Тест на BMW M5: 600 кончета за всеки ден!

https://www.24chasa.bg/avto/article/6987809 Тест на BMW M5: 600 кончета за всеки ден! Тест на BMW M5: 600 кончета за всеки ден! www.24chasa.bg
Снимки: Пресслужба BMW

BMW M5 е едно различно, вълнуващо изживяване. Бих казал дори, че каране на кола като тази си е истинско житейско събитие. Такова като да се качиш на болид от Формула 1 или пък на някое ферари или ламборгини. Разликата при този модел е, че е абсолютно пригодим към всекидневно каране. Представяте ли си да имате възможност да контролирате цели 600 коня всеки ден, при това в лукса и комфорта на нормална лимузина. Много малко автомобили в света могат да се похвалят с това - да са истински спортни коли, когато трябва (най-добре на някоя писта) да са непобедими в упражненията ускорение и стабилност при движение по магистрала или остри завои, а в същото време да стават и за семейни коли, с които може да си вършите работата, без да е необходимо да “намествате” камъните в бъбреците или да зареждате резервоара всеки ден.

Спомням си, че при предишното поколение на М5 555-те коня под капака ми изглеждаха чудовищна мощ.

Сега не знам какво

да кажа за тези

45 кончета отгоре Въпреки огромния ми опит си признавам, че в първите километри при движението в колона по словенските баири (с ветерани зад волана с водеща и последна “събираща” кола, които въобще не си поплюват) имаше у мен лека нервност, с която бързо “заразих” и баварецът. Това обаче може да се случи, ако не сте на нормален режим, а на някои от спортните.

Новото поколение BMW M5 за първи път използва задвижване на четирите колела M xDrive. За оптимално сцепление допринася и активният М диференциал на задната ос, който осигурява блокаж между 0 и 100%.

Центърът на тежестта на тежащата 1980 кг кола е намален благодарение на карбоновия покрив и алуминиевия капак на мотора.

Характерът на M xDrive може да бъде определян индивидуално от шофьора. На разположение са пет различни конфигурации, базирани на комбинациите между режимите на DSC (DSC on, MDM, DSC off) и режимите на M xDrive (4WD, 4WD Sport, 2WD). Още при базовата настройка с включен DSC (динамичен контрол на стабилността) и системата със задвижване на 4-те колела

допуска леко

превъртане на

задните колела

при ускорение на

излизане от завои

В режим M Dynamic (MDM, 4WD Sport) M xDrive позволява лесно контролирани дрифтове. Трите режима на M xDrive при изключен DSC са замислени да задоволят желанията и на запалените водачи и предимно при шофиране на състезателната писта. При тях може да се избира между три конфигурации до чисто задно задвижване (2WD), като при този режим водачът може да избира свой собствен ъгъл на дрифт и разкрива чиста динамика на управлението за майсторите на волана.

Чрез двата бутона М1 и М2 на М волана могат да бъдат запаметени и след това активирани две свободно конфигурируеми настройки за всички режими на двигателя, трансмисията и режимите на M xDrive, DSC и Head-Up дисплея.

И в новата M5 не е

нужно дълго да

свикваш с нрава й. Както споменах баварката е станала много палава и малко по-нервна заради 600-те коня и 750 Nm въртящ момент, но това да е недостатъкът на беемвето, сигурен съм - всички почитатели на марката с радост ще го преглътнат. Карането на BMW M5 малко е като при компютърен симулатор, но това не е защото всичко върши електрониката и за водача остава да върти волана и да натиска педалите. Просто инженерите са свършили работата си фантастично. Те не са изобретили нещо свръхестествено, а просто са взели най-доброто, което е заложено в шасито на съвременната пета серия.

При М5 пружините, електронно управляемите амортисьори са с нови настройки, купето е допълнително усилено, а кинематиката на окачването е подбрана за специфичния характер на спортния седан. В резултат на това BMW M5 не се е превърнал в неконтролируем спортен автомобил, а е останал плавен и комфортен. Стига да боравите по-прецизно с педалите на газта и спирачката.

С новия 4,4-литров V8 двигател с TwinPower Turbo

най-бързият сериен

баварец се изстрелва

до 100 км/ч за 3,4

секунди,

до 200 км/ч - за 11,1 сек, а максималната скорост достига 305 км/ч (с опциалния M Driver пакет).

Тези “самолетни” показатели не означават, че вътре в купето условията са спартански. Напротив. Седалката е с характерната странична спортна опора, но има функции за охлаждане, подгряване и масаж. Гърленият звук от ауспусите пък достига до шофьора след допълнителна настройка.

Абонамент за печатен или електронен "24 часа", както и за другите издания на Медийна група България.

Други от Авто

Свърши се с шоуто в Детройт през зимата

Автомобилният свят вече не е същият. Изложенията също. Спомням си преди повече от 10 години (точно преди кризата), когато имах възможността да посетя най-голямото американско шоу в Детройт, което събира нови автомобили на показ пред феновете от далечната 1907 г., каква огромна бе разликата в сравнение със салоните в Европа.

Франция иска от Япония "Рено" и "Нисан" да станат холдингова корпорация

Правителството на Франция настоява френската автомобилна компания "Рено" (Renault) и японската "Нисан" (Nissan), които в момента са съюз, да се обединят в единна холдингова корпорация. Това пише днес японският в. "Никей", цитиран от ТАСС. Според източници на изданието именно такова искане е отправила френската делегация,

За първи път на българския пазар INFINITI България предлага безлихвен лизинг до 7 години

„Витоша Ауто“, партньорът на INFINITI в България, стартира иновативна лизингова програма INFINITI Dream Leasing, която позволява до 7-годишен безлихвен лизинг за закупуването на нов автомобил от гамата на луксозната японска марка. С този продукт INFINITI вада възможност за сигурност на месечната вноска и прави луксозният автомобил по-достъпен.

Volkswagen и Ford обявиха глобалeн съюз

Volkswagen и Ford Motor Company обявиха първото официално споразумение от мащабния съюз, който ще доведе до засилване на конкурентноспособността на двете компании и по-доброто обслужване на клиентите в ерата на бързопроменящата се индустрия. Изпълнителните директори на Volkswagen д-р Хърбърт Диес и на Ford Джим Хакет потвърдиха,

Застраховките спряха ръста на новите коли у нас

По-високите цени на застраховките и на гражданската отговорност намалиха тепма на ръста на продажби на нови автомобили, твърдят търговци. Статистиката на Асоциацията на автомобилните производители в Европа (АСЕА) показва, че през последния месец на миналата година в България са били регистрирани 2559 нови леки коли, което е понижение от 16,

Всеки модел на Ford ще има и електрифицирана версия

Ford започва консултации с партньорите си от профсъюзите и ключови акционери, за да въведе стратегия за цялостна трансформация, целяща засилването на марката и създаването на устойчив доходоносен бизнес в Европа, се казва в официално изявление на компанията. Стратегията, която е част от световната визия на компанията за предлагане на умни

Последно от логоЗДРАВЕ

Новини

Последно от лого

Последно от

Последно от

Още от Авто

Тест на новото Peugeot 508: Най пежото

Новото поколение на Peugeot 508 прикова вниманието на познавачи, зяпачи и фенове още през пролетта на салона в Женева, където обикновено тълпите от хора са пред щандовете на екзотичните марки. Сега флагманът на френската марка е готов да очарова и по родните пътища. Автомобилът ще се хареса дори и на тези, които си падат най-вече по германски,

Вижте кои са най-скъпите коли за 2018-а

Два уникални екземпляра Ferrari 250 GTOs оглавиха списъка на най-скъпите автомобили, продадени през 2018 г. Едната сделка е частна за 70 милиона долара, а другата се осъществява на публичен търг за 20 млн. по-малко.Двете коли са най-ясната илюстрация на господството на италианската марка на пазара на класически автомобили от началото на века,

Citroen празнува 100-годишен юбилей със специална серия Origrins

По случай своята 100-годишнина Citroen ще пусне за част от моделите в богата си гама специална серия Origrins. Френската марка започва годината на своето столетие с разкриване на ексклузивна серия за моделите C1, C3, C3 Aircross Compact SUV, New C4 Cactus, C-Elysee и C4/Grand C4 SpaceTourer. Специалната серия се отличава с ярка индивидуалност,

Тест на BMW X5: Да направиш всичко, както трябва

Изцяло новото поколение на BMW X5 предлага две наглед несъвместими неща - хем да остане познатият на милиони кросоувър, хем да се отличава почти във всичко от предшественика си. Баварските специалисти определено са го постигнали и през следващите години се очаква именно Х5 да бъде най-важният модел на марката.

Караш Porsche 911, плащаш по желание за вредни емисии

orsche разсекрети осмото поколение на eмблематичния си модел 911. Автомобилът със заводски индекс 992 е създаден практически от нулата, но е запазил външността на предшествениците си, като има и ретро препратки в интериора. По време на жизнения си 7-годишен цикъл осмото поколение на Porsche 911 ще започне да се предлага и като plug-in хибрид.

Тест: С електрическия Nissan Leaf нямате нужда от спирачка!

Наскоро четох едно мнение на българин, живеещ в Щатите, който от около половин година кара Tesla Model 3. Надълго и нашироко човекът описва предимствата на екологичния автомобил и завършва с думите: “единственият ми проблем е, че след 6 месеца с Tesla Model 3 не ми се карат други автомобили. Дори най-новите спортни коли ми се струват като

Последно от

Последно от

Най-важното

Избрано от Google

Следвайте във Viber