Учени установиха източника на високоенергийните частици неутрино (Видео)

Кадър: Youtube/NASA Goddard

Откритието е направено с обсерваторията "Айс кюб" на Южния полюс и потвърдено с наземни и орбитиращи телескопи, предаде БТА.

Използването на частици като високоенергийните неутрино в астрономията дава възможност за по-солидни изследвания, по същия начин по който потвърждаването на гравитационните вълни през 2016 г. изведе астрономията на ново ниво.

"Частиците неутрино ни дават нов прозорец към Вселената - каза физикът Дарън Грант от университета на Алберта. - Те са идеалният куриер в астрономията. Могат да се измъкнат от мястото, където са се образували и да пренесат информацията пряко през космоса до мястото, където бъдат регистрирани".

Учени идентифицираха механизъм, свързан с еволюцията

Учени от Орегонския университет в САЩ установиха, че мутации в митохондриални гени могат да станат причина изолирани популации от един и същ вид бързо да развият репродуктивна несъвместимост и да се превърнат в отделни видове, съобщи Лента като цитира сайта Юрик алърт. Митохондриите са органели, които произвеждат нужната за дейността на клетките

Учени разработиха компютърен метод за тестване токсичността на отровите

Учени от университета "Джонс Хопкинс" в град Балтимор, щата Мериленд, са разработили компютърен метод за тестване на токсичността на отровите, без използване на опитни животни, пише сп. "Toxicological sciences". Способът се оказва много по-точен, в сравнение с тестовете върху животни. Известно е, че токсикологични опити се провеждат от многобройни

Учени опровергаха популярна хипотеза за произхода на човека

Учени от Оксфордския университет в Англия и Института за история на човека "Макс Планк" в Германия заключиха, че Хомо сапиенс еволюирал едновременно от няколко групи архаични хора в Африка, съобщи Лента. Макар повечето антрополози да са мнение, че люлката на човечеството е била Африка, има разногласия как човекът е еволюирал на Черния континент.

Преди 40 години случайно унищожили доказателства за живот на Марс

НАСА увери, че космическите апарати "Викинг 1" и "Викинг 2", които стигнали до марсианската повърхност още през 1976 г., "изгорили" образци от почвата в химичния анализатор, съобщи Лайф като цитира сп. "Ню сайънтист". Именно поради тази причина събирането на образци от почвата в района на кацането не дало никакви резултати и двата космически

За седем години колумбийските ледници са се свили с 18 %

Колумбия е загубила почти една пета от ледниците си през последните седем години вследствие на климатичните промени, предаде Франс прес. Агенцията цитира изследване на колумбийския Институт по хидрология, метеорология и изучаване на околната среда. Според местните специалисти заради глобалното затопляне общата повърхност на шестте колумбийски

Китайски учени са открили 48 нови пулсара с помощта на телескопа FAST

Китайски учени са открили с помощта на телескопа FAST 48 нови пулсара. През септември 2016 г. най-големият и чувствителен радиотелескоп в света, чиято чиния е с диаметър 500 метра, влезе в експлоатация, но все още да е в изпитателна фаза, съобщава bulgarian.cri.cn. Наблюдението на пулсари е сред важните задачи за екипа на FAST,

Туристи ще плащат над 200 000 долара за суборбитален полет

Американската компания "Блу ориджин" възнамерява да продава места на космическите туристи на своите кораби "Ню шепърд" на цена от 200 до 300 хиляди долара, съобщиха Ройтерс и Франс прес. Билетите за суборбиталните полети на корпорацията на Джеф Безос ще бъдат пуснати в продажба през 2019 година. Корабът "Ню шепърд" ще може да приеме на борда си

Последната храна на ледения човек Йоци е била много мазна

Учени разкриха какво е било последното ядене на ловеца, замръзнал в Алпите преди 5300 години, предадоха световните информационни агенции, цитирани от БТА. Тя се е състояла предимно от мазнини - 50 процента, месо от дива коза, сърна и цели зърна лимец. В стомаха на Йоци има също следи от папрат и спори.

Частично слънчево затъмнение имаше тази сутрин над южното полукълбо

Над Южното полукълбо имаше рядко природно явление с частично слънчево затъмнение от суперлуната, която се доближи до нашата планета на малкото за мащабите на астрономията разстояние от 357 430 километра, предаде ТАСС. Природният феномен започна в петък в 04:48 часа българско време при изгрева на Слънцето в югозападната част на Индийския океан и

Учени установиха източника на високоенергийните частици неутрино (Видео)

Учени установиха, че високоенергийните частици неутрино, които преминават през космоса, през планетите, а през хората, идват от гигантска елиптична галактика в съзвездието Орион, съобщи Ройтерс. Галактиката е на 3,7 милиарда светлинни години от Земята. Тя е с масивна, бързо въртяща се черна дупка в центъра. Такъв вид галактики се наричат блазари.

Американските астронавти няма да могат да летят в космоса след ноември 2019 г.

"Боинг" и "Спейс Екс" - двете американски компании с договор с НАСА за превоз на астронавти до Международната космическа станция, няма да да се вместят в срока, който предвижда първи пилотиран полет през 2019 г., съобщи АФП. Затова НАСА може да се окаже неспособна да изпраща астронавти в космоса след ноември 2019 г.

Плъховете сериозно вредят на кораловите рифове