Учени: Хранилките за птици създават йерархия между видовете

https://www.24chasa.bg/novini/article/7045859 Учени: Хранилките за птици създават йерархия между видовете Учени: Хранилките за птици създават йерархия между видовете www.24chasa.bg

Ново изследване показва, че хранилките за птици стават причина за създаване на междувидова йерархия, съобщи ЮПИ. В тези локализирани йерархии доминират най-едрите птици.

Наличието на постоянен източник на храна, като например хранилка за птици, естествено привлича различни видове, които обикновено не се съревновават помежду си за храна.

За да разберат по-добре как този акт на милосърдие влияе върху птиците, специалисти от университета в Ексетър, Англия, и Британския тръст за орнитология проследили храненето на птици край хранилки, инсталирани близо до горски местности, предава БТА.

"Резултатите сочат, че по-едрите птици имат по-добър достъп до храната, така че ако целта е хранилките да са от полза за всички видове пернати, трябва да потърсим пътища да постигнем това чрез смесване на различни храни и различен дизайн на хранилките", заяви Джон Блънт от екипа.

Блънт и колегите му изследвали доминиращата роля, наблюдавайки взаимодействието между видовете и отбелязвайки кой измежду два вида се отказва от достъпа до храната. Така съставили списък с "победители" и "губещи". Било установено, че доминиращата роля е взаимносвързана с телесното тегло на вида.

По-дребните птици, като синия синигер и черния синигер, прекарват по-малко време в хранилките, като кълват по-бързо нискокачествена храна. По-едрите птици, като домашното врабче и зелениката, прекарват по-дълго време в хранилките, като консумират по-бавно висококачестена храна.

Резултатите от изследването са публикувани в PLoS ONE.

Япония прати товарен кораб към Международната космическа станция

Роботизиран японски космически кораб за доставки до Международната космическа станция бе изстрелян в 2,52 ч. японско стандартно време днес, съобщава сайтът Спейс ком. Ако всичко върви по план, корабът би трябвало да достигне МКС в четвъртък сутринта, на 27 септември. Корабът, наречен Ейч Ти Ви-7, е натоварен с над 5 тона храна, гориво,

Китай на 34-то място в света по въвеждане на електронно управление

Китай се нарежда на 34-то място от 193 страни в тазгодишната класация на ООН за достъпността на онлайн услуги за гражданите и електронно правителство, предаде bulgarian.cri.cn. Проучването следи за напредъка в сферата чрез Индекс за развитие на електронното управление (EGDI). Той оценява развитието на електронното правителство на базата на три

Русия: Няма да играем второстепенна роля в изграждане на космическа станция в лунната орбита

Русия няма да се съгласи да играе второстепенна роля в проекта за изграждане на космическа станция в лунната орбита в партньорство с американската космическа агенция НАСА. Това заяви началникът на руската космическа агенция "Роскосмос" Дмитрий Рогозин, цитиран от РИА Новости, предаде Асошиейтед прес.

Японски експерти: 2 роувъра са успели да кацнат на астероида Рюгу

Японската Агенция за изследване на космическото пространство ДЖАКСА смята, че два малки роувъра, които вчера прати към астероида Рюгу, са кацнали успешно на него, съобщава Би Би Си. "Все още нямаме потвърждение за кацането им, но ние сме много, много обнадеждени", каза ръководителят на проекта Юичи Цуда, предава БТА.

Хонконг пусна високоскоростен влак до континентален Китай (Снимки)

Хонконг откри днес високоскоростна железопътна връзка с континентален Китай, която съществено ще съкрати времето на пътуването, но наред с това буди опасения от растящото влияние на Пекин в полуавтономния китайски район, предаде Асошиейтед прес. Съоръжението струва над 10 милиарда долара и е изградено за повече от осем години.

Създадена от компютърен алгоритъм картина отива на търг

Роботи могат да свършат много неща, извършвани по-рано от хора, но могат ли да заменят художници? Екип от френски предприемачи решил, че това е възможно. За целта създал компютърен алгоритъм, който може "да нарисува" оригинални картини, притежаващи известна прилика с шедьоври на стари майстори на четката като Рембранд, съобщи Ройтерс,

Гигантските панди се разпознават по гласа от 20 м

Ревът на гигантската панда разкрива самоличността на животното на съседите му, които са на разстояние до 20 м, съобщи в. "Дейли мейл" По него те могат да различат пола от разстояние 10 м, предава БТА. Тези сигнали са много важни за пандите, които живеят сред гъсти бамбукови растения. Така те не само намират потенциални партньори,

Телескопът "Тес" откри две планети пет месеца след като беше изстрелян

Телескопът "Тес" на НАСА откри две екзопланети тази седмица, пет месеца след като беше изстрелян, съобщи Ройтерс. Едната планета е "суперземя", а другата "гореща земя". По-близката е на 49 светлинни години от нас, а по-далечната - на 60 светлинни години. И двете са прекалено горещи, за да е възможно на тях да има живот, предаде БТА.

Учени: Най-древното животно е било плоско и овално

Учени от Австралийския национален университет установиха, че приличащи на листа фосили, известни от 75 години, са на най-древните животни, съобщиха АФП и Асошиейтед прес. Загадъчните организми са наречени "Дикинсония". Те са описани за първи път през 1947 г. Намирани са в Австралия и Русия. Размерът им варира от около 1 см до 1,22 м.

Домашните любимци страдат от пристрастяването на хората към смартфоните

От пристрастяването към смартфоните страдат не само човешките отношения, но и отношенията на хората с техните домашни любимци, в частност отношенията с кучетата, пише британския в. "Дейли мейл", цитиран от БТА. Кучетата може да се натъжат, когато техните собственици фокусират по-голямата част от вниманието си върху екрана на смартфона си.

Космическият апарат "Хаябуса 2" спусна контейнера "Минерва-II1" с два роувъра на астероида Рюгу

Японският космическият апарат "Хаябуса 2" спусна контейнера "Минерва-II1" с два малки роувъра на астероида Рюгу, съобщи сайтът Спейс. Ако всичко върви по план, двата еднокилограмови роувъра "Минерва-II1А" и "Минерва-II1Б", които ще бъдат освободени от контейнера, ще станат първите роботи, кацнали на астероид.

Ще се издигнат ли в небето летящи коли?

Юри Кагеяма, Асошиейтед прес, 18 септември 2018 година, САЩ Електрически дронове, поръчани чрез мобилно приложение, прибират хора от покривите на офис сградите. Летателните апарати съкращават времето за пътуване с часове, необходимостта от паркинги и смогът намаляват. Тази визия за бъдещето стои зад проекта "летяща кола" на японското правителство.