"Български пощи" е напът да измести СИБАНК в разпространението на винетките. Консорциум "Винетни стикери 21-17", в който пощите участват заедно с охранителната фирма "ВИП секюрити", остава единственият кандидат в конкурса за дистрибуция от догодина до 2017-а. Това стана ясно вчера при отварянето на ценовите оферти. Другият участник - сдружение между СИБАНК и "Г4С Секюрити сървисиз България", е отстранен. Пътната агенция ще обяви мотивите до 7 дни.
Пощите и "ВИП секюрити" предлагат да извършват услугата срещу 4,49% от реализираните приходи. Годишно те са около 200 млн., т.е. дистрибуторът ще получава около 9 млн. лв.
"ВИП секюрити" участва и сега в разпространението на стикерите в тандем със СИБАНК. Те спечелиха конкурса през 2009 г. с оферта за комисиона от 4,75%. Тогава от пътната агенция коментираха, че това е два пъти и половина по-ниска цена от плащаната преди 2010 г. и държавата ще икономиса около 40 млн. лв.
След като вчера бе обявено, че офертата на СИБАНК и "Г4С секюрити сървисиз България" няма да бъде отворена, представителката на сдружението заяви, че ще обжалва решението на пътната агенция. Ценовите предложения не се отварят, когато не покриват техническите изисквания.
В обявения през юли конкурс летвата бе вдигната високо. В процедурата през 2009 г. от фирмите се изискваше да имат поне 6 млн. оборот за последните 3 г. Сега трябва да е над 20 млн. Преди 3 г. участниците трябваше да представят декларация, че ще осигурят и поддържат поне по един денонощен пункт във всеки областен град. Сега изискването е да са поне 10.
Освен това кандидатите трябва да предложат най-малко 1000 места за разпространение, за последните 3 г. да са изпълнили поне един сходен договор, да притежават система за охрана и GPS мониторинг на автомобилите, с които ще извършват превозите.