Статии от: сп. Рецепти за здраве

Какво е златно мляко и как да го приготвим сами

Какво е златно мляко и как да го приготвим сами

Златното мляко е напитка от аюрведата с изключителни качества за нашето здраве. Неговата основна съставка и куркумата, която е известна с богатия си набор от полезни свойства за организма. Златното мляко се приготвя лесно и има следните ползи: - Притежава антираково действие - Намалява нивото на холестерола - Укрепна имунната система - Регулира

Нещо вкусно: Домашна шоколадова торта с бишкоти

Нещо вкусно: Домашна шоколадова торта с бишкоти

Необходими продукти: 500 г бишкоти 6 бр. целувки 6 бр. ореховки 150 г шоколад 150 мл прясно мляко 150 г пудра захар 125 г масло 2 с.л. какао 2 пакетчета ванилия 2 бр. яйца 100 г ядки Начин на приготвяне: Разбийте на пяна маслото с пудрата захар. Варете се до сгъстяване млякото, какаото и 100 г настърган шоколад

Нещо вкусно: Какво да сготвим с извара (рецепти)

Нещо вкусно: Какво да сготвим с извара (рецепти)

Изварата не присъства в най-традиционните рецепти и затова е пренебрегвана като съставка. Днес може да променим това с помощта на няколко идеи, които ще ви вдъхновят да готвите по-често с този толкова полезен, а и достъпен като цена продукт. Заменете някои продукти с извара Най-лесно е, когато правите баница. Заменете част от сиренето с извара

Нещо вкусно: Да си направим шунка у дома (+рецепти)

Нещо вкусно: Да си направим шунка у дома (+рецепти)

Няколко са версиите за произхода на това вкусно ястие. Сигурно е, че шунка са приготвяли още англосаксонците, а днес в Германия и в Англия на всяка по-тържествена вечеря се кипри по един добре приготвен розов бут. И не мислете, че това не може да бъде основното блюдо за вечерта. Ако го сервирате с няколко вида салати, разядки и дипове

Нещо вкусно: Любопитни идеи за бързо готвене с тиквички

Нещо вкусно: Любопитни идеи за бързо готвене с тиквички

Тиквичките вече са на пазара и са един от достъпните зеленчуци. Често обаче ние се затрудняваме да ги вкараме в менюто си, защото знаем само основните рецепти – пържени тиквички, пълнени с кайма, мусака с тиквички. Нека първо споделим с вас как може да избегнете пърженето на тиквичките за по-здравословна консумация

Нещо вкусно: Палачинково ветрило с ягоди и шоколад

Нещо вкусно: Палачинково ветрило с ягоди и шоколад

необходими продукти: 3 яйца 2 ч.ч. мляко 2 ч.ч. брашно 1/2 ч.л. захар щипка сол 1/4 ч.л. сода за хляб 1 ванилия 200 г ягоди течен шоколад за намазване масло за намазване на тигана начин на приготвяне: 1. Разбийте яйцата, добавете ванилията, захарта и солта. Сложете половината от млякото и разбъркайте

Нещо вкусно: Карамелени ябълки с орехи

Нещо вкусно: Карамелени ябълки с орехи

богато на фибри лесно 6 порции 60 мин За 1 порция: 505 ккал мазнини 24,4 г холестерол 14 мг въглехидрати 70,3 г протеини 8,2 г фибри 6,2 г необходими продукти: 400 г меки карамелени бонбони 2 с.л. гъста готварсказ сметана 1 1/4 орехи 6 ябълки без восъчно покритие начин на приготвяне: 1 Застелете плитка и широка тава с хартия за печене

Какво да правим с остатъците
от великденската трапеза

Какво да правим с остатъците от великденската трапеза

Всяка година ви даваме идеи какво да направите с остатъците от празничната трапеза и тази година няма да изневерим на традицията. Яйцата, мезетата, агнешкото С варените яйца може да направите стотина видове салати. Зелената салата с яйца е ясна, но нека да продължим списъка с още няколко идеи, в които ще включим и остатъци от предястията и

Основни правила за перфектен домашен козунак

Основни правила за перфектен домашен козунак

Всеизвестно е, че приготвянето на козунаци не е проста работа – изискват се умения, търпение и опит. Все пак, дори и да не ги притежавате, опитайте този Великден да си направите домашен козунак. Има най-различни рецепти, при които продуктите и пропорциите варират, но независимо от това спазването на основните правила винаги е добра идея

Решете менюто за Великден отрано (+рецепти)

Решете менюто за Великден отрано (+рецепти)

Ако отсега определите какво ще готвите за Великден, ще ви е много по-лесно да се организирате за празника и да осъществите идеите и желанията си. Освен това може да направите част от пазара по-рано и така да спестите някой лев. Знаете, че всяка година агнешкото например скача непосредствено преди Великден. Стартираме подготовката с..

Рецепти, подходящи за деца

Рецепти, подходящи за деца

Оризова каша с горски плодове и кокосово мляко Кокосовото мляко е богато на витамини от групата В, С и Е, които подсилват имунната система. Необходими продукти: 3 порции 200 г горски плодове (може и замразени) 150 г ориз 200 мл кокосово мляко кафява захар на вкус сок от лайм Начин на приготвяне: 1

6 идеи за мезета за бяло вино и розе

6 идеи за мезета за бяло вино и розе

Канапе с извара и скариди 15 мин/ 2 порции Задушете до златисто в зехтин 12 големи скариди, предварително обелени. Нарежете 1 - 2 краставици на шайби. Изрежете с помощта на чаша хлебни кръгчета и намажете с ? ч.ч. извара, предварително намачкана с вилица и овкусена с копър на ситно и подправки на вкус

Нещо вкусно: Пиле в бекон и топено сирене

Нещо вкусно: Пиле в бекон и топено сирене

необходими продукти: 4 долни пилешки бутчета 1 ч.л. универсална зеленчукова подправка 4 филийки бекон 2 с.л. зехтин 100 г кашкавал 100 г топено сирене сол и пипер на вкус начин на приготвяне: 1. Сложете бутчетата да се сварят за около 20 мин с универсалната зеленчукова подправка. Изцедете ги добре, след това и ги оставете леко да се охладят. 2

Нещо вкусно: Ванилени мъфини

Нещо вкусно: Ванилени мъфини

необходими продукти: 1/4 ч.ч. масло 1/2 ч.ч. захар 2 с.л. пудра захар за поръсване 2 яйца 1 ванилия 1 ч.ч. брашно 1/2 ч.л. сода за хляб 1/4 ч.ч. кисело мляко 100 г ягоди начин на приготвяне: 1. Загрейте фурната на 180°С. Намаслете форми за мъфини, поставете хартиени в тях. 2. Разбийте в купа предварително размекнатото на стайна температура масло

Нещо вкусно: Спагети със спанак

Нещо вкусно: Спагети със спанак

богато на витамин А лесно 2 порции 20 мин За една порция: 584 ккал мазнини 30,9 г холестерол 242 г въглехидрати 59,2 г протеини 18,9г фибри 1,7 г необходими продукти: 200 г спагети 100 г спанак 2 яйца 1+1 с.л. зехтин 2 с.л. майонеза шепа чери домати сол и пипер на вкус начин на приготвяне: 1 Сложете спагетите да се сварят в подсолена вода с 1 с.л

Нещо вкусно: Палачинки от цял свят

Нещо вкусно: Палачинки от цял свят

Кулинарните историци все още не са успели да открият на кого принадлежи честта за изобретяването на палачинките, но едно е сигурно - от няколко века това лакомство е познато на хората, а различните държави ги приготвят по собствена рецепта. Французите са майстори на тънките, деликатни палачинки, наречени креп, които буквално се топят в устата

Нещо вкусно: Глазирана шунка със сладко от вишни

Нещо вкусно: Глазирана шунка със сладко от вишни

25 порции 95 мин необходими продукти: 160 г сладко от вишни (може и от череши) 170 г портокалов конфитюр 110 г кафява захар 60 мл кленов сироп 60 мл коняк или портокалов сок 2 с.л. пълнозърнеста горчица 2 с.л. дижонска горчица 1/2 ч.л. семена резене 1/2 ч.л. смес от кимион и черен пипер 8,5 кг шунка от бут 2 с.л

Нещо вкусно: Рецепти за топли салати за студените дни

Нещо вкусно: Рецепти за топли салати за студените дни

С патладжан 20 мин/ 2 порции Нарежете на ленти 400 г патладжани, оваляйте в галета и изпържете в растително масло. Нарежете 200 г домати и накъсайте 120 г зелена салата и 20 г бейби спанак. Пригответе дресинг от 1 с.л. соев сос, 1 ч.л. мед, 2 с.л. зехтин и 1 ч.л. оцет. Смесете зеленчуците, полейте с дресинга и разбъркайте

Нещо вкусно: Яйчено руло с топено сирене

Нещо вкусно: Яйчено руло с топено сирене

Необходими продукти: 4 яйца 1 с.л. масло сол и пипер на вкус 50 г топено сирене Начин на приготвяне: 1. Разбийте яйцата добре, добавете сол и пипер според предпочитанията си и разбъркайте. 2. Сложете продълговат съд с незалепващо покритие или квадратен тиган на котлона и го загрейте. Намажете дъното с масло

Нещо вкусно: Плодова панакота

Нещо вкусно: Плодова панакота

богато на витамин А лесно 15 мин+охлаждане 5 порции 298 ккал мазнини 27,6 г въглехидрати 18,4 г протеини 2,2 г холестерол 98 мг фибри 1,9 г необходими продукти: 400 мл гъста готварска сметана 4 с.л. захар 1 ванилия 1 1/4 ч.л. желатин плодове за пасиране начин на приготвяне: 1 Сложете сметаната със захарта в съд на слаб огън на котлона

Нещо вкусно: Ванилова торта с крем сирене

Нещо вкусно: Ванилова торта с крем сирене

богато на витамин А лесно 8 порции 50 мин + охлаждане За една порция: 470 ккал мазнини 26,4 г въглехидрати 49 г холестерол 120 мг протеини 9,4 г фибри 1 г необходими продукти: 150 г масло 1 ч.ч. захар 2 яйца 2 ванилии 2 ч.л. бакпулвер щипка сол 2 1/2 ч.ч. брашно 1 1/4 ч.ч. мляко крем сирене 3-4 с.л. пудра захар начин на приготвяне: 1 Загрейте

Нещо вкусно: Ванилова торта с крем сирене

Нещо вкусно: Ванилова торта с крем сирене

богато на витамин А лесно 8 порции 50 мин + охлаждане За една порция: 470 ккал мазнини 26,4 г въглехидрати 49 г холестерол 120 мг протеини 9,4 г фибри 1 г необходими продукти: 150 г масло 1 ч.ч. захар 2 яйца 2 ванилии 2 ч.л. бакпулвер щипка сол 2 1/2 ч.ч. брашно 1 1/4 ч.ч. мляко крем сирене 3-4 с.л. пудра захар начин на приготвяне: 1 Загрейте

Нещо вкусно: "Мокра" шоколадова торта

Нещо вкусно: "Мокра" шоколадова торта

богато на флавоноиди лесно 10 порции 40 мин + охлаждане За една порция: 420 ккал мазнини 15 г въглехидрати 76 г холестерол 63 мг протеини 10 г фибри 1,5 г необходими продукти: 1 1/2 ч.ч. брашно 1/3 ч.ч. какао 2 ч.л. бакпулвер 1/2 ч.л. сода за хляб 1/2 ч.л. сол 1/2 ч.ч. захар 2 яйца 1 ч.ч. кисело мляко 1/2 ч.ч. прясно мляко 1/4 ч.ч

Нещо вкусно: Мъфини "Червено кадифе"

Нещо вкусно: Мъфини "Червено кадифе"

Необходими продукти: 2 1/2 ч.ч. брашно 2 с.л. тъмно какао 1 ч.л. сол 1 1/2 ч.ч. захар 1 1/2 ч.ч. олио 2 яйца червена сладкарска боя 1 ванилия 3/4 ч.ч. кисело мляко 1/4 ч.ч. прясно мляко 1 1/2 ч.л. сода за хляб 2 ч.л. бял оцет за глазура по желание: 220 г крем сирене 2 ч.ч. пудра захар 2 ванилии Начин на приготвяне: 1. Включете фурната на 175°С

Нещо вкусно: Какво да приготвим с киноа и чиа (+рецепти)

Нещо вкусно: Какво да приготвим с киноа и чиа (+рецепти)

Постоянно четем за киноа, чиа, кокосово мляко и масло, брашно от лимец, годжи бери и какви ли не още суперсъставки и храни, но когато се изправим пред тях в магазина, всъщност не знаем за какво да ги ползваме и ги отминаваме. Даваме ви няколко идеи, които да ви зарибят в приготвянето на ястия с тези суперхрани

Какво да направим с останалата храна по празниците (+рецепти)

Какво да направим с останалата храна по празниците (+рецепти)

И тази година по традиция всички бяхме решили, че се задава апокалипсис и че след Коледа и Нова година по магазините няма да може да се намери и кило ориз. И отново се презапасихме. И сиренца, и колбаси, и лютеничка, и руска, и снежанка, ама нека са три за всеки случай... и пържолки, и сармички, и пуйка, и гъска, и баница, и банички. Да има

Ако зелето със свинско ви е омръзнало, ето какво друго да приготвите с него (+рецепти)

Ако зелето със свинско ви е омръзнало, ето какво друго да приготвите с него (+рецепти)

Все още по каците се търкаля по някоя и друга зелка, но сигурно вече са ви омръзнали традиционното свинско със зеле, както и зелевите сарми. Ще ви припомним още няколко начина да приготвите любимия зимен продукт на българина. Едни от най-харесваните и оригинални рецепти за кисело зеле са пълнената кисела зелка и пържолите

Рецепти за коледни месни вечери

Рецепти за коледни месни вечери

Печено пиле с мед и горчица лесно 6 порции 100 мин 1/3 ч.ч. меко масло 1 с.л. пресен лук на ситно 2 ч.л. дижонска горчица 2 ч.л. мед 2 кг пиле 2 с.л. брашно 2 ч.ч. пилешки бульон 1 Загрейте фурната на 180°C. Намазнете леко тава. Смесете маслото, лука, горчицата и меда. Внимателно и съвсем леко отделете кожата от гърдите на пилето и сложете

Най-важното

Следвайте във Viber