Бензиновите коли втора ръка по-скъпи

https://www.24chasa.bg/avto/article/7095381 Бензиновите коли втора ръка по-скъпи Бензиновите коли втора ръка по-скъпи www.24chasa.bg
СНИМКА: Пиер Петров

Заради екологичната истерия на дизеловите автомобили и множеството спекулации по бъдещата им забрана в Европа и у нас на тържището за употребявани коли в столичния квартал “Горубляне” се забелязва увеличаване на цената на бензиновите возила.

“Ако допреди няколко месеца купувачите се мръщеха на цена за бензинова Toyota Avensis от 10 000 лв. например, сега същата кола може да се продаде с хиляда лева отгоре, и то много по-лесно. Хората определено са притеснени от тази офанзива срещу дизеловите коли в Европа и все повече се замислят, когато купуват нафтови автомобили. Това обаче не променя общата картина на пазара. Дизеловите автомобили, особено в горния сегмент,

продължават

да се търсят

повече, защото

са много

по-икономични Цените на нафтовите употребявани коли не са паднали в Европа, както твърдят мнозина. Причината е, че интересът към тях е огромен и не е само от България, но и от съседните страни, както и от Полша и Украйна”, обясняват ситуацията на пазара група търговци в “Горубляне”. Те твърдят, че не вземат по-евтино дизеловите автомобили и заради факта, че в страни като Италия, Франция и дори в Германия, много от собствениците продават употребяваните си коли, но за да купят друга по-нова, но отново втора ръка.

“Причината е, че новите автомобили, особено в по-горния клас, са натъпкани с екстри и технологии и се оскъпиха много. Не са по джоба дори и на средния италианец или французин”, обяснява разпалено друг търговец, докато лъска с гюдерията бяло Audi A1, внесено лично от него перди няколко дни от Италия.

“Човекът ми продаде аудито, но ми обясни, че отново ще си вземе употребяван автомобил, защото няма възможност да си купи нов”, каза продавачът.

Според търговците от “Горубляне” като цяло ситуацията на пазара втора ръка в България не се е променила драстично. Бензиновите автомобили са предпочитани при малките коли, а дизеловите при средния и високия клас. Нафтовите автомобили харчат с поне 30 процента по-малко гориво и затова са предпочитани при покупка на упортребяван автомобил.

В “Горубляне”

средната възраст

на продаваните

автомобили е

около 13-15

години и нагоре на цена предимно между 5000 и 12 000 лева. Не такава била ситуацията с тържищата за коли извън столицата. В Дупница масово се предлагали автомобили над 20 години, а в Монтана и във Враца вървели дори и по-възрастни возила на цени не по-високи от 3-4 хиляди лева. Всички търговци от “Горубляне” се обединяват около мнението, че българинът няма пари и затова купуват масово употребявани возила на достолепна възраст. Според тях вдигането на данъка на по-старите коли средно с около 20-30 процента нямало да промени ситуацията на пазара, защото промяната е символична и нямало да откаже купувачите.

В България през 2017 година са внесени 100 000 стари коли, от които 40% са с дизелови мотори. Това съобщи европейският Съюз на транспорта и околната среда.

Всяка втора нафтова кола пък е по-стара от 10 години. Това се отразява пряко върху качеството на въздуха у нас. 27% от внесените от Западна Европа в България дизелови коли идват от Германия. Повечето вкарани в България през 2017-а коли миналата година са внос от Италия - 63%.

Има промени в автомобилния парк у нас, сочи стастиката на регистрираните превозни средства в България от 1 юли 2017-а до 1 април 2018 г. В този период дизеловите возила у нас са с 19 710 повече, а бензиновите са намалели с 64 138. Данните са за всички леки автомобили - нови и употребявани. В средата на миналата година бензиновите возила, водени на отчет в България, са били 1 432 216 - сега са 1 368 078. Към 1 юли 2017-а дизеловите автомобили с регистрация са били 1 148 727, а към 1 април тази година те са скочили на 1 168 437. Това означава, че съотношението на бензинови към дизелови автомобили на родния автопарк сега е 17 процента в полза на бензиновите возила, докато преди 8 месеца тя е била 24 процента, т.е. разликата за 8 месеца е 7%.

Коренно различна обаче е картината при продажбата на нови автомобили - все по-малко търсене на дизелови автомобили за сметка на бензиновите, хибридите и електрическите. За цялата 2017 г. делът на нафтовите возила е бил 53%, а на бензиновите - 43%.

През 2016 г. дизеловите коли са 60%, а бензиновите - 38%. След първите три месеца на тази година съотношението дизел към бензин е почти изравнено - 48% към 47%, като останалите проценти отиват към возилата с алтернативно задвижване.

Абонамент за печатен или електронен "24 часа", както и за другите издания на Медийна група България.

Други от Авто

Bentley Flying Spur е със завиващи задни колела

т Bentley Motors са готови с най-модерния в света луксозен спортен седан от типа Grand Touring - изцяло новия Bentley Flying Spur. Конкурентът на коли като S-класа и седма серия обичайно съчетава лукс от друго измерение и модерни технологии. Проектиран, конструиран и ръчно изработен в Дома на “Бентли” в английския град Крю,

Най-мощното Ferrari е хибрид!

Ferrari не издържа на еконатиска и представи първия си Plug-in хибриден модел, който се оказва, че ще е и най-мощният в историята на легендарната марка. SF90 Stradale вдига максималните 340 км/ч - с 10 км/ч по-малко от LaFerrari, но хибридното возило разполага с последно поколение трансмисия и окачване,

Олга Сандова удостоена със степен кавалер на Националния орден за заслуги на Франция

На 21 май посланикът на Република Франция в България, Негово Превъзходителство Ерик Льобедел, удостои със степента кавалер на националния орден за заслуги Олга Сандова, изпълнителен директор на "Автомотор Корпорация" и заместник-председател на Френско-българската търговска и индустриална камара. Сандова е и член на управителния съвет на

Jaguar Land Rover и BMW с общи електрически коли

Jaguar Land Rover и BMW Group официално потвърдиха, че съюзяват усилията си в разработването на следващо поколение EDUs (Electric Driving Units) - електрически задвижващи автомобили. Това партньорство ще развие допълнително технологиите за електрифициране на колите, което е част от прехода на автомобилната индустрия към автономни, свързани,

Пикапът на Mahindra - първо у нас, после в Европа

Новото издание на пикапа Mahindra Goa пристигна в България специално за тазгодишното издание на Truck Expo 2019. Пикапът идва у нас броени дни преди европейската си премиера, която ще се състои на 25 юни. Goa Plus се предлага в четири възможни вариации – със задно предаване или четири задвижващи колела, съответно и с единична или двойна кабина.

Volkswagen Тест: VW T-Cross е най-модерният джобен кросоувър

В най-скоро време май ще трябва да спрем да говорим за превозни средства като новия Volkswagen T-Cross за компактен SUV или кросоувър, а да приемем, че модели като него са просто автомобили (вярно, леко повдигнати). Засега обаче моделът трябва да бъде поставен в категорията “джипове” на германския гигант,

Последно от лого

Новини

Последно от лого

Последно от

Последно от

Още от Авто

Opel Corsa вече е изцяло електрически

Марката Opel се насочва към електромобилите. При изцяло новото шесто поколение на модела Corsa, германският автомобилен производител предлага за първи път в гамата си захранвана от батерии електрическа версия с автономен пробег от 330 километра. Инженерите на Opel са избрали най-популярния модел на марката,

Тест на новия Evoque: Огледалце, я кажи!

Преди 8 години никой не вярваше, че концептуалният кросоувър на Land Rover с футуристични форми ще излезе на пазара след броени месеци с идентичен дизайн като сериен модел - Range Rover Evoque. Луксозният компактен SUV веднага се превърна в модна икона из целия свят, подпомогнат и от рекламното лице Виктория Бекъм.

Масато Ишида: България има огромен бизнес потенциал

Масато Ишида е генерален мениджър в Sumitomo Corporation за Европа, Близкия изток, Африка и ОНД. Sumitomo е собственик на компанията "Мото-Пфое", официален представител на Ford, Volvo, Land Rover и Jaguar у нас. Масато Ишида пристигна за първи път в България за откриването на супермодерния комплекс на Volvo на “Околовръстното шосе” в София.

Шеф на Volvo у нас: До 5 години 30% от колите ще са с автопилот

Един от вицепрезидентите на Volvo Европа - Франк Версавел, обяви, че най-късно до 2025 година 30 процента от новите модели на шведската компания ще са напълно автономни. Версавел пристигна в София специално за откриването на навия шоурум на Volvo, който се намира на Околовръстното шосе. За да уважи събитието на Мото-Пфоеq за първи път в България

Колата на папа Франциск се купува за 20 000 лева в София

лавата на Римокатолическата църква Франциск дойде на жълтите павета на площад “Батенберг” в София с Kia Soul на 3-4 години, която взависимост от състоянието, пробега и двигателя струва около 20 000 лева на пазара на втора ръка в България. На следващия ден в Раковски папата пък използва на срещата с поклонници специално преработен открит пикап

Най-много се купуват коли над 10 години

Най-много в България се купуват коли над 10-годишна възраст, показват данните от регистрациите на Министерство на вътрешните работи. През първите четири месеца на годината са вписани 51 418 коли с категория М1 на възраст над 10 години. Тези, които са до 10 г., са 9383, а най-малка е бройката на регистрираните превозни средства до 5-годишна

Последно от

Последно от

Най-важното

Избрано от Google

Следвайте във Viber