800 км нови пътища и два тунела за следващия мандат

https://www.24chasa.bg/Article/1645992 800 км нови пътища и два тунела за следващия мандат 800 км нови пътища и два тунела за следващия мандат www.24chasa.bg
Магистрала "Тракия" от Стара Загора до Ямбол бе пусната през юли, а през август бе открита и част от лот 4 до Зимница. Целият аутобан от 360 км ще е готов догодина. СНИМКА: “24 ЧАСА”

Над 300 километра магистрали и повече от 500 км скоростни пътища ще останат за дострояване в мандата на следващото управление, показват изчисления на "24 часа" на база на започнатите и планираните проекти. За построяването им страната се надява на 2 млрд. евро от Брюксел за следващия програмен период, както и на частни партньори и финансиране от бюджета.

Малко преди изборите догодина ще е изцяло готова магистрала "Тракия". След като това лято от аутобана бяха пуснати отсечките от Стара Загора до Зимница, в експлоатация са 326 км. От последния участък - между Ямбол и Карнобат, се дострояват 34 км, които се очаква да са готови най-късно до 1 юни, въпреки че първоначалният график бе януари 2013 г. Точната дата ще зависи от това дали ще може да се работи през зимата. Ако температурите са ниски, няма да може да се полага последният слой асфалт и ще се изчака за пролетта.

По това време се очаква предсрочно да бъде пуснат и лот 1 на "Струма" от Долна Диканя до Дупница.

До 2015 г. трябва да са готови строящите се 67 км от "Марица", останалите два лота на "Струма", без този през Кресненското дефиле, както и Кърджали-Подкова, обходите на Враца, Монтана, Габрово, софийският околовръстен път - западната дъга и София-Калотина. Те се правят с европейски средства от сегашния програмен период.

Доизграждането на 67 км от "Марица" трябва да приключи през ранната есен на 2013 г. Така в края на следващата година страната ни ще има общо около 700 км магистрали.

През следващия програмен период като основен приоритет за финансиране с евросредства са заложени дострояването на 64-те км на лот 3 от "Струма", "Хемус", обходът на Габрово и тунелът под Шипка, както и пътят към новия мост на Дунав.

По последния се работи, като предстои да бъдат обявени тръжни процедури за отсечката между Мездра и Ботевград. Така за след 2014 г. ще останат участъците от Монтана до Видин и между Враца и Монтана. Общо дължината на скоростния път от Ботевград до Дунав мост 2 ще е 185 км.

За най-сложния участък на "Струма" - от Благоевград до Сандански, наскоро бяха обвявени конкурси за проектант, стратегически съветник, който да избере трасе и вариант за тунела през дефилето, както и за консултант по екологията. Процедурите за избора им се очаква да приключат през пролетта на следващата година.

От "Хемус" за дострояване остават около 275 км.

Най-вероятно обаче като магистрален ще се строи само пътят от Ябланица до Велико Търново.

Причината е, че европейският коридор, за който страната ни ще получи финансиране като част от основна TЕN-T мрежа, върви към Русе. Обявените преди време изчисления показваха, че за аутобана са необходими около 1,25 млрд. евро. Дали за оставащия участък след Велико Търново ще има еврофинансиране, ще зависи от анализа на трафика. Ако се е окаже, че не е достатъчен, пътят ще бъде направен като скоростен.

Разликата е в това, че няма да има постоянна аварийна лента и допустимата скорост ще е максимум 120 вместо 140 км/час, каквато е на магистралата.

Също като скоростен се предвижда да бъде изграден и пътят от Русе до Велико Търново, но за момента няма финансиране. За осигуряване на средства за него и за продължението на София-Калотина, обходът на Пловдив и връзката към Смолян-Асеновград е възможнодържавата да вземе и заем.

Като потенциални проекти за публично-частно партньорство са магистрала "Черно море", пътят Русе-Свиленград и скоростен път "Рила". Тъй като липсва интерес към аутобана край морето, за който са необходими около 1 млрд. евро, плановете са поетапно строителство с пари от бюджета.

Първият участък ще е четирилентов от Бургас до Слънчев бряг и трилентов Слънчев бряг-Варна. Вече се строи Сарафово-Поморие, а обходът на Ахелой ще започне догодина.

За бъдещия скоростен път от Русе до границата с Турция, който е дълъг около 300 км, в момента върви съвместен проект с Катар.

Правят Русе- Свиленград с катарски пари

Скоростният път Русе-Свиленград е първият проект на базата на публично-частното партньорство, който България ще реализира в пътната инфраструктура. Преди десетина дни строителният министър Лиляна Павлова имаше специална среща с емира на Катар за ускоряване на проекта.

Екип работи по изготвянето на меморандум, който предстои да бъде утвърден от двете правителства и да бъде подписан официално. Предстои и инвестиционно проучване. Министърът и емирът се договориха работата на екипа да бъде приключена до края на годината.

България и Катар продължиха двустранно преговорите по проектната компания. За известно време Турция също беше проявила интерес, но впоследствие се отказа. Предстои да бъде регистрирана и т.нар. проектна компания, която да управлява проекта.

Пътят Русе-Свиленград не е включен в европейските транспортни коридори и България не може да получи европейско финансиране за него. Затова, ако бъде построен от консорциум, преминаването по него ще се заплаща с толтакси. Чрез тях чуждият инвеститор ще си върне вложението и ще печели от преминаващия трафик.

През лятото бяха обявени три варианта на трасе. Един от тях бе предложен от турската страна и включваше изграждането на нов граничен пункт. Втората опция бе път през Малко Търново, който ще свързва Варна и Бургас, а третата - пътят да минава през прохода "Шипка". Между 1 млрд. и 1,5 млрд. евро се очаква да струва трасето от около 300 км.

Тогава премиерът Бойко Борисов заяви, че изграждането на новия 4-лентов път ще превърне Русе във втора столица на България, а всеки тир ще носи приходи от 600 лева за държавата.

Сега се строят “Тракия”, “Марица”, “Струма” и околовръстното на София

Близо 130 километра по 3 магистрали и други важни шосета работят в момента български и чужди пътни фирми. Основно става дума за ново строителство, но вървят и сериозни реконструкции.

Дългоочакваната магистрала "Тракия" се доизгражда в частта от Ямбол до Карнобат - проектът за лот 4 е общо 49 км. В момента за срок до 15 декември е затворено трасето от Карнобат до Бургас, защото се прави пътната връзка на новото със старото трасе.

Изгражда се усилено и лот 1 от магистрала "Марица" - общо 31,4 км от Оризово до Димитровград, казаха от пътната агенция. Трасето преминава през териториите на Братя Даскалово, Първомай, Чирпан и Димитровград. Вторият участък от Димитровград до Харманли от 36-ия километър до 70-ия км също се работи в момента - пътят ще минава през общините Симеоновград и Хасково.

С известно забавяне заради археологическите разкопки вървеше магистрала "Струма" от Долна Диканя до Дупница. Сега обаче строителите от "Главболгарстрой" напреднаха с доста бързи темпове и дори изпреварват сроковете за 17-те км. Строят се и 14 км от Сандански до Кулата.

В напреднала фаза е изграждането на връзката на "Хемус" с околовръстното на София - 8,5 км при т.нар. пътен възел "Яна".

На два участъка се изгражда пътят Кърджали-Подкова - реконструкция на 8,2 км до разклон Джебел заедно с ново строителство до Подкова на още над 24 км. Тук се прави пътна връзка за с. Фотиново от 2,368 км.

От по-големите проекти се работи по 2 км от околовръстното на София при Люлин, където се прави връзка с едноименната магистрала.

По оперативна програма „Регионално развитие” в момента се изпълняват общо 17 отсечки от пътища от втори и трети клас в цялата страна.

Абонамент за печатен или електронен "24 часа", както и за другите издания на Медийна група България.

Други от Бизнес

Всеки месец износът на България е за 2,2 млрд. евро

Стоки за 2,2 млрд. евро средно изнася България всеки месец през 2018 г. Това обяви зам.-министърът на икономиката Александър Манолев при връчването на наградите “Експортьор на годината”. В топ 10 на нашите пазари има само една държава, която е извън ЕС - Турция. Китай все по-бързо се доближава до първите 10 дестинации за износ на българския

Превозвачи готвят протест в Брюксел

Българските превозвачи ще излязат на протест пред сградата на Европейския парламент в Брюксел заради т. нар. пакет “Мобилност”. Това заявиха представители на бранша на среща с транспортния министър Росен Желязков. Той обеща, че ще присъства на протеста, и ги увери, че са подготвени законодателни промени, които българските евродепутати да внесат.

В пет града ще се търсят нови работници през 2019 г.

Очакванията за ръст на заетостта обаче са най-слаби от 4 г. насам През следващата година работодателите ще търсят нови служители във всички големи региони в страната, като основно те са съсредоточени в пет града. Това показва изследване на заетостта на “Менпауър груп”, което обхваща данни от 620 работодатели в пет региона в България.

Банско за втори път с годишната награда за туризъм (Обновена, снимки)

Община Банско е победител в категорията община за планински туризъм. Наградата бе връчена тази вечер от председателя на парламентарната сомисия по икономическа политика Петър Кънев на зам.-кмета на Банско Асен Христов. Община Банско получава тази награда за втора поредна година. Христов благодари на гласувалите за Банско на сайта на туристическото

В БДЖ не са получавани допълнителни материални възнаграждения

В БДЖ не са получавани допълнителни материални възнаграждения, съобщават от пресцентъра на дружеството. По повод твърдения на народния представител от БСП Драгомир Стойнев, че "Холдинг БДЖ" ЕАД не е предоставил информация за допълнителни трудови възнаграждения, изплатени на служителите, от дружеството посочват,

Питайте какво включват туристическите пакети, за да не плащате допълнително

Имате две седмици за рекламация, ако получената услуга се размине с договорената Пътешествията по празниците зареждат с нови преживявания и енергия, когато избраният туроператор е изпълнил всичко, което е предложил в офертата си. Ако се окаже недобросъвестен, може така да развали почивката, че дълго да я помните.

Последно от логоЗДРАВЕ

Мнения

Последно от лого

Последно от

Последно от лого

Последно от

Още от Бизнес

Мисия “Безопасност за потребителите”

Комисията за защита на потребителите започва масирани проверки за фалшиви намаления Комисията за защита на потребителите (КЗП) ще проведе масирани проверки по търговските обекти за нелоялни търговски практики, фалшиви намаления и дали потребителите са в безопасност, докато пазаруват или пътуват. Върху това акцентира дейността си комисията.

"Дисни" събра над 7 милиарда долара приходи през 2018 г.

Компанията "Дисни" събра над 7 милиарда долара приходи през 2018 г. въз основа на анимационни ленти, супергерои на "Марвел" и филми от сагата "Междузвездни войни", предаде Франс прес. Едва за втори път в историята приходите на кинокомпания надхвърлят границата от 7 милиарда долара след рекорда на "Дисни" от 2016 г.

А1 избра APRA Porter Novelli за своя комуникационна агенция

А1 избра APRA Porter Novelli за своя комуникационна агенция. Двете компании ще работят заедно по всички проекти, свързани с външните и вътрешните комуникации на телекома. APRA Porter Novelli ще подкрепя усилията на А1 да комуникира успешно с всички свои публики за изграждане на позитивен имидж, промотиране на продуктовото портфолио на компанията,

Рекорди в туризма на Балканите

Независимо от информациите за политически сътресения и протести, Балканите изпращат 2018 г. като поредна година на рекорди в сферата на туризма, предава БТА. ТУРЦИЯ Турция постигна нов исторически рекорд в сферата на туризма, като тази година посрещна около 40 милиона туристи, заяви в края на миналия месец турският президент Реджеп Тайип Ердоган.

Предпазливост трябва и на онлайн пазара

Пазаруването по интернет е удобно - не губите време за обикаляне по магазините, има голям избор, често и по-изгодни цени. Затова онлайн търговията непрекъснато расте. За съжаление, не са рядкост и сайтове на некоректни търговци. Затова най-важното е, преди да направите плащане е да се убедите, че действително отсреща съществува търговец и той е

Петя Аврамова представи приоритетите на регионалното министерство пред ЕБВР

„Подкрепата на Европейската банка за възстановяване и развитие, както с финансови инструменти, така и с техническа помощ, е важна за реализирането на политиките в сферите на работа на Министерството на регионалното развитие и благоустройството.“ Това подчерта министърът на регионалното развитие и благоустройството Петя Аврамова на среща с

Последно от

Последно от

Най-важното

Избрано от Google

Следвайте във Viber