Висока чест бе оказана преди дни на Любомир Аламанов, който бе посочен за един от най-влиятелните професионалисти в пиар сферата на наградите 2016 PR People Awards. Те се дават в Лос Анджелис от международното издание PR News, стартирало преди 70 години, което и до днес авторитетно подкрепя развитието на комуникационни и маркетинг специалисти.
Аламанов, управляващ директор на комуникационната агенция SiteMedia Consultancy, е единственият признат българин тази година и е отличен в категорията Community Relation Professional of the Year. Сред финалистите има още професионалисти от Havas PR, Burson-Marsteller, Ogilvy, Bayer, Bank of America, T-Mobile, Miami International Airport, SAP, Cisco, United Nations Foundation, Elizabeth Arden и други. Имената на компаниите са достатъчно
доказателство
за ранга
на тези пиар награди.
Според Аламанов, получил в над 20-годишната си кариера повече от 100 български и международни награди, точно тази е много различна, тъй като е за успешни връзки с общността. “Това е признание, че всички асоциации, всички комуникационни специалисти се обединихме около идеите, които ни свързват, а не се вгледахме в нещата, които естествено ни различават. Така се обединихме около идеята да направим 7 юли професионален празник на пиар специалиста”, казва той.
“Колкото и награди да имаш, ако клиентите не ти се доверяват, значи не си на ниво”, твърди обаче Аламанов, за когото многобройните призове никога не са били самоцел.
Днес той е собственик на SiteMedia Consultancy - агенцията, която създаде преди 5 години. С пиар обаче се занимава вече над 20 години и е ръководил проекти за Coca-Cola, hp, “Майкрософт”, “Теленор”, “Нестле”, “Байерсдорф”, “Сименс” и много други. Същевременно не спира да се занимава и с обществена пиар дейност - сред създателите е на Българската асоциация на пиар агенциите (БАПРА) и на Българската асоциация на агенциите за дигитални комуникации.
В пиара Аламанов става известен с компанията АПРА, която създава преди години с Томислав Цолов. Преди 5 години тръгва по нов, неутъпкан път с новата си агенция, за да търси друг подход към пиара. За това време SiteMedia Consultancy се развива и като регионален хъб, който координира комуникацията на hp за десет държави от региона - България, Македония, Албания, Косово, Сърбия, Босна и Херцеговина, Хърватия, Молдова, Малта и Черна гора.
Аламанов е предусетил как информационната сигурност и оценката и анализът на риска ще са следващото ниво за развитие на комуникационните услуги, затова агенцията му вече разработва подобна програма, която ще бъде реализирана в 12 държави. На клиентите си предлага още услугите управление на времето (time management), връзки с общността (community relations), развитие на талантите (talent development). Тъй като пиарът е изключително силно развит в англоговорещите държави - особено в САЩ и Великобритания, терминологията, която експертите използват и у нас, е почти изцяло на английски.
Създал е и нова структура, нетипична за българските агенции. В нея всеки ръководител на проект получава бонус, ако успешно свърши работата си - досущ
като в
американските
адвокатски кантори
Аламанов завършва информатика във Факултета по математика и информатика на СУ “Св. Климент Охридски” и две години е бил асистент по “Теория на информацията”.
Това се случва в онези славни и изпълнени с надежда първи години след идването на демокрацията, когато младият Аламанов попада през 1992 г. във фондация “Демокрация” и става част от екипа на Филип Димитров. Включва се да пише комуникационна стратегия за парламентарните избори през 1994 г., която на нищо не прилича, както сам установява след време. Да, но среща хора като Константин Мишев и Евгений Михайлов, които го научават как се правят политически кампании. Участва и в онази успешна кампания на Петър Стоянов със силния слоган “Той е!”. Така професията пиар влиза под кожата му. А малко по-късно се преориентира към корпоративния пиар, където е и до днес.
Иначе малкият Любомир мечтаел да стане космонавт. Фантастиката и до днес не излиза от главата му - заклет фен е на играта World of Warcraft. Май е един от малкото хора в България, а може би и единствен, които са мултибоксъри - играе с пет героя едновременно.
Продължава да чете фантастика, както и лекции на студенти. Не спазва работно време, почти е заличил границите между личния и професионалния живот и май никога не му се е случвало да си тръгне от работа в 17,30 ч.
Намислил е да направи догодина курс “Математика за журналисти и пиар специалисти”. Ей такъв е, изобретателен.