Учени: Хората пият по-бавно безалкохолните от права чаша

https://www.24chasa.bg/novini/article/7048987 Учени: Хората пият по-бавно безалкохолните от права чаша Учени: Хората пият по-бавно безалкохолните от права чаша www.24chasa.bg

Хората пият по-бавно сладките безалкохолни напитки от права чаша и това откритие може да ни помогне лесно да намалим поглъщаните калории, съобщи Дружеството на британските психолози на сайта си, предаде БТА.

Докторантката Тес Лангфийлд обхвана в изследването си 162 души, като им предложи газиран ябълков сок в различни чаши - с прави стени и стени, извити навън или навътре. Участниците не са знаели целта на експеримента и паралелно са изпълнявали задачи на компютър.

Доброволците изпили с 20 процента по-бързо сока от чашите, извити навън, отколкото от тези с прави стени. При извитите навътре стени данните не са категорични, но сякаш отново напитката свършва по-бързо.

Изглежда, че когато стените на чашите не са прави, хората отпиват по-големи глътки.

"Резултатите са в унисон с установеното от и други изследвания, че съвсем малки промени в средата, например формата на чашата, могат да повлияят на поведението много фино, дори без човек да разбере" - обобщи Тес Лангфийлд.

Япония прати товарен кораб към Международната космическа станция

Роботизиран японски космически кораб за доставки до Международната космическа станция бе изстрелян в 2,52 ч. японско стандартно време днес, съобщава сайтът Спейс ком. Ако всичко върви по план, корабът би трябвало да достигне МКС в четвъртък сутринта, на 27 септември. Корабът, наречен Ейч Ти Ви-7, е натоварен с над 5 тона храна, гориво,

Китай на 34-то място в света по въвеждане на електронно управление

Китай се нарежда на 34-то място от 193 страни в тазгодишната класация на ООН за достъпността на онлайн услуги за гражданите и електронно правителство, предаде bulgarian.cri.cn. Проучването следи за напредъка в сферата чрез Индекс за развитие на електронното управление (EGDI). Той оценява развитието на електронното правителство на базата на три

Русия: Няма да играем второстепенна роля в изграждане на космическа станция в лунната орбита

Русия няма да се съгласи да играе второстепенна роля в проекта за изграждане на космическа станция в лунната орбита в партньорство с американската космическа агенция НАСА. Това заяви началникът на руската космическа агенция "Роскосмос" Дмитрий Рогозин, цитиран от РИА Новости, предаде Асошиейтед прес.

Японски експерти: 2 роувъра са успели да кацнат на астероида Рюгу

Японската Агенция за изследване на космическото пространство ДЖАКСА смята, че два малки роувъра, които вчера прати към астероида Рюгу, са кацнали успешно на него, съобщава Би Би Си. "Все още нямаме потвърждение за кацането им, но ние сме много, много обнадеждени", каза ръководителят на проекта Юичи Цуда, предава БТА.

Хонконг пусна високоскоростен влак до континентален Китай (Снимки)

Хонконг откри днес високоскоростна железопътна връзка с континентален Китай, която съществено ще съкрати времето на пътуването, но наред с това буди опасения от растящото влияние на Пекин в полуавтономния китайски район, предаде Асошиейтед прес. Съоръжението струва над 10 милиарда долара и е изградено за повече от осем години.

Създадена от компютърен алгоритъм картина отива на търг

Роботи могат да свършат много неща, извършвани по-рано от хора, но могат ли да заменят художници? Екип от френски предприемачи решил, че това е възможно. За целта създал компютърен алгоритъм, който може "да нарисува" оригинални картини, притежаващи известна прилика с шедьоври на стари майстори на четката като Рембранд, съобщи Ройтерс,

Гигантските панди се разпознават по гласа от 20 м

Ревът на гигантската панда разкрива самоличността на животното на съседите му, които са на разстояние до 20 м, съобщи в. "Дейли мейл" По него те могат да различат пола от разстояние 10 м, предава БТА. Тези сигнали са много важни за пандите, които живеят сред гъсти бамбукови растения. Така те не само намират потенциални партньори,

Телескопът "Тес" откри две планети пет месеца след като беше изстрелян

Телескопът "Тес" на НАСА откри две екзопланети тази седмица, пет месеца след като беше изстрелян, съобщи Ройтерс. Едната планета е "суперземя", а другата "гореща земя". По-близката е на 49 светлинни години от нас, а по-далечната - на 60 светлинни години. И двете са прекалено горещи, за да е възможно на тях да има живот, предаде БТА.

Учени: Най-древното животно е било плоско и овално

Учени от Австралийския национален университет установиха, че приличащи на листа фосили, известни от 75 години, са на най-древните животни, съобщиха АФП и Асошиейтед прес. Загадъчните организми са наречени "Дикинсония". Те са описани за първи път през 1947 г. Намирани са в Австралия и Русия. Размерът им варира от около 1 см до 1,22 м.

Домашните любимци страдат от пристрастяването на хората към смартфоните

От пристрастяването към смартфоните страдат не само човешките отношения, но и отношенията на хората с техните домашни любимци, в частност отношенията с кучетата, пише британския в. "Дейли мейл", цитиран от БТА. Кучетата може да се натъжат, когато техните собственици фокусират по-голямата част от вниманието си върху екрана на смартфона си.

Космическият апарат "Хаябуса 2" спусна контейнера "Минерва-II1" с два роувъра на астероида Рюгу

Японският космическият апарат "Хаябуса 2" спусна контейнера "Минерва-II1" с два малки роувъра на астероида Рюгу, съобщи сайтът Спейс. Ако всичко върви по план, двата еднокилограмови роувъра "Минерва-II1А" и "Минерва-II1Б", които ще бъдат освободени от контейнера, ще станат първите роботи, кацнали на астероид.

Ще се издигнат ли в небето летящи коли?

Юри Кагеяма, Асошиейтед прес, 18 септември 2018 година, САЩ Електрически дронове, поръчани чрез мобилно приложение, прибират хора от покривите на офис сградите. Летателните апарати съкращават времето за пътуване с часове, необходимостта от паркинги и смогът намаляват. Тази визия за бъдещето стои зад проекта "летяща кола" на японското правителство.