Петко Ангелов, шеф на Камарата на автопревозвачите: Излизаме на протест в защита на Ивайло Московски

https://www.24chasa.bg/mnenia/article/7039918 Петко Ангелов, шеф на Камарата на автопревозвачите: Излизаме на протест в защита на Ивайло Московски Петко Ангелов, шеф на Камарата на автопревозвачите: Излизаме на протест в защита на Ивайло Московски www.24chasa.bg
Петко Ангелов.

Не бива министър-председателят да се поддава на уличния натиск и на опозицията

Дори в най-голямата си трагедия, министърът на транспорта не ни остави за миг

Петко Ангелов е председател на Камарата на автомобилните превозвачи в България. В нея членуват 95 фирми с над 2000 камиона. Камарата излезе с декларация на 2 септември в подкрепа на министъра на транспорта Ивайло Московски. Нейни представители са категорични, че той трябва да остане на поста. На същото мнение е и самият Ангелов, който повече от 25 години е в бранша и ръководи фирма с над 500 камиона и 100 автобуса за градски транспорт в Пловдив.

Г-н Ангелов, защо Камарата на автомобилните превозвачи се хвърли да брани Ивайло Московски при положение, че оставката му я поиска премиерът? Не оказвате ли натиск върху министър-председателя?

- Ни най-малко бихме искали да притискаме премиера Борисов. Изразяваме позицията на нашите членове. Веднага след като научихме, че е Ивайло Московски е подал ставка, се събрахме в Камарата, за да обсъдим ситуацията. Категорични сме, че той не трябва да си ходи.

- Защо?

- Не може под натиск на улицата да се жертват министри. За другите двама не мога да говоря (Валентин Радев и Николай Нанков – б.а.), тъй като нямам преки наблюдения върху работата им. Но за Ивайло Московски съм убеден, че той е ценен и трябва да остане. За нас не е правилно да бъде пожертван. Той си върши работата перфектно и е един от успешните министри.

- Съгласете се, че няма незаменими хора. С какво евентуалният му заместник би бил по-лош?

- Не е така. Московски се е доказал във времето като изключително подготвен. Ако дойде друг министър на транспорта, ще му трябва време да навлезе. А проблемите в бранша са толкова належащи, че е нужно веднага да се действа. Само един пример ще ви дам. В най-тежкия момент, когато Московски беше сполетян от голяма лична трагедия в семейството, въпреки болката, той намери сили и продължи да работи. Не ни изостави нито за момент. Представям си какво му е коствало. Колко са хората, които в такава драматична ситуация могат да бъдат полезни за бранша? Затова с цената на всичко сме готови да го браним и няма да позволим да бъде пожертван.

- Не говорите ли твърде емоционално в момента?

- Не бих казал. От 8 години той е министър. Твърдя, че е от най-подготвените министри на транспорта в най-новата история на страната.

- Има предположения, че може да го наследи Николина Ангелкова, която вече е била служебен министър на транспорта. Тя няма ли да ви съдейства?

- Да, няма незаменими хора. Сигурно и тя би била ефективна. Но Московски е изключително на мястото си. Запознат е с всеки детайл от работата си на това огромно министерство. Опасяваме се, че ще е нужно време на един нов министър, а ситуацията в сухопътният транспорт не търпи отлагане. През септември в Европейския парламент отново влиза на дневен ред пакетът „Мобилност” 1 и 2. Приеме ли се, за българските превозвачи е равносилно на смърт. Московски има отлични контакти с колегите си от Европа.

- Какви други качества има той, че толкова държите да остане?

- Наблюденията ми от срещите с него показват, че е и добър като човек. Колкото пъти сме ходили при него, винаги е откликвал и е съдействал. Моментът е много важен за нас. Наблюдаваме разделяне на Закона за движение по пътищата на три. Убедени сме, че точно сега Московски трябва да си бъде на поста. Според нас, превозвачите, тепърва ще имаме сблъсъци с новата нормативна уредба. Промените предвиждат регистрациите на МПС да не се правят в КАТ, а в министерството на транспорта. И това е съвсем логично. Така е в целия Европейски съюз. А контролът по пътя се прехвърля изцяло на пътната полиция. Неминуемо при въвеждането на тези корекции, докато заработят, ще възникне напрежение. Браншът разчита на този министър да тушира евентуални конфликти.

- Говори се за единен контролен орган. Какво означава?

- Когато бъдем спирани по пътищата не трябва да ни проверяват веднъж КАТ, втори път ДАИ, трети път АПИ. А контролът да бъде извършван от един орган.

- Добре, но да речем, че оставката на Ивайло Московски бъде приета. Какво ще правите?

- Това ще бъде не добре. С колеги обсъждаме да излезем на протест.

- Какъв, с камиони да блокирате страната, както направихте при визитата на Еманюел Макрон у нас?

- Не, не. Колеги от всички фирми ще излезем пред Министерския съвет, за да защитим позициите си.

- Вие сте дългогодишен превозвач. Каква според вас е отговорността на министъра на транспорта при катастрофата край Своге?

- Московски няма никакви вина с този инцидент. Има зам.-министър, който отговаря за сухопътния транспорт, има изпълнителен директор на „Автомобилна администрация”, има КАТ. Това са службите, които контролират на пътя. Какво? Да излезе министърът и да регулира движението?

- Така или иначе има жертви.

- И какво е можел да направи в случая министърът на транспорта? Не разбираме каква отговорност трябва да носи. Има служители, които трябва да си изпълняват задълженията. Изпълнителен директор на „Автомобилна администрация” по време на катастрофата край Своге е Дамян Войновски. Той и шефът на ДАИ би било логично да носят отговорност. А не министърът. Той ръководи на друго ниво. Пак казвам – не сме съгласни Московски да си ходи. Не е добре г-н Борисов да се поддава на уличен натиск. И на този от опозицията. Реалният бизнес сме ние, обединени сме. Формираме 17 млрд. лева в бюджета. И казваме: „Искаме си министъра!”

- А смятате ли, че в екипа на Московски има хора, които не са си на мястото?

- На своите заместници може да даде оценка единствено той или коалиционният съвет. За първи път има зам.-министър, който отговаря за сухопътния транспорт. Той и изпълнителният директор на „Автомобилна администрация” е редно да излязат и да кажат: „Ние сме виновни!”. Най-лесният вариант е за всичко да се обвинява министърът. Няма едно доказателство, че Московски е участвал в нещо нередно.

- Но ако все пак си тръгне…

- Автомобилният бранш изпадаме отново в девета глуха. През септември-октомври на дневен ред влиза законът „Макрон”. 16 000 български фирми пътуват в чужбина. Всички те фалират. Това е.

Абонамент за печатен или електронен "24 часа", както и за другите издания на Медийна група България.

Други от Интервю

Акад. Георги Марков: Някои не разбират Деня на независимостта - казват: нали вече сме били свободни

В световната история най-много се помнят масовите убийци - от Нерон и Цезар до Хитлер и Сталин, казва историкът МИЛА ГЕШАКОВА - 110 години честваме на 22 септември от обявяването на Независимостта на България. Дали защото някои ваши колеги го наричат “жалко събитие”, този празник се оказва някак в сянката на 3 март и 6 септември, акад. Марков?

Д-р Александър Заимов: Ако има 6 или 7 здравни фонда, те ще се конкурират, ще падат цени и ще има по-качествено лечение

1 милион българи не се осигуряват, това е твърде много, казва д-р Александър Заимов, член на УС на Българския лекарски съюз - Д-р Заимов, кое е доброто и кое лошото от вариантите за нов здравноосигурителен модел на министър Кирил Ананиев? - Основното при двата варианта е, че трябва много добра предварителна подготовка.

Лъчезар Богданов: Ако махнат плоския данък, да не се окаже, че ще накажат хората с 1800 лв. заплата

Нова криза? Има прилики с 2008 г., но сега растежът на икономиката е доста по-стабилен, казва икономистът - Десет години след въвеждането на плоския данък отново се чуват призиви той да бъде сменен с прогресивно облагане. Г-н Богданов, трябва ли плоският данък да бъде махнат? - Някои от критиките срещу този данък са доста идеологизирани.

Доц. д-р Румяна Коларова: Президентът загатна, че има търсене за нова партия сред левеещите се бизнесмени

Рано е да се говори за предсрочен вот - кабинетът на Борисов и мнозинството имат още управленски и политически ресурс Стратегията на Радев - да гарантира разширяване на периферията от симпатизанти на БСП към политическия център Всеки опит на държавния глава да се ангажира с партиен проект ще бъде деструктивен,

Александър Ненков: С парите от толсистемата пътищата ще бъдат по-добри до 10 години

Хартиена винетка може да се направи електронна и от вкъщи  Толтакса няма да се плаща за отсечки в лошо състояние Магистралите вече се задъхват, трябва да се разширят, затова са необходими много средства Трябва да се изгради система за контрол, за да се ползват коланите в автобусите, казва Александър Ненков,

Александър Манолев: Интересите в транспорта са за милиарди и очевидно пречех на някого

Няма съмнение, че атаката срещу мен бе целенасочено организирана, казва зам.-министърът на икономиката, който отказа да стане министър на транспорта - Г-н Манолев, след като обявихте, че оттегляте кандидатурата си за министър на транспорта, казахте, че ви трябват няколко дни, за да си отговорите на някои въпроси. Направихте ли го?

Последно от логоЗДРАВЕ

Новини

Последно от лого

Последно от

Последно от

Още от Интервю

Фандъкова: Работим за модерен градски транспорт в София, така повече хора ще слязат от колите и въздухът ще е по-чист

Дълъг пешеходен маршрут ще свърже Южния парк с площада пред храма “Св. Ал. Невски”. Ще минава през НДК, “Витошка”, пл. “Св. Неделя”, ул. “Съборна” и Градската градина, казва в интервю кметът на София Най-големият проект, който променя града, е метрото Правим програма за финансиране на проекти за реставрация на ценни сгради Търсим терен за нов

Писателят Александър Секулов: Сигурен съм, че Одисей ще обходи Европа

Пиесата му “Няма ток за електрическия стол” се репетира  в Чикаго Кой е Александър Секулов? В спокойното откъм изненади пространство на БГ драматургията настъпи оживление. Трупата на “Трап доoр тиътър” от Чикаго ще постави на тяхна сцена пиесата “Няма ток за електрическия стол” от Александър Секулов.

Фабрицио Паризи: Докато стреляха по папата, бях със Сергей Антонов в посолството ни в Рим

Кола на карабинерите ме следваше, като ходех на училище, казва днешният музикант, чиито песни се слушат по цял свят - Имате интересен произход, разкажете за него. - Баща ми Пиеро Паризи е италианец, беше музикален продуцент, който за съжаление, вече не е между живите. Роден в Рим, но корените му идват от Южна Италия, имам роднини в Сицилия,

Красимир Вълчев: Правим дигитален облак с уроци, клипове - образователно съдържание

Като родители да възпитаваме децата си в уважение към учителите, имаме обща мисия, казва министърът на образованието и науката - Г-н Вълчев, коя е най-съществената промяна, която предстои през учебната 2018/2019 г.? - Може би най-съществената промяна са нови учебни програми в 3-и, 7-и и 9-и клас като част от политиката към поетапно преминаване

Математикът проф. Михаил Константинов: ТОТОТО не е само математика - за да спечелите, ви е нужен и късмет

- В момента джакпотът в играта “Тото 2 – 6 от 49” на СПОРТ ТОТО се очаква да достигне 7 100 000 лева. Това е най-голямата сума, която може да бъде спечелена от лотарийни игри в България. Каква реално е математическата вероятност някой щастливец да познае печелившата комбинация и да грабне седемте милиона?

Д-р Галинка Павлова: Отново не се предвиждат лични партиди на пациентите, моделът пак е солидарен, а той демотивира коректните платци

Промяна във финансирането не стига, трябва незабавна реформа в организацията на системата - Д-р Павлова, кой от вариантите за нов здравноосигурителен модел би имал по-голям принос за подобряване на сегашната здравна система? - Моделите за промяна в здравното осигуряване са на ниво идеен проект, без отговор на много въпроси.

Последно от

Последно от

Най-важното

Избрано от Google

Следвайте във Viber