Япония определи датите за кацане на астероида Рюгу

https://www.24chasa.bg/novini/article/7034803 Япония определи датите за кацане на астероида Рюгу Япония определи датите за кацане на астероида Рюгу www.24chasa.bg

Японската космическа агенция определи графика, по който ще изследва астероида Рюгу със спускаеми апарати от сондата "Хаябуса 2", съобщи Би Би Си.

Роботите ще бъдат спуснати на различни места на астероида Рюгу, който е на разстояние 280 милиона километра от Земята, предаде БТА.

Трикилограмовият контейнер "Минерва II - 1" ще бъде спуснат на 21 септември. Той ще освободи два робота - Роувър 1А и Роувър 1В. Еднокилограмовите роувъри всъщност ще се придвижват с подскоци заради ниската гравитация на астероида. Те са оборудвани с широкоъгълна и стереокамера, за да изпратят снимки от Рюгу.

На 3 октомври "Хаябуса 2" ще спусне апарата "Маскот" (Mobille Asteroid Surface Scout) разработен от Германския авиокосмически център заедно френския Национален център за космически изследвания. "Маскот" ще събере научни данни от повърхността. Освен широкоъгална камера, той е оборудван с микроскоп, за да изследва минералния състав, както и с радиометър за измерване на температурата и магнитометър за измерване на магнитното поле.

След като достигне до повърхността, "Маскот" ще се придвижи само веднъж със скок. Неравният терен на астероида обаче може да направи кацането му много рисково.

"Хаябуса 2" превозва още един спускаем апарат "Минерва II - 2", създаден от японския университет Тохоку. Той ще бъде изпратен на астероида по-късно. След това японската Агенция за изследване на космическото пространство (ДЖАКСА) планира да детонира експлозив, който да направи кратер на повърхността на Рюгу. "Хаябуса 2" ще се спусне в него, за да събере проби, на които не е въздействала космическата среда. Те ще бъдат доставени на Земята за изследвания.

По график "Хаябуса 2" ще отпътува от Рюгу през декември 2019 г., за да се върне на Земята с пробите през 2020 г.

Сондата "Хаябуса-2" ("Сокол-2") достигна до астероида Рюгу през юни. Полетът й продължи 3,5 години.

Диаметърът на астероида Рюгу, който се намира между Земята и Марс, е само 900 метра. Учените се надяват да открият на Рюгу следи от вода и органични вещества, което ще им помогне в разгадаването на тайните за възникването на живота във Вселената

Русия разглежда проект за създаване на станция на Луната

Русия разглежда проект за създаване на  научна станция на лунната повърхност, като не изключва сътрудничество с други държави, съобщи ТАСС. Възможно е програмата да бъде изпълнена и само от Русия. В нея могат да участват също САЩ или държавите от БРИКС (Бразилия, Русия, Индия, Китай, РЮА). Тази тема е в дневния ред на срещата между директора на

Онлайн платформа ще помага на жени - жертви на насилие

Онлайн платформата EMPROVE ще помага на жени - жертви на насилие. Тя беше представена на кръгла маса в Дома на Европа с участието на еврокомисаря за цифровата икономика и за цифровото общество Мария Габриел, която подкрепи инициативата. Новите технологии могат да позволят на жертвите да не мълчат, но в началото, докато се осмелят,

Япония прати товарен кораб към Международната космическа станция

Роботизиран японски космически кораб за доставки до Международната космическа станция бе изстрелян в 2,52 ч. японско стандартно време днес, съобщава сайтът Спейс ком. Ако всичко върви по план, корабът би трябвало да достигне МКС в четвъртък сутринта, на 27 септември. Корабът, наречен Ейч Ти Ви-7, е натоварен с над 5 тона храна, гориво,

Китай на 34-то място в света по въвеждане на електронно управление

Китай се нарежда на 34-то място от 193 страни в тазгодишната класация на ООН за достъпността на онлайн услуги за гражданите и електронно правителство, предаде bulgarian.cri.cn. Проучването следи за напредъка в сферата чрез Индекс за развитие на електронното управление (EGDI). Той оценява развитието на електронното правителство на базата на три

Русия: Няма да играем второстепенна роля в изграждане на космическа станция в лунната орбита

Русия няма да се съгласи да играе второстепенна роля в проекта за изграждане на космическа станция в лунната орбита в партньорство с американската космическа агенция НАСА. Това заяви началникът на руската космическа агенция "Роскосмос" Дмитрий Рогозин, цитиран от РИА Новости, предаде Асошиейтед прес.

Хонконг пусна високоскоростен влак до континентален Китай (Снимки)

Хонконг откри днес високоскоростна железопътна връзка с континентален Китай, която съществено ще съкрати времето на пътуването, но наред с това буди опасения от растящото влияние на Пекин в полуавтономния китайски район, предаде Асошиейтед прес. Съоръжението струва над 10 милиарда долара и е изградено за повече от осем години.

Китай продължава да инвестира активно в зелена енергия

Активните усилия на Китай да насърчи съобразеното с екологичните стандарти и зачитане на околната среда икономическо развитие, бяха високо оценени на лятното издание на Давоския икономически форум, чийто домакин е град Тиендзин, предава bulgarian.cri.cn. Според прогнози пикът на въглеродните емисии в Китай може да бъде достигнат през 2022 г.

Създадена от компютърен алгоритъм картина отива на търг

Роботи могат да свършат много неща, извършвани по-рано от хора, но могат ли да заменят художници? Екип от френски предприемачи решил, че това е възможно. За целта създал компютърен алгоритъм, който може "да нарисува" оригинални картини, притежаващи известна прилика с шедьоври на стари майстори на четката като Рембранд, съобщи Ройтерс,

Гигантските панди се разпознават по гласа от 20 м

Ревът на гигантската панда разкрива самоличността на животното на съседите му, които са на разстояние до 20 м, съобщи в. "Дейли мейл" По него те могат да различат пола от разстояние 10 м, предава БТА. Тези сигнали са много важни за пандите, които живеят сред гъсти бамбукови растения. Така те не само намират потенциални партньори,

Телескопът "Тес" откри две планети пет месеца след като беше изстрелян

Телескопът "Тес" на НАСА откри две екзопланети тази седмица, пет месеца след като беше изстрелян, съобщи Ройтерс. Едната планета е "суперземя", а другата "гореща земя". По-близката е на 49 светлинни години от нас, а по-далечната - на 60 светлинни години. И двете са прекалено горещи, за да е възможно на тях да има живот, предаде БТА.

Учени: Най-древното животно е било плоско и овално

Учени от Австралийския национален университет установиха, че приличащи на листа фосили, известни от 75 години, са на най-древните животни, съобщиха АФП и Асошиейтед прес. Загадъчните организми са наречени "Дикинсония". Те са описани за първи път през 1947 г. Намирани са в Австралия и Русия. Размерът им варира от около 1 см до 1,22 м.

Домашните любимци страдат от пристрастяването на хората към смартфоните

От пристрастяването към смартфоните страдат не само човешките отношения, но и отношенията на хората с техните домашни любимци, в частност отношенията с кучетата, пише британския в. "Дейли мейл", цитиран от БТА. Кучетата може да се натъжат, когато техните собственици фокусират по-голямата част от вниманието си върху екрана на смартфона си.