Левият мигач (не) ви гарантира безсмъртие

https://www.24chasa.bg/mnenia/article/6988515 Левият мигач (не) ви гарантира безсмъртие Левият мигач (не) ви гарантира безсмъртие www.24chasa.bg

Така нареченото италианско

изпреварване вече трябва

да се нарича българско

Българският шофьор може да е всякакъв, но едно не може да му се отрече - иновативен е.

Той не е някакъв скучен буквояд, който спазва закона от “а” до “я”. Напротив - готов е винаги да прилага творчески всякакви правилници и закони, така че той да е върхът. Последна иновация на този тип шофьори е “законът за левия мигач”.

Ако още не сте го забелязали, докато пътувате, той според въпросните новатори им осигурява пълно и безпрекословно предимство. Дадат ли ляв мигач, това означава, че те могат да се включат веднага в движението, да тръгнат да изпреварват, без да погледнат има ли друга изпреварваща кола, дали тя няма да ги отнесе или удари... И въобще какво има да му мислят, да си правят сметката останалите.

Тази своеобразна бабаитщина на пътя изповядва мантрата:

“Длъжен си да

ме пазиш, ти си отзад,

ти ще си виновен!”

Който кара интензивно по пътищата, със сигурност е забелязал новия тренд на пътя.

Напоследък все по-често виждам безразсъдно “смели” шофьори, които разчитат на левия мигач като на Господ. Пускат мигача и без да чакат дори секунда-две, се шмугват да изпреварват. Глаголът “шмугвам се” тук е особено точен. Защото въпросните любители на “закона за левия мигач” не изчакват, те буквално се вклиняват между две коли, разчитат, че сигналът с мигача им дава някакво космическо предимство пред всички останали леваци на пътя.

Какво е левият мигач? Ами най-просто казано - сигнал, че имате намерение да изпреварите или да се включите в движението. А щом е сигнал, това означава, че трябва да дадете достатъчно време на водачите пред и зад вас да го възприемат и да реагират така, че да не се създава критична ситуация за хората на пътя. Даже и в закона го пише, ама кой днес в България чете законите!

По-модерните любители на левия мигач очевидно смятат, че щом са го подали, това

тутакси и автоматично

им разчиства пътя от

всякакви други навлеци,

и че те, навлеците, са длъжни да набиват спирачки, да правят всякакви сложни и странни маневри, но да им осигурят въпросното предимство и точка!

В началото наблюдавахме явлението “ляв мигач” главно в големите градове - например в София и Пловдив, особено при големи задръствания. Първоначално останах с впечатление, че въпросното действие го практикуват главно млади фабрично руси същества, които по природа първо действат, после мислят, ако въобще познават второто като мозъчна дейност...

После забелязах, че възрастта започва да се вдига, дори хора на по 40, 50 и повече години правят същото. Както и да е, казвах си, в градска среда дори

и да се ударят две-три

коли, щетите ще са главно

по ламарини, брони,

фарове и двигатели, рядко от подобно използване на левия мигач ще се стигне до жерти.

Напоследък обаче и по магистралите тенденцията е същата. Подават мигач и без да им трепне окото, се шмугват в крайната лява лента пред кола, която вече е набрала висока скорост, защото изпреварва.

Не поглеждат, нито забелязват, че зад тях в лявата скоростна лента на магистралата зад него вече изпреварва колона от коли със съответната висока скорост - често много над разрешените 130 километра.

Някога на това му се казваше италианско изпреварване (рязко изнасяне вляво с минимална дистанция от предния автомобил), но то съвсем не изключваше да се огледаш и да осигуриш предимството на колата, която вече е започнала да изпреварва. Сега

очевидно италианското

изпреварване вече

трябва да се нарича

българско

Ако някой мисли, че тази история с левия мигач е дреболия на фона на всички други “български” работи, едва ли ще е прав. Защото последната голяма катастрофа, станала заради идиотско изпреварване, бе тази с автобус на магистрала “Тракия” през април тази година, когато загинаха шестима пътници, а други 23-ма бяха сериозно ранени.

Не е зле дори авторите на “закона за левия мигач” да знаят, че неправилното изпреварване е ужасно опасно начинание. Което в много случаи завършва с пътен инцидент и тежки последствия.

Вероятно затова в Гърция глобата за такова нарушение е 700 евро и отнемане на книжката за 20 дни. В България е друго - тук си имаме “закона за левия мигач”, който “осигурява” предимство за всякакви кифли и батки на пътя.

Е, осигурява го, ама друг път - само докато не стане белята. Голямата беля, след която всички съжаляваме и сме много изненадани защо ли се е случила.

Абонамент за печатен или електронен "24 часа", както и за другите издания на Медийна група България.

Други от Анализи

Стига вече! Повръща ми се от този Брекзит

Обърканите и арогантни изявления на видните му привърженици спират дъха и ми иде да скоча от прозореца РОБЪРТ МЪДЖ “ДОЙЧЕ ВЕЛЕ” В НАЧАЛОТО трябва да призная, че съм британец. И то от онези британци в Германия, които се стараят да се възползват от най-доброто в стила на живот и на двете нации. Понякога дори съм си фантазирал как ще прекарам

Холандия с най-добро здравеопазване в Европа

Македония има най-бърз достъп до лекари, България е на опашката Кой има най-доброто здравеопазване в Европа и към коя система е най-практично да се ориентира България? Според проучванията на института за сравнително изследване на здравните системи в държавите в Европа Health Consumer Powerhouse най-добра е здравната система в Холандия.

Промени на парче в здравното осигуряване може да сринат всичко

Мислят за задължително застраховане, а по закон е доброволно, при неясно определяне на цени и неограничено доплащане от пациента След повече от 15 г. опити за надграждане на здравноосигурителната система у нас това лято екипът на здравното министерство предложи варианти, които ще бъдат представени официално на 26 септември.

Тоталитаризъм на добрите намерения

22 септември се оказа ден на зависимостта от кресливата посредственост В събота бе национален празник - Ден на Независимостта, и същевременно бе обявен за ден без автомобили в центъра на София. Въпреки че може да се спори относно смисъла на този празник, все пак бе неработен ден и човек можеше да свърши някоя лична работа или да се поразходи.

Коментар на седмицата №1: Камен без книжка уби майка, близнаци и дете. Държавата воюва за глупости

Без медиен шум, обществена и държавна реакция в белослатинското село Габаре вчера погребаха 22-годишната Таня. Погребаха я на рождения й ден. Спуснаха ковчега й в земята с неродените близнаци в утробата й. До нея погребаха и 2-годишната й дъщеричка. Уби ги в катастрофа 35-годишният ром Камен. Криминално проявен.

Коментар на седмицата №3: Меркел поема голям риск с новия закон за имиграцията

Публикуваме отново най-четените коментари и анализи на седмицата. Този е №3 и е събрал близо 24 400 прочитания. Канцлерката Ангела Меркел се надява, че новият закон за имиграцията ще позволи на чуждестранните работници по-лесно да намерят работа в Германия, но нейната настойчивост да запълни рекордния брой свободни работни места рискува да

Последно от логоЗДРАВЕ

Новини

Последно от лого

Последно от

Последно от

Още от Анализи

Треперете! Жените идат!

Гневът на феминистките е на път да обърне САЩ и после света Докато е в Ню Йорк, нашият премиер ще си отдъхне от набезите на ездачката Нинова. Но трябва много да внимава с американките – положението е страшно! Особено ако си мъж. Я си погледнал някоя двусмислено, я те е обявила за сексист по телевизията и работата ти е спукана.

Обиколката на папа Франциск в балтийските държави: нови предизвикателства и спомени за някогашни битки

Папа Франциск започва утре във Вилнюс обиколката си на изменилите се радикално след падането на комунизма балтийски страни в момент, в който Католическата църква се сблъсква със серия от педофилски скандали. В рамките на четири дни папата ще обиколи Литва, Латвия и Естония, които днес са непоколебими съюзници на Запада и все още носят белезите от

За или против Орбан да сме?

Имаме общи интереси с Вишеград за мигрантите, но за разлика от тях сме заплашени да станем периферия на ЕС Независимо от това дали начело на българското правителство е Бойко Борисов, или някой друг, българският национален интерес не предполага да заемем позиция категорично в полза на Орбан и новите консерватори на Европа или в подкрепа на Макрон,

Защо въпросът за ирландската граница е толкова важен за Брекзит

Въпросът за сухоземната граница между Северна Ирландия и ЕС е една от основните пречки за Великобритания да постигне споразумение с Брюксел за гладко и организирано излизане от съюза през март. Ето какво представлява той и защо е важен: И ДВЕТЕ СТРАНИ ИСКАТ ДА ИЗБЕГНАТ ПОЯВАТА НА ФИЗИЧЕСКА ГРАНИЦА - КАКВО ОЗНАЧАВА ТОВА През 1998 г.

Павета под наем

Колкото и недоволен да е българинът, той не обича революциите Протестът на някакви български емигранти миналата неделя повдигна въпроса не прекалява ли държавата с гражданските свободи. Фандъкова отпуска жълтите павета под наем на всеки, решил да врещи по властта, затваря улици и булеварди, направо няма смогване,

Шпионинът, който говореше прекалено много

Защо шефът на германското контраразузнаване Ханс-Георг Маасен бе принуден да подаде оставка Привърженикът на реда и ръководител на германското контраразузнаване Ханс-Георг Маасен, който бе принуден да подаде оставка, създаде най-вече хаос в правителството и тревога по повод отношенията си с крайната десница.

Последно от

Последно от

Най-важното

Избрано от Google

Следвайте във Viber