Тест на Peugeot 308 GTi: истинско лъвче

https://www.24chasa.bg/avto/article/6951881 Тест на Peugeot 308 GTi: истинско лъвче Тест на Peugeot 308 GTi: истинско лъвче www.24chasa.bg

Моделът Peugeot 308 вече е известен сред разбирачите като френския голф. Спортната му версия GTi, изобретател на която е отново Volkswagen преди повече от 40 години, пък успешно диша във врата на немската компания. Новият Peugeot 308 GTi е едно истинско лъвче на пътя и е един горд последовател на такива расови френски коли като легендата 205 GTi, 206 GTi и 208 GTi.


Това не е просто един горещ хечбек, това е фамилен автомобил, който при подходящи пътища и условия се превръща в истинско зверче на асфалта. Peugeot 308 GTi е един от малкото останали автомобили, които предлагат много мощ под капака, предно предаване и само ръчна скоростна кутия. Истинска кола за каране, разчита на 1,6-литров турбо бензинов двигател, от който са изстискани цели 270 к.с. при 6000 оборота и 330 Nm въртящ момент при 1900 оборота. Благодарение и на теглото от едва 1205 кг, колата ускорява от 0 д 100 км/ч за 6 секунди. Този спринт въобще не е лош, но по-голямата сила на този автомобил е при "ластиците" при движение по магистрала, когато натиснете педала на газта при скорост от 80-100 км/ч нагоре. Естествено, колата се представя отлично и при движение в завои, но при всички положения трябва да отчитате, че тук въртящи са предните колела, особено ако решите да изключите стабилизиращата програма ESP (има такава опция, но не ви препоръчвам да го правите, ако не сте на някоя писта).


Лостът на скоростите е с много къс ход, дотолкова, че в началото може да объркате последователността на предавките. Това помага за още по-възторжено преминаване през завоите. Стабилността през виражите се дължи най-много на спортното окачване на Peugeot Sport, което се подпомага от диференциал Torsen с ограничено приплъзване. За още по-прецизен волан се грижи и спортния режим, който се включва от бутонче. Впечатляващи са и 4-буталните спирачни апарати с диаметър 38 и 41 мм с 380-милиметровите предни вентилирани спирачни дискове. Те са в състояние бързо да заковат колата. при смесено каране по магистрала и нормален път този мощен хечбек даде разход от 6,8 л на 100 км, което ме изненада приятно.


Един от мялкото недостатъци на този тип коли е, че не са създаени за лоши пътища, заради по-твърдичкото очакване и нископрофилните гуми. По някои участъци на магистрала "Хемус" колата се тресеше, сякаш се движи с пределните 250 км/ч, а в действителност скоростта бе два пъти по-ниска.
Седалките на Peugeot 308 GTi са тип корито и обгръщат тялото на шофьора, така както трябва да бъде в един спортен автомобил. Те са тапицирани с комбинация между текстил, кожа и Алкантара. Червени шевове по целия салон дават допълнителен спортен отенък на колата.


И тук първо трябва свикнете с уникалния интериор, изпълнен във вече известния стилен i-Cocpit. При него различното е, че скоростомера и оборотомера е разположен над волана, а не под горния овал и "средната част". По този начин трябва да заемете "правилната" изправена стойка на сядане (а не да "полягвате"), за да може да виждате показателите на дисплея. Много различен е воланът - мъничък, сплескан отдолу и приличащ като на игрална конзола с логото GTi на него.


В колата има и нов капацитивен сензорен екран за управление на климатроника и свързана 3D навигация с услугата за следене на трафика в реално време TomTom Traffic. Сензорният екран е лесен за употреба като смартфон. Той е идеално разположен на нивото на централните въздушни отвори и е обърнат към водача.
308-ицата разполага с функцията Mirror Screen. Тя позволява дублиране на екрана на смартфона на сензорния екран. Мобилният телефон може да бъде поставен в централния подлакътник, като по този начин достъпа до него може да се осъществи чрез натискане на бутон, разположен до този на мигачите. Гласовото разпознаване чрез смартфона (S-Voice Android и Siri на Apple)позволява да се провеждат разговори, да пишете текстови съобщения или да диктувате адрес за навигация.

Абонамент за печатен или електронен "24 часа", както и за другите издания на Медийна група България.

Други от Авто

Тест на най-бързото Mini: лесно е да го окаляш

Най-бързото и пъргаво Mini - John Cooper Works, е една от малкото коли, които все още се предлагат с ръчна скоростна кутия. Трансмисията в най-новата версия на култовия автомобил даже е така направена, че трябва да се свикне с превключването на предавките - почти като в поршета и ламборгини. Тази стегнатост на скоростната кутия прави предавките

Tesla представи нов кросоувър, ще минава 480 км

Милиардерът Илън Мъск представи изцяло новия компактен кросоувър Tesla Y. Електрическият SUV се присъединява към давата си седана - Model S и Model 3, както и към флагмана на марката - Model X. Купе кросоувърът ще използва платформата на "тройката". Четирите версии на модела Y ще са с обхват от 368 до 480 километра пробег с едно зареждане на

Следващият Джеймс Бонд ще е с електрически Aston Martin

Джеймс Бонд ще управлява електромобил, струващ 250 000 лири, в следващия филм за Агент 007, съобщават британските медии. Режисьорът Кари Джоджи Фукунага иска звездата Даниел Крейг да седне зад волана на лимитираното издание на Aston Martin. Моделът Rapide E е първият електромобил на британската компания,

Автосалон Женева: Масовите модели ще са три в едно

Една тенденция за масовите автомобили се откри по време на салона в Женева. Почти всички производители, от ниския ценови клас до премиум сегмента, обмислят моделите си така, че да предлагат три типа задвижване - с двигател с вътрешно горене, с хибридни или изцяло електрическо. Причините за това са много.

Автотренд 2019: хиперколи за супербогати!

Автосалонът в Женева от години се слави като мястото, където може да видите и пипнете най-скъпите и бързи коли на планетата, събрани накуп. На сегашното изложение обаче тези автомобили не само са повече от друг път, но производителите им се хвалят, че бройките, които са планирали да сглобят, са на привършване.

Ето я най-скъпата кола в света, струва 11 млн. евро!

Bugatti представи на салона в Женева поредната си хиперкола, която би всички ценови рекорди. Автомобилът струва 11 милиона евро (с 5 млн. по-малко от първоначално обявената цена), като единственият му екземпляр е предназначен за внука на Фердинанд Порше - Фердинанд Пих, който бе начело на Volkswagen почти четвърт век и е главен идеолог на проекта

Последно от логоЗДРАВЕ

Новини

Последно от лого

Последно от

Последно от

Още от Авто

Искат да строят завод за електрически BG коли в Австрия!

Единственият български предприемач на автосалона в Женева - Росен Даскалов, призна пред "24 часа", че австрийски инвеститор проявява огромен интерес към бъдещите електрически модели на изцяло българската марка Sin Cars. Даскалов вече обяви, че ще отвори завод за сглобяването на екологичните автомобили в Русе в средата на следващата година.

Електрическият Jaguar стана Кола на Европа 2019

Първият електрически Jaguar - I-Pace, стана Автомобил на Европа 2019. След преброяването на гласовете се оказа, че екологичният кросоувър е с еднакъв брой точки с Alpine A110. След балотаж носител на наградата стана Jaguar I-Pace. В крайното класиране Jaguar и Alpine A110 получиха по 250 точки, а след тях се наредиха Kia ceed с 247,

Правнукът на Порше със собствена марка

От 7 до 17 март в Palexpo ще се състои 89-ото изложение в Женева. Това ще бъде последното “дълго” издание на най-престижния салон в света. От следващата година шоуто, което приютява най-много бутикови марки в света, ще бъде съкратено на една седмица. Промяната на традиционния формат от следващата година се дължи на отказа от участие на автогиганти

Българин ще строи завод за 20 000 електрически коли в Русе (обновена)

Основателят на българската автомобилна компания Sin Cars Росен Даскалов обяви, че ще строи завод за електрически коли с капацитет 20 000 бройки годишно. Това предприемачът от Русе обеща в съобщение за поредното си участие на автосалона в Женева, който отворя врати на 5 март. Автомобилите ще са сравнително евтини,

България прибира всяка трета стара кола от италианския износ

Ако ваш приятел си е купил наскоро стара дизелова кола, независимо от каква марка, много вероятно е тя да е внесена от Италия. Това е така, защото в момента България, и най-вече София, е нещо като депозит на дизеловите автомобили втора ръка, които вече не вървят на Апенините. Все повече стари коли потеглят през последните няколко години от Ботуша

"Запорожец" не можа да излезе от комата, колата струвала колкото 1000 бутилки водка

Януари стана първият месец в историята, когато Запорожкият автомобилен завод не успя да продаде нито един нов автомобил. През 2018 г. украинската компания е сглобила само един тестови автомобил, а дилърите са продавали това, което е останало по складовете. Така производството на моделите ZAZ Lanos и Change (по лиценз от китайски партньори)

Последно от

Последно от

Най-важното

Избрано от Google

Следвайте във Viber