И най-древните предци на човека са страдали от затлъстяване

https://www.24chasa.bg/novini/article/7034721 И най-древните предци на човека са страдали от затлъстяване И най-древните предци на човека са страдали от затлъстяване www.24chasa.bg

Немски учени установиха, че затлъстяването не е бич на съвременния застоял живот на човека - от него са страдали най-древните ни предци преди милиони години, пише в. "Дейли мейл".

Специалисти от университетите в Дрезден и Тюбинген изследваха бели мастни клетки на скелет от примата Oeropitecus bamboli. Той бил открит в италианската област Тоскана. Мастните летки по нищо не се различават от тези, които натупва съвременният човек, предаде БТА.

Учените стигнаха до извода, че европейските човекоподобни маймуни са имали големи запаси от мазнини и най-вероятно днес бихме ги определили като страдащи от наднормено тегло. Но тези запаси са им дали еволюционно предимство, тъй като с тях приматите са могли да бъдат физически активни дори при голям недостиг на храна.

Учените са изследвали и челюст на вида Dryo-pithecus carinthiacus, живял в днешните земи на австрийската област Каринтия преди 12,5 милиона години. Той е най-ранният представител с общи черти на африканските човекоподобни маймуни и на човека.

Палеонтолозите с изненада откриха в находката от 1953 година наличието на кариеси в зъбите на фосила. Това доказва, че тези наши предци са консумирали значителни количества растения с висока захарност, която по-късно се трансформирала в телесна мазнина.

Унищожиха маларийни комари с помощта на генното инженерство

Учени успешно унищожиха популация комари в лабораторна среда, като използваха метод на генното инженерство, който разпространява блокираща женската репродукция модификация, предаде Ройтерс, цитирани от БТА.  Учените успели да елиминират популацията за по-малко от 11 поколения. Това навежда на мисълта,

Откриха кораб, потънал преди 400 години край Португалия

Археолози откриха кораб, потънал преди 400 години край Португалия на връщане от Индия, натоварен с подправки, съобщи Ройтерс. "От гледна точка на историческото наследство, това е откритието на десетилетието - каза ръководителят на проекта Жорже Фрейре. - В Португалия това е най-важната находка за всички времена", предаде БТА.

Тестваха ефекта на екстази върху октоподи, стават по-любвеобилни

Невробиолози от института "Джонс Хопкинс" дадоха екстази на октоподи, за да изследват "социалните му ефекти", съобщи "Хъфингтън пост". Хората и октоподите имат ген за протеин, който свързва серотонина с мозъчните клетки. Серотонинът контролира настроенията. Тъй като екстазито въздейства на този протеин, д-р Гюл Дьолен е искала да провери,

Съоснователите на Инстаграм напускат

Съоснователите на социалната мрежа Инстаграм, която е притежавана от Фейсбук, обявиха, че подават оставки и че са готови да започнат нова глава в живота си, предадоха световните агенции. Причините за оттеглянето на Кевин Систром и на Майк Крийгър остават неизвестни. В изявление Систром казва, че той и Крийгър ще напуснат в идните няколко седмици.

Русия разглежда проект за създаване на станция на Луната

Русия разглежда проект за създаване на  научна станция на лунната повърхност, като не изключва сътрудничество с други държави, съобщи ТАСС. Възможно е програмата да бъде изпълнена и само от Русия. В нея могат да участват също САЩ или държавите от БРИКС (Бразилия, Русия, Индия, Китай, РЮА). Тази тема е в дневния ред на срещата между директора на

Япония прати товарен кораб към Международната космическа станция

Роботизиран японски космически кораб за доставки до Международната космическа станция бе изстрелян в 2,52 ч. японско стандартно време днес, съобщава сайтът Спейс ком. Ако всичко върви по план, корабът би трябвало да достигне МКС в четвъртък сутринта, на 27 септември. Корабът, наречен Ейч Ти Ви-7, е натоварен с над 5 тона храна, гориво,

Китай на 34-то място в света по въвеждане на електронно управление

Китай се нарежда на 34-то място от 193 страни в тазгодишната класация на ООН за достъпността на онлайн услуги за гражданите и електронно правителство, предаде bulgarian.cri.cn. Проучването следи за напредъка в сферата чрез Индекс за развитие на електронното управление (EGDI). Той оценява развитието на електронното правителство на базата на три

Русия: Няма да играем второстепенна роля в изграждане на космическа станция в лунната орбита

Русия няма да се съгласи да играе второстепенна роля в проекта за изграждане на космическа станция в лунната орбита в партньорство с американската космическа агенция НАСА. Това заяви началникът на руската космическа агенция "Роскосмос" Дмитрий Рогозин, цитиран от РИА Новости, предаде Асошиейтед прес.

Японски експерти: 2 роувъра са успели да кацнат на астероида Рюгу

Японската Агенция за изследване на космическото пространство ДЖАКСА смята, че два малки роувъра, които вчера прати към астероида Рюгу, са кацнали успешно на него, съобщава Би Би Си. "Все още нямаме потвърждение за кацането им, но ние сме много, много обнадеждени", каза ръководителят на проекта Юичи Цуда, предава БТА.

Хонконг пусна високоскоростен влак до континентален Китай (Снимки)

Хонконг откри днес високоскоростна железопътна връзка с континентален Китай, която съществено ще съкрати времето на пътуването, но наред с това буди опасения от растящото влияние на Пекин в полуавтономния китайски район, предаде Асошиейтед прес. Съоръжението струва над 10 милиарда долара и е изградено за повече от осем години.

Китай продължава да инвестира активно в зелена енергия

Активните усилия на Китай да насърчи съобразеното с екологичните стандарти и зачитане на околната среда икономическо развитие, бяха високо оценени на лятното издание на Давоския икономически форум, чийто домакин е град Тиендзин, предава bulgarian.cri.cn. Според прогнози пикът на въглеродните емисии в Китай може да бъде достигнат през 2022 г.

Създадена от компютърен алгоритъм картина отива на търг