Лондонско-китайско електрическо такси превзема Европа

https://www.24chasa.bg/avto/article/7018229 Лондонско-китайско електрическо такси превзема Европа Лондонско-китайско електрическо такси превзема Европа www.24chasa.bg

овата версия на прочутите лондонски таксита с електрически мотор бавно, но сигурно превзема и страните в Западна Европа. Екологичните автомобили, които всъщност са хибриди заради наличието и на малък бензинов двигател, се произвеждат от компанията LEVC (London Electric Vehicle Company), която пък е собственост на китайския гигант Geely. Така или иначе се оказва, че китайците с успех вече продават популярното като Black Cab возило в Норвегия, шотландския Единбург, както и германските Берлин и Хамбург.

В Единбург сделката на LEVC е с местната Union Motor Company, която е преценила, че е време да се разделя с двигателите с вътрешно горене. Моделът TX eCities е снабден и с бензинов трицилиндров мотор, за да може да мине цели 600 км с едно зареждане на резервоара с бензин и на батериите. Така

клиентите

няма да се

притесняват,

че ако свърши

токът ще останат

на улицата

При движение в града може да се използва само електромоторът, като пробегът му достига максимум 130 км. Батерията се зарежда на 80 процента от капацитета си от специално зарядно устройство само за 20 минути. Иначе от обикновен битов контакт акумулаторите се пълнят за 10 часа. В случая партньорството с Union Motor Company в Единбург е най-вече заради ангажимента на фирмата да сложи достатъчно бързи зарядни станции по стоянките на таксита из града.

За удължаване на пробега се използва 1,5-литров 3-цилиндров бензинов двигател. Мощността на електромотора пък е 150 конски сили.

В Шотландия на местните бакшиши лондонското електрическо такси се предлага на месечни вноски от 708 паунда (около 790 евро), което е малко по-скъпо от еквивалентния дизелов модел. Според Union Motor обаче всеки таксиметров шофьор може да спести от гориво средно по 460 паунда на месец (около 515 евро). Има и задължителни двойни интервали за поддръжка, които варират от 20 до 40 хиляди километра.

Иначе цената на LEVC TX е 55 599 лири, което е с около 12 000 повече от дизеловия му еквивалент със същата каросерия. Шофьор на първото електрическо такси в Лондон е Дейвид Харис, който е в бизнеса от над 20 години, а преди това е бил професионален тенисист.

Навлизането на тези таксита в Лондон става все по-бързо, тъй като градската управа забрани от 1 януари регистрацията на нови дизелови автомобили за таксиметрови услуги и изисква всяко ново такси да има възможност за пробег с нулеви вредни емисии, т.е. или да са електрически, или да са плъг-ин хибриди (такива, които могат да се зареждат и от външни станции или обикновен контакт).

TX eCities осигурява удобство за 6-има пътници и има подвижна рампа за достъп на инвалидни колички.

За чистота

на въздуха вътре

в купето се грижи

система за

контрол на

качеството му,

която чрез пречиствател блокира вредните вещества, идващи отвън. Комфортът е гарантиран от безжична интернет връзка, както и гнезда за зареждане на смартфони и таблети.

Германските железници Deutsche Bahn пък са партньори с лондонско-китайските таксита в Хамбург. Могъщата компания вече предлага смесени билети за влак и такси, което означава пълна услуга от врата до врата. LEVC наскоро пусна и бежови таксита в столицата на Германия - Берлин.

Проектът в Хамбург обаче добавя нов технологичен компонент и чрез мобилно приложение. Возенето също така може да започне и от определена жп гара и да завърши на всеки адрес в зоната за обслужване или обратното. Засега услугата се предлага в два от кварталите Хамбург. За начало са купени десетина електрически таксита.

От LEVC твърдят, че в следващите месеци тяхното такси ще може да се види и в някои по-големи градове във Франция и Холандия. Китайците планират по 36 000 “лондонски каби” на година в завода в Ковънтри. Модерното предприятие струва 300 млн. лири и в него работят над 1000 души.

Абонамент за печатен или електронен "24 часа", както и за другите издания на Медийна група България.

Други от Авто

Свърши се с шоуто в Детройт през зимата

Автомобилният свят вече не е същият. Изложенията също. Спомням си преди повече от 10 години (точно преди кризата), когато имах възможността да посетя най-голямото американско шоу в Детройт, което събира нови автомобили на показ пред феновете от далечната 1907 г., каква огромна бе разликата в сравнение със салоните в Европа.

Франция иска от Япония "Рено" и "Нисан" да станат холдингова корпорация

Правителството на Франция настоява френската автомобилна компания "Рено" (Renault) и японската "Нисан" (Nissan), които в момента са съюз, да се обединят в единна холдингова корпорация. Това пише днес японският в. "Никей", цитиран от ТАСС. Според източници на изданието именно такова искане е отправила френската делегация,

За първи път на българския пазар INFINITI България предлага безлихвен лизинг до 7 години

„Витоша Ауто“, партньорът на INFINITI в България, стартира иновативна лизингова програма INFINITI Dream Leasing, която позволява до 7-годишен безлихвен лизинг за закупуването на нов автомобил от гамата на луксозната японска марка. С този продукт INFINITI вада възможност за сигурност на месечната вноска и прави луксозният автомобил по-достъпен.

Volkswagen и Ford обявиха глобалeн съюз

Volkswagen и Ford Motor Company обявиха първото официално споразумение от мащабния съюз, който ще доведе до засилване на конкурентноспособността на двете компании и по-доброто обслужване на клиентите в ерата на бързопроменящата се индустрия. Изпълнителните директори на Volkswagen д-р Хърбърт Диес и на Ford Джим Хакет потвърдиха,

Застраховките спряха ръста на новите коли у нас

По-високите цени на застраховките и на гражданската отговорност намалиха тепма на ръста на продажби на нови автомобили, твърдят търговци. Статистиката на Асоциацията на автомобилните производители в Европа (АСЕА) показва, че през последния месец на миналата година в България са били регистрирани 2559 нови леки коли, което е понижение от 16,

Всеки модел на Ford ще има и електрифицирана версия

Ford започва консултации с партньорите си от профсъюзите и ключови акционери, за да въведе стратегия за цялостна трансформация, целяща засилването на марката и създаването на устойчив доходоносен бизнес в Европа, се казва в официално изявление на компанията. Стратегията, която е част от световната визия на компанията за предлагане на умни

Последно от логоЗДРАВЕ

Новини

Последно от лого

Последно от

Последно от

Още от Авто

Тест на новото Peugeot 508: Най пежото

Новото поколение на Peugeot 508 прикова вниманието на познавачи, зяпачи и фенове още през пролетта на салона в Женева, където обикновено тълпите от хора са пред щандовете на екзотичните марки. Сега флагманът на френската марка е готов да очарова и по родните пътища. Автомобилът ще се хареса дори и на тези, които си падат най-вече по германски,

Вижте кои са най-скъпите коли за 2018-а

Два уникални екземпляра Ferrari 250 GTOs оглавиха списъка на най-скъпите автомобили, продадени през 2018 г. Едната сделка е частна за 70 милиона долара, а другата се осъществява на публичен търг за 20 млн. по-малко.Двете коли са най-ясната илюстрация на господството на италианската марка на пазара на класически автомобили от началото на века,

Citroen празнува 100-годишен юбилей със специална серия Origrins

По случай своята 100-годишнина Citroen ще пусне за част от моделите в богата си гама специална серия Origrins. Френската марка започва годината на своето столетие с разкриване на ексклузивна серия за моделите C1, C3, C3 Aircross Compact SUV, New C4 Cactus, C-Elysee и C4/Grand C4 SpaceTourer. Специалната серия се отличава с ярка индивидуалност,

Тест на BMW X5: Да направиш всичко, както трябва

Изцяло новото поколение на BMW X5 предлага две наглед несъвместими неща - хем да остане познатият на милиони кросоувър, хем да се отличава почти във всичко от предшественика си. Баварските специалисти определено са го постигнали и през следващите години се очаква именно Х5 да бъде най-важният модел на марката.

Караш Porsche 911, плащаш по желание за вредни емисии

orsche разсекрети осмото поколение на eмблематичния си модел 911. Автомобилът със заводски индекс 992 е създаден практически от нулата, но е запазил външността на предшествениците си, като има и ретро препратки в интериора. По време на жизнения си 7-годишен цикъл осмото поколение на Porsche 911 ще започне да се предлага и като plug-in хибрид.

Тест: С електрическия Nissan Leaf нямате нужда от спирачка!

Наскоро четох едно мнение на българин, живеещ в Щатите, който от около половин година кара Tesla Model 3. Надълго и нашироко човекът описва предимствата на екологичния автомобил и завършва с думите: “единственият ми проблем е, че след 6 месеца с Tesla Model 3 не ми се карат други автомобили. Дори най-новите спортни коли ми се струват като

Последно от

Последно от

Най-важното

Избрано от Google

Следвайте във Viber