Конференцията за интернет реклама и SEO Online Avdertising вече стана добра традиция в света на онлайн маркетинга за бизнеса. Тази година за пръв път традицията придоби нова визия. Конференцията се проведе изцяло в онлайн формат. Този експеримент се оказа успешен. Всъщност какво друго да очакваме в нашия динамичен дигитализиран свят?
Експериментът на Online Advertising Live Edition се състоя на 27 март в Софтуерния университет. Благодарим на колегите от СофтУни за помощта с пускането на livestream.
Програмата включваше 12 лекции за SEO, РРС реклама и онлайн търговия:
Контент стратегията двигател на успешната SEO оптимизация \ Дидо Григоров, SerpactSEO оптимизация за SPA (Single Page Application) \ Симеон Емануилов, NetpeakСъздаване и развитие на онлайн магазин - етапи, насоки и грешки \ Илиан Илков, baby.bg10 лайфхака за израстване от малък до среден бизнес с помощта на онлайн маркетинг \ Жюстин Томс, ABC Design & Communication GroupТрикове за оптимизиране на онлайн реклама в различни източници: Google AdWords, Facebook, Instagram \ Виктория Тодорова, NetpeakAMP и разкриване на мистерията около него \ Петър Николов, MobilioРегламент GDPR за онлайн магазини \ Николай Кискинов, Vladimirov&KiskinovЗащо и как да използваме онлайн видео успешно \ Петър Владимиров, Interactive ShareПрактическо използване на Google инструменти – Google Optimize, Google TagManager и Google Analytics в действие \ Благовест Йорданов, Net InfoGoogle AdWords Реклама: тънкости при таргетирането и успешни практики \ Димитър Димитров, InboundНулев резултат в Google {Featured Snippets}. Кога, как и какво е важно за него? \ Никола Минков, Serpact5 начина за programmatic реклама в България \ Мартин Попов, Interactive Share
Първият ни опит с излъчването на живо не мина абсолютно гладко, сблъскахме се с технически проблеми със самият Facebook live, имахме паузи, но въпреки всичко събитието беше успешно. За участие в конференцията се регистрираха 998 души, а самото излъчване през деня беше гледано от общо 5476 уникални потребители на Facebook. Интересът към конференцията надхвърли нашите очаквания. Статистиката говори сама за себе си:
Онлайн изданието имаше много предимства: безплатно участие, възможност за дискусия, участие в събитието от всяка точка на земното кълбо с достъп до интернет. Онлайн форматът не попречи на ефективния нетуъркинг. Участниците дори по-активно задаваха своите въпроси на лекторите, отколкото на класическата конференция. Live изданието намали притеснението. След приключването на лайва комуникацията между участниците и лекторите продължи в Online Advertising Group във Facebook и трае досега.
Още един плюс на live изданието е това, че конференцията може да бъде гледана отново и отново. Желаещите да участват в събитието, изпуснали излъчването на живо, имат възможност да закупят видео записа на всички лекции. Цената на записа е 48 лв.
Ще има ли живот онлайн форматът? Със сигурност, да! Проучихме мнението на участниците след конференцията и то ни окуражава да продължим с Online Advertising Live Edition:
Значи ли това, че дойде краят на традиционната офлайн конференция Online Advertising? Твърдо не. Екипът ни вече подготвя класическото издание на OAConf, което ще се проведе през есента в София. Тази години се очаква събитието да се развихри в още по-голям мащаб. До среща на ОА!