Суперотличникът Георги остава в България, за да стане учител по физика

https://www.24chasa.bg/novini/article/6923187 Суперотличникът Георги остава в България, за да стане учител по физика Суперотличникът Георги остава в България, за да стане учител по физика www.24chasa.bg

Руско от отбора шампиони обаче отива в Оксфорд

Най-добрите ни физици тренират с откриване на неизвестно съпротивление

Мерене на период на торзионно махало, завъртане на равнината по поляризация при преминаване през наноматериали, изследване на коефициента на еластичност на пружина, откриване на неизвестно съпротивление и изчисляване на капацитета на кондензатор. Тези опити и експерименти са част от подготовката за международни състезания по физика на петте момчета, които завоюваха медали от Европейската олимпиада по физика (EuPhO) в Москва. На нея участваха състезатели от 23 държави, като всяка изпраща по 5-имата ученици. Концепцията на EuPhO е подобна на реалните изследователски ситуации, с кратко описание на проблемите и много пространство за творчески решения.

Със злато от европейското си тръгна Георги Александров от 11-и клас в СМГ. Най-трудна за него е била задачата по електричество, а най-добре се е справил с механиката. В 7-и клас е първата му олимпиада по физика, а от 2-и клас ходи на състезания по математика. Според него с физиката се стига до истината. “Аз лично съм малко мързелив и задачи решавам почти изцяло на школите, на които ходя веднъж в седмицата”, каза Георги. Той харесва и астрономията и прекарва доста време на компютъра. Обича стратегическите игри и играе до късно вечер. Бъдещето си Георги вижда в математиката или физиката. “Решил съм да остана в България. Около 2/3 от учениците избират да учат в чужбина, но аз още отсега съм избрал да уча в Софийския университет, колкото и някои учители да се опитват да ме разубеждават, няма да успеят. Има голяма вероятност да стана учител, защото знанието трябва да е достъпно за всеки”, разказа Георги.

Таквор Баронян учи в Darbi College и е 12-и клас. От състезанието си тръгва със сребърен медал, трудна му е била теоретичната задача, защото се е занимавал малко с магнетизъм. Миналата година също е бил на европейското и е успял да спечели бронзов медал. “Тогава бях по-доволен от представянето си, защото имах по-малко опит и очаквах по-малко тт себе си”, казва скромно Таквор. От малък е запален по астрономията, а в 9-и клас решава да се занимава с физика. Печели го с точността, защото

при

експериментите

се изисква

най-малко

99,9999%

точност,

за да са успешни. Кандидатства за естествени науки в Кеймбридж. Разпуска с научна фантастика.

Руско Русков печели бронзов медал, затруднява го експериментът. Той е от ПГПАЕ в Бургас и е 12-и клас. Пали се по физиката в 9-и клас, когато учителката му Марияна Анастасова вижда в него потенциал. “Когато започна да ме подготвя за състезанието, видях, че задачите са доста интересни и не е сухият материал, който изучаваме в училище”, каза Руско. Интересна му е връзката между математиката и физиката. Той ще продължи да учи физика в Оксфорд. Обича да спортува, но не му остава много време. Разпуска, като

чете книги за

философия и

политика

“Виждам доста стойности в хуманитарните науки и те са ми много интересни”, казва Руско.

Стефан Иванов също печели сребро, а най-трудна му е експерименталната част. “Авторите се стремят да правят задачите нестандартни и с малко инструкции. Ако човек не е достатъчно съобразителен, не може да разбере какво се иска точно от него. На експеримента се оказа, че само 3-ма души от над 100 имат над половината точки”, разказа Стефан. Той е в 11-и клас в ППМГ “Никола Обрешков” в Бургас. От 2014 до 2017 г. е участвал на международни състезания по астрономия и печелил различни медали. Последно си е тръгнал със злато от международна олимпиада по астрофизика в Тайланд. Абсолютно първо място печели и на международната олимпиада по астрономия в Русия през 2015 г. Преди състезания отделя часове наред за физиката. С физика се занимава от 7-и клас, а най-интересни са му задачите. Освен това момчето участва на състезания по философия, лингвистика, география. Той още не е решил какво ще учи, защото има много интереси.

Иво Петров е от СМГ и е в 10-и клас и печели бронзов медал. “За съжаление, не се представих, както очаквах и се надявах. Задачите бяха много сложни, защото са ни дадени условия и ние трябва сами да се сетим как работи физичното явление”, смята Иво. Това е неговото второ международно състезание по физика. По нея се пали изненадващо в 7-и клас, когато започва да решава сам задачи. Най-интересно във физиката му е да се опита да разбере света чрез нея, защо нещо се случва. Обича да се разхожда с приятели, да гледа филми, да плува. Обмисля да се занимава с компютърно инженерство, но не е взел категорично решение.

“Тази година задачите бяха трудни. Основната идея на европейската олимпиада е задачите да не са толкова трудоемки, а участниците да съобразят участието на един-два ключови елемента. Миналата година отново са завоювани 5 медала, но имаше един сребърен и 4 бронзови”, каза техният учител Виктор Иванов.

Други от България

Млада жена в неизвестност от петък, последно видяна в столичен клуб

"Това е Криста, наша приятелка, изчезнала е в петък и е в неизвестност от тогава. Последно е забелязана на бул. Черни връх в клуб Микстейп 5 вечерта, била е с приятели и след това не са могли да я намерят. Никой не я е чувал или виждал. Моля, ако някой има информация или я забележи обадете се на номер 0894201926/+359899969454.

Фандъкова кани кметовете на европейски столици на среща в София

“Инвестициите в публична инфраструктура спомагат в най-голяма степен за развитието на нашите градове. През последните години в София наваксваме с десетилетното изоставане в развитието. Това е възможно благодарение на европейската солидарност, кохезионната политика и сътрудничеството с другите европейски столици.

Каракачанов: Таван на печалбата за хляб и още 9 храни (Обзор)

Не трябва да поскъпват заради увеличението на газа, настоява вицепремиерът. Властта да фиксира колко могат да печелят търговците на продукти от социалната кошница, иска ВМРО Валери Симеонов: Силно скептичен съм спрямо мерки, характерни за социализма ВМРО, която е част от управляващата коалиция, лансира вчера предложение за социална кошница с

100 декара иглостни гори горят край село Дренково

100 декара иглолистни гори пламнаха тази вечер край благоевградското село Дренково, предава БНТ. Пламъците са тръгнали от сухи треви и бързо са се разраснали заради силния вятър. Няколко екипи на пожарната са в района. Очаквайте

София забранява събиране на дарения по улиците

До 100 лв. глоба за уличен музикант без разрешително, 300 лв. за миене на прозорци на коли по кръстовищата Събирането на парични дарения на места за обществено ползване като улици, булеварди и площади в София ще бъде забранено. Това предвижда проектът за нова наредба за обществения ред, която общинските съветници трябва да гласуват в четвъртък.

Българо-американско съвместно учение се проведе в Ново село (Снимки)

Секретарят на Сухопътните войски на САЩ д-р Марк Еспер и командирът на Сухопътните войски на Република България генерал-майор Михаил Попов посетиха днес учебен полигон "Ново село". Това съобщиха от пресцентъра на Министерството на отбраната. Те са наблюдавали отбранителни действия на механизиран пехотен взвод с бойни машини "Брадли".

Още от България

Съд запорира имотите на Трайчо Трайков

Антикорупционната комисия е поискала и получила от Софийския градски съд запор над имущество на бившия министър на енергетиката Трайчо Трайков, сега общински съветник в София. Новината потвърди пред “24 часа” председателят ѝ Пламен Георгиев. След проверка, започнала в началото на 2017 г., комисията открила несъответстие между доходите и

Борисов към Ердоган: Споразумението между ЕС и Турция е важно за всички европейски държави

Министър-председателят Бойко Борисов и турският президент Реджеп Тайип Ердоган обсъдиха задълбочаването на двустранното сътрудничество и приноса на Турция за овладяване на мигрантския поток по българската граница. Двамата разговаряха в рамките на 73-тата сесия на ООН в САЩ. Това съобщиха от правителствената информационна служба.

Буферните зони с ограничения за групов лов на диви свине ще бъдат намалени двойно. Това е санитарният минимум, който Българската агенция по безопасност на храните предлага, заяви заместник-министърът на земеделието, храните и горите Атанас Добрев по време на заседание на Управителния съвет на Национално ловно-рибарско сдружение - Съюз на ловците и

Мая Манолова: Несправедливо е изрядните граждани да плащат и за общите части

"Несправедливо е че изрядните платци плащат и за общите части. Плащат допълнителни суми за ВиК, които не са никак малки, те са разликата между общия и индивидулния водомер. Това се получава, защото има апартаменти без водомери или такива, до които няма достъп, има течове, кражби, прибори, които водочерпят от етажната собственост,

Духовници ще учат мениджмънт, а бизнесмени - богословие, в нова магистърска програма в СУ

Целта на църковния мениджмънт е по-добро управление на активите и въвеждане на християнските добродетели в бизнеса и държавните структури Уникалната за България и Европа специалност “Църковен мениджмънт” ще изучават магистри в Богословския факултет на Софийския университет. Инициативата е на Западно- и Средноевропейския митрополит Антоний.

Нинова пред посланик: БСП не подкрепя решението на ЕК да даде Полша на Съда на ЕС