Пазаруващият обикаля магазините невротично и тъпче торбите с плячка
Истерията по магазините около коледните празници явно не е дошла в повече на голяма част от хората, защото купуването в момента върви с истерична скорост. Започнаха намаленията и тълпите в бутиците са налице. А пазаруващите изглеждат така, все едно никога не са виждали дрехи. Явно и теорията, че около празниците джобовете на българина се изпразват, е само мит предвид факта, че повечето клиенти не си тръгват с по една нова придобивка, а влачат поне по няколко торби, натъпкани догоре.
Влизането в магазин, обявил сезонни намаления, е истинско предизвикателство дори за най-здравите нерви. Шопинг маниаците са претръпнали и за тях
блъсканицата не
представлява
никаква пречка за
попълване на
гардероба
на изгодни цени. През седмицата най-голямата навалица е около обяд, когато почивката се използва за щателно преравяне на най-близките магазини.
Вторият пик е след края на работното време. В тези отрязъци на деня бутиците са в тотален хаос. Придвижването между щендери и маси става с леко извъртане настрани, за да успее човек да се промуши между многобройните клиенти, които ровят с настървението на куче, което не е виждало месо поне от три седмици. Трябва да успее да се провре и между тези, които вече са награбили огромна камара с дрехи и доволно са поели към пробните.
Там обаче ги чака ново предизвикателство, защото опашките са огромни и дълго трябва да крепят плячката. Търпението е възнаградено и... отново препятствие - освободената пробна е зарита с дрехи, голяма част от които са изпопадали по земята, тук-таме има и някой пробван сутиен, който се търкаля върху вече доста мръсния под, ама на кого му прави впечатление.
Момичето, отговарящо за пробните, просто не смогва да се справи с този наплив и да разчисти навсякъде. Естествено, и нейните колежки не съумяват да внесат ред по щендерите и масите и магазинът изглежда като клошарско сборище. Дрехите са нахвърляни, натъпкани и намачкани и изглеждат като парцали. Само най-умелото око може да оцени, че свляклата се на земята, настъпена и подритната поне 80 пъти рокля всъщност е доста симпатична на вид.
Шопинг маниакът
има такова око, а и е
лишен от скрупули,
това, че върху рокличката има един-два отпечатъка от обувки, няма никакво значение, цената върху етикета е твърде примамлива, за да се обръща внимание на подробности. Усет е нужен и за да се изрови нещо читаво измежду камарата с пуловери, блузи и тишърти, натрупани на камара едни върху други. Половината са с бримки, дупки и обилно количество петна от фон дьо тен, пудра и червило.
Жените така и не могат да се научат как се пробват дрехи, без да оставят половината си макиаж върху тях, това не се отнася само за нашите магазини, същото се среща и навън. Търговци пък използват момента с намаленията, вадят скъсаните и изцапани дрехи и ги пускат между останалите с идеята, че в мелето все някой ще се прецака и няма да види дефектите.
Събота и неделя също не са времето за спокойно пазаруване. Тогава в суматохата се включват и родители, повели децата, които са успели да съберат пари от сурвакане по празниците и сега е моментът те да бъдат похарчени. А както всеки родител знае, обикалянето в претъпкани молове с дете, на което му е скучно, мрънка, пищи, гладно е, жадно е, ака му се, точно в този момент много му се пишка или му се струва суперзабавно да се крие между щендерите, е изключително изтощително изпитание. Усещането след това е все едно минимум три валяка са минали през тялото, а емоционалното състояние е тотално сринато. Но въпреки това се намира достатъчно количество жертвоготовни майки и татковци, които се вливат в тълпата, тръгнала на пазар.
Затова, ако сте решили, че искате да се възползвате от намаленията, потърсете по-удачно време.
Преди обяд и в
следобедните часове
е сравнително
спокойно
Тогава продавачките успяват и да подредят магазините си, така че спокойно може да потърсите нужните вещи, които временно са старателно сгънати и имат далеч по-търговски вид. До финалните 70% намаления има още известно време, така че засега стоката е в изобилие. Освен това към зимните дрехи са добавени и изостанали пролетни, летни и есенни модели, затова много хора се възползват да се обновят и за предстоящите топли дни.
За съжаление, у нас все още има търговци, които отказват да проумеят, че българинът вече доста пътува зад граница и е съвсем наясно какво означават сезонни намаления. Почитателите на определени марки пък следят колекциите и, естествено, са наясно през последните месеци кое колко е струвало. Така че няма как да се хванат на фалшиви намаления, каквито продължават да се срещат тук-таме. На етикетите се слага по-висока цена, която се задрасква и остава цената, на която досега е вървял съответният артикул. Понякога се смъква съвсем леко надолу, но това съвсем не е истинско сезонно намаление. Тези дребни и грозни хитрини наистина дразнят клиентите и много от тях предпочитат да направят пазаруването си навън или на спокойствие да седнат пред компютъра и да дадат парите си на онлайн магазините. А за въпросните търговци остава хленченето колко е труден пазарът у нас.