Тест на Citroen Berlingo: готин семеен ван с вид на кросоувър

https://www.24chasa.bg/avto/article/6951571 Тест на Citroen Berlingo: готин семеен ван с вид на кросоувър Тест на Citroen Berlingo: готин семеен ван с вид на кросоувър www.24chasa.bg

Само допреди няколко години колите като Citroen Berlingo ги наричаха надменно “баничарки”. Не че приличаха на баници, но тяхното основно приложение бе да вършат работа на дребни търговци, независимо че моделите от този тип си имат отделно пътническа и товарна версия.

Новият Citroen Berlingo се различава коренно от предшествениците си и смело може да се каже, че това е най-модерният и готин семеен миниван. Френският модел хем запазва традициите, вътрешния простор и функционалността на вановете, хем има външен вид, а и проходимост като на съвременните кросоувъри. Третото поколение на модела, създател на сегмента на автомобилите за свободното време,

има цели 19

системи в помощ

на управлението

и технологии

за свързаност

Тествахме Citroen Berlingo, който за първи път ще се предлага и с дълга XL версия със седем места, в сърцето на Франция, близо до Париж, по живописните пътища на Вале дьо Шавруз в Ивлин в района на известната гора Рамбуйе.

За шофиране бяха представени два варианта на автомобила - с бензинов PureTech мотор с мощност 110 конски сили с 6-степенна механична скоростна кутия и с дизелов BlueHDi двигател с мощност 130 к.с. с 8-степенна автоматична трансмисия. За нас по-интересен бе нафтовият вариант, който най-много ще се продава в България.

Иначе френският модел се предлага и с още един бензинов турбодвигател със същия обем от 1,2 литра, но със 130 коня. Дизелът е 1,5-литров, в три варианта на мощността - 75, 110 и 130 к.с.

Най-мощният нефтов мотор дърпа семейния ван повече от прилично, но най-голямата приятна изненада е

чудесното

взаимодействие

с 8-степенния

автоматик

- нещо, което липсваше на марката допреди няколко години. Съвременната автоматична трансмисия ще облекчи живота на шофьора както при движение в града, така и по магистрали и пътища.

По-малкият М вариант е с дължина 4400 мм и колесна база 2780, а по-големият 4750 и 2970 мм. Багажникът на Berlingo M започва от минимум 775 литра с петима души на борда и достига до максималните 3500 литра и предмети с дължина до 2,70 метра. Нишата за багаж в Berlingo XL тръгва от 1050 литра, за да достигне до 4000 л и дълги до 3,05 метра предмети!

На петата врата

пък има и

малък прозорец,

който се отваря така, че не е необходимо да се разтваря целият багажник, ако не се налага. Задните врати са плъзгащи се, а отворът е по-широк с 60 мм спрямо предшественика.

Ванът е с подобрен радиус на завой, което веднага се усеща при движение по по-тесни и изпъстрени със завои пътища.

Външно Berlingo се набива на очи с двойните си тънки фарове, въздушните пластмасови предпазители на вратите Airbump, а също така има възможност да се избират цветовете на предната броня и вратите. Страничните прозорци пък може да бъдат боядисани в черно.

Вътре семейният ван изненадва с огромната си остъклена площ, свежите и модерни материали, цветове и решения и безбройните си ниши, жабки и шкафчета. Големият панорамен стъклен покрив облива кабината със светлина. Точно под него

има една удобна

прозрачна

етажерка,

на която може да се сложат още дребни вещи. Citroen Berlingo е оборудван с индивидуални светлини за четене на задните седалки.

Вътре при по-скъпите ще намерите 8-инчов сензорен екран с модерна мултимедийна система. На втория ред седалки за всички е монтирана ISOFIX система за закопчаване на коланите, така важна за детските столчета. Berlingo има 28 ниши за съхранение на вещи с обща вместимост 186 литра.

Френският семеен ван ще предлага и куп системи за безопасност и асистиране на водача като адаптивен темпомат, следене на движението в лентата, предупреждение за сляпа зона на огледалата, асистент за потегляне по наклон и други. За да бъде изненадата пълна, Citroen Berlingo разполага и с Head-Up дисплей.

Както и преди, ще има и офроуд версия с електронната система Grip Control, при която водачът избира пет режима на работа - нормален, за движение в сняг, кал, пясък и отключване на системата.

Абонамент за печатен или електронен "24 часа", както и за другите издания на Медийна група България.

Други от Авто

Тест на най-бързото Mini: лесно е да го окаляш

Най-бързото и пъргаво Mini - John Cooper Works, е една от малкото коли, които все още се предлагат с ръчна скоростна кутия. Трансмисията в най-новата версия на култовия автомобил даже е така направена, че трябва да се свикне с превключването на предавките - почти като в поршета и ламборгини. Тази стегнатост на скоростната кутия прави предавките

Tesla представи нов кросоувър, ще минава 480 км

Милиардерът Илън Мъск представи изцяло новия компактен кросоувър Tesla Y. Електрическият SUV се присъединява към давата си седана - Model S и Model 3, както и към флагмана на марката - Model X. Купе кросоувърът ще използва платформата на "тройката". Четирите версии на модела Y ще са с обхват от 368 до 480 километра пробег с едно зареждане на

Следващият Джеймс Бонд ще е с електрически Aston Martin

Джеймс Бонд ще управлява електромобил, струващ 250 000 лири, в следващия филм за Агент 007, съобщават британските медии. Режисьорът Кари Джоджи Фукунага иска звездата Даниел Крейг да седне зад волана на лимитираното издание на Aston Martin. Моделът Rapide E е първият електромобил на британската компания,

Автосалон Женева: Масовите модели ще са три в едно

Една тенденция за масовите автомобили се откри по време на салона в Женева. Почти всички производители, от ниския ценови клас до премиум сегмента, обмислят моделите си така, че да предлагат три типа задвижване - с двигател с вътрешно горене, с хибридни или изцяло електрическо. Причините за това са много.

Автотренд 2019: хиперколи за супербогати!

Автосалонът в Женева от години се слави като мястото, където може да видите и пипнете най-скъпите и бързи коли на планетата, събрани накуп. На сегашното изложение обаче тези автомобили не само са повече от друг път, но производителите им се хвалят, че бройките, които са планирали да сглобят, са на привършване.

Ето я най-скъпата кола в света, струва 11 млн. евро!

Bugatti представи на салона в Женева поредната си хиперкола, която би всички ценови рекорди. Автомобилът струва 11 милиона евро (с 5 млн. по-малко от първоначално обявената цена), като единственият му екземпляр е предназначен за внука на Фердинанд Порше - Фердинанд Пих, който бе начело на Volkswagen почти четвърт век и е главен идеолог на проекта

Последно от логоЗДРАВЕ

Новини

Последно от лого

Последно от

Последно от

Още от Авто

Искат да строят завод за електрически BG коли в Австрия!

Единственият български предприемач на автосалона в Женева - Росен Даскалов, призна пред "24 часа", че австрийски инвеститор проявява огромен интерес към бъдещите електрически модели на изцяло българската марка Sin Cars. Даскалов вече обяви, че ще отвори завод за сглобяването на екологичните автомобили в Русе в средата на следващата година.

Електрическият Jaguar стана Кола на Европа 2019

Първият електрически Jaguar - I-Pace, стана Автомобил на Европа 2019. След преброяването на гласовете се оказа, че екологичният кросоувър е с еднакъв брой точки с Alpine A110. След балотаж носител на наградата стана Jaguar I-Pace. В крайното класиране Jaguar и Alpine A110 получиха по 250 точки, а след тях се наредиха Kia ceed с 247,

Правнукът на Порше със собствена марка

От 7 до 17 март в Palexpo ще се състои 89-ото изложение в Женева. Това ще бъде последното “дълго” издание на най-престижния салон в света. От следващата година шоуто, което приютява най-много бутикови марки в света, ще бъде съкратено на една седмица. Промяната на традиционния формат от следващата година се дължи на отказа от участие на автогиганти

Българин ще строи завод за 20 000 електрически коли в Русе (обновена)

Основателят на българската автомобилна компания Sin Cars Росен Даскалов обяви, че ще строи завод за електрически коли с капацитет 20 000 бройки годишно. Това предприемачът от Русе обеща в съобщение за поредното си участие на автосалона в Женева, който отворя врати на 5 март. Автомобилите ще са сравнително евтини,

България прибира всяка трета стара кола от италианския износ

Ако ваш приятел си е купил наскоро стара дизелова кола, независимо от каква марка, много вероятно е тя да е внесена от Италия. Това е така, защото в момента България, и най-вече София, е нещо като депозит на дизеловите автомобили втора ръка, които вече не вървят на Апенините. Все повече стари коли потеглят през последните няколко години от Ботуша

"Запорожец" не можа да излезе от комата, колата струвала колкото 1000 бутилки водка

Януари стана първият месец в историята, когато Запорожкият автомобилен завод не успя да продаде нито един нов автомобил. През 2018 г. украинската компания е сглобила само един тестови автомобил, а дилърите са продавали това, което е останало по складовете. Така производството на моделите ZAZ Lanos и Change (по лиценз от китайски партньори)

Последно от

Последно от

Най-важното

Избрано от Google

Следвайте във Viber