Тест на Peugeot 308 GTi: истинско лъвче

https://www.24chasa.bg/avto/article/6951881 Тест на Peugeot 308 GTi: истинско лъвче Тест на Peugeot 308 GTi: истинско лъвче www.24chasa.bg

Моделът Peugeot 308 вече е известен сред разбирачите като френския голф. Спортната му версия GTi, изобретател на която е отново Volkswagen преди повече от 40 години, пък успешно диша във врата на немската компания. Новият Peugeot 308 GTi е едно истинско лъвче на пътя и е един горд последовател на такива расови френски коли като легендата 205 GTi, 206 GTi и 208 GTi.


Това не е просто един горещ хечбек, това е фамилен автомобил, който при подходящи пътища и условия се превръща в истинско зверче на асфалта. Peugeot 308 GTi е един от малкото останали автомобили, които предлагат много мощ под капака, предно предаване и само ръчна скоростна кутия. Истинска кола за каране, разчита на 1,6-литров турбо бензинов двигател, от който са изстискани цели 270 к.с. при 6000 оборота и 330 Nm въртящ момент при 1900 оборота. Благодарение и на теглото от едва 1205 кг, колата ускорява от 0 д 100 км/ч за 6 секунди. Този спринт въобще не е лош, но по-голямата сила на този автомобил е при "ластиците" при движение по магистрала, когато натиснете педала на газта при скорост от 80-100 км/ч нагоре. Естествено, колата се представя отлично и при движение в завои, но при всички положения трябва да отчитате, че тук въртящи са предните колела, особено ако решите да изключите стабилизиращата програма ESP (има такава опция, но не ви препоръчвам да го правите, ако не сте на някоя писта).


Лостът на скоростите е с много къс ход, дотолкова, че в началото може да объркате последователността на предавките. Това помага за още по-възторжено преминаване през завоите. Стабилността през виражите се дължи най-много на спортното окачване на Peugeot Sport, което се подпомага от диференциал Torsen с ограничено приплъзване. За още по-прецизен волан се грижи и спортния режим, който се включва от бутонче. Впечатляващи са и 4-буталните спирачни апарати с диаметър 38 и 41 мм с 380-милиметровите предни вентилирани спирачни дискове. Те са в състояние бързо да заковат колата. при смесено каране по магистрала и нормален път този мощен хечбек даде разход от 6,8 л на 100 км, което ме изненада приятно.


Един от мялкото недостатъци на този тип коли е, че не са създаени за лоши пътища, заради по-твърдичкото очакване и нископрофилните гуми. По някои участъци на магистрала "Хемус" колата се тресеше, сякаш се движи с пределните 250 км/ч, а в действителност скоростта бе два пъти по-ниска.
Седалките на Peugeot 308 GTi са тип корито и обгръщат тялото на шофьора, така както трябва да бъде в един спортен автомобил. Те са тапицирани с комбинация между текстил, кожа и Алкантара. Червени шевове по целия салон дават допълнителен спортен отенък на колата.


И тук първо трябва свикнете с уникалния интериор, изпълнен във вече известния стилен i-Cocpit. При него различното е, че скоростомера и оборотомера е разположен над волана, а не под горния овал и "средната част". По този начин трябва да заемете "правилната" изправена стойка на сядане (а не да "полягвате"), за да може да виждате показателите на дисплея. Много различен е воланът - мъничък, сплескан отдолу и приличащ като на игрална конзола с логото GTi на него.


В колата има и нов капацитивен сензорен екран за управление на климатроника и свързана 3D навигация с услугата за следене на трафика в реално време TomTom Traffic. Сензорният екран е лесен за употреба като смартфон. Той е идеално разположен на нивото на централните въздушни отвори и е обърнат към водача.
308-ицата разполага с функцията Mirror Screen. Тя позволява дублиране на екрана на смартфона на сензорния екран. Мобилният телефон може да бъде поставен в централния подлакътник, като по този начин достъпа до него може да се осъществи чрез натискане на бутон, разположен до този на мигачите. Гласовото разпознаване чрез смартфона (S-Voice Android и Siri на Apple)позволява да се провеждат разговори, да пишете текстови съобщения или да диктувате адрес за навигация.

Абонамент за печатен или електронен "24 часа", както и за другите издания на Медийна група България.

Други от Авто

А ако минем на малки, но нови коли?

Щом можете да заделяте поне 250 лева на месец, употребяваният автомобил не е сполучлив избор ГЕОРГИ ЛУКАНОВ В дни на протести заради скъпото гориво и покачването на данъците на автомобилите все повече българи си задават въпроса дали могат да си позволят нова кола, или отново да си купят употребявана.

"Ягуар" на Пиер Берже и Ив Сен Лоран бе продаден за 74 500 евро на търг

"Ягуар MK II" - единият от двата последни автомобила на Пиер Берже и Ив Сен Лоран, бе продаден за рекордните 74 500 евро на търг в Лион, оповести аукционна къща "Озна", цитирана от Франс прес. Колата бе изложена на търг за колекционерски автомобили. Произведена е през 1963 г. и първоначалната й оценка бе 30 000 евро.

"Мъртвата зона" при колите остава в историята

Един от най-големите проблеми, свързани със сигурността при колите, автобусите и камионите, е решен. Т. нар. мъртва зона, която се причинява от носещите предни колони и петното, попадащо между страничните огледала и задната част на превозното средство, вече няма да я има. Технология “премахва” предните греди,

Пътувай в първа класа с Volvo ХС90

Само сега с бонус от 12 000 лв. с ДДС На прага на зимата, флагманът на шведската премиум марка Volvo – луксозният високопроходим модел ХС90, се предлага с изключителни условия - клиентско предимство от 12 000 лв., безплатен пакет Edition* и комплект оригинални зимни гуми Pirelli с джанти на специална цена от 3600 лв. с ДДС.

Skoda обмисля да строи завод в България или Турция

Ръководството на Volkswagen възнамерява да строи завод извън Чехия за автомобилите на марката Skoda, твърди германското издание "Ханделсблат". Решението може да бъде взето от надзорния съвет още през следващата седмица, като според медията вариантите били два - България или Турция. "До мен не е достигала такава информация.

Достойният заместник на Honda Accord

Honda Civic седан e достоен заместник на най-представителния автомобил и тачен у нас Accord. Новият модел даже има по-голям с 52 литра багажник. Удобство е, че има възможност да сгънем задните седалки откъм товарното пространство чрез специални ръчки. Civic с 4 врати е само с 100 мм по-къс от Accord и с 40 мм по-тесен,

Последно от логоЗДРАВЕ

Новини

Последно от лого

Последно от

Последно от

Още от Авто

Тест: Jaguar XF харчи 5,7 л на 100 км дизел при средна скорост 122 км/ч

Дизелът скоро няма да умре. В това ще се убедите, ако покарате луксозния удобен модел Jaguar XF, снабден с двулитров нафтов двигател с мощност 240 конски сили. В ерата на яростни екоатаки срещу дизеловите коли и настъплението на електрическите машини и кросоувърите, този автомобил си е направо изключение.

Ново устройство улеснява крадците на скъпи коли

Ново подобрено устройство улеснява автокрадците на скъпи коли в столицата. С него от далечно разстояние те могат да копират данните от ключовете, съобщи БНТ. Преди началото на зимния сезон от МВР предупреждават и за очакван бум на така наречените кражби на ключ, при които шофьорите за кратко остават без надзор автомобилите си.

Търговците на нови коли са срещу готвените промени в данъчния закон

Асоциацията на автомобилните производители и техните оторизирани представители в България (ААП) не е съгласна с предстоящото приемане на изменения в Закона за местните данъци и такси, в частта за данъчно облагане на автомобилите. Това е становището на организацията, която представлява дилърите на нови коли у нас,

Проверяват 2461 коли BMW у нас, можело да пламнат. По света са 1,6 млн. (Обзор)

BMW привиква обратно в сервиза 1,6 милиона автомобила заради технически проблеми, които могат да предизвикат възпламеняване на колите. Става дума за продажби в цял свят, съобщиха от автоконцерна във вторник. Проблемни са автомобили, произведени между август 2010 и август 2017 г. При тях има изтичане на газ от охлаждането,

Тест на първото BMW с предно предаване

ВMW отдавна се асоциира като марка автомобили, които предлагат нещо страшно, бързо, със задвижване на задните колела, залепено за асфалта и вечно изпреварващо возило (в последното десетилетие и като кросоувър герой). Преди 4 години обаче баварската компания направи немислимото, предлагайки за първи път в историята си модел с предно задвижване -

SUV лидерът Haval ще ви даде ново усещане за пътя

HAVAL е SUV марката на световния производител на леки и лекотоварни автомобили – Great Wall Motors Company. Компанията e първият частен китайски производител с над 30 години опит в автомобилното производството. В отговор на световната тенденция и повишено търсене и предлагане на SUV автомобили, от Great Wall Motors Company решават да отделят

Последно от

Последно от

Най-важното

Избрано от Google

Следвайте във Viber