От транспортния бранш подкрепиха подалия оставка Московски (Обновена)

https://www.24chasa.bg/novini/article/7049090 От транспортния бранш подкрепиха подалия оставка Московски (Обновена) От транспортния бранш подкрепиха подалия оставка Московски (Обновена) www.24chasa.bg
Снимка: Архив

Браншовите сдружения са обединени с искане за спиране на предварителното изпълнение на Наредбата за продуктовите такси до отпадане на неприемливите текстове. Това обявиха на пресконференция в БТА днес техни представители, сред които Йордан Арабаджиев - изпълнителен директор на Съюза на международните превозвачи /СМП/, Илиян Филипов - председател на Българската асоциация на сдруженията в автомобилния транспорт /БАСАТ/, Миролюб Столарски - зам.- председател на БАСАТ, Васил Пиронков - председател на Асоциацията на автобусните превозвачи, Христо Христов - председател на Асоциацията на вносителите на автомобили и други.

Мотивите за искането са заради настъпили неоправдани и големи щети за транспортния сектор. Те са в резултат на промени в наредбата от 16 юли т.г., с които бяха въведени за първи път нова продуктова такса за камиони и автобусите /автомобили за превоз на товари над 3,5 тона и автобуси за превоз на повече от 8 пътници/, платима при тяхната регистрация. Наложените в наредбата такси са в размер на 938 лв. за нови превозни средства и 2325 лв. за тези втора употреба.

Йордан Арабаджиев съобщи, че Съюзът на международните превозвачи вече е внесъл във Върховния административен съд /ВАС/ жалба с искане за отмяна на некоректните текстове. Предвид настъпващите големи и необратими загуби за сектора обаче, от бранша настояват и за спиране на изпълнението и събирането на налозите до произнасяне на съда.

За по-малко от месец след влизане в сила на новия налог, само превозвачи от СМП са платили над 80 000 лв. такси по новата наредба. Прогнозните очаквания на базите на регистрации от минали години за целия автомобилен и автобусен сектор очакванията са тези загуби да достигнат между 10 и 12 млн. лв. годишно, обявиха превозвачите.

Философията на продуктовата такса е да се събира за управление на опасни отпадъци чрез рециклиране, а новите камиони и автобуси не са отпадък, а дълготрайна инвестиция с дългосрочна употреба за търговски цели, обясниха от бранша. Според тях Наредбата въвежда порочна практика да се плаща за услуги, които не се извършват на територията на страната и акумулира средства, които няма да се използват по предназначение, което пък противоречи на европейска директива в сектора, според която тези такси са платими от производителите на МПС-та. Новите превозни средства се закупуват предимно с лизингови схеми, които предвиждат и обратно изкупуване от производителя, което е допълнително основание да се счита, че те няма и не могат да бъдат рециклирани в България.

Още по-големи са очакваните щети за автобусния бранш, където освен с новите продуктови такси, бе въведено и задължително изискване за оборудване с пътнически колани. Това ще наложи подмяна на част от автопарка, като към цената на закупените нови возила ще се добавя и продуктовата такса, посочи Васил Пиронков. Той настоя за преразглеждане на изискването, като контролът и санкциите да са насочени персонално към пътниците - нарушители, а не към собственика на фирмата превозвач, ако същата е спазила предписанията.

От сектора се надяват на диалог с МОСВ и действия от тяхна страна за промяна на собствената им Наредба за продуктовите такси и преосмисляне на заложените принципи. Превозвачите напомнят, че загубите, които се очаква да генерират от новия налог, ощетяват компаниите по отношение на средствата им за развитие и социалната политика.

Представители на транспортният бранш в страната единодушно и категорично изразиха подкрепата си за подалия оставка министър Ивайло Московски. Днес те му благодариха за диалогичността и всичко направено за бранша в продължение на 10 години. Превозвачите подчертаха приноса на министър Московски за защита на българския интерес в транспорта чрез постигнатите резултати в преговорите по Мобилен пакет 1 и 2, за пътната безопасност в страната, реформата в сектора на автошколите и шофьорските изпити, на пунктовете за технически прегледи и положените основи за регламентиране на сервизната дейност и изваждане на сивия сектор от него. "Там, където той бръкна /в "Автомобилна администрация"/, никой до сега не го беше правил", посочи Илиян Филипов - председател на Българската асоциация на сдруженията в автомобилния транспорт /БАСАТ/.

От бранша пожелаха на новия министър на транспорта да бъде достоен заместник на Ивайло Московски и последователен в политиката на безкомпромисност към корупцията и спазването на европейските норми в транспорта.

Към премиера Борисов те отправиха апел "да спре да се съобразява с хора, които злоупотребяват с доверието на обществото", визирайки Николай Колев - Босия. Те отправиха също така апел и към МВР да изнесе информация за това дали е истина, че на Босия два пъти му е отнемана шофьорската книжка - за употреба на алкохол и натрупване на точки в контролния талон."Не може така да се очерня името на човек, дал 10 години от живота си за разрешаване на проблемите в българския транспорт", заяви зам.-председателят на Българската асоциация на сдруженията в автомобилния транспорт /БАСАТ/ Миролюб Столарски.

Абонамент за печатен или електронен "24 часа", както и за другите издания на Медийна група България.

Други от Бизнес

Проверяват доходите на над 500 собственици на скъпи коли

Търсят и кой ползва служебни возила като лични Фирмите и личните доходи на повече от 500 собственици на луксозни возила по Черноморието ще бъдат обстойно проверени от данъчните, научи “24 часа”. Инспекторите ще съпоставят финансовото състояние на фирмите и на техните собственици. Проверката трябва да покаже дали например те не са се сдобили с

Държавата дължи на бизнеса 330 млн. лв.

330,4 млн. лв. са просрочените задължения на държавата към бизнеса и гражданите в края на първото полугодие на 2018 г., показват данни на финансовото министерство. Спрямо първите три месеца на годината задълженията са се увеличили с 2,4 млн. лв. На годишна база обаче ръстът възлиза на над 118 млн. лв.

19% от тока в България - от ВЕИ

19,2% от консумираното електричество в България се произвежда от възобновяеми източници, показват данни на Евростат за 2016 г. Средната стойност за Европейския съюз е 29,6%. Най-голяма част от тока от ВЕИ-та се произвежда чрез хидроенергия (36,9 на сто), следвана от вятъра (31,8%). Със слънчева светлина се генерират 11,6%, а останалите 19,

Кения покани българския бизнес, чака инвестиции във високите технологии (Снимки)

Първите дипломати на България и Кения се договориха да организират съвместен бизнес форум, да работят за инвестиции на български ИТ компании и да възобновят обучението на кенийски студенти в страната ни. Това съобщиха от пресцентъра на Министерството на външните работи. Външните министри Екатерина Захариева и Моника Джума разговаряха в Монреал в

Хлябът с 30 ст. по-евтин, ако веригите го продават без печалба

l По 230 г на ден яде средно българинът l Най-скъпите видове стигат до 6-7 лева за килограм С 20-30 ст. може да е по-евтин хлябът, ако търговските вериги го продават без печалба. Това сочат разчети на икономисти и браншовици. Преди ден земеделският министър Румен Порожанов обяви, че е постигната такава договорка с част от петте най-големи

Над 300 души на уъркшопа „Умни пари” със Стойне Василев

Независимият финансов консултант и създател на сайта SmartMoney.bg потопи в света на личните финанси ентусиасти и бъдещи предприемачи. Кои са основните принципи на личните финанси си припомниха на 19 септември 2018 г. от 19:00 ч. над 300 души, които посетиха представянето на първия джобен финансов наръчник „Умни пари” Стойне Василев.

Последно от логоЗДРАВЕ

Мнения

Последно от лого

Последно от

Последно от лого

Последно от

Още от Бизнес

"Инерком" пак иска ЧЕЗ, излязла е от бизнеса с фотоволтаици

Фирмата на Гинка Върбакова "Инерком България" уведоми КЗК, че в нейното портфолио вече няма фотоволтаици. Какво "24 часа" писа КЗК забрани сделката на "Инерком" за активите на ЧЕЗ в България, тъй като се опасява от концентрация, защото и двете фирми притежават соларни паркове. "Инерком" обжалва във Върховния административен съд,

Ангелкова: Ще има версия на китайски в туристическия портал на България

Китай е изключително важен за туризма в европейски мащаб, работим целенасочено за популяризиране на България като туристическа дестинация на пазар Китай. Подготвяме маркетингова кампания за привличане на гости от Китай, която планираме да бъде реализирана през следващата година. Това е казала министърът на туризма Николина Ангелкова на работна

Енергийната борса затвори при средна цена 68,51 лева за мегаватчас

При средна цена 68.51 лева за мегаватчас е търгуван днес токът на Българската независима енергийна борса /БНЕБ/, показват данните от търговията на борсата при сегмента "пазар ден напред". Сделките са на база утрешен ден на доставка /22 септември/. Средната цена на пиковата енергия /9.00-20.00 ч./ e 67.03 лв. за мегаватчас. Извънпиковата енергия /1.

Реформата на международната търговска система трябва да бъде базирана на три консенсуса

Към момента предотвратяването на парализата на механизма за разрешаване на споровете е спешна задача на реформата на СТО, съобщи bulgarian.cri.cn. Как да се придвижи тази реформа, как да се съживи международната търговска система и реализира устойчив икономически растеж и просперитет, са въпроси за които е необходимо консенсус между водещите

Едрият бизнес иска студентите да връщат пари за обучението си, ако не работят в България

Българските студенти, приети държавна поръчка, е редно да имат ангажимент да работят след завършването си определено време в родината си, а ако не желаят - да връщат сумата, инвестирана в обучението им или поне част от нея, каза днес във Варна Добрин Иванов, изпълнителен директор на Асоциацията на индустриалния капитал в България /АИКБ/.

Майдел: Община Ловеч е привлякла 36 млн лева допълнителни инвестиции (Снимки)

„За настоящата година община Ловеч има привлечени инвестиции на стойност 36 млн. лева, което е почти колкото общинския бюджет, което е резултат от работата на кмета Корнелия Маринова и екипа ѝ. Този ресурс позволява да се подобри инфраструктурата, да се създадат нови социални услуги в помощ на децата и възрастните, да се създадат работни места.

Последно от

Последно от

Най-важното

Избрано от Google

Следвайте във Viber