Тест на Peugeot RCZ: Ефектът "уау"

https://www.24chasa.bg/Article/2206639 Тест на Peugeot RCZ: Ефектът "уау" Тест на Peugeot RCZ: Ефектът "уау" www.24chasa.bg
Тест на Peugeot RCZ: Ефектът "уау"

При съвременните автомобили ефектът “уау” играе една от най-важните роли при избор на кола, и то при по-скъпичките, спортните и мощните. За какъв ефект става дума? За този, при който като видите един автомобил, веднага да излезе от устата ви звук на възхищение. Такава кола определено е Peugeot RCZ. За няколко дни по пустите през август софийски улици мало и голямо се обръщаше по двувратото спортно купе, а някои дори се престрашаваха да се снимат с него. Това е малко учудващо, защото първият вариант на Peugeot RCZ бе представен преди две години и половина, а сегашната модификация е фейслифт, който се отличава от “оригинала” само с по-обемната си и различна предница.

Френският “убиец на "Ауди ТТ” не е често забелязван по нашите пътища, но сега нещата се променят - особено за тези,
които могат
да си позволят
 втора или
 трета кола
 в семейството.

 Френското купе с 2+2 места (отзад могат да се возят само деца) определено не става да натоварите фамилията и да отидете до морето. Пежото с две врати може да се кара по крайбрежната алея лекичко с небрежен вид, да се фукате из града, като внимавате да не минавате през павета, защото ще ви пострадат бъбреците. Но най-важното за Peugeot RCZ, освен че е красиво, е, че има мощ и лукс в достатъчно количество и може да се изкефите максимално при движение из планински пътища или пък на писта. Най-впечатляваща е версията с двигателя на BMW 1,6 ТНР с 200 коня. Peugeot RCZ се предлага и още един бензинов със същия обем, но със 156 коня, както и с турбодизеловия 2,0 HDi FAP с мощност 163 к.с. и максимален въртящ момент от 340 Нм.
В случая тестовото пежо с 200 к.с. под капака има максимален въртящ момент от 275 Нм в широкия интервал от 1700 до 4500 об/мин.

В съчетание с 6-степенната механична скоростна кутия
RCZ ускорява
от място
до 100 км/ч
за малко над 7 секунди и достига максимална скорост 237 км/ч.

Всичко това е съчетано с отличен спортен саунд. Гърленият звук от мотора идва благодарение на технологията Sound System, която позволява той да се управлява чрез акустична тръба и се усилва според ускоренията, запазвайки ниско ниво на шум при дълги пътувания.

Ефектната двойна гърбица на покрива играе роля и за по-добрата аеродинамика. Въздушните течения се плъзгат покрай возилото и заради височината от 1,36 метра, голямата широчина и задния сгъвам спойлер. Той се отваря в две положения според скоростта на колата, за да осигури идеално равновесие между поведението на пътя и разхода на гориво. Електрическата джаджа излиза под определен ъгъл в зависимост от скоростта. При 155 км/ч той изскача от багажника на 34 градуса.

Визуално, предното стъкло, покривът и задното стъкло са едно цяло и изпъкват между две алуминиеви арки.
Ако гледате
 отстрани
 автомобила,
 не може да не ви направят впечатление издължената предна част и мускулестата задница. Спортната осанка се допълва от яркочервените задни светлини с диоди, разделени с кристална решетка.

Като влезете в това пежо, веднага ще почувствате духа на спортните, но не спартански, а луксозни коли. Седалката обгръща тялото, а по-важните копчета и бутони са разположени близо до ръката на водача. Иначе качеството на материалите и елегантните форми придават лукс и уют. В центъра на таблото е изнесен елегантен часовник. Циферблатите са метални, а надписите върху тях са осветени. Арматурното табло е тапицирано с нов тип много качествена материя.

Освен това колата има повече от приличен багажник с обем 384 л, а има и много места за дребни вещи, включително под пода. Ако се сгънат облегалките на задните седалки обемът се увеличава на 760 л.   

Спечели безплатна реклама на стойност 10 000 лв за твоя бизнес!

Абонамент за печатен или електронен "24 часа", както и за другите издания на Медийна група България.

Други от Авто

В Беларус забраниха продажбите на Skoda, дори и на употребяваните коли

В Беларус забраниха продажбите на Skoda, дори и на употребяваните коли

Шефът на Citroen: След 3 години дизеловите коли ще са едва 15%

Шефът на Citroen: След 3 години дизеловите коли ще са едва 15%

ID.4 GTX - първият спортен електрически кросоувър на Volkswagen

ID.4 GTX - първият спортен електрически кросоувър на Volkswagen

Колите с най-много повреди се сглобяват в понеделник

Колите с най-много повреди се сглобяват в понеделник

Ford ще сглобява електрически коли на 250 км от София

Ford ще сглобява електрически коли на 250 км от София

Кои са най-масовите модели в света?

Кои са най-масовите модели в света?

Покажи още

Последно от

Видеосъдържание

Съветите на специалиста

  • mila
  • mama
  • zdrave
Следвайте във Viber