Статии от: сп. Рецепти за здраве

Нещо вкусно: Палачинки от цял свят

Нещо вкусно: Палачинки от цял свят

Кулинарните историци все още не са успели да открият на кого принадлежи честта за изобретяването на палачинките, но едно е сигурно - от няколко века това лакомство е познато на хората, а различните държави ги приготвят по собствена рецепта. Французите са майстори на тънките, деликатни палачинки, наречени креп, които буквално се топят в устата

Нещо вкусно: Глазирана шунка със сладко от вишни

Нещо вкусно: Глазирана шунка със сладко от вишни

25 порции 95 мин необходими продукти: 160 г сладко от вишни (може и от череши) 170 г портокалов конфитюр 110 г кафява захар 60 мл кленов сироп 60 мл коняк или портокалов сок 2 с.л. пълнозърнеста горчица 2 с.л. дижонска горчица 1/2 ч.л. семена резене 1/2 ч.л. смес от кимион и черен пипер 8,5 кг шунка от бут 2 с.л

Нещо вкусно: Рецепти за топли салати за студените дни

Нещо вкусно: Рецепти за топли салати за студените дни

С патладжан 20 мин/ 2 порции Нарежете на ленти 400 г патладжани, оваляйте в галета и изпържете в растително масло. Нарежете 200 г домати и накъсайте 120 г зелена салата и 20 г бейби спанак. Пригответе дресинг от 1 с.л. соев сос, 1 ч.л. мед, 2 с.л. зехтин и 1 ч.л. оцет. Смесете зеленчуците, полейте с дресинга и разбъркайте

Нещо вкусно: Яйчено руло с топено сирене

Нещо вкусно: Яйчено руло с топено сирене

Необходими продукти: 4 яйца 1 с.л. масло сол и пипер на вкус 50 г топено сирене Начин на приготвяне: 1. Разбийте яйцата добре, добавете сол и пипер според предпочитанията си и разбъркайте. 2. Сложете продълговат съд с незалепващо покритие или квадратен тиган на котлона и го загрейте. Намажете дъното с масло

Нещо вкусно: Плодова панакота

Нещо вкусно: Плодова панакота

богато на витамин А лесно 15 мин+охлаждане 5 порции 298 ккал мазнини 27,6 г въглехидрати 18,4 г протеини 2,2 г холестерол 98 мг фибри 1,9 г необходими продукти: 400 мл гъста готварска сметана 4 с.л. захар 1 ванилия 1 1/4 ч.л. желатин плодове за пасиране начин на приготвяне: 1 Сложете сметаната със захарта в съд на слаб огън на котлона

Нещо вкусно: Ванилова торта с крем сирене

Нещо вкусно: Ванилова торта с крем сирене

богато на витамин А лесно 8 порции 50 мин + охлаждане За една порция: 470 ккал мазнини 26,4 г въглехидрати 49 г холестерол 120 мг протеини 9,4 г фибри 1 г необходими продукти: 150 г масло 1 ч.ч. захар 2 яйца 2 ванилии 2 ч.л. бакпулвер щипка сол 2 1/2 ч.ч. брашно 1 1/4 ч.ч. мляко крем сирене 3-4 с.л. пудра захар начин на приготвяне: 1 Загрейте

Нещо вкусно: Ванилова торта с крем сирене

Нещо вкусно: Ванилова торта с крем сирене

богато на витамин А лесно 8 порции 50 мин + охлаждане За една порция: 470 ккал мазнини 26,4 г въглехидрати 49 г холестерол 120 мг протеини 9,4 г фибри 1 г необходими продукти: 150 г масло 1 ч.ч. захар 2 яйца 2 ванилии 2 ч.л. бакпулвер щипка сол 2 1/2 ч.ч. брашно 1 1/4 ч.ч. мляко крем сирене 3-4 с.л. пудра захар начин на приготвяне: 1 Загрейте

Нещо вкусно: "Мокра" шоколадова торта

Нещо вкусно: "Мокра" шоколадова торта

богато на флавоноиди лесно 10 порции 40 мин + охлаждане За една порция: 420 ккал мазнини 15 г въглехидрати 76 г холестерол 63 мг протеини 10 г фибри 1,5 г необходими продукти: 1 1/2 ч.ч. брашно 1/3 ч.ч. какао 2 ч.л. бакпулвер 1/2 ч.л. сода за хляб 1/2 ч.л. сол 1/2 ч.ч. захар 2 яйца 1 ч.ч. кисело мляко 1/2 ч.ч. прясно мляко 1/4 ч.ч

Нещо вкусно: Мъфини "Червено кадифе"

Нещо вкусно: Мъфини "Червено кадифе"

Необходими продукти: 2 1/2 ч.ч. брашно 2 с.л. тъмно какао 1 ч.л. сол 1 1/2 ч.ч. захар 1 1/2 ч.ч. олио 2 яйца червена сладкарска боя 1 ванилия 3/4 ч.ч. кисело мляко 1/4 ч.ч. прясно мляко 1 1/2 ч.л. сода за хляб 2 ч.л. бял оцет за глазура по желание: 220 г крем сирене 2 ч.ч. пудра захар 2 ванилии Начин на приготвяне: 1. Включете фурната на 175°С

Нещо вкусно: Какво да приготвим с киноа и чиа (+рецепти)

Нещо вкусно: Какво да приготвим с киноа и чиа (+рецепти)

Постоянно четем за киноа, чиа, кокосово мляко и масло, брашно от лимец, годжи бери и какви ли не още суперсъставки и храни, но когато се изправим пред тях в магазина, всъщност не знаем за какво да ги ползваме и ги отминаваме. Даваме ви няколко идеи, които да ви зарибят в приготвянето на ястия с тези суперхрани

Какво да направим с останалата храна по празниците (+рецепти)

Какво да направим с останалата храна по празниците (+рецепти)

И тази година по традиция всички бяхме решили, че се задава апокалипсис и че след Коледа и Нова година по магазините няма да може да се намери и кило ориз. И отново се презапасихме. И сиренца, и колбаси, и лютеничка, и руска, и снежанка, ама нека са три за всеки случай... и пържолки, и сармички, и пуйка, и гъска, и баница, и банички. Да има

Ако зелето със свинско ви е омръзнало, ето какво друго да приготвите с него (+рецепти)

Ако зелето със свинско ви е омръзнало, ето какво друго да приготвите с него (+рецепти)

Все още по каците се търкаля по някоя и друга зелка, но сигурно вече са ви омръзнали традиционното свинско със зеле, както и зелевите сарми. Ще ви припомним още няколко начина да приготвите любимия зимен продукт на българина. Едни от най-харесваните и оригинални рецепти за кисело зеле са пълнената кисела зелка и пържолите

Рецепти за коледни месни вечери

Рецепти за коледни месни вечери

Печено пиле с мед и горчица лесно 6 порции 100 мин 1/3 ч.ч. меко масло 1 с.л. пресен лук на ситно 2 ч.л. дижонска горчица 2 ч.л. мед 2 кг пиле 2 с.л. брашно 2 ч.ч. пилешки бульон 1 Загрейте фурната на 180°C. Намазнете леко тава. Смесете маслото, лука, горчицата и меда. Внимателно и съвсем леко отделете кожата от гърдите на пилето и сложете

Как да приготвим идеалната коледна пуйка

Как да приготвим идеалната коледна пуйка

Ако за празниците очаквате много гости, един от най-добрите варианти за основно ястие е печената пуйка - освен че е вкусно, месото й е изключително полезно. А ще един плюс е, че може да се консумира както топло, така и студено. Този вид месо е леко, нискокалорично и хипоалергенно, особено подходящо е за детското меню и лечебни хранителни режими

Вкусни идеи за експресна вечеря с месо

Вкусни идеи за експресна вечеря с месо

Запеканка с кайма и ябълки 35 мин/ 4 порции Прибавете към 400 г кайма 1 яйце и настъргано индийско орехче на вкус. Смесете добре. Почистете и настържете 160 г кисели ябълки. Намаслете форма за печене и разпределете на равен слой каймата. Сложете отгоре ябълките и по желание - настърган корен от джинджифил

Нещо вкусно: Домашно сготвени подаръци за Коледа (+рецепти)

Нещо вкусно: Домашно сготвени подаръци за Коледа (+рецепти)

Да, наближава Коледа, а след нея и Нова година и още куп хубави празници през януари, но дали е необходимо да очакваме някакъв ден в календара, за да направим подарък? Може да е за любимата, за майката, за дъщерята, за приятел, за съпруг, за колега или пък съсед – всеки малък жест е в състояние да достави огромна радост

Нещо вкусно: Ароматен хляб с мед и тиква

Нещо вкусно: Ароматен хляб с мед и тиква

необходими продукти: 300 г брашно 1/2 с.л. бакпулвер 1 с.л. сода за хляб 1 с.л. сол 3 с.л. смляна канела 1 яйце 240 мл тиквено пюре 60 мл олио 100 г мед 120 мл кисело мляко 2 с.л. босилек на ситно 1 с.л. кафява захар + 1 с.л. смляна канела начин на приготвяне: 1. Затоплете предварително фурната на 160°С

Нещо вкусно: Неизпробвани рецепти със сирене

Нещо вкусно: Неизпробвани рецепти със сирене

Сиренето няма как да ни омръзне. Затова потърсихме къде по света се предлагат такива рецепти със сирене, които у нас рядко се готвят. Ето две от тях. Парижки десерт необходими продукти: 150 г сирене 1-2 сладки ябълки шепа бадеми 2 с.л. майонеза лимонов сок сол начин на приготвяне: 1 Нарежете сиренето и обелените ябълки на тънки ивици

Нещо вкусно: Сладкиш "Червено кадифе"

Нещо вкусно: Сладкиш "Червено кадифе"

богато на витамин В12 лесно 12 порции 50 мин За една порция: 408 ккал мазнини 28 г въглехидрати 36,3 г холестерол 28мг протеини 4 г фибри 0,6 г необходими продукти: 2 1/2 ч.ч. брашно 1 1/2 ч.ч. захар 1 ч.л. сода за хляб 1 с.л. какао щипка сол 2 яйца 1 1/2 ч.ч. олио 2/3 ч.ч. кисело мляко 1/3 ч.ч. прясно мляко червена сладкарска боя 1 ванилия 1 ч.л

Нещо вкусно: Крем с бишкоти

Нещо вкусно: Крем с бишкоти

богато на витамин В6 лесно 10 порции 50 мин За една порция: 200 ккал мазнини 6,9 г въглехидрати 28,3 г холестерол 97 мг протеини 7,1 г необходими продукти: 2 пакета инстантен крем-пудинг 1 л прясно мляко захар 1 ванилия бишкоти начин на приготвяне: 1 Пригответе пудинга с млякото според инструкциите на производителя. пригответе десертни чаши

Сминдухът – ароматната подправка на здравето (+рецепта)

Сминдухът – ароматната подправка на здравето (+рецепта)

Сминдухът е познат предимно като неделима съставка на шарената сол, но той притежава безброй лечебни свойства. Богат е на протеини, фибри, витамин С, ниацин, калий, желязо и алкалоиди. Проучванията показват, че тази подправка умело се бори с възпаленията, подобрява храносмилането и репродуктивните функции, регулира кръвната захар и теглото

Нещо вкусно: Домашен тахан и корнфлейкс (+рецепти)

Нещо вкусно: Домашен тахан и корнфлейкс (+рецепти)

Трябва да ядем само онова, което сме отгледали и направили сами. Тази теория, макар да е малко крайна, печели все повече привърженици. Дори да не сте от тях, сигурно ви се е случвало да подквасите млякото вкъщи или да се зачетете за това как се прави домашен хляб. Може да не изпадате в крайности, но при всички случаи ще сте сигурни какво сервирате

Нещо вкусно: Омлет със сметана

Нещо вкусно: Омлет със сметана

богато на витамин В2 лесно 2 порции 10 мин За една порция: 388 ккал мазнини 33 г холестерол 364 мг въглехидрати 2 г протеини 18 г фибри 0,5 г необходими продукти: 2 с.л. зехтин 4 яйца 50 мл готварска сметана 50 г козе сирене сол и пипер на вкус чери домати маслини зелени подправки начин на приготвяне: 1 Загрейте зехтина в тиган на котлона

Нещо вкусно: Да направим различна баница (+рецепти)

Нещо вкусно: Да направим различна баница (+рецепти)

Баницата! Неизменно присъства на трапезата ни и в делник, и в празник. Ако обаче традиционната баница със сирене и яйца ви е поомръзнала, сме събрали за вас няколко идеи как да разнообразите рецептата. Разбира се, в най-добрия случай ще я направите с домашно точени кори, но ако не можете или нямате време да точите, вземете готови

Няколко рецепти за супербърза вечеря

Няколко рецепти за супербърза вечеря

Спагети с готови кюфтенца Докато сварите спагетите (и не забравяйте, че истинските спагети се приготвят ал денте, тоест недоварени), запечете в скаричката или на тиган десетина готови кюфтенца, които сте разделили на по-малки топки. Залейте с една кутия белени домати на кубчета и, когато течността се изпари, посолете, наръсете черен пипер, 1 ч.л

Нещо вкусно: Шарена торта

Нещо вкусно: Шарена торта

богато на фолати лесно 8 порции 50 мин За една порция: 480 ккал мазнини 18 г въглехидрати 70 г холестерол 114 мг протеини 8 г фибри 1 г необходими продукти: 320 г брашно 3 ч.л. бакпулвер щипка сол 220 г масло 300 г захар 1 ч.ч. мляко 4 яйца 2 ванилии сладкарска боя в различни цветове начин на приготвяне: 1 Загрейте фурната на 170°С

снимка: Pixabay

Как да сварим яйцата, без да се пукне нито едно

Предстои ни едно от най-приятните занимания около печката, което се случва веднъж годишно – варенето и боядисването на голям брой яйца за Великден. Вероятно не сте имали случай досега всички яйца да се сварят, без да се спука нито едно. Не обещаваме, че ако последвате нашите съвети, ще имате само здрави яйца за боядисване,

снимки: Pixabay

Идеи за светкавично приготвена вечеря

Всеки вече бърза. Дори тези, които не работят на пълен работен ден, дори те имат сума ангажименти и все са на педал. В същото време необходимостта от прясна и домашно приготвена храна също става осезаема в повечето семейства. Как да съчетаем нуждата от качествена домашна храна с липсата на време? Предлагаме ви няколко идеи за светкавично

Най-важното

Следвайте във Viber