Тест: Volvo S60 - кротък хибриден седан, но не съвсем

https://www.24chasa.bg/avto/article/10012317 Тест: Volvo S60 - кротък хибриден седан, но не съвсем Тест: Volvo S60 - кротък хибриден седан, но не съвсем www.24chasa.bg
Тест: Volvo S60 - кротък хибриден седан, но не съвсем

Колата, с която шведите се сбогуват с дизела

Новият Volvo S60 Recharge Plug-in Hybrid се оказа много интересен автомобил и то във времена, когато дори и зареждащите се хибриди станаха банални. Повечето хора са свикнали шведската компания да не поднася кой знае какви изненади, а да си налага пословичната скандинавска безопасност и изчистен дизайн без особени отклонения. Такъв би трябвало да бъде и този екологичен седан - кротък, сигурен и уравновесен на пътя. Оказа се, че S60 Recharge Plug-in Hybrid има неподозирана мощ, съчетана с фантастичен разход на гориво и огромен пробег с едно зареждане за такъв тип хибридни автомобили.

Всъщност S60 Recharge Plug-in Hybrid би трябвало да замени в някаква степен един мощен дизелов семеен автомобил, който ев състояние да изминава дълги разстояния. S60 е първият модел на шведите, който изцяло се отказа от нафтовите мотори и се предлага само с бензинови. Това е и една от първите коли, на която Volvo сложиха електронно ограничение на скоростта от 180 км/ч, а това волво може много повече...

Тежащият два тона автомобил има такава хибридна задвижваща система, която го прави истински спринтьор на пътя, въпреки теглото. Общата мощност на возилото е цели 390 конски сили. Бензиновият двигател е двулитров с турбо и има 303 коня под капака. Към тях се добавят още 83 кончета, които идват от електрическия мотор, който задвижва задните колела в електрически режим при ускорение от място или в движение. Максималният въртящ момент е 400 Нм и е наличен между 2200 и 4800 об/мин. Хибридното волво ускорява от 0 до 100 км/ч без никакво забавяне за едва 4,6 секунди. Плавното, но устремно дърпане е налице и в диапазона 90-150 км/ч, така че много малко коли има шанс да ви притеснят, присветкайки със светлините, за да се отместите от крайната лява лента на магистралата.

Скоростната кутия е 8-степенна автоматична с възможност за ръчно превключване Geartronic. Задвижването е eAWD. На предните колела е от двигателя с вътрешно горене, а на задните от електродвигателя. Има вазможност и за персонални настройки.

Така без преувеличение може да се твърди, че S60 Recharge Plug-in Hybrid с 390 коня е един от най-пъргавите зареждащи хибриди в своя клас, който се предлага на пазара. Освен това тази кола е и много практична. Резервоарът побира цели 60 литра бензин и заедно с електрическия пробег (реално 45-50 км) го прави един истински маратонец.

По каталог Volvo S60 Recharge Plug-in Hybrid може да харчи само 2,1 литра на 100 км пробег. Този цифри наистина може да ги постигнете, ако изминавате по 100 км и след това да зареждате батерията (реално разхода може и да е нула, ако карате 40-50 км само на ток). Тръгенте ли на далъг път обаче разхода на бензин е около 4,5-5 литра на 100 бензин, което е също е отлично постижение. Това означава, че с едно зареждане на резервоара и батерията хибридното волво може да измине около 1100-1200 км!

В салона веднага се набива на очи изчистения, но луксозен скандинавски стил R-Design, представен за първи път в кросоувъра ХС 90. Освен това автомобилът разполага с уникално удобни седалки, които наистина помагат на шофьора да не се уморява при дълги преходи. Багажникът с обем от 485 литра е внушителен за хибрид и малка резервна гума, напъхана в него.

Информационно-развлекателната система на Volvo, наречена Sensus, предоставя интуитивен интерфейс със сензорен екран, съчетаващ автомобилни функции, навигация, свързани услуги и приложения за развлечения. Сензорният екран позволява лесен и бърз достъп до множество функции, след като свикнете с него. Както при автомобилите от серия 90, също е налична интеграция на смартфон с Apple CarPlay и Android Auto.

Технологията за градска безопасност на Volvo - City Safety, е единствената система на пазара, която открива пешеходци, велосипедисти и големи животни. Нали от Volvo обещаха, че никой не трябва да бъде сериозно ранен в ново Volvo след 2020 г...

За първи път в сегмента на средно размерните седани системата City Safety задейства автоматично спирачките за смекчаване на приближаващ сблъсък. Опционалната система с адаптивен автопилот Pilot Assist, която подпомага водача при завиване, ускорение и спиране при добре маркирани пътища и скорост до 130 км/ч е усъвършенствана с подобрено представяне в завоите. Новото S60 включва също система за предотвратяване на излизане извън пътното платно Run-off Road Mitigation, асистент за предотвратяване на сблъсък с насрещното движение Oncoming Lane Mitigation и други асистиращи системи.

Тест: Volvo S60 - кротък хибриден седан, но не съвсем

Тест: Volvo S60 - кротък хибриден седан, но не съвсем

Спечели безплатна реклама на стойност 10 000 лв за твоя бизнес!

Абонамент за печатен или електронен "24 часа", както и за другите издания на Медийна група България.

Други от Авто

Искате нов Mercedes? Ще трябва да почакате повече от година

Искате нов Mercedes? Ще трябва да почакате повече от година

Volvo смени логото

Volvo смени логото

7,7 млн. нови коли няма да бъдат произведени заради дефицита на чипове

7,7 млн. нови коли няма да бъдат произведени заради дефицита на чипове

Еколози съдят BMW и Mercedes, искат забрана на бензина и дизела

Еколози съдят BMW и Mercedes, искат забрана на бензина и дизела

Австрийци сложиха бензинов мотор на Tesla

Австрийци сложиха бензинов мотор на Tesla

България е сред аутсайдерите по зарядни станции за електрически коли в Европа

България е сред аутсайдерите по зарядни станции за електрически коли в Европа

Покажи още

Последно от

Последно от

Последно от

Последно от

Последно от

  • mila
  • mama
  • zdrave
Следвайте във Viber