Тест на електрическия Hyundai Ioniq или как да стигнете от София до Стара Загора без пари

https://www.24chasa.bg/avto/article/6366907 Тест на електрическия Hyundai Ioniq или как да стигнете от София до Стара Загора без пари Тест на електрическия Hyundai Ioniq или как да стигнете от София до Стара Загора без пари www.24chasa.bg

Aко само допреди няколко години бях казал на някого, че масово хората обръщат главите си по модел на Hyundai, щях да получа иронични усмивки. Ако пък бях твърдял, че корейската компания ще има изцяло електрически автомобил с нормални размери на голф класа преди всички (почти) други производители, който струва 65 000 лева и може да мине разстоянието от София до Стара Загора, без да зареждате батериите, щяхте да ме помислите за луд.


Ами Hyundai има вече такава кола. Казва се Ioniq и освен в изцяло електрически вариант се предлага от началото на годината и като хибрид, а след броени дни се чака и плъг-ин хибридната модификация (т.е. тази, която може да зареждате електрическия мотор и от обикновен битов контакт).


Външно Hyundai Ioniq изглежда футуристично и хората не забиват поглед в него, защото има рев от двигателя, защото такъв липсва - колата е красива и изглежда като извадена от бъдещето. Въпреки че, преди да взема колата, един от дилърите ми обясняваше, че до 30 км/ч имало жужене, което би трябвало да пази пешеходците. Не чух да има предопредителен шум и трябва да свикнете с факта, че пешеходците определено не ви чуват и трябва да ги пазите още повече.


Относно пробега съм длъжен да уточня, че за да успеете да минете разстоянието от София до Стара Загора,
трябва да карате
по подбалканския
път, а не по
магистралата,
защото по аутобана ще се увлечете по по-високи скорости и батерията може и да не стигне. Реално при спокойно каране може да изминете около 220-240 км с едно зареждане на акумулаторите, това е и причината все още на електрическите коли да се гледа като екзотика.

Смея да твърдя, че ако пробегът е два пъти по-дълъг и цената падне само с 20-ина процента (а това ще стане до година-две, повярвайте ми), автомобилният пазар ще се промени драстично.


Престоят зад волана на електрическия Hyundai Ioniq е едно вълнуващо изживяване не само че няма двигател с вътрешно горене, а заради и самите възможности на колата. Въпреки че има някакви рестрикции, с електрическия мотор колата дърпа от място “като тролей” и много привърженици на “резачките” биха завидяли на ускорението на този хюндай. Нещата стават "извън контрол" при преминаване на режим спорт, но тук цифрите за оставащия пробег намаляват с бързината на светлината.


Hyundai Ioniq има предимства пред останалите електрически модели не само с луксозния и обширен салон препълен с екстри, но и със специалната си система за репикатулация на енергията. На волана има лопатки, но с тях не се превключват скоростите като при стандартните возила с автоматична скоростна кутия. С тях се сменят 4 степени, които влияят на самозареждането (пестенето) на електрическия мотор. По този начин се избягва неприятното чувство за внезапно спиране на електрическите коли, като махнете крака от педала на газта.

При “нулевата” степен няма никакво придърпване и колата продължава напред по инерция. Този режим е най-подходящ при каране в града, но при него не пестите енергия от батерията. Четвъртата “скорост”
е най-добре да се
използва при
по-дълги преходи, където не се налага честото спиране.


Hyundai Ioniq Electric разчита на литиево-йонна полимерна акумулаторна батерия с капацитет от 28 квтч за максимален обхват над 250 километра (по каталог и идеални атмосферни условия). Реално, както споменах, електрическата кола минава без проблем от 150 до 200 км при използване на климатик. Между другото има един бутон вдясно от волана, в който може да се включва климатикът само към шофьора.
Моментално достъпният максимален въртящ момент от 295 Nm се осигурява от електрически двигател с максимална мощност от 120 к.с. чрез едноскоростна редукторна предавателна кутия, като ускорява автомобила до максималните 165 км/ч.
В края на теста необичайно разходът не бе в литри, а в киловати, а именно - 12 квтч на 100 км.

Всеки може да пресметне колко ще му струва изминаването на въпросните 100 км само на ток. То може и да не струва и 1 стотинка, защото изникващите пред хипермаркетите в големите градове бързи зарядни станции в страната стават все повече и още са безплатни. Освен това от тях пълните 90 процента от батериите само за 20-30 минути. Иначе може да зареждате акумулаторите от обикновен контакт, като на 100 процента това става за 8 часа. Ако го правите на нощна тарифа,
ще ви струва
около 60 стотинки
на 100 км пробег,
а ако е през деня - двойно повече. Като прибавим и факта, че електрическата кола може да я паркирате, без да плащате в синята и зелената зона в центъра, стига да има стикер от общината, който е безплатен, и че не плащате данък на електричката, за мнозина Hyundai Ioniq може да се окаже и изгодна инвестиция. Няма да споменавам, че и разходите по ремонти заради липсата на ДВГ и сложни детайли ще е нищожна спрямо нормалните дизелови и бензинови возила.


Трябва да се отбележи и богатото серийно оборудване в автомобила, което включва функции за свързаност, като например Android Auto и Apple Car Play. Hyundai Ioniq идва със 7-годишен безплатен абонамент за TomTom LIVE services. Новост е и безжичното зареждане на смартфон в нишата за дребни предмети под централната конзола.
Пълният пакет за безопасност включва автономна система за аварийно спиране, за подпомагане на поддържането на лентата, за откриване на слепи петна, за предупреждение за кръстосан трафик отзад, за интелигентен круиз контрол и общо 7 въздушни възглавници.
Електрическата кола разполага и с усъвършенстван интелигентен круиз контрол, който поддържа и функция за автоматично спиране.

Абонамент за печатен или електронен "24 часа", както и за другите издания на Медийна група България.

Други от Авто

Най-мощното Ferrari е хибрид!

Ferrari не издържа на еконатиска и представи първия си Plug-in хибриден модел, който се оказва, че ще е и най-мощният в историята на легендарната марка. SF90 Stradale вдига максималните 340 км/ч - с 10 км/ч по-малко от LaFerrari, но хибридното возило разполага с последно поколение трансмисия и окачване,

Олга Сандова удостоена със степен кавалер на Националния орден за заслуги на Франция

На 21 май посланикът на Република Франция в България, Негово Превъзходителство Ерик Льобедел, удостои със степента кавалер на националния орден за заслуги Олга Сандова, изпълнителен директор на "Автомотор Корпорация" и заместник-председател на Френско-българската търговска и индустриална камара. Сандова е и член на управителния съвет на

Jaguar Land Rover и BMW с общи електрически коли

Jaguar Land Rover и BMW Group официално потвърдиха, че съюзяват усилията си в разработването на следващо поколение EDUs (Electric Driving Units) - електрически задвижващи автомобили. Това партньорство ще развие допълнително технологиите за електрифициране на колите, което е част от прехода на автомобилната индустрия към автономни, свързани,

Пикапът на Mahindra - първо у нас, после в Европа

Новото издание на пикапа Mahindra Goa пристигна в България специално за тазгодишното издание на Truck Expo 2019. Пикапът идва у нас броени дни преди европейската си премиера, която ще се състои на 25 юни. Goa Plus се предлага в четири възможни вариации – със задно предаване или четири задвижващи колела, съответно и с единична или двойна кабина.

Тест на Stinger: да те ужили Kia!

Kia Stinger. Вземайки ключовете от модела на корейската компания, скромно ме уверяват, че това не е масов автомобил и че е направен, за да покаже какво може всъщност да направи марката. От нашето представителство между другото добавят, че вече няколко десетки фенове на бързите коли са се доверили на Kia Stinger и са си купили колата.

Opel Corsa вече е изцяло електрически

Марката Opel се насочва към електромобилите. При изцяло новото шесто поколение на модела Corsa, германският автомобилен производител предлага за първи път в гамата си захранвана от батерии електрическа версия с автономен пробег от 330 километра. Инженерите на Opel са избрали най-популярния модел на марката,

Последно от лого

Новини

Последно от лого

Последно от

Последно от

Още от Авто

Тест на новия Evoque: Огледалце, я кажи!

Преди 8 години никой не вярваше, че концептуалният кросоувър на Land Rover с футуристични форми ще излезе на пазара след броени месеци с идентичен дизайн като сериен модел - Range Rover Evoque. Луксозният компактен SUV веднага се превърна в модна икона из целия свят, подпомогнат и от рекламното лице Виктория Бекъм.

Масато Ишида: България има огромен бизнес потенциал

Масато Ишида е генерален мениджър в Sumitomo Corporation за Европа, Близкия изток, Африка и ОНД. Sumitomo е собственик на компанията "Мото-Пфое", официален представител на Ford, Volvo, Land Rover и Jaguar у нас. Масато Ишида пристигна за първи път в България за откриването на супермодерния комплекс на Volvo на “Околовръстното шосе” в София.

Шеф на Volvo у нас: До 5 години 30% от колите ще са с автопилот

Един от вицепрезидентите на Volvo Европа - Франк Версавел, обяви, че най-късно до 2025 година 30 процента от новите модели на шведската компания ще са напълно автономни. Версавел пристигна в София специално за откриването на навия шоурум на Volvo, който се намира на Околовръстното шосе. За да уважи събитието на Мото-Пфоеq за първи път в България

Колата на папа Франциск се купува за 20 000 лева в София

лавата на Римокатолическата църква Франциск дойде на жълтите павета на площад “Батенберг” в София с Kia Soul на 3-4 години, която взависимост от състоянието, пробега и двигателя струва около 20 000 лева на пазара на втора ръка в България. На следващия ден в Раковски папата пък използва на срещата с поклонници специално преработен открит пикап

Най-много се купуват коли над 10 години

Най-много в България се купуват коли над 10-годишна възраст, показват данните от регистрациите на Министерство на вътрешните работи. През първите четири месеца на годината са вписани 51 418 коли с категория М1 на възраст над 10 години. Тези, които са до 10 г., са 9383, а най-малка е бройката на регистрираните превозни средства до 5-годишна

Преди 55 години Ford Mustang струва 2368 долара

В средата на април Ford отбеляза 55 години от производството на един от най-емблематичните си модели - Mustang. Автомобилът е официално достъпен в Европа от 2015 година, но любовта между него и континента датира още от рождението на емблематичния американски “мускул” (маскълкар) през 1964 г. В чест на рождения ден на култовия автомобил във

Последно от

Последно от

Най-важното

Избрано от Google

Следвайте във Viber