Включващо обучение с помощта на видео при работа с млади хора / InDVT /

https://www.24chasa.bg/novini/article/6778309 Включващо обучение с помощта на видео при работа с млади хора / InDVT / Включващо обучение с помощта на видео при работа с млади хора / InDVT / www.24chasa.bg
Oбразователен уоркшоп по проекта.

Всеки е виждал трудностите при работа с млади хора, особенно когато групата е разнородна и винаги има обучаеми, които изпитват затруднения да усвоят материала, да вървят в „крачка” с останалите. Дигиталното видео е силен инструмент при работа в такива групи от ученици и младежи. Целта на проекта „Включващо обучение с помощта на видео при работата с млади хора“ (InDVT) е да помогне за подобряване на квалификацията на младежките работници и обучители, работещи в сферата на извънучилищното образование, чрез предлагането на обучителни материали и инструменти. Продуктите на иновативния проект са разработени от Студентско Общество за Компютърно Изкуство (СОКИ, scas.acad.bg) в съвместна работа с партньори от Германия, Чехия и Швейцария, всички продукти са достъпни безплатно онлайн. InDVT се реализира с подкрепата на програма Еразъм+ на Европейския съюз.

През последните години включващото (приобщаващото) обучение с помощта на видео става все по-популярно в училищното образование и понякога се отбелязва дори официално в образователните програми, но в повечето случаи извънучилищните дейности не включват стандартизиран подход към използването на видео материали. Една от основните причини за това е не липсата на видео материали, а липсата на методология и систематизиран подход, който да позволява на обучителите да избират удачни материали за работата си.

Проектът InDVT предлага кратка методология и обучителни материали относно подбора и използването на видеа за неформално включващо обучение както и подходящи видео ресурси. Онлайн системата за управление на знанието (LMS) съдържа обучителни материали, практически случаи и тестове подходящи за младежки работници/обучители;

Обучителните материали са един вид ръководство, което показва, стъпка по стъпка, как се създава и провежда включващо обучително събитие. Информацията е разделена на 5 модула, всеки от които се концентрира на върху определен проблем, като например защо, кога и как да се използва дигитално видео при неформално включващо обучение и има ли то изобщо някакви предимства за учителите и учениците. Разглежда се накратко историята на видеото, дават се практически съвети за създаването на видео и добри практики за разпространението му. Накрая потребителят може да изпита наученото, чрез тестовете за самооценка. Модулите са разработени и тествани от СОКИ в съвместна работа с организации, чиито главна мисия са обучението на и работата с младежи. Поради тази причина материалите на проекта са предоставени не само на български, а и на английски, немски и чешки.

Всички материали са безплатни и достъпни на платформата на проекта: http://inclusivevideo.org

Всеки може да се регистрира и да получи достъп до обучителните материали. Също така в секцията „Ресурси“ има примерни видеа, оценени по системата за оценяване, разработена от партньорите на проекта.

Ефектът на проекта е в увеличаването на възможностите на младежките организации/центрове и младежките работници/обучители относно използването на дигитално видео с цел приобщаване и мотивиране при работа с разнородни групи.

Абонамент за печатен или електронен "24 часа", както и за другите издания на Медийна група България.

Други от Образование

2000 преминаха през Техническия учебен център на ЧЕЗ Разпределение за година

144 обучения се проведоха в модерната база 144 обучения бяха проведени в Техническия учебен център на ЧЕЗ Разпределение България за една година. 2000 преминаха през модерната учебна база, откакто центърът отвори врати през септември 2017 г. Курсовете водиха 53 лектори, професионалисти в сферата на енергетиката в България.

Кооперативните организации подариха на децата незабравим празник под мотото „На училище с КООП: Спортуваме редовно и се храним здравословно“

15 септември е и отново Централният кооперативен съюз и кооперативните организации от страната организираха за децата незабравими тържества по случай началото на учебната година. Темата на тазгодишните тържества „На училище с КООП: Спортуваме редовно и се храним здравословно“ бе подчинена на Целите за устойчиво развитие на ООН,

Над 1400 първокурсници стартираха обучението си в МУ-Варна

Днес в Медицински университет-Варна с официална церемония и водосвет за здраве, отслужен от Варненския и Великопреславски митрополит Йоан, бе даден стартът на академичната 2018/2019 учебна година. В приветствието си ректорът на МУ-Варна проф. д-р Красимир Иванов каза: „От днес вие сте студенти в един от най-модерните и високотехнологични

Представители на ЧЕЗ откриваха учебната година в дуалните паралелки на три училища

Подкрепата за дуалната форма на обучение е част от цялостната политика на компанията за насърчаване на професионалното образование в България Представители на ЧЕЗ откриха новата учебна година в три гимназии с дуална форма на обучение, която дава възможност на учениците едновременно да учат и да работят.

Осмокласниците учат за грехопадението в Библията

“Антигона”, “Хамлет”, “Дон Кихот” и “Декамерон” са в програмата по литература Структурата на Библията и значението ѝ за европейската култура и изкуство, както и библейските сюжети за грехопадението, Каин и Авел, Мойсей. Това ще учат осмокласниците според програмата по литература. Тя е съобразена със Закона за предучилищното и училищното

Кандидатствайте в Икономически университет – Варна!

От 13.09.2018 г. стартира септемврийският етап за прием на студенти в образователно-квалификационна степен „магистър“. Имате възможност да избирате между 30 магистърски специалности, да се обучавате в модерна и комфортна среда, да получите международно призната диплома и да се развивате кариерно. Приоритет за Икономически университет – Варна е

Последно от логоЗДРАВЕ

Мнения

Последно от лого

Последно от

Последно от лого

Последно от

Още от Образование

Седмокласниците пишат отговор на нравствен въпрос и анотация

По история учат за развитието на българските земи от началото на Възраждането до съвременността Само българска литература ще изучават седмокласниците от тази есен. Това предвиждат новите учебни програми, приети след влизането в сила на новия Закон за предучилищното и училищното образование. Учебната програма по български език в 7-и клас представя

Шестокласниците пишат отговор на научен въпрос

Какво ново има в програмите за учениците от 1-и до 12-и клас? Какво трябва да знаят родителите? От 21 август “24 часа” започна поредицата “Родителски бележник”. - Учат “Хубава си, моя горо”, “Братчетата на Гаврош”, “Малкият принц” и “Принцът и просякът” - Програмата по история и цивилизации обхваща епохата на Средновековието Как да извличат и

Александър Ангелов: До 2020 г. да вкараме всички училища в технологичния облак

“Образование 4.0” е съвместна кампания на “Виваком” и в. “24 часа” за дигитализация на българското образование. Инициативата стъпва на разбирането, че българските ученици са много активни в интернет, което вместо пречка е възможност за подобряване на учебния процес. Техните навици за онлайн комуникация могат да бъдат използвани като база за

Вълчев: След 10 години очакваме най-голям недостиг в системата на образованието

"През следващите десетилетия ще има недостиг във всички системи – във всички сектори и във всички професии. Младите хора, които ще влизат в пазара на труда, ще бъдат едва 2/3 от тези, които ще излизат. Очакваме най-голям недостиг в системата на образованието след 10 години". Това заяви министърът на образованието Красимир Вълчев пред журналисти в

Софийският университет ще представи магистърските си програми

Софийският университет "Св. Климент Охридски" организира днес традиционния Ден на отворените врати на магистърските програми в СУ. Това съобщи пресцентърът на висшето училище. Форумът ще се състои от 11.00 до 13.00 часа в Централното фоайе в Ректората на Софийския университет. На специално разположените щандове всеки желаещ ще може да научи

От 15.9. електронният училищен дневник е официален

Съвместният проект на “Виваком” и в.“24 часа” “Образование 4.0” си поставя амбициозната, но изпълнима цел за дигитализация на образованието у нас. Идеята е уменията и активността на българските деца в интернет да се използват в рамките на учебния процес. Така ще се повиши неговото качество и приложимост в живота.

Последно от

Последно от

Най-важното

Избрано от Google

Следвайте във Viber