"Порше" печели по 16 590 евро на кола

https://www.24chasa.bg/Article/2233521 "Порше" печели по 16 590 евро на кола "Порше" печели по 16 590 евро на кола www.24chasa.bg
"Порше" печели по 16 590 евро на кола

Eвропейският автомобилен пазар падна до най-ниското си ниво за последните 17 години. Това обаче доведе до една не много приятна тенденция за редовия купувач, а именно - дойде краят на огромните бонуси и отстъпки, а автомобилните гиганти лека-по-лека започнаха да вдигат цените на продуктите си и повечето от тях започнаха да печелят доста прилично от всяка продадена бройка. Според проучване на Центъра за автомобилни изследвания(CAR) в университета в Дуисбург - Есен най-добре в това отношение са Toyota и Porsche. Японците заради приличния марж и огромния оборот, а легендарната германска марка, защото печелят средно по 16 590 евро от всяка продадена бройка!

Toyota е на плюс през първите 6 месеца на годината от всяка пласирана кола с 1801 евро преди лихви и данъци, или марж около 9 процента. Миналата година японците са печелели само 707 евро на кола и с марж на печалба от 3,5 на сто. Разликата се получава най-вече от обезценяването на йената.

При Porsche печалбата от всяко возило е цели 18,4 процента от цената, за да се стигне до въпросните 16 590 евро. По този начин немците са далеч напред пред Ferrari-Maserati (с 15 000 евро на кола), Audi-VW (3821 евро), BMW (3495 евро) и Mercedes (2012 евро).
 Най-големият германски производител Volkswagen прибира едва по 629 евро от продадена кола, или има печалба от 3 процента. През миналата година VW е вземал по 751 евро на кола, но заради отстъпките и големите разходи сумата през тази година е намаляла. Корейците от Hyundai-Kia са далеч напред с 1027 евро на шитнато превозно средство при Hyundai и 911 евро при Kia. “Hyundai-Kia е компания, която се бори за лидерство на световния пазар”, се подчертава в проучването на германските специалисти.

Според изследването на университета много от европейските производители са подобрили състоянието си спрямо 2012-а. Най-много са съкратили загубите си от Fiat. Италианската компания губи по 130 евро на продадена кола, докато през миналата година положението бе отчайващо - по 384 евро. Seat е на минус 164 евро през първите 6 месеца, при 364 евро през 2012 г. Европейският бизнес на американския автомобилен гигант General Motors - Opel, сега губи по 414 евро на продадена бройка, докато миналата година цифрата бе 834 евро. От Ford-Европа също намалиха - от минус 843 евро вместо 967 евро. Френската група Peugeot-Citroen (PSA) пък смъкна загубите на 349 евро от 510. Renault обаче губи повече тази година - 457 евро през първите 6 месеца, при 241 евро през 2012-а.

Според автомобилния експерт проф. Фердинанд Дуденхофер всичките тези цифри са индикация, че усилията за спасяване на затруднените компании започват да дават плодове.

Иначе причината за намаляването  на загубите на масовите производители на коли в Европа се дължи единствено на свиването на производството и намаляването на разходите на самите фирми.

PSA затвори завода си близо до Париж, Opel реши да затвори вратите на фабриката в Бохум и балансът на двете компании се подобрява. Европейският клон на Ford пък е в процес на закриване на заводите в белгийския град Генк и английския Саутхемптън.

Абонамент за печатен или електронен "24 часа", както и за другите издания на Медийна група България.

Други от Авто

Официалният партньор на INFINITI в България „Витоша Ауто“ вече е представител и на Alfa Romeo и Jeep

Официалният партньор на INFINITI в България „Витоша Ауто“ вече е представител и на Alfa Romeo и Jeep

От началото на 2020 г. „Витоша Ауто“ започна да отговаря за бизнес операциите на марките Alfa Romeo и Jeep в България „Витоша Ауто“ въведе и разви на нашия пазар премиум японската марка INFINITI, а сега ще предлага ненадминатото 7-звездно обслужване и за Alfa Romeo и Jeep Официалният партньор на INFINITI в България „Витоша Ауто“ става представител

Скоро пенсионират 95-годишния сенник

Скоро пенсионират 95-годишния сенник

Инженерите от технологичната компания Bosch преоткриха 95-годишния класически сенник, като го направиха виртуален. Изобретението бе представено на изложението за модерни джаджи в Лас Вегас. Дигиталният сенник Virtual Visor представлява прозрачен LCD панел с камера, насочена към водача, като с помощта на изкуствения интелект се затъмняват само

Honda с над пет премиери на Moto Expo 2020 в София

Honda с над пет премиери на Moto Expo 2020 в София

Традиционното изложение за мотоциклети в София - Moto Expo 2020 вече чука на вратата. То е организирано от Асоциацията на автомобилните производители и техните оторизирани представители в България (ААП), съвместно с утвърдения си дългогодишен партньор - “Експо Тим” ООД. Домакин на мото шоуто отново, за втора поредна година е обновената зала Асикс

20 световни марки мотоциклети на изложението в София през март!

20 световни марки мотоциклети на изложението в София през март!

Асоциацията на автомобилните производители и техните оторизирани представители в България (ААП), съвместно с утвърдения си дългогодишен партньор - “Експо Тим” ООД отново организират традиционното мотоциклетно изложение - Moto Expo 2020. Домакин на мото шоуто пак е София, а датите са от 20 до 24 март 2020 г

Произведена в Шанхай Tesla набира популярност в Китай

Произведена в Шанхай Tesla набира популярност в Китай

Магазините на Tesla в Шанхай се напълниха с клиенти, след като новите данъчни облекчения влязоха в сила този месец. Това съобщи Радио "Китай". Повечето от поръчките са за достъпния седан Модел 3, произведен в огромния завод в града. Въпреки отслабения пазар за електрически автомобили в Китай, новите данъчни облекчения свалят цената на Tesla в

Снимка: Ройтерс

Китайската Geely може да купи и Aston Martin

Акциите на Aston Martin поскъпнаха рязко след слухове, че китайската Geely преговаря за закупуване на дял от закъсалия британски производител на елитни автомобили, съобщава Financial Times, цитиран от economic.bg. Англичаните обявиха загуби в размер на $92.3 млн. (€82.8 млн.) за третото тримесечие на миналата година заради спадащите продажби в

Последно от 24 здраве лого

Новини

Последно от мила бг лого

Последно от

Последно от

Още от Авто

В Rolls-Royce всичко е специално!

В Rolls-Royce всичко е специално!

Пътната полиция обяви, че през изминалата година у нас е продаван по един нов Rolls-Royce на месец. Истинският бум, не само в България, а и по цял свят безспорно се дължи на първия SUV на легендарната марка, наречен Cullinan. Всичките модели на британската компания повече от век обаче са символ на разточителство и мерило за състоянието на

Снимка: koenigsegg.com

В надпревара със суперколите: Могъщи чудовища "made in Sweden" за 3 млн. евро

Луксозни и могъщи чудовища "made in Sweden" за 3 милиона евро: автомобилостроителят Koenigsegg активно работи по дизайна и представянето на своите "суперколи" от четвърт век на пазарна ниша, която досега бе запазена за латинските суперколи. Със Saab и Volvo Швеция влезе в 20-и век с лимузините си със строга архитектура като лутерански храм

СНИМКИ:ГЕОРГИ ЛУКАНОВ

Тест на Volkswagen Passat: Над 1100 км дизелов маратон!

Във времената на масово анатемосване на дизеловите автомобили не мога да не се сдържа и да започна теста на модернизирания Volkswagen Passat с това, че този изключителен германски седан може да мине между 1100-1200 км с едно зареждане на 66-литровия си резервоар. Става дума за версията със “сериозен” двулитров нафтов двигател с мощност 190 конски

Иван Михайлов: Няма окончателно решение къде ще бъде заводът на VW

Иван Михайлов: Няма окончателно решение къде ще бъде заводът на VW

България има солидни позиции на автомобилната карта на света - у нас оперират над 250 компании, в които работят повече от 65 хиляди души, казва Иван Михайлов, председател на Автомобилен клъстер – България. Според  Иван Михайлов автомобилният бранш продължава да отбелязва устойчив ръст и генерира над 10% от БВП

2020: ЕК записва реалния разход на гориво с чип в колите

2020: ЕК записва реалния разход на гориво с чип в колите

т 1 януари 2020 г. новите автомобили ще трябва да определят реалното потребление на гориво в съответствие с европейското законодателство за CO2. Тези OBFCM устройства (On-Board Fuel Consumption Meter - бордови измерватели на разхода на гориво) са задължителни за поставяне в леки и лекотоварни автомобили.

Проектът ще бъде стартиран днес от президента Реджеп Тайип Ердоган. СНИМКА: РОЙТЕРС

В Бурса ще произвеждат по 175 000 електрически коли годишно

Турция заяви, че планира да произвежда до 175 000 коли годишно в съответствие с проект за електрическа кола, който ще бъде стартиран днес от президента Реджеп Тайип Ердоган, привличайки инвестиции от 22 милиарда лири (3,7 милиарда долара) за период от 13 години, предаде Ройтерс, цитирана от БТА. Новият проект ще получава държавна подкрепа като

Последно от

Последно от

Най-важното

Избрано от Google

Следвайте във Viber