Audi Q8: първото кросоувър купе на германците

https://www.24chasa.bg/avto/article/6898437 Audi Q8: първото кросоувър купе на германците Audi Q8: първото кросоувър купе на германците www.24chasa.bg

Audi Q8 съчетава елегантността на луксозното купе с четири врати с практичната функционалност на голям SUV модел. Богато оборудван, със широкообхватна свързаност и достатъчно солиден за офроуд движение, моделът е сигурен партньор за бизнес и удоволствие. Audi Q8 ще бъде представен на европейските пазари през третото тримесечие на 2018 година.

Audi Q8 изразява спортната динамика и престижа по-ярко от всеки останал модел от SUV гамата на марката с четирите кръга. С дължина от 4.99 метра, широчина от 2.00 метра и височина от 1.71 метра, SUV купето е по-широко, по-късо и по-ниско от своя събрат Q7. С междуосие от почти 3.00 метра, то предлага просторен интериор, който надхвърля този на конкурентите му по отношение на най-важните размери, включително дължина на интериора и пространство за главите. В задната част, на разположение е система от три седалки, които могат да се изместват в надлъжна посока при желание. При сгънати седалки, багажното отделение под електрозадвижвания заден капак достига 1,755 литра.

С внушителната си решетка Singleframe в осмоъгълен дизайн, Audi Q8 е новото лице на семейството от Q модели. Солидният орнамент е поставен вертикално и заедно със спойлера, който е обточен към предната част и големите, ярко контурирани, отвори за въздух подчертава самоувереното излъчване на автомобила. Елегантната снижаваща се линия на покрива е със хармоничен завършек в прецизно наклонените задни колонки, плавно преливащи в извивките quattro очертаващи от своя страна арките на калниците, в които се помещават до 22 цолови колела. Други важни елементи са стилистичните отправки към дизайна на оригиналното quattro. Мощни контури и атлетично стегнати повърхности подчертават усещането за мощност, прецизност и специалната динамика на постоянното двойно предаване. Спойлерът, облицовките на арките на калниците, лентите върху вратите и дифузьорът са в контрастен цвят, който допълнително подчертава офроуд излъчването.

LED предните светлини, които са стандартно оборудване, могат да осветяват пътя и с HD Matrix LED технология, предлагана като опция. Както триизмерната графика на дневните светлини, така и задните светлини се отличават със своя дигитален характер. Светлинна лента свързва двете светлинни тела в задната част. Както и в оригиналния Audi quattro, черна повърхност подчертава тази лента. Притежателите на Q8 могат да използват приложението myAudi в своите смартфони за да активират различни светлинни функции и да им се наслаждават отвън.

Audi е quattro и quattro е Audi – разбира се това се отнася и в частност до Q8, върховият SUV модел на марката. Чисто механичният централен диференциал пренася силите към предния и задния мост в пропорция от 40:60. Когато е необходимо, той разпределя въртящия момент с приоритет към моста с по-добро сцепление. Това, в съчетание с просвета, късите надвеси и контрола на спускането по наклон, означава че Audi Q8 може спокойно да се движи и извън асфалтираните шосета. Окачването с адаптивни амортисьори е стандартно оборудване. Audi предлага адаптивно въздушно окачване с управление на характеристиките на амортисьорите като опция, с възможност за комфортна или спортна настройка. То настройва височината на каросерията в зависимост от пътната ситуация и предпочитанията на водача с промяна в диапазон от 90 милиметра.

Освен стандартното прогресивно кормилно управление, чието предавателно отношение става „по-директно“ със завъртането на волана, Audi предлага също и като опция управление на четирите колела. То извършва завъртане на задните колела под ъгъл от до 5 градуса – в обратна на предните посока при ниска скорост за подобряване на маневреността, и в същата посока като предните при висока скорост, за постигане на по-добра стабилност.

Всички системи за задвижване са изключително ефективни благодарение на новата микрохибридна технология (MHEV). Основната 48-волтова електрическа система включва два важни технологични модула: литиево-йонна батерия и, задвижван от ремък, стартер-генератор. По време на спиране системата може да регенерира до 12 кВт мощност и да я върне в акумулаторната батерия. Технологията MHEV позволява дълги фази на движение с „реене“ с изключен двигател и диапазон на изключване на старт-системата започващ от 22 км/ч.

Лесни за разбиране символи са част от дигиталната прецизност на Audi и високото ниво на интеграция на архитектурата и функциите. Централен елемент в системата MMI е сензорният реагиращ екран. Със своята визия с черен панел, той почти се „разтваря“ в голямата черна повърхност на арматурното табло когато е изключен. Всички елементи имат логична връзка помежду си, от плоската лента с въздушни отвори до широката конзола на централния панел помещаваща лоста за режимите на автоматичната трансмисия tiptronic. В тъмнината, опционалните контурни светлини очертават ярко изразените линии в дизайна на интериора и осигуряват осветяване отзад на триизмерните знаци quattro над жабката – пример за любовта към детайла от страна на Audi. Опции като контурните седалки с функции за масаж и вентилация, четиризоновата автоматична климатична система и пакетът за качество на въздуха допълнително подчертават елегантната околна среда /ще се предлага в по-късен етап/.

Системата MMI с управление с докосване на новото Audi Q8 осигурява достъп до почти всяка функция с помощта на два големи екрана. Горният 10.1-инчов дисплей (в комбинация с MMI Navigation plus) се използва за контролиране на инфоразвлекателната и навигационната системи. Водачът използва 8.6-инчов дисплей под този за отоплението и вентилацията, с удобни функции и текстово въвеждане на команди, последното с удобно и ергономично разположена китка на лоста за предавките.

Управлението е интуитивно и просто: тактилно и акустично кликане потвърждава че пръстът е активирал функцията. В допълнение към всичко това, естественият гласов контрол превръща Audi Q8 в интелигентен партньор за диалог. Водачите могат да изговарят думите свободно. Гласовият контрол може да интерпретира и разбере смисъла на изречението, като например „Гладен съм“ и да предложи ресторанти в близост.

Уредите за управление се показват на изцяло дигиталния виртуален кокпикт на Audi. Неговият дисплей с висока резолюция и размер от 12.3 инча може да превключва между различните екрани с помощта на мултифункционалния волан. Опционалната plus версия включва втора, изключително спортна визия. Head-up дисплеят прожектира важна информация на предното стъкло, включително детайлно водене по навигация в лентата.

На германския пазар, Audi Q8 се предлага стандартно с върховата навигационна система MMI navigation plus. Тя включва модул за трансфер на данни Audi connect стандартно с LTE Advanced и Wi-Fi hotspot. Навигационната система разпознава предпочитанията на водача на базата на предишните пътувания и прави интелигентни предложения. Онлайн услугите на Audi connect добавят функции на „предугаждане“ които се използват при планиране на маршрута. Това позволява на две услуги като Car-to-X и информация за пътните знаци да извлича ползи от системата за комуникация с другите автомобили Audi. Опционалният Audi connect key позволява на на водача да отключва и заключва автомобила, и да стартира автомобила с помощта на съвместим смартфон с Android. Индивидуалните потребителски профили позволяват съхраняване на до 400 предпочитани настройки за различни водачи. С приложението myAudi, водачите могат да изплащат специални дестинации в навигационната система, да стриймват музика или да прехвърлят календара на смартфона към MMI.

Audi Q8 разполага с върхови клас системи за аудио и връзка, благодарение на Audi phone box и voice-over LTE. Същото се отнася и за аудио уредбата Bang & Olufsen Advanced Sound System. Тя предлага невероятен 3D звук с информация за силата за всичките пет места. Музиката се разгръща по същия начин по който това става в концертна зала.

Независимо дали става дума за паркиране в града или за движение извън него – Audi Q8 подкрепя водача в различни ситуации. Сред системите които имат принос за това са адаптивният круз контрол, асистентът за ефективността, за кръстовища, за смяна на лентата, предупреждение за наличие на обекти около автомобила и панорамна система от камери с 360 градусов обзор. Важна функция е дистанционният пилот за гараж, който ще бъде въведен от 2019 година. Под наблюдението на водача, той води SUV модела към гаража и обратно напълно автономно. Водачът напуска автомобила преди това и активира процеса като използва приложението си myAudi в смартфона. Дистанционният пилот за паркиране предлага подобно ниво на удобство. Зад всички тези функции стои централният контролер за асистенция на водача. Той непрекъснато анализира диференцииран модел на околната среда и го използва за да управлява системите за асистенция. Необходимите за това данни се осигуряват – в зависимост от избраните опции – от пет радарни сензора, шест камери, дванайсет ултразвукови сензора и лазерен скенер.

Абонамент за печатен или електронен "24 часа", както и за другите издания на Медийна група България.

Други от Авто

А ако минем на малки, но нови коли?

Щом можете да заделяте поне 250 лева на месец, употребяваният автомобил не е сполучлив избор ГЕОРГИ ЛУКАНОВ В дни на протести заради скъпото гориво и покачването на данъците на автомобилите все повече българи си задават въпроса дали могат да си позволят нова кола, или отново да си купят употребявана.

"Ягуар" на Пиер Берже и Ив Сен Лоран бе продаден за 74 500 евро на търг

"Ягуар MK II" - единият от двата последни автомобила на Пиер Берже и Ив Сен Лоран, бе продаден за рекордните 74 500 евро на търг в Лион, оповести аукционна къща "Озна", цитирана от Франс прес. Колата бе изложена на търг за колекционерски автомобили. Произведена е през 1963 г. и първоначалната й оценка бе 30 000 евро.

"Мъртвата зона" при колите остава в историята

Един от най-големите проблеми, свързани със сигурността при колите, автобусите и камионите, е решен. Т. нар. мъртва зона, която се причинява от носещите предни колони и петното, попадащо между страничните огледала и задната част на превозното средство, вече няма да я има. Технология “премахва” предните греди,

Пътувай в първа класа с Volvo ХС90

Само сега с бонус от 12 000 лв. с ДДС На прага на зимата, флагманът на шведската премиум марка Volvo – луксозният високопроходим модел ХС90, се предлага с изключителни условия - клиентско предимство от 12 000 лв., безплатен пакет Edition* и комплект оригинални зимни гуми Pirelli с джанти на специална цена от 3600 лв. с ДДС.

Skoda обмисля да строи завод в България или Турция

Ръководството на Volkswagen възнамерява да строи завод извън Чехия за автомобилите на марката Skoda, твърди германското издание "Ханделсблат". Решението може да бъде взето от надзорния съвет още през следващата седмица, като според медията вариантите били два - България или Турция. "До мен не е достигала такава информация.

Достойният заместник на Honda Accord

Honda Civic седан e достоен заместник на най-представителния автомобил и тачен у нас Accord. Новият модел даже има по-голям с 52 литра багажник. Удобство е, че има възможност да сгънем задните седалки откъм товарното пространство чрез специални ръчки. Civic с 4 врати е само с 100 мм по-къс от Accord и с 40 мм по-тесен,

Последно от логоЗДРАВЕ

Новини

Последно от лого

Последно от

Последно от

Още от Авто

Тест: Jaguar XF харчи 5,7 л на 100 км дизел при средна скорост 122 км/ч

Дизелът скоро няма да умре. В това ще се убедите, ако покарате луксозния удобен модел Jaguar XF, снабден с двулитров нафтов двигател с мощност 240 конски сили. В ерата на яростни екоатаки срещу дизеловите коли и настъплението на електрическите машини и кросоувърите, този автомобил си е направо изключение.

Ново устройство улеснява крадците на скъпи коли

Ново подобрено устройство улеснява автокрадците на скъпи коли в столицата. С него от далечно разстояние те могат да копират данните от ключовете, съобщи БНТ. Преди началото на зимния сезон от МВР предупреждават и за очакван бум на така наречените кражби на ключ, при които шофьорите за кратко остават без надзор автомобилите си.

Търговците на нови коли са срещу готвените промени в данъчния закон

Асоциацията на автомобилните производители и техните оторизирани представители в България (ААП) не е съгласна с предстоящото приемане на изменения в Закона за местните данъци и такси, в частта за данъчно облагане на автомобилите. Това е становището на организацията, която представлява дилърите на нови коли у нас,

Проверяват 2461 коли BMW у нас, можело да пламнат. По света са 1,6 млн. (Обзор)

BMW привиква обратно в сервиза 1,6 милиона автомобила заради технически проблеми, които могат да предизвикат възпламеняване на колите. Става дума за продажби в цял свят, съобщиха от автоконцерна във вторник. Проблемни са автомобили, произведени между август 2010 и август 2017 г. При тях има изтичане на газ от охлаждането,

Тест на първото BMW с предно предаване

ВMW отдавна се асоциира като марка автомобили, които предлагат нещо страшно, бързо, със задвижване на задните колела, залепено за асфалта и вечно изпреварващо возило (в последното десетилетие и като кросоувър герой). Преди 4 години обаче баварската компания направи немислимото, предлагайки за първи път в историята си модел с предно задвижване -

SUV лидерът Haval ще ви даде ново усещане за пътя

HAVAL е SUV марката на световния производител на леки и лекотоварни автомобили – Great Wall Motors Company. Компанията e първият частен китайски производител с над 30 години опит в автомобилното производството. В отговор на световната тенденция и повишено търсене и предлагане на SUV автомобили, от Great Wall Motors Company решават да отделят

Последно от

Последно от

Най-важното

Избрано от Google

Следвайте във Viber