В "Автомобил на годината на Европа" 70% от финалистите са на ток

https://www.24chasa.bg/avto/article/10452487 В "Автомобил на годината на Европа" 70% от финалистите са на ток В "Автомобил на годината на Европа" 70% от финалистите са на ток www.24chasa.bg
СНИМКА: Pixabay
СНИМКА: Pixabay

Журито на конкурса "Автомобил на годината на Европа" обяви моделите, които продължават към финала на конкурса, проведен за първи път през 1964 година. От седем финалиста пет са електромобили, а един е хибрид, показва разпространеният вчера списък, предава "Дневник".

Тази година право на участие имаха 39 модела. Условието както всяка година е те да са нови за европейския пазар, като вече са в продажба или ще се появят на пазара до края на годината на минимум пет пазара в Европа.

В крайна сметка победителят за 2022 година ще бъде избран между:

Cupra Born (Cupra e фокусирана върху спортни модели, марка на Seat)

Ford Mustang Mach-E

Hyundai Ioniq 5

Kia EV6

Peugeot 308

Renault Megane E-Tech

Skoda Enyaq iV

Новината за доминацията на електромобилите сред претендентите идва на фона на рекордни продажби на коли на ток както в световен мащаб, така и в Европа.

До момента електромобил е печелил конкурса два пъти. Пътя прокарва Nissan Leaf, избран за кола на 2011 година. През следващата година победител е Chevrolet Volt, който по-скоро е плъгин хибрид, макар че постоянно се задвижва от електромотор. Работата е там, че след първите петдесетина километра токът се произвежда от бензинов мотор, работещ като генератор. Втората титла за електромобил е за Jaguar I-Pace, избран за кола на годината в Европа за 2019 година.

Тази година с обявяването на финалистите съвпадна официалното потвърждение от Nissan, че в следващите 5 години компанията ще вложи в "електрификация" почти 18 млрд. долара. Макар да е сред пионерите в този сегмент и победител в "Кола на годината на Европа" преди десетилетие, японският производител за пръв път представи подробен план, с който иска да догони конкуренцията.

Преди три седмици анализатори на "Ройтерс" изчислиха, че производителите на коли са готови в следващите 5-10 години да вложат 515 млрд. долара в електромобили и батерии. Тези над половин трилион долара са отговор и на затягащите се правила за използване на изкопаеми горива и за вредни емисии.

Журито на конкурса се състои от 60 автомобилни журналисти от 23 страни. Победителят ще бъде обявен през пролетта.

Абонамент за печатен или електронен "24 часа", както и за другите издания на Медийна група България.

Други от Авто

Само 15% от германците биха си купили електрическа кола

Само 15% от германците биха си купили електрическа кола

Даниел Лорер, който награди победителя в категория „Голямо предприятие“ на Наградите на Германската икономика за 2021 г. Събитието се организира от Германо-Българската индустриално-търговска камара (ГБИТК)
Снимка: Министерство на иновациите и растежа

Германска компания за автокомпоненти ще инвестира 10 млн. евро у нас

Tesla отваря представителство на 250 км от България

Tesla отваря представителство на 250 км от България

Преди 95 години Lancia пуска автобуси с името Omicron

Преди 95 години Lancia пуска автобуси с името Omicron

Volkswagen спасява дизеловите коли с нови екомотори, работещи с парафинови горива

Volkswagen спасява дизеловите коли с нови екомотори, работещи с парафинови горива

СНИМКИ: ГЕОРГИ ЛУКАНОВ

Тест на BMW M440i xDrive Гран Купе: Добре контролирана мощ

Покажи още

Последно от

Последно от

Последно от

Последно от

Последно от

Последно от

  • mila
  • mama
  • zdrave
Следвайте във Viber