Бензиновите коли втора ръка по-скъпи

https://www.24chasa.bg/avto/article/7095381 Бензиновите коли втора ръка по-скъпи Бензиновите коли втора ръка по-скъпи www.24chasa.bg
Бензиновите коли втора ръка по-скъпи
СНИМКА: Пиер Петров

Заради екологичната истерия на дизеловите автомобили и множеството спекулации по бъдещата им забрана в Европа и у нас на тържището за употребявани коли в столичния квартал “Горубляне” се забелязва увеличаване на цената на бензиновите возила.

“Ако допреди няколко месеца купувачите се мръщеха на цена за бензинова Toyota Avensis от 10 000 лв. например, сега същата кола може да се продаде с хиляда лева отгоре, и то много по-лесно. Хората определено са притеснени от тази офанзива срещу дизеловите коли в Европа и все повече се замислят, когато купуват нафтови автомобили. Това обаче не променя общата картина на пазара. Дизеловите автомобили, особено в горния сегмент,

продължават

да се търсят

повече, защото

са много

по-икономични Цените на нафтовите употребявани коли не са паднали в Европа, както твърдят мнозина. Причината е, че интересът към тях е огромен и не е само от България, но и от съседните страни, както и от Полша и Украйна”, обясняват ситуацията на пазара група търговци в “Горубляне”. Те твърдят, че не вземат по-евтино дизеловите автомобили и заради факта, че в страни като Италия, Франция и дори в Германия, много от собствениците продават употребяваните си коли, но за да купят друга по-нова, но отново втора ръка.

“Причината е, че новите автомобили, особено в по-горния клас, са натъпкани с екстри и технологии и се оскъпиха много. Не са по джоба дори и на средния италианец или французин”, обяснява разпалено друг търговец, докато лъска с гюдерията бяло Audi A1, внесено лично от него перди няколко дни от Италия.

“Човекът ми продаде аудито, но ми обясни, че отново ще си вземе употребяван автомобил, защото няма възможност да си купи нов”, каза продавачът.

Според търговците от “Горубляне” като цяло ситуацията на пазара втора ръка в България не се е променила драстично. Бензиновите автомобили са предпочитани при малките коли, а дизеловите при средния и високия клас. Нафтовите автомобили харчат с поне 30 процента по-малко гориво и затова са предпочитани при покупка на упортребяван автомобил.

В “Горубляне”

средната възраст

на продаваните

автомобили е

около 13-15

години и нагоре на цена предимно между 5000 и 12 000 лева. Не такава била ситуацията с тържищата за коли извън столицата. В Дупница масово се предлагали автомобили над 20 години, а в Монтана и във Враца вървели дори и по-възрастни возила на цени не по-високи от 3-4 хиляди лева. Всички търговци от “Горубляне” се обединяват около мнението, че българинът няма пари и затова купуват масово употребявани возила на достолепна възраст. Според тях вдигането на данъка на по-старите коли средно с около 20-30 процента нямало да промени ситуацията на пазара, защото промяната е символична и нямало да откаже купувачите.

В България през 2017 година са внесени 100 000 стари коли, от които 40% са с дизелови мотори. Това съобщи европейският Съюз на транспорта и околната среда.

Всяка втора нафтова кола пък е по-стара от 10 години. Това се отразява пряко върху качеството на въздуха у нас. 27% от внесените от Западна Европа в България дизелови коли идват от Германия. Повечето вкарани в България през 2017-а коли миналата година са внос от Италия - 63%.

Бензиновите коли втора ръка по-скъпи

Има промени в автомобилния парк у нас, сочи стастиката на регистрираните превозни средства в България от 1 юли 2017-а до 1 април 2018 г. В този период дизеловите возила у нас са с 19 710 повече, а бензиновите са намалели с 64 138. Данните са за всички леки автомобили - нови и употребявани. В средата на миналата година бензиновите возила, водени на отчет в България, са били 1 432 216 - сега са 1 368 078. Към 1 юли 2017-а дизеловите автомобили с регистрация са били 1 148 727, а към 1 април тази година те са скочили на 1 168 437. Това означава, че съотношението на бензинови към дизелови автомобили на родния автопарк сега е 17 процента в полза на бензиновите возила, докато преди 8 месеца тя е била 24 процента, т.е. разликата за 8 месеца е 7%.

Коренно различна обаче е картината при продажбата на нови автомобили - все по-малко търсене на дизелови автомобили за сметка на бензиновите, хибридите и електрическите. За цялата 2017 г. делът на нафтовите возила е бил 53%, а на бензиновите - 43%.

През 2016 г. дизеловите коли са 60%, а бензиновите - 38%. След първите три месеца на тази година съотношението дизел към бензин е почти изравнено - 48% към 47%, като останалите проценти отиват към возилата с алтернативно задвижване.

Абонамент за печатен или електронен "24 часа", както и за другите издания на Медийна група България.

Други от Авто

Произведена в Шанхай Tesla набира популярност в Китай

Произведена в Шанхай Tesla набира популярност в Китай

Магазините на Tesla в Шанхай се напълниха с клиенти, след като новите данъчни облекчения влязоха в сила този месец. Това съобщи Радио "Китай". Повечето от поръчките са за достъпния седан Модел 3, произведен в огромния завод в града. Въпреки отслабения пазар за електрически автомобили в Китай, новите данъчни облекчения свалят цената на Tesla в

Какво покрива застраховка “Гражданска отговорност”

Какво покрива застраховка “Гражданска отговорност”

Сигурно сте си мислили “Има ли смисъл да я плащам, след като не ми се налага да я използвам?”. Със сигурност това е по-добрият вариант. Тя е в полза не на вас, а на трети лица, в случай, че са пострадали и вие сте причината за това. Какво представлява Тя е договорът ви със застрахователната компания

Снимка: Ройтерс

Китайската Geely може да купи и Aston Martin

Акциите на Aston Martin поскъпнаха рязко след слухове, че китайската Geely преговаря за закупуване на дял от закъсалия британски производител на елитни автомобили, съобщава Financial Times, цитиран от economic.bg. Англичаните обявиха загуби в размер на $92.3 млн. (€82.8 млн.) за третото тримесечие на миналата година заради спадащите продажби в

В Rolls-Royce всичко е специално!

В Rolls-Royce всичко е специално!

Пътната полиция обяви, че през изминалата година у нас е продаван по един нов Rolls-Royce на месец. Истинският бум, не само в България, а и по цял свят безспорно се дължи на първия SUV на легендарната марка, наречен Cullinan. Всичките модели на британската компания повече от век обаче са символ на разточителство и мерило за състоянието на

Снимка: koenigsegg.com

В надпревара със суперколите: Могъщи чудовища "made in Sweden" за 3 млн. евро

Луксозни и могъщи чудовища "made in Sweden" за 3 милиона евро: автомобилостроителят Koenigsegg активно работи по дизайна и представянето на своите "суперколи" от четвърт век на пазарна ниша, която досега бе запазена за латинските суперколи. Със Saab и Volvo Швеция влезе в 20-и век с лимузините си със строга архитектура като лутерански храм

Иван Михайлов: Няма окончателно решение къде ще бъде заводът на VW

Иван Михайлов: Няма окончателно решение къде ще бъде заводът на VW

България има солидни позиции на автомобилната карта на света - у нас оперират над 250 компании, в които работят повече от 65 хиляди души, казва Иван Михайлов, председател на Автомобилен клъстер – България. Според  Иван Михайлов автомобилният бранш продължава да отбелязва устойчив ръст и генерира над 10% от БВП

Последно от 24 здраве лого

Новини

Последно от мила бг лого

Последно от

Последно от

Още от Авто

2020: ЕК записва реалния разход на гориво с чип в колите

2020: ЕК записва реалния разход на гориво с чип в колите

т 1 януари 2020 г. новите автомобили ще трябва да определят реалното потребление на гориво в съответствие с европейското законодателство за CO2. Тези OBFCM устройства (On-Board Fuel Consumption Meter - бордови измерватели на разхода на гориво) са задължителни за поставяне в леки и лекотоварни автомобили.

Проектът ще бъде стартиран днес от президента Реджеп Тайип Ердоган. СНИМКА: РОЙТЕРС

В Бурса ще произвеждат по 175 000 електрически коли годишно

Турция заяви, че планира да произвежда до 175 000 коли годишно в съответствие с проект за електрическа кола, който ще бъде стартиран днес от президента Реджеп Тайип Ердоган, привличайки инвестиции от 22 милиарда лири (3,7 милиарда долара) за период от 13 години, предаде Ройтерс, цитирана от БТА. Новият проект ще получава държавна подкрепа като

Реджеп Ердоган Снимка: Ройтерс

Ердоган представя на 26.12. първия турски електромобил, ще го подкара

Президентът Реджеп Тайип Ердоган ще представи в петък на церемония в Гебзе, окръг Кодажаели /Северозападна Турция/, първия електрически автомобил турско производство, съобщава турският телевизионен канал НТВ. Проектът за електрически автомобил в сегмент С е разработен от турския консорциум Инициативна група за автомобил на Турция

8 ситуации, в които трябва да имате покривало за кола

8 ситуации, в които трябва да имате покривало за кола

Автомобилът е голяма инвестиция и жизненоважен за ежедневието. От работа до просто шофиране до хранителния магазин, автомобилите са важни за почти всичко, което правите. От само себе си се разбира, че трябва да поддържате колата си в най-доброто възможно състояние. Здравото покривало за кола е сравнително евтина покупка

Предлагат у нас китайски електрически клонинг на Mini за 24 000 лв!

Предлагат у нас китайски електрически клонинг на Mini за 24 000 лв!

В сайтовете за продажби на нови и употребявани автомобили в България наред с десетките обяви на чисто китайски мънички автомобили за символични пари, от няколко дни може да се види и прелюбопитна обява за продажбата на чисто електрическо возило с произход Китай и фабрика в Италия. Дизайнът на автомобила копира външно и в интериора последните

Тест на Peugeot 208: способен да омагьосва!

Тест на Peugeot 208: способен да омагьосва!

Новото Peugeot 208 изглеждаше вдъхновяващо още сред лъскавите щандове сред стотиците модерни коли на салона в Женева в началото на март. Сега вече мога да твърдя, че този автомобил може да омагьосва, когато го видите и на пътя. Не е новина, че френските компании Peugeot и Citroen, обединени под групата PSA, правят дизайнерски продукти,

Последно от

Последно от

Най-важното

Избрано от Google

Следвайте във Viber