Тест на Ford Ка+: Малък и сладък

https://www.24chasa.bg/avto/article/7008407 Тест на Ford Ка+: Малък и сладък Тест на Ford Ка+: Малък и сладък www.24chasa.bg

Ka+ е най-малкият и най-евтиният автомобил в гамата на Ford. Моделът си остава класически градски, които в последните години обределено са на изчезване. Модата продължава да е в категорията на автомобилите тип кросоувъри, независимо от габаритите им.

Ford Ка+ обаче си остава типичната малка кола, за някои сладка, за други - прекалено ощетена като място. Скептиците ще са прави за липсата на достатъчно въздух единствено в багажника, наистина е малък. Вътре обаче пространството е достатъчно 4-ма възрастни да пътуват напълно нормално и на по-дълги разстояния, като от София до Бургас например. Общо взето Ford Ка+ си е един отличен избор на хора, които карат всекидневно в градски трафик и нямат нужда да превозват огромно количество багаж. Колата е икономична, върви прилично, вътре има всички модерни удобства, климатикът е на “шест”, а има дори и темпомат.

Предоставеният тестови форд бе и с допълнителни екстри като цвят металик, алуминиеви джанти, кожен волан, автоматичен климатик. У нас мъникът се предлага с едно ниво на оборудване и един двигател.

Интериорът на Ка+ осигурява

водещо в класа

място за главите

на седящите отпред, място за краката на пътниците отзад и дълбочина на задните седалки.

Ка+ разполага с 270-литров багажник, достатъчен да побере два големи куфара, падащата задна седалка, както и още 21 места за съхранение на различни вещи в цялата кабина.

Всъщност Ka+ не е и толкова малък. Моделът набъбва до почти предишната версия на Fiesta - с много малко е по-къс, но е с 29 мм по-висок.

Новият 1,2-литров бензинов агрегат с мощност 85 конски сили е произведен от същата фамилия като 1,25-литровия двигател на Fiesta. В комбинация със стандартна 5-степенна механична скоростна кутия 1,2-литровият мотор е настроен така, че да осигурява гладка и отзивчива работа, с максимално разгръщане на въртящия момент, което прави автомобила лесен и забавен за шофиране.

Като човек, който дни преди това е шпорил автомобил с 600 коня под капака, бях доста скептичен, като разбрах, че този форд разполага с едва 85 к.с.

Мощността

на тази

кола е

изчислена

така, че да е

достатъчна

да се чувствате комфортно при поддържане на скоростта по движение по магистрала или при изпреварване по обикновени пътища. Моторчето е достатъчно еластично, че да не няма нужда да минавате на по-ниска предавка, дори и да ви трябва по-бързичко укротяване. Не е за пренебрегване и разходът на гориво, който в зависимост от стила на каране варира между 5 и 6 литра на сто бензин.

Този отличен реален резултат се постига и чрез гумите, които са с ниско съпротивление при търкаляне. Подобрените аеродинамични елементи като оптимизираната решетка, преден спойлер и отворите на решетките

са изпитвани повече

от 200 часа

в специални

аеродинамични

тунели

Моделът стандартно разполага с ABS - система против блокиране на колелата, ESP - електронна система за контрол на стабилността с функция за предвиждане на поднасяне и превантивна намеса. Голямо удобство е и програмата за подпомагане на потеглянето при наклон HLA и специалното електрическо серво управление със система за коригиране на отклоненията от страничен вятър и неравности, активно компенсиране на вибрациите и компенсация на тегленето във волана от въртящия момент. Структурата на каросерията на Kа+ отговаря на европейските стандарти за безопасност, като при направата й са отделени над 8000 часа компютърно симулиране на катастрофи, като се осигурява и отлична защита на пешеходците.

Сред технологиите в новото Ка+ са системата SYNC за гласово управление на телефона и приложенията на смартфона.

MyKey ограничава ключа на младите шофьори за максимална скорост, силата на аудиосистемата и не позволява изключването на системите за безопасност като ESP например. В колата има също така помощ при потегляне по наклон, ограничител на скоростта, Ford Easy Fuel, предотвратяваща зареждане с грешен тип гориво. Клиентите могат да избират кожен волан с темпомат, отопляеми предни седалки, задни паркинг сензори и други глезотии.

Абонамент за печатен или електронен "24 часа", както и за другите издания на Медийна група България.

Други от Авто

Свърши се с шоуто в Детройт през зимата

Автомобилният свят вече не е същият. Изложенията също. Спомням си преди повече от 10 години (точно преди кризата), когато имах възможността да посетя най-голямото американско шоу в Детройт, което събира нови автомобили на показ пред феновете от далечната 1907 г., каква огромна бе разликата в сравнение със салоните в Европа.

Франция иска от Япония "Рено" и "Нисан" да станат холдингова корпорация

Правителството на Франция настоява френската автомобилна компания "Рено" (Renault) и японската "Нисан" (Nissan), които в момента са съюз, да се обединят в единна холдингова корпорация. Това пише днес японският в. "Никей", цитиран от ТАСС. Според източници на изданието именно такова искане е отправила френската делегация,

За първи път на българския пазар INFINITI България предлага безлихвен лизинг до 7 години

„Витоша Ауто“, партньорът на INFINITI в България, стартира иновативна лизингова програма INFINITI Dream Leasing, която позволява до 7-годишен безлихвен лизинг за закупуването на нов автомобил от гамата на луксозната японска марка. С този продукт INFINITI вада възможност за сигурност на месечната вноска и прави луксозният автомобил по-достъпен.

Volkswagen и Ford обявиха глобалeн съюз

Volkswagen и Ford Motor Company обявиха първото официално споразумение от мащабния съюз, който ще доведе до засилване на конкурентноспособността на двете компании и по-доброто обслужване на клиентите в ерата на бързопроменящата се индустрия. Изпълнителните директори на Volkswagen д-р Хърбърт Диес и на Ford Джим Хакет потвърдиха,

Застраховките спряха ръста на новите коли у нас

По-високите цени на застраховките и на гражданската отговорност намалиха тепма на ръста на продажби на нови автомобили, твърдят търговци. Статистиката на Асоциацията на автомобилните производители в Европа (АСЕА) показва, че през последния месец на миналата година в България са били регистрирани 2559 нови леки коли, което е понижение от 16,

Всеки модел на Ford ще има и електрифицирана версия

Ford започва консултации с партньорите си от профсъюзите и ключови акционери, за да въведе стратегия за цялостна трансформация, целяща засилването на марката и създаването на устойчив доходоносен бизнес в Европа, се казва в официално изявление на компанията. Стратегията, която е част от световната визия на компанията за предлагане на умни

Последно от логоЗДРАВЕ

Новини

Последно от лого

Последно от

Последно от

Още от Авто

Тест на новото Peugeot 508: Най пежото

Новото поколение на Peugeot 508 прикова вниманието на познавачи, зяпачи и фенове още през пролетта на салона в Женева, където обикновено тълпите от хора са пред щандовете на екзотичните марки. Сега флагманът на френската марка е готов да очарова и по родните пътища. Автомобилът ще се хареса дори и на тези, които си падат най-вече по германски,

Вижте кои са най-скъпите коли за 2018-а

Два уникални екземпляра Ferrari 250 GTOs оглавиха списъка на най-скъпите автомобили, продадени през 2018 г. Едната сделка е частна за 70 милиона долара, а другата се осъществява на публичен търг за 20 млн. по-малко.Двете коли са най-ясната илюстрация на господството на италианската марка на пазара на класически автомобили от началото на века,

Citroen празнува 100-годишен юбилей със специална серия Origrins

По случай своята 100-годишнина Citroen ще пусне за част от моделите в богата си гама специална серия Origrins. Френската марка започва годината на своето столетие с разкриване на ексклузивна серия за моделите C1, C3, C3 Aircross Compact SUV, New C4 Cactus, C-Elysee и C4/Grand C4 SpaceTourer. Специалната серия се отличава с ярка индивидуалност,

Тест на BMW X5: Да направиш всичко, както трябва

Изцяло новото поколение на BMW X5 предлага две наглед несъвместими неща - хем да остане познатият на милиони кросоувър, хем да се отличава почти във всичко от предшественика си. Баварските специалисти определено са го постигнали и през следващите години се очаква именно Х5 да бъде най-важният модел на марката.

Караш Porsche 911, плащаш по желание за вредни емисии

orsche разсекрети осмото поколение на eмблематичния си модел 911. Автомобилът със заводски индекс 992 е създаден практически от нулата, но е запазил външността на предшествениците си, като има и ретро препратки в интериора. По време на жизнения си 7-годишен цикъл осмото поколение на Porsche 911 ще започне да се предлага и като plug-in хибрид.

Тест: С електрическия Nissan Leaf нямате нужда от спирачка!

Наскоро четох едно мнение на българин, живеещ в Щатите, който от около половин година кара Tesla Model 3. Надълго и нашироко човекът описва предимствата на екологичния автомобил и завършва с думите: “единственият ми проблем е, че след 6 месеца с Tesla Model 3 не ми се карат други автомобили. Дори най-новите спортни коли ми се струват като

Последно от

Последно от

Най-важното

Избрано от Google

Следвайте във Viber