Тест: Хюндай и за извън асфалта с повдигната седалка

https://www.24chasa.bg/Article/2911864 Тест: Хюндай и за извън асфалта с повдигната седалка Тест: Хюндай и за извън асфалта с повдигната седалка www.24chasa.bg
Тест: Хюндай и за извън асфалта с повдигната седалка

Компактните джипки все повече се харесват. Дали това са истински всъдеходи, или псевдо, е друг въпрос, но от година нагодина повдигнатите автомобили, които имат възможност да бъдат и 4х4 и не стряскат с габаритите си, заемат все по-голям пазарен дял. Няма как да е и иначе, след като трафикът в големите градове става все по-могъщ, уличките “по-тесни”, а местата за паркиране оскъдни. Кросоувърите се харесват много и от жените, защото в тях миньонче не изглежда нелепо като в един огромен SUV - все едно колата върви сама.
Един от най-модерните представители на тази модерна категория джипове, които стават и за града, и за дълъг път, е модифицираният вариант на Hyundai ix35.

Изпробвам корейското возило с най-мощния двулитров дизелов двигател с мощност 184 коня.

В началото леко се стъписвам от тракането на двигателя - навън е около нулата, но въпреки това шумът е осезаем. Оказва се, че той изчезва само след броени секунди. При тръгване воланът ми се вижда малко тежичък. Впоследствие се оказва, че това не е минус. Корейският джип е оборудван със системата FLEX STEER на Hyundai, която се предлага за първи път при SUV модел от С-сегмента. С тази джаджа може да ползвате цели три режима на управление - нормален, комфорт и спорт. По този начин водачът може да си нагласи степента на съпротивление на кормилната уредба по свой вкус и така да следи по един перфектен начин обратната връзка с пътя.

Най-голямото достойнство на този джип от техническа гледна точка е това, че се кара като лек автомобил, а върши и отлична работа и извън асфалта.

Аеродинамиката му е перфектна, пътното поведение почти безупречно. Синхронът между мотора и автоматичната скоростна кутия (в случая) е в основата и да се чувствате уверен на пътя и да се възползвате максимално добре както от конските сили, така и от въртящия момент, който е 392 Нм, налични още в интервала между 1800-2500 оборота.

С този нафтов мотор корейската джипка ускорява от място до 100 км/ч за 9,8 секунди, а максималната скорост 195 км/ч. По време на теста този хюндай при повече движение в града и магистрала отчете разход 7,7 литра на сто. По каталог при каране само извън населено място тази цифра трябва да падне до 6 литра.

Антиблокиращите устройства на колелата и електронното разпределение на спирачното усилие подобряват работата на спирачната система, а електронната стабилизираща програма внася едва забележими промени в работата на двигателя, за да ви помогне да запазите контрол над автомобила.

Има много екстри и глезотии като отопляем волан, предни сензори за паркиране и функция за безопасно теглене на ремарке към електронната стабилизираща система (ESC). Новият опционален 4,2-инчов TFT екран представя на водача широк спектър от данни и информация ясно и с висока резолюция. Лесно може да боравите в менюто било то чрез натискане на “бутоните” върху самия светлосин екран или чрез разположените отстрани копчета.

Ако изберете модификациите SE, SE Nav, Premium или Premium Panorama, ще се поглезите и на отопляеми седалки както отпред, така и отзад, както и с кожени гарнитури на седалките.
Превъзходната сателитна навигация се управлява чрез голям ясен сензорен екран с интелигентна камера за обратно виждане, която превръща паркирането в тесни пространства не в бреме, а в удоволствие. Аудиото също е осъвременено, като към стандартните 6 високоговорителя са добавени усилвател и субуфер.

USB, Aux и iPodTM портовете са част от стандартното оборудване на цялата нова гама ix35, а по-скъпите версии разполагат и с Bluetooth с гласово разпознаване.

Hyundai предлага опционални биксенонови фарове за първи път при този модел, както и усъвършенствани LED дневни светлини като част от стандартното оборудване.

Вътре в колата има много пространство за краката и над главите над пътниците, многобройни са нагласяванията на седалките отпред, достатъчно е и въздухът за седящите отзад. Почти изцяло равният под и широките отваряния на вратите правят автомобила лесно използваем и за семейства с деца. От Hyundai са поработили и върху интериора, страничните врати вече са с меко и качествено покритие.

Обновеният джип вече се предлага с нов бензинов двигател. Заменя се двулитровият Theta II със суперефективния Nu GDI (Gasoline Direct Injection) мотор със същия обем. Новият агрегат, разработен от технологичния център на корейците в германския град Рюселсхайм, предлага по-голяма мощност и въртящ момент - 166 к.с. и 205 Нм.

Тест: Хюндай и за извън асфалта с повдигната седалка

Тест: Хюндай и за извън асфалта с повдигната седалка

Спечели безплатна реклама на стойност 10 000 лв за твоя бизнес!

Абонамент за печатен или електронен "24 часа", както и за другите издания на Медийна група България.

Други от Авто

В Беларус забраниха продажбите на Skoda, дори и на употребяваните коли

В Беларус забраниха продажбите на Skoda, дори и на употребяваните коли

Шефът на Citroen: След 3 години дизеловите коли ще са едва 15%

Шефът на Citroen: След 3 години дизеловите коли ще са едва 15%

ID.4 GTX - първият спортен електрически кросоувър на Volkswagen

ID.4 GTX - първият спортен електрически кросоувър на Volkswagen

Колите с най-много повреди се сглобяват в понеделник

Колите с най-много повреди се сглобяват в понеделник

Ford ще сглобява електрически коли на 250 км от София

Ford ще сглобява електрически коли на 250 км от София

Кои са най-масовите модели в света?

Кои са най-масовите модели в света?

Покажи още

Последно от

Видеосъдържание

Съветите на специалиста

  • mila
  • mama
  • zdrave
Следвайте във Viber