и нагоре на цена предимно между 5000 и 12 000 лева. Не такава била ситуацията с тържищата за коли извън столицата. В Дупница масово се предлагали автомобили над 20 години, а в Монтана и във Враца вървели дори и по-възрастни возила на цени не по-високи от 3-4 хиляди лева. Всички търговци от “Горубляне” се обединяват около мнението, че българинът няма пари и затова купуват масово употребявани возила на достолепна възраст. Според тях вдигането на данъка на по-старите коли средно с около 20-30 процента нямало да промени ситуацията на пазара, защото промяната е символична и нямало да откаже купувачите.

В България през 2017 година са внесени 100 000 стари коли, от които 40% са с дизелови мотори. Това съобщи европейският Съюз на транспорта и околната среда.

Всяка втора нафтова кола пък е по-стара от 10 години. Това се отразява пряко върху качеството на въздуха у нас. 27% от внесените от Западна Европа в България дизелови коли идват от Германия. Повечето вкарани в България през 2017-а коли миналата година са внос от Италия - 63%.

Има промени в автомобилния парк у нас, сочи стастиката на регистрираните превозни средства в България от 1 юли 2017-а до 1 април 2018 г. В този период дизеловите возила у нас са с 19 710 повече, а бензиновите са намалели с 64 138. Данните са за всички леки автомобили - нови и употребявани. В средата на миналата година бензиновите возила, водени на отчет в България, са били 1 432 216 - сега са 1 368 078. Към 1 юли 2017-а дизеловите автомобили с регистрация са били 1 148 727, а към 1 април тази година те са скочили на 1 168 437. Това означава, че съотношението на бензинови към дизелови автомобили на родния автопарк сега е 17 процента в полза на бензиновите возила, докато преди 8 месеца тя е била 24 процента, т.е. разликата за 8 месеца е 7%.

Коренно различна обаче е картината при продажбата на нови автомобили - все по-малко търсене на дизелови автомобили за сметка на бензиновите, хибридите и електрическите. За цялата 2017 г. делът на нафтовите возила е бил 53%, а на бензиновите - 43%.

През 2016 г. дизеловите коли са 60%, а бензиновите - 38%. След първите три месеца на тази година съотношението дизел към бензин е почти изравнено - 48% към 47%, като останалите проценти отиват към возилата с алтернативно задвижване.

Абонамент за печатен или електронен "24 часа", както и за другите издания на Медийна група България.

Други от Авто

Bugatti за 8 млн. евро без данъците! (Видео)

Bugatti отново зарадва милионите си фенове и малцината си потенциални клиенти с поредната си суперкола. Лимитираният модел Centodieci, който бе показан на специално събитие на изложението за редки автомобили в Пебъл бийч, САЩ, ще бъде сглобен в тираж от 10 екземпляра, като производителите се похвалиха

Първият малък кросоувър кабриолет е на Volkswagen T-Roc!

В дните, когато автомобилният свят тръпне да види бъдещите нови изцяло електрически модели на Volkswagen, немският гигант изненада милионите си фенове, анонсирайки дебюта на салона във Франкфурт в началото на септември на първия в света кросоувър кабриолет от компактния клас - T-Roc. Volkswagen T-Roc Cabriolet ще донесе още повече разнообразие на

Тест на хибрида BMW330e: 252 коня = 2,5 л на сто бензин!

Преди няколко години не съм си и представял, че сядайки зад волана на поредното поколение на хитовата “трета” серия на BMW, освен от прочутата “радост от шофирането” на баварската марка ще се забавлявам като едно малко дете и с различните режими на работа на колата, както и свързаните с тях разходи на гориво

Електромобилите в Европа може да станат 4 милиона през 2025 година

В близко бъдеще ще расте броят на електрическите автомобили (EV) в Европа. Това е оповестено в изследване на Transport & Environment (T&E), водеща компания по проблемите на околната среда, цитирано от БНР. Според прогнозата през 2021 година на европейските пазари ще се предлагат 214 модела електромобили при около 60 за 2018

Японска компания представи летящ автомобил (Снимки, видео)

Японският производител на електроника НЕК (NEC) показа "летяща кола". Тя прилича на дрон машина с четири перки, която се задържа стабилна във въздуха около минута, предаде АП. Изпитателният полет на височина 3 м се проведе в огромна клетка като предпазна мярка. Подготовката, например многобройни проверки и предупрежденията към представителите на

Комбито Peugeot 508 SW харчи под 6 л на сто при 180 бензинови коня!

Удобство, пространство и сигурност. Това са трите неща, които трябва да предлага съвременният семеен автомобил. Комби вариантът на “Колата на годината в България за 2019 година” - Peugeot 508, очарова и с невероятния си дизайн и елегантност. Рядко може да видите толкова красиво класическо комби на пътя.

Последно от лого

Новини

Последно от лого

Последно от

Последно от

Още от Авто

Тест на Jaguar I-Pace: Електрически куршум!

Не се учудвайте, че Jaguar I-Pace бе избран за кола на годината в Европа и в света. Първият електрически автомобил на английската марка наистина прави истинска революция в света на колите. Да, кросоувърът струва между 150 и 200 хиляди лева с ДДС, огромна сума, която обаче в съотношение със същите характеристики,

"Нисан" ще съкрати над 10 000 работни места в цял свят

Японският автомобилен гигант "Нисан" (Nissan Motor Co.) ще съкрати драстично повече от 10 000 работни места по целия свят, съобщи агенция Kyodo News, цитирайки източници, запознати с този въпросу предаде БНР. Автомобилният производител ще извърши съкращенията, които ще засегнат 7% от неговата обща работна сила, чрез комбинация от мерки,

Тест на кабриото BMW М850i: На осмото небе

Кабриолет като този луксозен и скъп BMW M850i xDrive може да доведе феновете на бързите коли не до “седмото”, а до “осмото небе” от щастие и удоволствие от карането. “Осмото” не само заради усещането, че си по-близко до облаците и слънцето (все пак покривът може да се свие), но и заради всичко, което предлага този автомобил на баварците от Серия 8.

Тест Ford Focus: Фокусникът отново е тук!

Преди 21 години Ford Focus направи истинска революция при колите от т.нар. компактен клас. Моделът толкова много се хареса на хората, че от тогава е продаден в над 16 милиона екземпляра. Оказа се, че Ford са направили кола, която не само, че не е скъпа, не се разваля често, достатъчно широка и комфортна е,

"Хунци" пусна на пазара новия си луксозен SUV

Китайският производител „FAW Group" пусна в продажба първия си С-класа спортен автомобил на емблематичната марка „Хунци" (Hongqi). Моделът „Hongqi HS7" бе представен в северозападния китайски град Чанчун. Той е с цена варираща от 349 800 (50 900 щатски долара) юана до 459 800 юана. Обрудван е с 3-литров V6 двигател с механичен компресор и по-висок

Тест на Volkswagen T-Roc: Повече от Golf

Хилядите почитатели на Volkswagen Golf може и да ме освиркат, но твърдя, че кросоувър вариантът на един от най-популярните и продавани модели в света - T-Roc, може да даде повече от класическия вариант. Тук не говорим за пътно поведение при по-бързичко каране по изпъстрен със завои път, а за нормални условия на пътуване,

Последно от

Последно от

Най-важното

Избрано от Google

Следвайте във Viber