НАСА се готви да изследва "сърцето" на Марс

https://www.24chasa.bg/novini/article/6804626 НАСА се готви да изследва "сърцето" на Марс НАСА се готви да изследва "сърцето" на Марс www.24chasa.bg

НАСА се готви да изстреля космически апарат през май, който ще изследва вътрешността на Марс, съобщи PhysOrg.

Сондата "ИнСайт" (InSight - Interior Exploration using Seismic Investigations, Geodesy and heat Transport) е стационарен спускаем апарат. Това ще е първата мисия, посветена на изследването на вътрешността на планетата в дълбочина.

"ИнСайт" е като научна машина на времето, която ще върне информация за най-ранните етапи на образуването на Марс преди 4,5 милиарда години - каза главният изследовател на мисията Брус Банерт. - Тя ще ни помогне да научим как се образуват скалистите космически обекти, като Земята и Луната, дори планети в други слънчеви системи".

Сондата е оборудвана с много чувствителни инструменти, включително и сеизмометър, за които е необходим стационарен апарат, от който те внимателно да бъдат инсталирани на повърхността на Марс и под нея. Като изследват вътрешността на Марс, специалистите се надяват да разберат доколко различни са кората, мантията и ядрото на планетата от земните.

В мисията участват с различни инструменти Франция и Германия.

Изстрелването на сондата "ИнСайт" е насрочено за 5 май.

ЕК глоби Google с рекордните 4,3 милиарда евро

Глoбaтa e нaлoжeнa нa Gооglе зa злoyпoтpeби c дoминиpaщoтo влияниe нa oпepaциoннaтa cиcтeмa Аndrоіd. Интepнeт гигaнтът e oбвинeн, чe пpинyждaвa пpoизвoдитeлитe нa cмapтфoни, кaтo нaпpимep Ѕаmѕung и Нuаwеі, дa инcтaлиpaт oнлaйн ycлyгитe GооglеЅеаrсh и GооglеМарѕ в cвoитe Аndrоіd ycтpoйcтвa, предаде kaldata.com.

Геолози определиха нов етап от холоцена - мегхалаянски

Геолози класифицираха последните 4200 години от историята на Земята, които достигат до нашето съвремие, като отделен етап, съобщи Би Би Си. Те го нарекоха мегхалиански. Той е започнал с катастрофална суша, предизвикала края на редица цивилизации по света - в Египет, Гърция, Сирия, Палестина, Месопотамия, долините на Инд и Яндзъ.

Холандски кораб ще изследва климатичните промени в Черно море

Научно-изследователският кораб „Пелагия“, плаващ под холандски флаг, получи разрешение от българското правителство за престой в акваторията на страната за провеждането на океанографска експедиция. Това съобщиха от пресцентъра на Министерския съвет. Тя се фокусира върху изучаването на климатичните промени в района на Черно море за последните 20 000

В комунистическа Куба постепенно навлиза мобилният интернет

Комунистическа Куба започна да предлага интернет за мобилните телефони на определени потребители, като цели да пусне услугата за цялата страна до края на годината, което е още една стъпка към отваряне на една от най-слабо свързаните страни в Западното полукълбо. Журналистите в държавните медии са сред първите тази година,

Роботи започнаха да правят доставки в Китай

Роботи са готови да заменят доставчиците от плът и кръв. В Китай малки автономни роботи, които се придвижват върху колелца и са снабдени с джипиеси, камери и радари, започнаха да доставят колети и храни, предаде Франс прес. В Пекин тези машини с форма на куб в жълто и черно и с размери на малка пералня кръстосват из алеи в луксозен квартал под

Водорасли показаха, че Антарктида не е изолиран континент

Кафяви водорасли са преминали 20 000 км от най-южните части на Индийския и Атлантическия океан до бреговете на Антарктида, съобщи Сайънс алърт. Това невероятно пътешествие е първото категорично доказателство, че Антарктида не е изолиран континент. Международният екип от учени, открил "чуждестранните" кафяви водорасли, изработи компютърен модел,

Астрономи откриха още 12 луни на Юпитер

Астрономи откриха още 12 луни на Юпитер, една от които е доста странна, съобщи Асошиейтед прес. Чудноватата луна е с диаметър само 1 км. Тя се движи в противоположна посока на повечето естествени спътници на Юпитер, а поведението й е съвсем различно. Възможно е тя да се е блъснала в много от обектите,

Новооткрита отровна змия в Австралия е заплашена от изчезване

Австралийски учени откриха нов вид отровна змия в отдалечен регион на Куинсланд, но те се опасяват, че влечугото в скоро време може да изчезне заради минната промишленост, предава ДПА. Най-новият член на семейството австралийски отровни змии бе наречен Vermicella Parscauda. Специалистите се натъкнаха на него в минодобивния район на полуостров Кейп

Skype най-после ще може да записва разговорите и чата

Microsoft съобщи, че Skype най-после ще получи дългоочакваната от милиони потребители възможност за запис на позвъняванията, разговорите и чата. Тази функционалност отдавна присъства в бизнес версията на месинджъра. Ето че след 15 години тази възможност се появява и в потребителската версия на Skype.

Археолози откриха най-стария хляб - изпечен бил преди около 14 500 години

Овъглени остатъци от хляб, изпечен преди около 14 500 години на обект в североизточната част на Йордания, изненадаха учените, съобщи Ройтерс. Оказа се, че хора започнали да приготвят хляб - жизненоважна основна храна, хилядолетие преди началото на земеделието, предаде БТА. Ловци и събирачи на плодове в източната част на Средиземноморието започнали

Първият британски космодрум може да бъде построен през 2020 г.

Първият британски космодрум може да се появи още през 2020 година на отдалечен полуостров на северното крайбрежие на Шотландия, съобщи днес Би Би Си. Полуостров Амхойн в шотландското графство Съдърланд е избран като най-подходящото място за изтрелване на малки сателити в полярна орбита, които се очаква да бъдат използвани основно за наблюдение на